Решение по дело №2202/2016 на Административен съд - Пловдив

Номер на акта: 121
Дата: 31 януари 2017 г. (в сила от 25 януари 2018 г.)
Съдия: Мариана Михайлова Михайлова
Дело: 20167180702202
Тип на делото: Административно дело
Дата на образуване: 16 септември 2016 г.

Съдържание на акта Свали акта

 

РЕПУБЛИКА БЪЛГАРИЯ

АДМИНИСТРАТИВЕН СЪД ПЛОВДИВ

 

 

 

  РЕШЕНИЕ

 

 

    № 121

 

 

    гр. Пловдив, 31.01. 2017 год.

 

      В ИМЕТО НА НАРОДА

 

          ПЛОВДИВСКИ АДМИНИСТРАТИВЕН СЪД, ІІ отделение, ХІІ състав, в публично съдебно заседание на дванадесети януари през две хиляди и седемнадесетата година в състав:

 

                                                               ПРЕДСЕДАТЕЛ: МАРИАНА МИХАЙЛОВА

 

           при секретаря Р.П., като разгледа докладваното от  СЪДИЯТА МИХАЙЛОВА административно дело № 2202 по описа за 2016 год. на Пловдивския административен съд, за да се произнесе взе предвид следното:

           Производството е по реда на Дял трети, Глава десета, Раздел първи от Административнопроцесуалния кодекс /АПК/, във връзка с чл.118 от  Кодекса за социално осигуряване /КСО/.

           Образувано е по жалба на Р.Г.Х., ЕГН  ********** *** против Решение № 2153-15-215/23.08.2016г. на Ръководителя на ТП на НОИ - гр.Пловдив, с което е отхвърлена като неоснователна жалбата й против Разпореждане № **********/Прот.№ 2139-15-50/28.04.2016г. на Ръководителя на "ПО” при ТП на НОИ - гр.Пловдив, с което й е отказано изменение на личната пенсия за осигурителен стаж и възраст по реда на чл.99, ал.1, т.1 от КСО и отпускане на добавка от Учителски пенсионен фонд, по реда на § 5, ал. 3 от ПЗР на  КСО.

            В жалбата се навеждат доводи за незаконосъобразност на обжалваното решение на Ръководителя на ТП на НОИ – гр.Пловдив и се иска неговата отмяна от Съда, и връщане на преписката на административния орган за постановяване на законосъобразен административен акт. Поддържа се, че административните актове на ТП на НОИ са постановени в нарушение на разпоредбите на ЗНП/отм./, чл.15 от Указ № 330 за народната просвета, § 5, ал.3 и § 9, ал.1 от ПЗР на КСО, като неправилно не е признат спорния трудов стаж като учителски. Подробни съображения се излагат в жалбата и в депозирано по делото писмено становище от пълномощника адвокат Е.В.. Претендира се и присъждане на сторените разноски по производството.

         Ответникът по жалбата – Директор на  РУ “СО” - гр.Пловдив, чрез процесуалния си представител юрисконсулт К. е на становище за неоснователност на жалбата, като моли съда да я остави без уважение.  Поддържат се изцяло фактическите констатации и правни изводи, възприети от административните органи при постановяване на оспорените административни актове. Подробни съображения са изложени в писмено становище депозирано по делото. Претендира се присъждане на следващото се юрисконсултско възнаграждение в полза на ТП на НОИ.

Административен съд – гр. Пловдив, в настоящия състав, като прецени процесуалните предпоставки за допустимост на жалбата, събраните доказателства по делото, поотделно и в тяхната съвкупност, и взе предвид доводите на страните, прие за  установено следното :

Разпореждане № **********/Прот.№ 2139-15-50/28.04.2016г. на Ръководителя на "ПО” при ТП на НОИ - гр.Пловдив е обжалвано в рамките на предвидения за това срок, пред по - горестоящият в йерархията административен орган – Ръководителя на ТП на НОИ - гр.Пловдив, който с решението си го е потвърдил изцяло. Така постановеният от Ръководителя на ТП на НОИ - гр.Пловдив резултат, и подаването на жалбата срещу този акт в рамките на предвидения за това преклузивен срок, налагат извод за нейната процесуална ДОПУСТИМОСТ.

      Разгледана по същество, жалбата е ОСНОВАТЕЛНА, поради следните съображения :

          Повод за образуване на административното производство, по което е постановен отказът за изменение по реда на чл.99, ал.1, т.1 от КСО на личната пенсия за осигурителен стаж и възраст, отпусната при условията на чл.68, ал.1 и 2 от КСО с разпореждане № **********/04.02.2015г. и отпускане на добавка от Учителски пенсионен фонд, по реда на § 5, ал. 3 от ПЗР на  КСО, е било заявление вх. № 2121-15-88/29.12.2015г., с което жалбоподателката Р.Г. Х. е направила искане за изменение на личната пенсия за осигурителен стаж и възраст, по реда на чл.99, ал.1, т.1 от КСО и отпускане на добавка от Учителски пенсионен фонд, по реда на § 5, ал. 3 от ПЗР на  КСО. Към заявлението Х. е приложила документи за осигурителен стаж, в т.ч и Служебна бележка с изх.№ 857/10.12.2015г. от Основно училище „Д-р Петър Берон“, с.Чалъкови, като правоприемник на Народно основно училище/НОУ/ „Д-р Петър Берон“,с.Чалъкови, от която е видно, че същата е работила като дружинен ръководител в училището за периода от 01.12.1971г. – 15.10.1990г. и е участвала в мероприятия, тържества и други дейности, свързани с учениците и учебния процес. Трудът включва учителски функции за възпитание на деца от 1-ви до 8-ми клас, същата има педагогическо образование. Към справката са приложени заверени копия на Свидетелство за полувисше образование и учителска правоспособност № 8693 на Р.Г.Х.; Актова книга - 1960г. – 1972г. на Народно основно училище „Д-р Петър Берон”, с.Чалъкови; Книга за заповеди и наредби на директора – 1975г.-1987г. на Народно основно училище „Д-р Петър Берон”, с.Чалъкови; Книга за заповеди и наредби на директора - 1981г. на Народно основно училище „Д-р Петър Берон”, с. Чалъкови; Книга за заповеди и наредби на директора – 1985г. на Народно основно училище „Д-р Петър Берон”, с.Чалъкови; Летописна книга на Народно основно училище „Д-р Петър Берон”, с.Чалъкови; Резултати от оценяването на учителите и персонала на училището въз основа на Наредба № 8 от 22.12.1990г. на МНП.

           При тази фактическа обстановка, е издадено и процесното Разпореждане № **********/Прот.№ 2139-15-50/28.04.2016г. на Ръководителя на “ПО”  при РУ ”СО” – гр.Пловдив, с което на Х. отказано изменение на личната пенсия за осигурителен стаж и възраст, по реда на чл.99, ал.1, т.1 от КСО и отпускане на добавка от Учителски пенсионен фонд, по реда на § 5, ал. 3 от ПЗР на  КСО, с мотива, че същата няма изискуемия учителски осигурителен стаж от 25 години и 08 месеца, съгласно разпоредбата на § 5, ал.1 от ПЗР на КСО в приложимата редакция  -  на същата е признат учителски осигурителен стаж от 23 години, 08 месеца и 22 дни, вместо изискуемия стаж от 25 години и 08 месеца. Във въпросния административен акт е прието, че Х. няма право на пенсия при условията на § 5, ал.1 от ПЗР на КСО, тъй като стажът, положен от същата като „дружинен ръководител“, респ. „организатор извънкласна и училищна дейност“, и като „ръководител специалист”, съответно към ОК на ДКМС – Пловдив и Общински народен съвет – гр.Раковски, за периода – 01.12.1971г. – 15.10.1990г., не е учителски  осигурителен стаж по смисъла на § 5, ал.1 от КСО,  тъй като Х. не е представила документи от учебното заведение, в което се твърди, че е положен трудът – НОУ “Д-р Петър Берон“, доказващи, че същата е изпълнила пълната норма задължителна преподавателска работа.

           Разпореждането на Ръководителя на отдел “Пенсионно осигуряване” при ТП на НОИ – гр.Пловдив е обжалвано от Х. на основание чл.117, ал.1 и в срока по ал.2 от КСО, като с Решение № 2153-15-215 от 23.08.2016г.  Директора на РУ "СО" град Пловдив го е потвърдил изцяло. Изложил е идентични съображения, като тези, изложени в обжалваното разпореждане, като е приел, че длъжностите „организатор извънкласна и училищна дейност“ и „ръководител специалист”, не попадат в обхвата на педагогическите длъжности, съгласно чл.19, ал.1 от НПОС, а по отношение на длъжността „дружинен ръководител”, жалбоподателката не е представила документи от учебното заведение, в което се твърди, че е положен трудът – НОУ “Д-р Петър Берон“ с.Чалъкови, доказващи, че същата е изпълнила пълната норма задължителна преподавателска работа по смисъла на чл.19, ал.2 от НПОС. При  това положение, в обжалваното решение на Ръководителя на ТП на НОИ, е прието, че в случая не се касае за стаж, положен на длъжност по смисъла на чл.19, ал.1 и ал.2 от НПОС, за която се ползва привилегията за пенсиониране по смисъла на § 5 от ПЗР КСО, респективно не се следва отпускане на добавка от Учителския пенсионен фонд по реда на чл.5, ал.3 от ПЗР на КСО.

          В хода на съдебното производство, от страна на жалбоподателката са представени Свидетелство за полувисше образование и учителска правоспособност № 8693; Трудова книжка № 264 на Р.Г.Х. и Трудова книжка № 264 - продължение на Р.Г.Х., видно от които стажът за спорния период от 01.12.1971г. - 01.03.1990г.  на длъжност „дружинен ръководител“ е оформен от ОК на ДКМС – гр.Пловдив, за периода 01.03.1990г. – 01.06.1990г. на длъжност “организатор извънкласна и извънучилищна дейност“ е оформен от Общински пионерски дом гр.Раковски, а за периода 01.06.1990г. - 15.10.1990г. на длъжност „ръководител специалист“ е оформен от Общински съвет – гр.Раковски.

          При така установеното от фактическа страна, настоящият състав на Административен съд – гр.Пловдив, прие за установено следното от правна страна : 

  Оспореният административен акт – решението на Ръководителя на ТП на НОИ гр.Пловдив, е постановен в хода на административно производство, осъществено  по реда на чл.117 и сл. от КСО от компетентен орган, който черпи правомощията си за това от разпоредбата на чл.118 от КСО, в изискуемата от закона форма. Процесното разпореждане от своя страна, е издадено в хода на  административно производство, което е приключило с постановяване на предвидения в разпоредбата на чл. 99, ал. 1 от КСО административен акт от компетентен орган - длъжностното лице, на което е възложено ръководството на пенсионното осигуряване в ТП на НОИ. Впрочем, спор по тези обстоятелства и по установените факти не се формира между страните по делото.

          Спорът е от правен характер, като противоположните становища на страните се свеждат във въпроса дали за жалбоподателката са налице предпоставките за изменение на лична пенсия за осигурителен стаж и възраст, по реда на чл.99, ал.1, т.1 от КСО и отпускане на добавка от Учителски пенсионен фонд, по реда на § 5, ал. 3 от ПЗР на  КСО и се концентрира в това, дали стажът, положен от нея за процесня период 01.12.1971г. - 01.03.1990г. на длъжност „дружинен ръководител“; за периода 01.03.1990г. – 01.06.1990г. на длъжност “организатор извънкласна и извънучилищна дейност“, и за периода 01.06.1990г. - 15.10.1990г. на длъжност „ръководител специалист“, положен в НОУ “Петър Берон“ с.Чалъкови, е учителски стаж по смисъла на § 5, ал.1 от ПЗР КСО, съответно има ли жалбоподателката право на пенсия при условията на посочената разпоредба, а оттам и на добавка от Учителски пенсионен фонд по смисъла на § 5, ал.3 от ПЗР на КСО в приложимата редакция. Породен е от становището на ответния административен орган, че стажът не е учителски по смисъла на § 5, ал.1 от ПЗР КСО, съответно жалбоподателката няма право на пенсия при условията на § 5, ал.1 от ПЗР на КСО и на добавка от Учителски пенсионен фонд по смисъла на § 5, ал.3 от ПЗР на КСО, тъй като, не се касае за стаж, положен на длъжност по чл.19, ал.1 и ал.2 от КСО, за която да е изпълнена пълната норма задължителна преподавателска работа. Обратно разбира се е становището на жалбоподателката.

          В случая становището на административния орган е неправилно, като се е наложило от неправилното тълкуване и прилагане на материалния закон – нормите на Закона за народната просвета/обн.ДВ, бр.218 от 1948г., отменен със Закона за народната просвета от 1991г., ДВ, бр.86 от 18.10.1991г./, и Указ № 330 за народната просвета/обн. - Изв., бр. 90 от 1954 г., отм. ДВ, бр. 86/91 г./, които неправилно не са приложени в процесния случай, на основание разпоредбата на § 9, ал.1 от ПЗР на КСО, като неправилно са приложени разпоредбите на чл.19 от НПОС, които са неприложими в процесния случай. Съображенията в тази насока са следните :

           Съгласно § 9 от ПЗР на КСО за осигурителен стаж по кодекса се признава времето до 31 декември 1999 г., което се зачита за трудов стаж и за трудов стаж при пенсиониране съгласно действащите дотогава разпоредби. Изявена е изрична законодателна воля, по отношение на положения трудов стаж до 31.12.1999г., да се прилагат действащите дотогава разпоредби, а не тези, действащи към момента на постановяване на оспореното разпореждане. Казано иначе, трудовият и осигурителният стаж се преценяват и квалифицират съобразно разпоредбите, които са уреждали правоотношенията към момента на съществуването на трудовото или осигурителното правоотношение. Така, към момента на полагане на спорния трудов стаж  01.12.1971г. – 15.10.1990г. е действал Закона за народната просвета /обн. ДВ, бр. 218 о 1948 г., отменен със Закон за народната просвета от 1991 г., ДВ, бр. 86 от 18.10.1991 г./ и Указ № 330 за народната просвета /обн. - Изв., бр. 90 от 1954 г., отм. ДВ, бр. 86/91 г./. В ЗНП /отм./ не е предвиден изрично норматив за задължителна преподавателска работа на дружинните ръководители /посочени в закона като "ръководители на организацията "Септемврийче"/, които са сред педагогическите длъжности, свързани с възпитанието на деца от основния курс на образование/от първи до осми клас/. Дейността на дружинния ръководител към Димитровската пионерска организация "Септемврийче" се е изпълнявала от лица с педагогическо образование и е включвала учителски функции за възпитание на деца от 1 до 8 клас в различни учебни заведения. Положеният труд при ненормиран 8-часов работен ден на учебно-възпитателните и организационно-педагогически длъжности, сред които е трудът на дружинните ръководители, респ. организаторите на извънкласна и извънучилищна дейност, ръководители специалисти, към ОК на ДКМС, полаган в основните училища, се зачита за учителски на основание чл. 15, раздел "Извънучилищни учреждения и форми на извънкласна и извънучилищна работа" от Указ № 330 за народната просвета.

          В случая разпоредбите на чл.19 от Наредбата за пенсиите и осигурителния стаж/в сила от 02.08.2003г./, на които са се позовали органите на РУ “СО” – гр.Пловдив са неприложими по отношение на спорния трудов стаж положен от жалбоподателката. Въпросните разпоредби са материално - правни и нямат придадено обратно действие по отношение на трудовите и осигурителните правоотношения на жалбоподателката, възникнали и осъществени през процесния  период  01.12.1971г. – 15.10.1990г.  В тази насока следва да се посочи, че не е допустимо положения труд през минали периоди, да се субсумира в хипотезите на материално - правни разпоредби/каквито в случая са разпоредбите на НПОС/, и които са били приети и са влязли в сила в много по – късни периоди, във възприетия от органите на РУ “СО” – гр.Пловдив аспект.  

           От събраните неоспорени писмени доказателства по делото (Трудова книжка № 264 на Р.Г.Х. и Трудова книжка № 264 - продължение на Р.Г.Х., Служебна бележка с изх.№ 857/10.12.2015г. от Основно училище „Д-р Петър Берон“, с.Чалъкови, Свидетелство за полувисше образование и учителска правоспособност № 8693 на Р.Г.Х.; Актова книга - 1960г. – 1972г. на Народно основно училище „Д-р Петър Берон“, с.Чалъкови; Книга за заповеди и наредби на директора – 1975г.-1987г. на Народно основно училище „Д-р Петър Берон“,с.Чалъкови; Книга за заповеди и наредби на директора - 1981г. на Народно основно училище „Д-р Петър Берон“, с.Чалъкови; Книга за заповеди и наредби на директора – 1985г. на Народно основно училище „Д-р Петър Берон“,с.Чалъкови; Летописна книга на Народно основно училище „Д-р Петър Берон“, с.Чалъкови; Резултати от оценяването на учителите и персонала на училището въз основа на Наредба № 8 от 22.12.1990г. на МНП), се установява по безспорен и категоричен начин, че през процесния период от 01.12.1971г. – 15.10.1990г. жалбоподателката е заемала длъжности „дружинен ръководител“, респ. „организатор на извънкласна и извънучилищна дейност“, съответно „ръководен специалист“, като трудът е положен в Народно основно училище „Д-р Петър Берон“, с.Чалъкови, под непосредственото ръководство на директора, при пълното законоустановено работно време от 8 часа, като Х. е участвала в мероприятия, тържества и други дейности, свързани с учебно-възпитателния процес на деца от 1-ви до 8-ми клас,  респ. трудът включва учителски функции, свързани с възпитание на децата, при което положение положеният стаж от същата за този период, следва да бъде зачетен като учителски. Казано с други думи, в случая длъжностите „дружинен ръководител“, респ. „организатор на извънкласна и извънучилищна дейност“, „ръководител специалист“, заемани от жалбоподателката през спорния период, без всякакво съмнение се субсумират в хипотезата на учебно-възпитателните и организационно-педагогически длъжности по смисъла, вложен в приложимия за случая чл.15 от Указ № 330 за народната просвета /отм./, което определя квалифициране на стажа като учителски. Съответно на изложеното, в случая следва да бъде прието, че Х., която се е пенсионирала при условията на чл.68, ал.1 и 2 от КСО, притежава изискуемия общ учителски стаж по смисъла на приложимата редакция на § 5, ал.1 от ПЗР на КСО от 25 години, 08 месеца и е придобила право на пенсия при условията на § 5, ал.1 от ПЗР на КСО, при което положение, за жалбоподателката са налице предпоставките изменение на лична пенсия за осигурителен стаж и възраст, по реда на чл.99, ал.1, т.1 от КСО и отпускане на добавка от Учителски пенсионен фонд, по реда на § 5, ал. 3 от ПЗР на  КСО. Впрочем в обсъждания контекст, следва в случая да се посочи, че дори само със стажът на длъжност „дружинен ръководител“, за периода 01.12.1971г.  – 01.03.1990г., несъмнено включващ учителски функции, свързани с възпитание на деца от 1-ви до 8-ми клас, положен в Народно основно училище „Д-р Петър Берон“, с.Чалъкови, Х. е добила изискуемия общ учителски стаж по смисъла на § 5, ал.1 от ПЗР на КСО и право на пенсия при условията на посочената разпоредба (при признат от пенсионния орган общ учителски стаж от 23 години 08 месеца и 22 дни).

          Съгласно § 5, ал. 1 от ПЗР на КСО (в редакцията до 31.12.2015 г.) учителите придобиват право на пенсия за осигурителен стаж и възраст три години по рано от възрастта им по чл. 68, ал. 1 от КСО и учителски осигурителен стаж 25 години и 8 месеца за жените.

           На основание § 5, ал. 3 от ПЗР на КСО (в редакцията до 31.12.2015 г.) на учителите, които са придобили право на пенсия при условията на § 5, ал. 1 от ПЗР на КСО и се пенсионират при условията на чл. 68 , ал. 1 и 2 от КСО, се изплащат пенсии за осигурителен стаж и възраст от фонд "Пенсии" и добавка от учителски пенсионен фонд в размер 0.33 на  сто от пенсията  за всеки месец, за който има осигурителна вноска във фонда след придобиване право на пенсия по § 5, ал. 1 от ПЗР на КСО.

            Съответно съгласно разпоредбата на чл.99, ал.1, т.1 от КСО - Влязлото в сила разпореждане по чл. 98 може да се измени или отмени от органа, който го е издал по заявление на пенсионера - когато същият представи нови доказателства за осигурителен стаж и/или осигурителен доход, придобит преди пенсионирането, извън случаите по чл. 70, ал. 14.

            Настоящият случай попада именно в посочените хипотези, като за жалбоподателката са налице предпоставките за изменение на личната пенсия за осигурителен стаж и възраст, по реда на чл.99, ал.1, т.1 от КСО, отпусната при условията на чл.68, ал.1 и 2 от КСО с разпореждане № **********/04.02.2015г. и отпускане на добавка от Учителски пенсионен фонд, по реда на § 5, ал. 3 от ПЗР на  КСО по подаденото от нея заявление.

            Доказателства, които да подлагат на съмнение възприетите по - горе изводи на съда, не са представени, нито в хода на административното, нито в хода на съдебното производство.

            Обстоятелството, че жалбоподателката е била назначена на работа от ОК на ДКМС – гр.Пловдив (през процесния период 01.12.1971г. – 01.03.1990г.), съответно от Общински пионерски дом - гр.Раковски (през процесния период  01.03.1990г. – 01.06.1990г.), и от Общински народен съвет – гр.Раковски (през процесния период 01.06.1990г. – 15.10.1990г.), каквато е била и установената практика през този период от време, е ирелевантно и няма отношение към определянето на спорния трудов стаж като учителски по смисъла на § 5, ал.1 от ПЗР на КСО, доколкото от доказателствата по делото е безспорно установено реалното му полагане в училището – НОУ ”Д-р Петър Берон”, с Чалъкови, естеството му, свързано с възпитание на деца от основния курс на обучение, и това, че Х. притежава необходимата педагогическа квалификация.

            В подкрепа на горните изводи е и обстоятелството, че длъжността "дружинен ръководител" е включена в списъка на длъжностите, приет от Министерството на образованието и науката и от НОИ, за които се признава учителски трудов стаж по смисъла на чл. 41, ал. 2 от ППЗП (отм.) и чл.19, ал.2 от НПОС, в който смисъл е и решение № 6159/12.05.2010г. по адм.дело № 16546/2009г. на ВАС 

             Впрочем, в изложения смисъл е трайната и непротиворечива практика на ВАС по аналогични казуси, намерила израз в редица постановени съдебни актове, като например решение № 5137/07.08.2008г. по адм.дело № 1438/2008г. на ВАС; решение № 1458/04.02.2010г. по адм.дело № 13364/2009г. на ВАС; решение № 6159/2010г. по адм.дело № 16546/2009г. на ВАС; решение № 159/07.01.2010г., по адм.дело № 9853/2009г. на ВАС; решение № 504/14.11.2013г. по адм.дело № 7748/2012г. на ВАС,  както и  решенията по административни дела № 6295/2000г., № 492/2007г., № 1309/2007г., № 11819/2007г., № 1438/2008г., № 7123/2008г., № 9853/2009г., и други.   

          Изложеното по - горе не е съобразено от ответния административен орган, в необходимата пълнота, който като е приел, че за жалбоподателката не са налице предпоставките за изменение на личната пенсия за осигурителен стаж и възраст, по реда на чл.99, ал.1, т.1 от КСО и отпускане на добавка от Учителски пенсионен фонд, по реда на § 5, ал. 3 от ПЗР на  КСО, е постановил решението си в противоречие с материално - правните разпоредби  -  основание за отмяната му по чл. 146, т. 4 от АПК от настоящата инстанция, както и на потвърденото с него разпореждане на Ръководителя на отдел “Пенсионно осигуряване” в ТП на НОИ - гр.Пловдив. И тъй като естеството на акта не позволява разрешаване на административноправния въпрос по същество от съда, то с оглед правилото на чл. 173, ал. 2 от АПК, след отмяната на административните актове на органите на ТП на НОИ, делото ще следва да се изпрати на пенсионния орган по чл.98, ал. 1, т. 1 от Кодекса за социално осигуряване, като преписка за разглеждане на заявлението с вх.№  2121-15-88/29.12.2015г., с което жалбоподателката Р.Г. Христова е направила искане за изменение на лична пенсия за осигурителен стаж и възраст и отпускане на добавка от Учителски пенсионен фонд, при съобразяване с указанията по приложение на закона, дадени в мотивите на настоящото решение, при преценка и на останалите нормативноустановени изисквания за изменение на личната пенсия за осигурителен стаж и възраст на жалбоподателката и отпускане на исканата добавка.           

  При посочения изход на спора, и с оглед разпоредбата на чл.143, ал.1 от АПК, ответното ТП на НОИ - гр.Пловдив ще следва да бъде осъдено да заплати на жалбоподателката сторените разноски по производството, които се констатираха в размер на 400,00 /четиристотин/ лева – заплатено адвокатско възнаграждение, съгласно приложения по делото договор за правна защита и съдействие.

         Ето защо и поради мотивите, изложени по-горе Пловдивският административен съд, II отделение, ХІІ състав

 

                                                       Р  Е  Ш  И  :

 

          ОТМЕНЯ Решение № 2153-15-215/23.08.2016г. на Ръководителя на ТП на НОИ - гр.Пловдив, и потвърденото с него Разпореждане № **********/Прот.№ 2139-15-50/28.04.2016г. на Ръководителя на "ПО” при ТП на НОИ - гр.Пловдив, с което на Р.Г.Х., ЕГН  ********** *** е отказано изменение на личната пенсия за осигурителен стаж и възраст, по реда на чл.99, ал.1, т.1 от КСО и отпускане на добавка от Учителски пенсионен фонд, по реда на § 5, ал. 3 от ПЗР на  КСО.

          ИЗПРАЩА преписката на длъжностното лице по чл.98, ал. 1, т. 1 от Кодекса за социално осигуряване при ТП на НОИ - гр. Пловдив, за ново произнасяне по заявление с вх.№ 2121-15-88/29.12.2015г., подадено от  Р.Г.Х., ЕГН  ********** ***, с което е направено искане за изменение на личната пенсия за осигурителен стаж и възраст, по реда на чл.99, ал.1, т.1 от КСО и отпускане на добавка от Учителски пенсионен фонд, по реда на § 5, ал. 3 от ПЗР на  КСО, при съобразяване с указанията по приложение на закона дадени в мотивната част на настоящото решение.

ОСЪЖДА ТП на НОИ - гр.Пловдив да заплати на Р.Г.Х., ЕГН  ********** ***  сумата от 400 /четиристотин/ лева, съставляваща сторените от последната разноски по производството.

          РЕШЕНИЕТО подлежи на касационно обжалване пред Върховния административен съд на Република България в четиринадесет дневен срок от съобщаването на страните за постановяването му.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                       АДМИНИСТРАТИВЕН СЪДИЯ :