Определение по дело №194/2022 на Административен съд - Ямбол

Номер на акта: 368
Дата: 14 септември 2022 г.
Съдия: Вълко Драганов Драганов
Дело: 20227280700194
Тип на делото: Административно дело
Дата на образуване: 28 юни 2022 г.

Съдържание на акта Свали акта

                       О П Р Е Д Е Л Е Н И Е

 

№ 368/14.9.2022г.                             гр. Ямбол

 

        Ямболският административен съд, втори административен състав в закрито съдебно заседание на  четиринадесети септември  2022г. в следния състав:

 

                                 ПРЕДСЕДАТЕЛ: В. ДРАГАНОВ    

          

Секретар: Ст. Гюмлиева

Като разгледа докладваното от съдия В. Драганов

адм.д.    194 по описа за 2022  година

За да се произнесе, взе предвид следното:

              Производството  е образувано по жалба  на „ПРОФИТ“ АД, ЕИК *, със седалище и адрес на управление **, чрез проц. представител  адв. Д.К. против Заповед № ТУ/04-00006/14.06.2022г. на кмета на Община Ямбол, с която е разпоредено  да се премахне преместваемо съоръжение – бариера, разположена в източната част на ПИ частна общинска собственост с идентификатор  87374.541.76 по КК на гр.Ямбол. С жалбата на осн. чл. 217, ал.2 от ЗУТ е направено  особено искане за спиране изпълнението  на процесната заповед, допуснато по силата на закона.

       По делото по така направеното искане е постъпил отговор с вх. № 2232/13.09.2022г. на кмета на Община Ямбол, съдържащ становище за недопустимост и неоснователност на искането за спиране изпълнението на  заповедта. Към отговора е приложен Констативен протокол № 154/20.07.2022г. от който е видно, че към настоящия момент Заповед № ТУ/04-00006/14.06.2022г. на кмета на Община Ямбол е изпълнена и преместваемото съоръжение е премахнато.

        След запознаване с материалите от адм. преписка и в изпълнение на задължителните указания на ВАС дадени с Определение № 7611/04.08.2022г. по адм. дело № 6890/2022г., съдът  приема, че искането за спиране изпълнението на Заповед № ТУ/04-00006/14.06.2022г. на кмета на Община Ямбол е допустимо, а разгледано по същество е неоснователно, по следните съображения:

       С оспорената заповед № ТУ/04-00006/14.06.2022г. на кмета на Община Ямбол, на осн. чл. 57а, ал.3 от ЗУТ е разпоредено  да се премахне преместваемо съоръжение – бариера, разположена в източната част на ПИ частна общинска собственост с идентификатор  87374.541.76 по КК на гр.Ямбол в срок от 5 пет дни от връчване, поставяне или обявяване на заповедта. Изпълнението на заповедта  е възложено на собственикът/ извършителят на обекта. В същата е посочено, че на основание чл. 217, ал. 1, т. 11 от ЗУТ жалбите и протестите пред съда не спират изпълнението на заповедта.

       В настоящия случай предварителното изпълнение на процесната заповед е по силата на закона, поради което административният орган не е длъжен да излага съображения за наличието на предпоставките по чл. 60, ал. 1 от АПК. В тези случаи законът презюмира, че една или всички от тях са налице. Със специалната норма на чл. 217, ал. 1 от ЗУТ е предвидено, че жалбите и протестите не спират изпълнението на изчерпателно изброените в ал. 1,  от т. 1 до т. 12 от същата разпоредба актове, като настоящият акт следва да се преценява като такъв по  т. 11 – заповед по чл. 57а, ал.3 от ЗУТ. Съгласно ал. 2 на същата разпоредба съдът може да спре изпълнението на административните актове по ал. 1 с изключение на тези по т. 2. Настоящата заповед, с оглед на предмета й, не попада в изключенията от правилото, поради което съдът има правомощията да спре изпълнението й на основание чл. 217, ал. 2 от ЗУТ, при наличие на законовите предпоставки за това.

        Доколкото специалния закон ЗУТ не регламентира основанията, при които съдът може да спре изпълнението на административния акт, то на основание  препращащата норма на чл. 213, ал. 1 ЗУТ е приложима разпоредбата на чл. 166, ал. 4 във връзка с ал. 2 от АПК,  т.е. за да спре допуснатото по силата на закона изпълнение съдът следва да установи, че то би могло да причини на оспорващия значителна или трудно поправима вреда. В това производство в тежест на молителя е да посочи вредите и да представи доказателства за вида им и за вероятността те да настъпят, ако обжалваният административен акт бъде изпълнен преди съдът да се произнесе по неговата законосъобразност.

       На първо място изложените в молбата твърдения за незаконосъобразност на предварителното изпълнение, не представляват законово основание за уважаване на искането. Не се сочат никакви доводи за настъпване на евентуални вреди, а още по малко непоправими, доколкото ако има такива, то те подлежат на обезщетяване  по общия исков ред пред гражданския съд.

       На второ но не по значение място  следва да се посочи, че към настоящия момент, оспорената заповед е изпълнена, като процесната бариера е премахната, поради което искането също е неоснователно.

       С оглед изложеното и при констатираната липса на условия за спиране на допуснатото от закона предварително изпълнение на Заповед № ТУ/04-00006/14.06.2022г. на кмета на Община Ямбол, искането следва да се остави без уважение, а по делото да се насрочи о.с.з. за разглеждане на главното оспорване.

                  Поради изложеното и на основание чл. 217, ал. 2 от ЗУТ и чл. 166, ал. 2 и ал. 4 от АПК, Административен съд – Ямбол, втори административен състав,

 

О П Р Е Д Е Л И :     

        

                  ОСТАВЯ  БЕЗ УВАЖЕНИЕ  искането на „ПРОФИТ“ АД за спиране изпълнението на Заповед № ТУ/04-00006/14.06.2022г. на кмета на Община Ямбол, с която е разпоредено  да се премахне преместваемо съоръжение – бариера, разположена в източната част на ПИ частна общинска собственост с идентификатор  87374.541.76 по КК на гр.Ямбол.

 

                 В тази му част определението подлежи на обжалване с частна жалба пред ВАС в 7 дневен срок от съобщаването му на страните.

    Насрочва административно дело № 194/2022г. по описа на Административен съд- Ямбол, за разглеждане в открито съдебно заседание за 02.11.2022г. от 09.30 ч.

Конституира като страни в производството:

                Оспорващ

                  „ПРОФИТ“ АД     с  адрес за призоваване  гр.Ямбол, ул. ***,  чрез адв. Д. К..

                административен орган

                кмета на Община Ямбол.                

                Да се изпрати препис от жалбата на административния орган издал оспорения акт.

 

                 Указва на оспорващия на основание чл.171 ал.4 от АПК, че следва да представи по делото доказателства за твърденията си в жалбата.

               Указва на административния орган на осн. чл.171, ал.4 от АПК, че в негова тежест е да установи съществуването на фактическите основания посочени в оспорения акт и изпълнението на законовите изисквания при издаването му.

     Да се уведомят страните, че в 14 дневен срок от получаване на призовките за насроченото по делото с. з. могат да представят писмен отговор и да посочат доказателства. Ако се касае за писмени доказателства те следва да бъдат приложени към отговора.

       

 

        Указва на основание чл.178, ал.1 АПК на страните, че могат да сключат споразумение при всяко положение на делото.

 

      Да се  призоват  страните за насроченото  с.з.,  като  им  се изпрати препис от настоящото определение.

 

                                                                ПРЕДСЕДАТЕЛ:/п/ не се чете