ОПРЕДЕЛЕНИЕ
№ ……………
гр. Варна, 07.10.2021г.
Варненският административен съд – ХХІ-ви състав, в закрито заседание на седми октомври през две хиляди двадесет и първа година в състав:
Административен съдия: СТОЯН КОЛЕВ
като разгледа докладваното адм.д. № 1660 по описа за 2021 год.
за да се произнесе, взе предвид следното:
Производството по
делото е образувано по жалба на Н.А.Н. ЕГН ********** с която сочи че обжалва
„Волеизявление“ на Директора на ОД на МВР Варна обективирано в писмо №
365000-32412/30.07.2021г. с което е уведомен, че не са налице предпоставки за
образуването на дисциплинарно производство срещу държавен служител – старши
полицай.
Административен съд - Варна, като прецени поотделно и в
съвкупност събраните по делото доказателства, становищата на страните и
съобрази приложимия закон, намира за установено от фактическа страна следното:
С Жалба вх. № 812102-736/18.05.2021 г. Н. е поискал от
Директора на ОД на МВР Варна да образува дисциплинарно производство срещу
разследващ полицай Станислав Желязков за това, че е издал протоколи за разпит
на пострадали на лица, които според жалбоподателя не са пострадали от
престъпление по чл. 325, ал. 3 НК.
В отговор на
същата, директорът на ОД на МВР Варна е уведомил Н., че в хода на извършената
по повод жалбата му проверка, не са установени данни за извършено от посочения
от него служител дисциплинарно нарушение.
При така установената фактическа обстановка, съдът
направи следните правни изводи:
Правото на жалба възниква и може да бъде упражнено при
определени процесуални предпоставки, от които се определя и допустимостта на
образуваното въз основа на нея съдебно производство. Една от тези процесуални
предпоставки е наличието на подлежащ на оспорване акт - чл. 159, т. 1 АПК. Тази
процесуална предпоставка е от категорията на абсолютните и за нея съдът следи
служебно. На съдебно обжалване по реда на АПК подлежат административните актове
(индивидуални, общи и подзаконови нормативни), доколкото не са изключени от
приложното поле на действие на АПК респ. с изрична нормативна разпоредба по
отношение на тях не е установено изключение от общия принцип за съдебен контрол
за законосъобразност на административната дейност и на постановяваните в хода
на нейното осъществяване актове.
Оспореното писмо от А. А. *** не отговаря на изискванията
за подлежащ на обжалване индивидуален административен акт. Съгласно чл. 211 ЗМВР, заповедите за временно
отстраняване от длъжност по чл. 214, ал. 1, т. 1 и 2а и ал. 4 и за налагане на
дисциплинарно наказание може да се обжалват пред съответния административен съд
по реда на Административнопроцесуалния кодекс. По аргумент на противното отказът
да се издаде такава, съответно и отказът да се образува дисциплинарно
производство не подлежат на обжалване.
С оспореното писмо не се засягат непосредствено права и
законни интереси на неговия адресат, нито законодателят е предвидил специална
клауза за обжалването му. Следователно този акт не представлява самостоятелен
допустим предмет на съдебен контрол за законосъобразност.
За допустимостта на оспорването съдът следи служебно във
всеки етап на производството и ако установи наличие на някое от основанията по
чл. 159 АПК в хода на образувано съдебно производство, той го прекратява.
При така установените данни, съдът намира, че жалбата
следва да се остави без разглеждане на основание чл. 159, т. 1 от АПК, а
образуваното по нея производство следва да се прекрати.
Водим от което и на основание чл. 159, т. 1 АПК съдът
О П Р Е Д Е Л И :
ОСТАВЯ БЕЗ РАЗГЛЕЖДАНЕ жалбата на Н.А.Н. ЕГН
********** с която обжалва писмото на Директора на ОД на МВР Варна обективирано
в писмо изх. № 365000-32412/30.07.2021г. с което е уведомен, че не са налице
предпоставки за образуването на дисциплинарно производство срещу държавен
служител – старши полицай.
ПРЕКРАТЯВА производството по адм.д. № 1660 по
описа за 2021 год. на Административен съд Варна.
Определението
подлежи на обжалване с частна жалба в 7-дневен срок от съобщението пред
Върховния административен съд.
АДМИНИСТРАТИВЕН СЪДИЯ: