Решение по дело №4002/2019 на Административен съд - Пловдив

Номер на акта: 1172
Дата: 7 юли 2020 г. (в сила от 15 февруари 2021 г.)
Съдия: Стоил Делев Ботев
Дело: 20197180704002
Тип на делото: Административно дело
Дата на образуване: 30 декември 2019 г.

Съдържание на акта

Р Е Ш Е Н И E

 …/…

гр. Пловдив, 07, 07, 2020година

В  ИМЕТО  НА  НАРОДА

              Административен съд – Пловдив, V състав, в публично съдебно заседание на осми юни,  две хиляди и двадесета година, в състав:

                                                             ПРЕДСЕДАТЕЛ: СТОИЛ БОТЕВ

 при секретаря В.К., като разгледа докладваното от председателя адм. дело № 4002 по описа на съда за 2019 год., за да се произнесе взе предвид следното:

Производството е по реда на чл. 226 във връзка с чл.145 и сл. от Административнопроцесуалния кодекс /АПК/ във връзка с чл.215 и сл. от Закона за устройство на територията /ЗУТ/.

Жалбоподателите - М.И.П. и А.И.П., двамата с адрес *** оспорват Заповед № 18ОА845/27.04.2018 г. на Кмета на Община Пловдив, с която се одобрява изменение на ПУП – План за регулация и застрояване на част от кв.189 – нов по плана на Втора градска част – гр.Пловдив, като: Уличната регулационна линия по улицата с о.т.122е-123а минава по имотната граница на ПИ с ИД 518.353; Отреждането на УПИ ІІІ-Банка се привежда в съответствие с проектен идентификатор и се променя предназначението му, като става УПИІІІ-518.1807, жилищно застрояване и обществено обслужващи дейности, без промяна параметрите на застрояване съгласно ПУП – ПРЗ и РУП, одобрен със заповед № ОА-1079 от 09.09.1998 г.; предвижда се ново подземно застрояване по границите на УПИ; установяване с устройствена зона Смф2/ц6 с устройствени показатели: височина 6 ет./18.00 м. Пзастр. До 60 %, Кинт до 4.0, Позел.мин.40%, която заповед с Решение № 2752/20.12.2018 г. по адм.дело №1533/2018 г. по описа на Административен съд Пловдив, ІV състав е отменена.

В хода по същество , както и в писм. Защита на адв. Д. се иска да се уважи жалбата, като се отмени обжалваната заповед на Кмета на Община Пловдив и се претендират съдебни разноски по делото.

  Ответникът по жалбата – кмет на Община Пловдив, чрез процесуалният си  представител юрк. А. оспорва жалбата и моли да се остави в сила обжалваната заповед. Претендира присъждане на юрисконсултско възнаграждение. Прави възражение за прекомерност на претендираното адвокатско възнаграждение.

Заинтересована страна ОБЩИНА ПЛОВДИВ, чрез процесуалния представител юрк.А., счита жалбата за неоснователна и моли да се потвърди заповедта на Кмета на Община Пловдив.

Заинтересована страна „Ай Ди Ел“ ЕООД, чрез процесуалния представител адв. А., оспорва жалбата с доводи, че е неоснователна и моли да се остави без уважение и да се потвърди оспорената заповед. Претендира присъждане на разноски за двете инстанции. Подробни съображения са изложени в представени по делото писмени бележки.

Заинтересована страна Х.Д.Г. – редовно призован, не се явява, не изпраща представител.

Заинтересована страна С.Х.Х. – редовно призована, не се явява, не изпраща представител.

Заинтересована страна Т.И.И. – редовно призован, не се явява, не изпраща представител.

Заинтересована страна Е.Г.А. – редовно призована, не се явява, не изпраща представител.

Заинтересована страна В.Н.Д. – редовно призован, не се явява, не изпраща представител.

Заинтересована страна В.И.Т. – редовно призован, не се явява, не изпраща представител.

Заинтересована страна Е.Б.Г.Т. – редовно призована, не се явява, не изпраща представител.

Заинтересована страна К.Г.Р. – редовно призована, не се явява, не изпраща представител.

Заинтересована страна И.Р.Р. – редовно призован, не се явява, не изпраща представител.

Заинтересована страна С.Р.Р. – редовно призована, не се явява, не изпраща представител.

  Жалбата е подадена чрез административния орган в преклузивния 14-дневен срок по чл.215 ал. 4 от ЗУТ от надлежна страна и в съответствие с изискванията за форма и реквизити, поради което е процесуално допустима.

  Административен съд - Пловдив, V състав, като прецени събраните по делото доказателства в тяхната съвкупност и обсъди доводите на страните, приема за установено следното от фактическа страна:

  Началото на административното производство е сложено с подаването на заявление от 30.10.2017 г. (л. 90 от адм. дело № 1533/2018 г. на Административен съд Пловдив) от В. П., собственик на УПИ ІІІ-382, кв.189, по плана на Втора градска част, град Пловдив, въз основа на нотариален акт № 184, том 7, дело № 1669/2003 г. на Служба по вписванията Пловдив, с което е поискано разрешение за изменение на ПУП – ПРЗ. Заявлението е разгледано от ЕСУТ при Община Пловдив и въз основа на взетото решение по т.11 от протокол № 39 от 08.11.2017 г. е издадена заповед № 17ОА2912 от 20.11.2017 г. на Кмета на общината (л.86-87), с която е допуснато да се изработи проект за изменение на ПУП – ПР на част от кв.189-нов по плана на Втора градска част, град Пловдив, без промяна на параметрите на застрояване, одобрени със заповед № ОА-1079 от 09.09.1998 г., в обхват: УПИ ІІІ-банка; контактна зона: УПИ ІV, V и улица; допълнителни изисквания съгласно решението по т.11 от протокол № 39 от 08.11.2017 г. на ЕСУТ при община Пловдив. 

С нотариален акт за покупко-продажба на Недвижими имоти № 160, том 2, дело № 266/2018 г. е прехвърлена собствеността на процесния имот, ведно с построените в него сгради, описани в Нотариален акт № 184, том 7, дело № 1669/2003 г. на Служба по вписванията Пловдив и същите са придобити от „Ай ди ел“ ЕООД  (л. 65-69 от адм. дело № 1533/2018 г. на Административен съд Пловдив).

  На 12.02.2018 г. проектът е внесен за одобрение от управителя на „Ай ди ел“ ЕООД. С решение по т.13, взето с протокол № 7 от 14.02.2018 г. на ЕСУТ при община Пловдив (л.44-45) проектът за изменение на ПУП – ПР е приет и е обявен на заинтересованите лица. На 30.03.2018 г. е постъпило възражение, което е разгледано от ЕСУТ при община Пловдив и е прието за неоснователно. С решение по т.14, взето с протокол № 14 от 18.04.2018 г. (л.34-36 от адм. дело № 1533/2018 г. на Административен съд Пловдив) проектът е приет и е направено предложение до кмета на Общината за издаване на заповед за одобрение на ПУП .

Последвало е издаване оспорената заповед № 18ОА845 от 27.04.2018 г. на Кмета на Община Пловдив, с която е одобрено изменение на ПУП – ПРЗ на част от кв.189-нов по плана на Втора градска част, град Пловдив, като уличната регулационна линия по улицата с о.т. 122е-123а минава по имотната граница на поземлен имот с идентификатор 518.353; отреждането на УПИ ІІІ-банка се привежда в съответствие с проектен идентификатор и се променя предназначението му, като става УПИ ІІІ-518.1807; жилищно застрояване и обществено обслужващи дейност, без промяна на параметрите на застрояване съгласно ПУП – ПРЗ и РУП, одобрен със заповед № ОА-1079 от 09.09.1998 г.; предвижда се ново подземно застрояване по границите на УПИ; установяване се устройствена зона Смф2/ц6 с устройствени показатели: височина 6 ет./18.00 м, Пзастр. До 60 %, Кинт до 4.0, Позел. мин. 40 %.

С Решение № 2752 от 20.12.2018 г. по адм. дело № 1533/2018 г. на Административен съд Пловдив е отменена по жалба на М.И.П. и А.И.П., Заповед № 18ОА845 от 27.04.2018 г. на Кмета на община Пловдив.

С Решение № 17676/23.12.2019г. на ВАС, Второ отделение по адм.дело № 3918/2019 г. е отменено Решение № 2752/20.12.2018 г., постановено по адм. дело № 1533/2018 г. на Административен съд  Пловдив, като са дадени  указания при новото разглеждане на делото да се назначи разширена СТЕ, която да даде заключение съобразен ли  е процесният подробен устройствен план с последния действащ такъв от 1998 г. и би ли бил незаконосъобразен, изключвайки предвижданията на проекта от 2014 г. Според указанията на ВАС следва безспорно да бъде установено налице ли е и какъв окончателен административен акт касателно предварителен проект, приет с протокол от 12 декември 2014 г. на ЕСУТ при Община Пловдив на ПУП-ПРЗ и СПН на ЦГЧ, гр. Пловдив, както и да се изследва процесният план и като вариант на изменение на ПУП – ПРЗ и РУП, одобрен със заповед № ОА-1079 от 09 септември 1998 г.

В изпълнение на указанията на ВАС съдът е допусната комплексна тройна съдебно-техническа експертиза, неоспорена от страните, която съдът кредитира като компетентно и безпристрастно изготвена.

В отговор на поставените въпроси вещите лица са констатирали, че за обект „ПУП-ПРЗ и СПН на ЦГЧ - ГР. Пловдив" в Община Пловдив не е установен окончателен административен акт за одобряването му. Описано е, че след приемане на фаза „Предварителен проект" - приет с Протокол № 12 от 2014 г. на ОЕСУТ - Пловдив, е продължила работата по изготвяне на фаза „Окончателен проект", в която проектна фаза да се отразят направените препоръки, приетите възражения на заинтересованите страни и изисквания на съгласувателните дружества и ведомства. Изработеният окончателен проект е обявен в ДВ, бр. 70 от 03.09.2018 г. При направената справка в Дирекция „Устройство на територията" община Пловдив е установено, че приетите възражения по обявения „Окончателен проект на ПУП-ПРЗ с СПН на ЦГЧ, гр.Пловдив", както и забележките на НИНКН са в процес на служебно отразяване и планът подлежи на последващо обявяване. Изрично е посочено, че към момента на изготвяне на експертизата по АД № 4002/2019г. няма регистриран окончателен административен акт за одобряване ПУП-ПРЗ с СПН на ЦГЧ, гр.Пловдив.

В отговор на поставените задачи експертите са посочили, че по конфигурация, начин и характер на застрояването и параметри на застрояването няма разлика в предвижданията на процесния ПУП и този със заповед OA 1079/09.09.1998 г. Посочено е също, че установената разлика от 50 см във височината на предвиденото застрояване по ПУП от 1998г. и по процесния ПУП е допустима за застройката в процесния УПИ III, предвид констатираното отстояние от 18,00м отбелязано в графичната част на проекта спрямо бъдещото застрояване по улица „Плевен".

Според заключението на експертите в процесния ПУП се предвижда ново, непредвидено по-рано в плана от 1998 г. подземно застрояване, но същото съответства на чл.41, ал. 4, чл. 25 - 35 на ЗУТ и чл. 75 от Наредба 7 ПНУОВТУЗ.

Експертите са посочили още, че процесният ПУП предвижда височина до 18.00 м, която в действащия ПУП-ПРЗ и РУП от 1998г. е точно конкретизирана на 17.50м., което според заключението не довежда до противоречие на двата плана, тъй като в процесния ПУП е посочена максималната височина на застрояването/до 18.00м./, а в ПУП от 1998г. /точно 17.50м./, което е по-малко от 18.00м. и показателя за височина е спазен.

Посочено е също, че процесният подробен устройствен план е съобразен с действащият такъв за част от кв. 189, респективно за УПИ III - банка, одобрен със заповед № 1079 от 1998г.

На следващо място ВЛ са дали заключение, че ако не съответства на предварителен проект на ЦГЧ, процесният ПУП ще бъде в нарушение на чл. 133 от  ЗУТ, като е посочено също, че това изискване за съобразяване на процесния „ПУП с ПУП-ПРЗ и СПН на ЦГЧ“ е постановено и в текста на Заповед  за допускане № 17ОА2912 от 20.11.2017 г. (лист 86-87 от делото).

Констатирано е, че има пълно съответствие относно застрояването на УПИ III-банка, кв. 189 по плана на „Втора градска част" от процесния ПУП и застрояването, предвидено за процесния УПИ с „ПУП-ПРЗ и СПН на ЦГЧ , гр.Пловдив".

С експертизата е установено също така, че при съпоставка на процесният ПУП с предварителен проект на ЦГЧ-Пловдив и ПУП по заповед № 1079/1998г. е констатирано, че „Изменение на ПУП за УПИ III от кв. 189, Втора гр. ч. Пловдив" не касае промяна в характера и начина на застрояването, както и промяна в конфигурацията и разположението на предвиденото застрояване. Дадено е заключение, че извършеното изменение на ПУП за УПИ III касае привеждане на отреждането на урегулирания поземлен имот в съответствие с изискванията на ЗКИР и Наредба № РД-02-20-5/15.12.2016Г. към него, в съответствие с влязлата в сила КККР на гр.Пловдив - Заповед № РД-18-48/03.06.2009г. на ИД на АГКК ( по-късно от заповед за ПУП № 1079/ 1998г.) - и преотреждане на  УПИ III „ за банка" - (обществени обслужващи функции) в отреждане на УПИ III за „жилищни и обществени обслужващи дейности „ (смесени функции) .   

ВЛ са посочили, че изключвайки предвижданията на „Предварителен проект на ПУП-ПРЗ и СПН на ЦГЧ, гр. Пловдив", приет с протокол от 12 декември 2014г. на ЕСУТ при община Пловдив, процесният подробен устройствен план не би бил незаконосъобразен, защото е повторение на плана от 1998г. в част „застроителна", а основанието за промените в част „регулационна" са от друг характер ( изяснени по-горе) , но те не променят предвижданията на част застроителна.

Според заключението на експертите ПУП със заповед № 1079/1998г. е действащия план за процесния УПИ и процесният подробен устройствен е законосъобразен, бидейки повторение на плана от 1998г.

Според заключението на експертите, същият отговаря на техническите и нормативните изисквания.

  При така установеното от фактическа страна, съдът формира следните правни изводи:

Спор по фактите между страните не се формира.

Между тях се спори дали е налице мълчалив отказ относно проекта за ПУП-ПРЗ и СПН на ЦГЧ, гр. Пловдив, съответно дали са приложими разпоредбите на чл. 133, ал. 2 и ал. 4 от ЗУТ и следва ли при одобряване на изменението на процесния ПУП-ПРЗ  да се съобрази с предварителният проект, приет с протокол на ЕСУТ на община Пловдив № 56 от 12 декември 2014 г.

От представената по делото заповед № 170А2912/20.11.2017 г., с която е допуснато изработването на проекта за процесния ПУП-ПРЗ се установява, че освен съобразяването с актуалната КК и приложимите наредби, като допълнително изискване е проектът да се съобрази и с предвижданията на ПУП-ПРЗ и СПН на ЦГЧ - в процедура по изработване с приет предварителен проект с протокол от 12 декември 2014 г. на ЕСУТ при община Пловдив.

Съгласно чл. 133, ал. 1 "В процеса на изработване на подробни устройствени планове инвестиционно проектиране за нови строежи в поземлените имоти може да се разрешава въз основа на подробен устройствен план, който е извадка от изработвания проект за подробен устройствен план."

Съгласно ал.2 на чл. 133 ЗУТ Изработването на плана-извадка по ал. 1 се допуска след приемане на предварителния проект за подробен устройствен план от съответния експертен съвет."

Чл. 133, ал. 3 и 4 от ЗУТ предвиждат "По изключение със съгласие на органа, който назначава експертния съвет по устройство на територията, компетентен да приеме проекта за подробен устройствен план, изработването на плана-извадка може да се допусне и преди приемане на предварителния проект по ал. 2, когато уличната регулация не подлежи на значителни промени и в обхвата на плана -извадка има съществуващо застрояване, което предопределя начина на проектното застрояване", а ал. 4 "Когато планът-извадка изменя действащ подробен устройствен план, планът-извадка се изработва като проект за изменение на действащия план".

Видно от цитираните текстове, когато става въпрос за одобряване на план – извадка, релевантни и съответно предмет на изследване са следните въпроси: на първо място – да има и да е в процес на изработване проект за ПУП за имота/ите, за които се иска инвестиционно проектиране, на второ място – предварителният проект за ПУП да е бил приет от съответния експертен съвет. При наличието на тези две условия съответно е допустимо изработването и одобряването на план – извадка за реализиране на инвестиционното проектиране. Не на последно място в този случай, при изпълнение на горните две условия за административния орган съществува задължението, изработения и одобрен план извадка да е съответен на одобрения от ЕСУТ предварителен проект на ПУП.

Мълчалив отказ за издаване на индивидуален административен акт е налице тогава, когато при настъпването на посочени в хипотезата на правна норма факти, административният орган е длъжен да се произнесе с конкретно волеизявление. В случая е подадено заявление за одобряване на ПУП- ПРЗ и СПН, и е взето решение на същия ОЕСУТ по чл. 128, ал. 7 ЗУТ, с което внесеният проект за ПУП-ПРЗ е бил приет с Протокол № 56/12.12.2014 г. Следователно задължението на административния орган за произнасяне възниква в 14-дневен срок от разглеждането на проекта от експертния съвет и формиране на окончателно становище по него (чл. 129, ал. 2 ЗУТ).

С оглед на изложеното Съдът намира, че правилно  процесният проект за изменение на ПУП-ПРЗ е процедиран като проект за изменение на действащия ПУП, одобрен със заповед № 1079 от 1998г., като не следва да се съобразяват предвижданията по предварителния проект, по който каза се е налице влязъл в сила мълчалив отказ, съответно не би могло да се приеме, че е налице окончателен акт.

Същевременно видно от приетото заключение на ВЛ, процесният подробен устройствен план е съобразен с действащият такъв за част от кв. 189, респективно за УПИ III - банка, одобрен със заповед № 1079 от 1998г.

Изрично е посочено в назначената и приета без възражение от страните СТЕ, че по конфигурация, начин и характер на застрояването и параметри на застрояването няма разлика в предвижданията на процесния ПУП и този със заповед OA №1079/09.09.1998 г., а установената разлика от 50 см във височината на предвиденото застрояване по ПУП от 1998г. и по процесния ПУП е допустима за застройката в процесния УПИ III, предвид констатираното отстояние от 18,00м отбелязано в графичната част на проекта спрямо бъдещото застрояване по улица „Плевен" (чл. 32 ЗУТ, ал.1, ал. 3). Според заключението на експертите, в процесния ПУП се предвижда ново, непредвидено по-рано в плана от 1998 г. подземно застрояване, но същото съответства на чл.41, ал. 4, чл. 25 - 35 на ЗУТ и чл. 75 от Наредба 7 ПНУОВТУЗ. Процесният ПУП предвижда височина до 18.00 м, която в действащия ПУП-ПРЗ и РУП от 1998г. е точно конкретизирана на 17.50м., което не довежда до противоречие на двата плана, тъй като в процесния ПУП е посочена максималната височина на застрояването/до 18.00м./, а в ПУП от 1998г. /точно 17.50м./, което е по-малко от 18.00м.и показателя за височина е спазен.

Констатирано е също, че има пълно съответствие относно застрояването на УПИ III-банка , кв. 189 по плана на „Втора градска част" от процесния ПУП и застрояването, предвидено за този УПИ с „ПУП-ПРЗ и СПН на ЦГЧ , гр.Пловдив".

Експертите са дали заключение, че при съпоставка на процесният ПУП с Предварителен проект на ЦГЧ-Пловдив и ПУП по заповед № 1079/1998г. е констатирано, че „Изменение на ПУП за УПИ III от кв. 189, Втора гр. част Пловдив" не касае промяна в характера и начина на застрояването , както и промяна в конфигурацията и разположението на предвиденото застрояване. Извършеното изменение на ПУП за УПИ III касае привеждане на отреждането на урегулирания поземлен имот в съответствие с изискванията на ЗКИР и Наредба № РД-02-20-5/15.12.2016г. към него, в съответствие с влязлата в сила КККР на гр.Пловдив - Заповед № РД-18-48/03.06.2009г. на ИД на АГКК ( по-късно от заповед за ПУП № 1079/ 1998г.) - и преотреждане на  УПИ III „за банка" - (обществени обслужващи функции) в отреждане на УПИ III за „жилищни и обществени обслужващи дейности“  (смесени функции) .

  Както се посочи по горе от експертите е констатирано също, че застрояването в процесния ПУП напълно отговаря на плана от 1998 г., с изключение на предвиденото ново подземно строителство, за което обаче също е констатирано, че отговаря на техническите и нормативните изисквания.

  Следва да се посочи също, че в конкретния случай са спазени  показателите за застрояване, нормативно установени в чл.38 от Наредба № 7 от 22.12.2003 г. за правила и нормативи за устройство на отделните видове територии и устройствени зони (Наредба № 7 от 22.12.2003 г.),  като Кинт – до 4% (при предвидени в Наредба № 7 от 22.12.2003г. от 2,0 до 5,0), Плътност на застрояване, П застр.- в % -60 %(при предвидени в Наредба № 7 от 22.12.2003г. от 50 до 100).

Същевременно от ВЛ е посочено, че в приложеното копие от ПУП за част от кв. 189 , одобрен със Заповед ОА-1079 от 09.09.1998 г. не е установено в този ПУП да има изписани устройствени показатели като плътност и интензивност на застрояването. Дълбочината на застрояването на УПИ V-банка е 19,0м. за двуетажното застрояване ( при Н = 7,0м.) и дълбочина 16,0м. за останалите етажи ( при височина Н=17,5м). В случая, според експертите новопредвиденото застрояване е свързано по общите граници с УПИ V и УПИ IV, на два и шест етажа, като застрояването през улица „Плевен" е разположено на    18,00 м.  спрямо регулационната граница от юг на улица „Плевен".

ВЛ изрично са посочили, че „….изключвайки предвижданията на „Предварителен проект на ПУП-ПРЗ и СПН на ЦГЧ, гр. Пловдив" , приет с протокол от 12 декември 2014г. на ЕСУТ при община Пловдив, процесният подробен устройствен план не би бил незаконосъобразен, защото е повторение на плана от 1998г. в част „застроителна", а основанието за промените в част „регулационна" са от друг характер ( изяснени по-горе) , но те не променят предвижданията на част застроителна. ПУП със заповед № 1079/1998г. е действащия план за процесния УПИ и следователно процесният подробен устройствен е законосъобразен, бидейки повторение на плана от 1998г….“

Окончателният извод от изложеното до тук е, че в случая не се констатират такива нарушения на материалния или процесуалния закон, които да водят до несъмнен извод за противоправност на оспорения административен акт и да налагат неговата цялостна отмяна.

Оспорената заповед е издадена в съответствие с изискванията за форма на административния акт по смисъла на чл. 59, ал. 2 от АПК, тъй като в същата са посочени фактическите и правни основания, послужили за издаването й, както и редът за нейното обжалване, в съответствие с целта на закона.

Мотиви за приемане на акта са изложени с текста на самата заповед, като за мотиви следва да бъдат възприети и доказателствата за всички процесуални действия, извършени в хода на административното производство, представляващи административната преписка по издаването му.

Не се констатират допуснати нарушения на административнопроизводствените правила, които да бъдат квалифицирани като съществени и да мотивират отмяната на акта само на това основание, поради което жалбата се явява неоснователна и като такава, следва да бъде отхвърлена.

С оглед очерталия се изход на делото, направеното искане за присъждане на юрисконсултско възнаграждение в полза на ответната администрация се явява основателно и такова следва да бъде присъдено в размер на 200,00 лв., определен по реда на чл. 78, ал. 8 от Гражданския процесуален кодекс (ГПК), чл. 37 от Закона за правната помощ (ЗПП) и чл. 24 от Наредбата за заплащането на правната помощ (НЗПП), във връзка с чл. 144 от АПК.

На заинтересованата страна„АЙ ДИ ЕЛ“ЕООД се дължат претендираните разноски за двете инстанции в общ размер на 4941,70 лв., от които 1200,00 лв. – заплатено адвокатско възнаграждение по адм. дело №3918 от 2019г. по описа на ВАС, 370,00 лв.-заплатена ДТ по адм. дело №3918 от 2019г. по описа на ВАС, 600,00 лв. - депозит за особен представител по адм. дело №3918 от 2019г. по описа на ВАС, 960 лв.-заплатено адвокатско възнаграждение и 1811,70лв.-възнаграждение за вещи лица по назначената тройна СТЕ по настоящето дело, съгласно представени  доказателства-договор за правна помощ, списък и платежни нареждания(л.19, л.30, 74, 82), договор за правна помощ, квитанция за платена ДТ и квитанция за заплатен депозит за особен представител (л. 9, л.19, л.16, л.70 по адм. дело №3918 от 2019 г. по описа на ВАС).

  Водим от горното, Административен съд – Пловдив, V състав  

Р     Е     Ш     И:

 ОТХВЪРЛЯ жалбата на М.И.П. и А.И.П., двамата с адрес: *** срещу Заповед № 18ОА845/27.04.2018 г. на Кмета на Община Пловдив, с която се одобрява изменение на ПУП – План за регулация и застрояване на част от кв.189 – нов по плана на Втора градска част – гр.Пловдив, като: Уличната регулационна линия по улицата с о.т.122е-123а минава по имотната граница на ПИ с ИД 518.353; Отреждането на УПИ ІІІ-Банка се привежда в съответствие с проектен идентификатор и се променя предназначението му, като става УПИ ІІІ-518.1807, жилищно застрояване и обществено обслужващи дейности, без промяна параметрите на застрояване съгласно ПУП – ПРЗ и РУП, одобрен със заповед № ОА-1079 от 09.09.1998 г.; предвижда се ново подземно застрояване по границите на УПИ; Установяване с устройствена зона Смф2/ц6 с устройствени показатели: височина 6 ет./18.00 м. Пзастр. До 60 %, Кинт до 4.0, Позел.мин.40% .

ОСЪЖДА М.И.П., ЕГН ********** и А.И.П., ЕГН **********, двамата с адрес: *** да заплатят на Община Пловдив сумата от 200,00 (двеста) лв. юрисконсултско възнаграждение.

ОСЪЖДА М.И.П., ЕГН ********** и А.И.П., ЕГН **********, двамата с адрес: ***, да заплатят на „АЙ ДИ ЕЛ“ ЕООД,  ЕИК ********* сумата от 4941,70 (четири хиляди деветстотин четиридесет и един лев и 70 ст.) разноски по делото за двете инстанции.

Решението подлежи на обжалване пред Върховния административен съд на Р България в 14-дневен срок от съобщаването му на страните.

                                                 АДМИНИСТРАТИВЕН СЪДИЯ: