Решение по дело №117/2020 на Районен съд - Димитровград

Номер на акта: 95
Дата: 7 юли 2020 г. (в сила от 17 септември 2020 г.)
Съдия: Иван Статев Маринов
Дело: 20205610200117
Тип на делото: Административно наказателно дело
Дата на образуване: 13 март 2020 г.

Съдържание на акта

Р  Е  Ш  Е  Н  И  Е

 


  № 95                                        07.07.2020г.                      гр.Димитровград

 

 

 

 

В  ИМЕТО  НА  НАРОДА

 

 

 

Димитровградският районен съд, в публичното заседание на втори юни през две хиляди и двадесета година, в състав:

 

                                                                   РАЙОНЕН СЪДИЯ: Иван Маринов

 

с участието на секретаря Т.Д. и в присъствието на прокурора ......................., като разгледа докладваното от съдия Ив.Маринов АНД №117 по описа за 2020г., за да се произнесе взе предвид следното:

 

 

Производството е на основание чл.59 и следв. от ЗАНН.

 

ЖАЛБОПОДАТЕЛЯТ – Е.Ж.В. ***, ЕГН **********, е депозирал жалба против Наказателно постановление №35/21.02.2020г. на Кмета на Община Димитровград, с което за това, че на 23.01.2020г., във функциите си на управител на "Емосион 11" ЕООД, ЕИК ********* е поставил без разрешение за поставяне по одобрена схема от главния архитект на Община Димитровград, четири метални фургона от които двата с размери 6 х 2,45 метра и височина 2,7м., и други два с размери 2,4 х 3,8 метра и височина 2,15 м., в имот с ид. 39668.208.5 в землището на село Крепост, местност "Дурхана", частна собственост на М.Л.Л., вид на територията- горска, НТП - широколистна гора, с което за виновното нарушение на  чл.2, ал.4 и чл.18 от Наредба №4 за реда и условията за поставяне на временни преместваеми обекти и елементи на градско обзавеждане на територията на община Димитровград, на основание чл.47, ал.1, б."а" от ЗАНН и чл.28, ал.1 и чл.26, ал.1, т.1 от Наредба № 4 за реда и условията за поставяне на временни преместваеми обекти и елементи на градско обзавеждане на територията на община Димитровград му е наложено административно наказание „Глоба“ в размер на 500 (петстотин) лева.

Изложените в жалбата доводи могат да се определят като такива за необоснованост и неправилност на наказателното постановление, издаване на самото постановление и АУАН в разрез с установените правила, неустановеност на елементите от състава на самото нарушение, неправилна преценка на констатираните на място обстоятелства, прекомерна завишеност на размера на наложеното наказание, необоснованост същото да е в максималния предвиден размер. В съдебно заседание жалбоподателят- редовно призован, не се явява, не изпраща процесуален представител и не взема становище по жалбата си.

ОТВЕТНИКЪТ по жалбата– Община Димитровград- чрез упълномощен процесуален представител, оспорва депозираната жалба. Намира, че наказателното постановление е законосъобразно, правилно, представя допълнителни писмени доказателства за описаните имоти. Пледира за потвърждаване на наказателното постановление.

Районна Прокуратура – Димитровград – редовно призовани, не изпраща представител и не взема становище по депозираната жалба.

С оглед представените по делото доказателства и събраните в съдебното заседание такива, съдът намира следното:

На 23.01.2020г. служители на Община Димитровград- отдел УТКР- св.Н.Н., св.К.А.,***- св.М.М., се отправили към землището на с.Крепост, местност "Дурхана", имот с ид. 39668.208.5 - собственост на М.Л.Л.. За същият имот имало договор за наем от 17.09.2019г., по силата на който собственика на имота Лозев отдава същият под наем на Е.Ж.В.- в качеството му на управител на „Емосион 11“ЕООД. Поради множество нарушения от страна на В., служителите решили да извършат проверка в този имот, където знаели за осъществявана от В. дейност – търговия с дървесина за огрев. На място служителите установили четири метални фургона от които двата с размери 6 х 2,45 метра и височина 2,7м., и други два с размери 2,4 х 3,8 метра и височина 2,15 м., като в обекта имало и работници, които режат дърва, имало и складирани палети с дърва.

Установили, че така поставените фургони се използват за търговията с дървен материал, но за тях няма издадени съответни разрешителни от Община Димитровград.

Констатациите си длъжностните лица описали в Констативен акт №1, подписан от св.Н., от св.А., както и от двама свидетели на отказа да бъде получен от Е.В..

Същият ден- на 23.01.2020г., св.Н.Н. съставил АУАН №1, в който са описани констатираните нарушения, а като такива са описани тези на чл.26, ал.1, т.1 от Наредба №4 на Общински съвет - Димитровград. Актът е връчен на нарушителя Е.Ж.В. на 30.01.2020г., при отказ на последния да го подпише, което е удостоверено с подписите на свидетелите Р.Ж. и А.М..

Адм.-наказващият орган пристъпил към издаването на процесното наказателно постановление №35/21.02.2020г., с което за виновно извършено нарушение на чл.2, ал.4 и чл.18 от Наредба №4 за реда и условията за поставяне на временни преместваеми обекти и елементи на градско обзавеждане на територията на община Димитровград, на основание чл.47, ал.1, б."а" от ЗАНН и чл.28, ал.1 и чл.26, ал.1, т.1 от Наредба № 4 за реда и условията за поставяне на временни преместваеми обекти и елементи на градско обзавеждане на територията на община Димитровград, на Е.В. му е наложено административно наказание „Глоба“ в размер на 500 (петстотин) лева.

 

Постановлението било връчено на жалбоподателя на 04.03.2020г., видно от неразделна разписка към него, а жалбата против него е депозирана пред административно-наказващия орган на 11.03.2020г.- видно от поставения входящ номер, т.е. в законоустановения 7-дневен срок.

Горните факти се установяват от акт за установяване на административно нарушение №1/23.01.2020г., наказателно постановление №35/21.02.2020г. на Кмета на Община Димитровград, от останалите писмени документи- приложени и приети като доказателство по делото, от показанията на актосъставителя Н.Н., показанията на свидетеля по установяване на нарушението и по съставянето на акта К.А., както и на свидетеля М.М., които са еднопосочни и взаимно допълващи се, относно главния за доказване факт, поради което са и кредитирани от съда по начин, описан по-долу.

Производството е по чл.59 и следващите от ЗАНН. Подадена е жалба от лице, на което по реда на ЗАНН е наложена санкция за деяние, третирано като нарушение от ЗАНН. Против издаденото наказателно постановление е подадена жалба пред компетентен за това съд, спазени са общите и специални изисквания на ЗАНН и НПК в тази насока, предвид което съдът разгледа жалбата по същество.

Проверявайки по отделно съответствието на процесуалните предпоставки при издаване на обжалваното постановление и законосъобразността и обосноваността на наложеното наказание, в съответствие с материалните норми, съдът намира:

При съставяне на акт за установяване на административно нарушение №1/23.01.2020г., са спазени изискванията на чл.42 от ЗАНН и не са налице процесуални нарушения или нарушения на материалния закон. 

Административно наказващият орган въз основа на така съставения АУАН е издал наказателно постановление №35/21.02.2020г.

При издаване на обжалваното наказателно постановление е описано правилно извършеното от Е.В. нарушение. Правилно е описано текстово, съответстващо и на цифрово изписаното в акта за установяване на административно нарушение - а именно чл.2, ал.4, вр. чл.18 от Наредба №4 за реда и условията за поставяне на временни преместваеми обекти и елементи на градско обзавеждане на територията на община Димитровград.

Констатациите описани в АУАН, в последствие пренесени и в издаденото наказателно постановление съответстват на изписаните разпоредби на чл.2, ал.4, вр. чл.18 от Наредба №4 на община Димитровград, които жалбоподателят е нарушил и на изяснената в съдебно заседание фактическа обстановка.

Според текста на чл.2, ал.4 от Наредба №4 за реда и условията за поставяне на временни преместваеми обекти и елементи на градско обзавеждане на територията на община Димитровград: „ВПС (временни преместваеми съоръжения) се поставят след разрешение на главния архитект на Община Димитровград, при спазване на градоустройствените архитектурно-художествените, инженерно-техническите и санитарно-хигиенните норми и изисквания за формиране на благоприятна жизнена среда.“.

Разпоредбата на чл.18 от същата Наредба допълва, че: „Одобряването на схемата за разполагане, изработена в М 1:500, която съдържа всички данни за вида, местоположението, предназначението, характера, както и всички необходими размери на преместваемото съоръжение и издаването на разрешение за поставяне става от главния архитект, по реда на тази наредба.“.

Видно от описанието в констативния акт от проверката, както служителите на отдел УТКР при Община Димитровград, така и служителят на РУ-МВР-Димитровград, са констатирали, че именно в посочения имот- № 39668.208.5- в землището на с.Крепост, са заварени описаните 4бр. фургони, който имот видно и от представения договор за наем, е собственост на М.Л., с наемател Е.Ж.В.- в качеството му на управител на посоченото дружество. Представеният с жалбата нотариален акт и скица от жалбоподателя за това, че той е собственик на съседен имот в същата местност, на практика не променя обстоятелствата и не изключва осъществен състав на нарушение поради неточно или неправилно конкретизиране на мястото, доколкото собствеността над един недвижим имот не премахва възможността да бъде извършено административно нарушение в друг имот, било то и съседен. Още повече, налице е правно основание, поради което жалб.В. е заел описаният имот- а именно договор за наем на същия. В тази връзка съдът не намира противоречия, неустановеност или разминавания в посоченото място на извършване на нарушението.  

На следващо място, разпитаните по делото свидетели Н., А. и М., са категорични, че във въпросния описан имот се е осъществявала дейност, свързана с дървесина за огрев, като на място са били заварени работници, режещи дърва. Единият от фургоните е бил оборудван с климатик, дограма, в него е имало бюро, компютър и бил оборудван за офис, като вътре дори е имало служителка, която посреща клиентите. В тази връзка несъстоятелни се явяват твърденията в жалбата, че въпросните фургони били части от товарни автомобили и били временно там за да бъдат ремонтирани. Напротив, и тримата разпитани свидетели заявяват, че фургоните се ползвали за дейността на жалбоподателя с дървен материал, разполагащи с четири стени, под и таван, единият дори бил оборудван като офис, а другите използвани за съхранение на инструменти и инвентар- необходим за осъществяването на дейността с дървен материал. Приложеният снимков материал е в потвърждение на заявеното от свидетелите, като всеки от присъствалите там свидетели заявява, че не е останал с убеждението, че това са поставени с цел ремонт фургони, а напротив- че са поставени по начин, предполагащ ползването им, в което те са се убедили лично по време на проверката.   

Не се спори и се установи по делото, че за така поставените фургони не са налични никакви разрешения от главния архитект на Община Димитровград. Т.е. единствения извод, до който се достига е този, че жалб.Е.В. е поставил тези фургони в описания имот, без да разполага с необходимото разрешение от Община Димитровград за това.

Следва да се отбележи също така, че заявеното от актосъставителя Н.Н. и от св. К.А., както и от св.М.М. се подкрепя изцяло от останалите доказателства по делото, без да е налице противопоставяне, противоречия или съмнения от което и да било от останалите доказателства по делото. Предвид взаимната им подкрепеност и непротиворечивост, съдът кредитира показанията им,  още повече същите са възприели фактическата обстановка като длъжностни лица, в рамките на своите компетенции и длъжностни задължения.

Самото нарушение е описано достатъчно ясно, конкретно, с посочване на времето, мястото и начина на извършването му, без да са налице основания за неразбирането му или за превратното му тълкуване.

При издаването на процесното постановление, административно-наказващия орган е изпълнил задълженията си предвидени в ЗАНН, преценил е събраните данни и доказателства, правилно е квалифицирал нарушението, правилно е съобразил и текста от закона - предвиждащ наказание за въпросното нарушение. В тази връзка издаденото наказателно постановление се явява законосъобразно и обосновано.

Нарушението- визирано в разпоредбата на чл.2, ал.4 от Наредба №4 на Община Димитровград е на просто извършване, не е необходим вредоносен резултат. Съобразно разпоредбите на чл.28, ал.1 и чл.26, ал.1, т.1 от посочената общинска Наредба, наказателните постановления се издават от кмета на Димитровград и нарушителите се наказват с „Глоба“ от 100(сто) до 500(петстотин) лева, ако не подлежи на по-тежко наказание „този, който:         1. извършва дейност по поставяне на преместваемо съоръжение в нарушение (отклонение) от настоящата наредба.“

В случая очевидно жалб.В. е поставил временни преместваеми обекти- 4бр. фургони, без да е налице издадено разрешение за поставянето им от главния архитект на Община Димитровград.  

При преценка за наличието на маловажен случай по реда на чл.28 от ЗАНН и при определяне размера на наказанието, административно-наказващият орган правилно е съобразил тежестта на нарушението, подбудите за извършването му, използваните начини и средства, степента на вината на нарушителя, като е наложил глоба в максималния предвиден размер и същевременно осъществявайки индивидуалната и генерална превенция. Правилно е съобразено, че размерът на административното наказание следва да именно максималния предвиден, доколкото са налице единствено отегчаващи отговорността обстоятелства, а именно- нарушението е чрез не един, а четири поставени обекта; - тези преместваеми обекти не са поставени като неизползваеми, а се използват за осъществяване на търговска дейност, данните за множество предишни нарушения. Не на последно място следва да се отчете и отношението към контролните органи- гонене и хвърляне на АУАН по актосъставителя, което на практика осъществява състава не на административно нарушение и единствено несигнализирането на органите на прокуратурата не са довели до предприемане на адекватни за подобен вид поведение производства.

С оглед описаното по-горе, съдът намери НП за обосновано и законосъобразно и като такова следва да бъде потвърдено. 

Мотивиран от гореизложеното и на основание чл.63, ал.1 от ЗАНН, Съдът

 

 

Р     Е    Ш    И :

 

ПОТВЪРЖДАВА Наказателно постановление №35/21.02.2020г.  на Кмета на Община Димитровград, с което на Е.Ж.В. ***, ЕГН **********, за това, че на 23.01.2020г., във функциите си на управител на "Емосион 11" ЕООД, ЕИК ********* е поставил без разрешение за поставяне по одобрена схема от главния архитект на Община Димитровград, четири метални фургона от които двата с размери 6 х 2,45 метра и височина 2,7м., и други два с размери 2,4 х 3,8 метра и височина 2,15 м., в имот с ид. 39668.208.5 в землището на село Крепост, местност "Дурхана", частна собственост на М.Л.Л., вид на територията- горска, НТП - широколистна гора, с което за виновното нарушение на  чл.2, ал.4 и чл.18 от Наредба №4 за реда и условията за поставяне на временни преместваеми обекти и елементи на градско обзавеждане на територията на община Димитровград, на основание чл.47, ал.1, б."а" от ЗАНН и чл.28, ал.1 и чл.26, ал.1, т.1 от Наредба № 4 за реда и условията за поставяне на временни преместваеми обекти и елементи на градско обзавеждане на територията на община Димитровград му е наложено административно наказание „Глоба“ в размер на 500 (петстотин) лева - като законосъобразно.                 

 

 

Решението подлежи на касационно обжалване пред Административен Съд - Хасково в 14-дневен срок от съобщението до страните, че е обявено.

 

 

 

РАЙОНЕН СЪДИЯ:

   

 /Ив.Маринов/