Решение по дело №2876/2018 на Районен съд - Плевен

Номер на акта: Не е посочен
Дата: 7 февруари 2019 г. (в сила от 21 март 2019 г.)
Съдия: Венелин Димитров Николаев
Дело: 20184430202876
Тип на делото: Административно наказателно дело
Дата на образуване: 3 декември 2018 г.

Съдържание на акта

 

Р  Е  Ш  Е  Н  И  Е

 

       гр. Плевен, 07.02.2019 г.

 

  В ИМЕТО НА НАРОДА

 

Плевенски районен съд в публично заседание на единадесети януари през две хиляди и  деветнадесета  година в състав:

 

                                                                              Председател: Венелин Николаев

 

при секретаря Иглика Игнатова в присъствието на прокурора … , като разгледа докладваното от съдия Николаев н.а.х.д № 2876 по описа за 2018 год., и на основание данните по делото и закона, за да се произнесе взе предвид следното:

 

     Производството е по реда на чл.59 и следващите от ЗАНН.

     С наказателно постановление № 193/31.10.2018г. на Зам. кмета на Община – Плевен, упълномощен със Заповед РД-10-495/14.04.2016г. на Кмета на Община-Плевен, на ЕТ „И.– Х.И.“ с ЕИК ***, със седалище и адрес ан управление ***, представляван от Х.И.И., е наложено на основание чл.30, във вр. с чл.28, ал.1 и чл.22, ал.2, т.2 от Наредба №14 на Общински съвет Плевен за търговската дейност на територията на Община Плевен (приета с Решение № 410/08.11.2001г. на Общински съвет Плевен, изм. с Р-я №452/07.02.2002г., №578/09.10.2002г., №48/29.01.2004г., №818/23.03.2006г., №595/25.06.2009г., №1002/24.06.2010г., №1396/31.08.2011г., №137/31.03.2016г., №221/30.06.2016г.), административно наказание – имуществена санкция в размер на 500,00 /петстотин/ лева, за това, че на 11.10.2018г. около 09:40 часа в ***, едноличният търговец не осигурява незабавно прибиране на стоките и амбалажа след разтоварването им пред търговския обект – магазин за плодове и зеленчуци, находящ се на ***, гр. Плевен, с което е нарушил чл.22, ал.2, т.2 от Наредба №14 на Общински съвет Плевен.  

Недоволен от така издаденото наказателно постановление е останал жалбоподателят Х.И.И. – управители  собственик на ЕТ „И.– Х.И.“ гр. Плевен, който го обжалва, и моли съда да го отмени като неправилно и незаконосъобразно.

Навежда доводи, че са допуснати съществени нарушения на процесуалните правила.

     Ответникът в съдебното производство се представлява от  главен ю.к.П. и изразява становище, че процедурата по съставяне и издаване на акта и наказателното постановление е спазена и последното като законосъобразно следва да бъде потвърдено.

Съобразявайки събраните по делото доказателства, съдът намира за установено следното:

С оглед датата на връчване на наказателното постановление на  И.  – 20.11.2018г. - и датата на депозиране на жалбата му пред наказващия орган – 21.11.2018г. съдът счита, че последната е подадена в срока по чл. 59, ал.2 от ЗАНН, поради което се явява допустима и следва да бъде разгледана.

Разгледана по същество, жалбата   е неоснователна.

Акт за установяване на административно нарушение №108И е съставен на 11.10.2018г. от А.Е.М. ***И.– Х.И.“ с ЕИК ***, със седалище и адрес ан управление ***, представляван от Х.И.И., за това, че на 11.10.2018г. около 09:40 часа в ***, едноличният търговец не осигурява незабавно прибиране на стоките и амбалажа след разтоварването им пред търговския обект – магазин за плодове и зеленчуци, находящ се на ***, гр. Плевен, с което е нарушил чл.22, ал.2, т.2 от Наредба №14 на Общински съвет Плевен за търговската дейност на територията на Община Плевен. 

Отказът на  жалбоподателят   да подпише акта    е  бил удостоверен по надлежния ред  с подписа на един свидетел.

Съдът кредитира показанията на актосъставителя А.Е.М., който твърди, че заема длъжността ***на Община Плевен. Заявява, че на 11.10. 2018г. при обход на района, за който отговарял установил, че  пред търговски обект, находящ се на улица „Сан Стефано” в гр. Плевен  била складирана стока в множество  кашони и касетки. Твърди, че едноличният търговец е бил длъжен да прибере стоката в магазина веднага след разтоварването. За констатираното нарушение съставил АУАН.

 Показанията на  акто съставителя се подкрепят и от показанията на св. Й.С.М. присъствал при установяване на нарушението и при съставянето на акта.

Съдът кредитира показанията на свидетелите А.Е.М. и Й.С.М., като обективни, логични, непротиворечиви и съответния на останалия доказателствен материал – Акт №108И от 11.10.2018г. /л.7/, Докладна записка към АУАН №108/11.10.2018г. /л.8/, Констативен протокол от 11.10.2018г. /л.10/, Констативен протокол от 28.09.2018г. /л.11/, Констативен протокол от 25.06.2018г. /л.12/, ведно с 3 бр. цветни снимки /л.13-15/.

 По делото  в  качеството на свидетел беше разпитана  и В.А.Т., която твърди, че една сутрин отивайки на работа видяла, че жалбоподателят получавал стока. Твърди, че получените кашони оставил за около 10 минути отвън пред търговския обект и влязъл в помещението, тъй като трябвало да обслужва клиенти. Тогава пристигнали инспекторите от Община Плевен и настанала суматоха.     Показанията на  св. Т., която беше посочена като очевидец на процесното събитие  съдът не кредитира, по следните съображения:

На първо място показанията й  са бедни откъм фактология, като   следва да се посочи, че  в същите липсват данни относно  датата и времето на извършване на проверката.  

 На второ място поради собствената им неубедителност и нелогичност.  На следващо място житейски  е  нелогично и  е  неправоподобно  да се приеме,   че на път за работа   св. Т. около десет минути е  стояла и наблюдавала разтоварването на  5 – 6 кашони с плодове и зеленчуци пред търговския обект стопанисван от жалбоподателя.

При така установената по делото фактическа обстановка и въз основа на императивно вмененото му задължение за цялостна проверка на издаденото наказателно постановление относно законосъобразността му, обосноваността му и справедливостта на наложеното административно наказание, съдът прави следните правни изводи:

По силата на чл.1, ал.2 от Наредба №14 на Общински съвет Плевен за търговската дейност на територията на Община Плевен “търговски обекти” са:

     1. магазини за търговия с хранителни и нехранителни стоки;

     2. складове за търговия на едро;

3. заведения за хранене и развлечение;

4. /изм.Решение № 818/23.03.2006 г./ средства за подслон и места за настаняване;

5. работилници, ателиета и други обекти за извършване на услуги;

6. павилиони;

7. базари;

8. /изм.Решение № 818/23.03.2006 г./ компютърни зали и интернет клубове;

9. паркинги;

10. други имоти и вещи, от и чрез които се събират доходи от търговци регистрирани по Търговския закон при осъществяване на дейността им;

11. стационарни и модулни бензиностанции и газстанции и прилежащите им търговски обекти;

12. преместваеми обекти и елементи на градското обзавеждане , посочени в чл.56 от ЗУТ.

13. пазари.

Разпоредбата  на чл.22, ал.2, т.2 от  посочената наредба задължава търговците, собственици и/или ползватели в обекти по чл.1, ал.2 да осигуряват незабавно прибиране на стоките и амбалажа след разтоварването им пред търговските обекти. А чл.30 от същата Наредба №14 на Общински съвет Плевен гласи, че „Административно наказателни отговорни по тази Наредба са лицата – съответния търговец (юридическо лице или едноличен търговец), наредил или допуснал извършване на нарушението, както и служителите, работниците и лицата, които са преки извършители“.

Съгласно чл.28, ал.1 от Наредба № 14 на Общински съвет-Плевен: „При нарушение на разпоредбите на настоящата Наредба, се налага глоба в размер от 200 до 2500 лв. за физически лица, а за еднолични търговци или юридически лица имуществена санкция в размер от 500 до 5000 лв.“

При това положение съдът намира, е извършено нарушението така както е изписано в акта за установяване на административно нарушение и в наказателното постановление.

При определяне на наказанието наказващият орган е съобразил  разпоредбата на чл. 27, ал.2 от ЗАНН и при наличието единствено на смекчаващи вината отговорността обстоятелства е наложил наказание на жалбоподателя едноличен търговец в минималния размер, предвиден в закона, а именно 500 лв.

По изложените съображения съдът намира, че обжалваното наказателно постановление следва да бъде потвърдено като законосъобразно.

Предвид горното, съдът

 

                                        Р   Е   Ш    И :

ПОТВЪРЖДАВА наказателно постановление № 193/31.10.2018г. на Зам. кмета на Община – Плевен, упълномощен със Заповед РД-10-495/14.04.2016г. на Кмета на Община-Плевен, с което на ЕТ „И.– Х.И.“ с ЕИК ***, със седалище и адрес ан управление ***, представляван от Х.И.И., е наложено на основание чл.30, във вр. с чл.28, ал.1 и чл.22, ал.2, т.2 от Наредба №14 на Общински съвет Плевен за търговската дейност на територията на Община Плевен (приета с Решение № 410/08.11.2001г. на Общински съвет Плевен, изм. с Р-я №452/07.02.2002г., №578/09.10.2002г., №48/29.01.2004г., №818/23.03.2006г., №595/25.06.2009г., №1002/24.06.2010г., №1396/31.08.2011г., №137/31.03.2016г., №221/30.06.2016г.), административно наказание – имуществена санкция в размер на 500,00 /петстотин/ лева, за това, че на 11.10.2018г. около 09:40 часа в ***, едноличният търговец не осигурява незабавно прибиране на стоките и амбалажа след разтоварването им пред търговския обект – магазин за плодове и зеленчуци, находящ се на ***, гр. Плевен, с което е нарушил чл.22, ал.2, т.2 от Наредба №14 на Общински съвет Плевен, като ЗАКОНОСЪОБРАЗНО.

РЕШЕНИЕТО подлежи на обжалване пред Плевенски регионален административен съд в 14-дневен срок от съобщението до страните, че е изготвено.

 

                                                             РАЙОНЕН  СЪДИЯ: