О П Р Е Д Е Л Е Н И Е
№1854/21.11.2022г.
Град Пловдив, 21.11.2022 година
АДМИНИСТРАТИВЕН
СЪД ПЛОВДИВ, І отделение, ІV състав, в закрито заседание на двадесет и първи ноември две
хиляди двадесет и втора година, в състав:
Съдия: Анелия Харитева
като
разгледа докладваното от съдията административно
дело № 2817 по описа на съда за 2022
година, за да се произнесе, взе предвид следното:
Производство по реда на чл.159, т.1 АПК, вр. § 2 ДР ДОПК.
Образувано е по жалба на Д.Т.С. *** срещу
решение № 64 от 11.10.2022 г. на началник отдел МДТ при община Родопи.
С разпореждане от 02.11.2022 г. жалбата е оставена без движение и на жалбоподателката е дадена възможност
да отстрани констатираните нередовности – невнесена дължима държавна такса в
размер на 10 лева, доказателства за спазване на срока за подаване на жалбата и
конкретизиране кой административен оспорва и в какво се състои искането до съда, като
изрично е указано, че при неотстраняване на нередовностите жалбата ще бъде оставена без
разглеждане и производството по делото ще бъде прекратено.
Съобщението е връчено
на сина на жалбоподателката на 14.11.2022 г. С молба от 18.11.2022 г.
жалбоподателката е представила документ за внесената държавна такса и изрично
заявява, че оспорва решение № 64 от 11.10.2022 г.
С оглед на това
повторно изявление на жалбоподателката съдът намира, че е сезиран с недопустима
жалба, по която не дължи произнасяне по същество, защото решението на директора
не подлежи на обжалване пред съд.
Съгласно чл.4, ал.1 ЗМДТ установяването, обезпечаването и събирането на местни данъци се извършват
от служителите на общинската администрация по реда на ДОПК и обжалването на
свързаните с тях актове се извършва по същия ред. Чл.9б ЗМДТ изцяло препраща
относно реда за установяването, обезпечаването и събирането на местните такси
към този по чл.4, ал.1-5, като препращането касае и обжалването на свързаните с
местните такси актове.
По силата на чл.155,
ал.1 ДОПК решаващият орган разглежда жалбата по същество и се произнася с
мотивирано решение, като съгласно чл.155, ал.2 ДОПК той може да потвърди,
измени или отмени изцяло или частично ревизионния акт в обжалваната част. Съгласно
чл.156, ал.1 ДОПК ревизионният акт в частта, която не е отменена с решението по
чл.155, може да се обжалва чрез решаващия орган в 14-дневен срок от
получаването на решението пред административния съд. Съгласно чл.144, ал.1 ДОПК по реда за обжалване на ревизионен акт се
обжалват и другите актове, издавани от органите по приходите, доколкото в този
кодекс не е предвидено друго.
При тази
законодателна уредба и доколкото ДОПК не предвижда друг ред за обжалване на
актовете за установяване на задължения по декларация, в настоящия случай на
съдебно обжалване подлежи не решение № 64 от 11.10.2022 г. на началник отдел
МДТ при община Родопи, както е посочила това в жалбата и в молбата от
18.11.2022 г. жалбоподателката, а самият акт за установяване на задължения по
реда на чл.107, ал.3 ДОПК № 1079-1 от 20.11.2019 г. на главен инспектор
„Ревизии и контрол“ в сектор „МДТ – събиране и контрол“ при община Родопи в
частта, която не е отменена с решението на началник отдел МДТ.
Наличието на годен за
обжалване административен акт е абсолютна положителна процесуална предпоставка за
допустимост на съдебното обжалване, за чието наличие съдът следи служебно, а
неговата липса, какъвто е настоящият случай, налага прекратяване на
производството по делото.
Затова и на основание чл.159, т.1 АПК, вр. § 2 ДР ДОПК,.Административен
съд Пловдив, І отделение, ІV състав,
О П Р Е Д Е Л И :
ОСТАВЯ БЕЗ РАЗГЛЕЖДАНЕ жалбата на Д.Т.С., ЕГН **********,***, срещу решение № 64 от 11.10.2022 г. на началник
отдел МДТ при община Родопи.
ПРЕКРАТЯВА производството по административно
дело № 2817 по описа на Административен съд Пловдив за 2022 година.
Определението подлежи на обжалване с частна жалба пред
Върховния административен съд в 7-дневен срок от съобщаването.
Съдия: