Решение по дело №820/2018 на Районен съд - Перник

Номер на акта: Не е посочен
Дата: 2 юли 2018 г. (в сила от 27 юли 2018 г.)
Съдия: Светослава Иванова Алексиева
Дело: 20181720200820
Тип на делото: Административно наказателно дело
Дата на образуване: 2 май 2018 г.

Съдържание на акта Свали акта

                                         Р Е Ш Е Н И Е

 

Номер  360/02.07.                       Година 2018                                            Град   Перник

                                   В  И М Е Т О  Н А  Н А Р О Д А

 

Пернишкият районен съд                                                   IV – ти наказателен състав

На дванадесети юни                                                                                    Година 2018

 

В публичното заседание в следния състав:

       Председател: Светослава Алексиева

                                                                 Съдебни заседатели:

Секретар: Вероника Вескова  

Прокурор:     

като разгледа докладваното от  съдията административнонаказателно дело № 00820  по описа за 2018 година,

за да се произнесе, взе предвид следното:

 

С електронен фиш, серия К, №18*** на ОД МВР – Перник, на основание чл.189, ал. 4, във връзка с чл. 182, ал.1, т.2 от ЗДвП на О.Р.Е. с ЕГН ********** е наложена глоба в размер на 50 лева за нарушение на чл. 21, ал.2 от ЗДвП.

Против електронния фиш в срок е постъпила жалба от О.Р., който моли за отмяната му, оспорвайки материално-правната и процесуално-правната му законосъобразност, като поддържа, че отговорността му за описаното нарушение е ангажирана незаконосъобразно, в нарушение на закона, че електронния фиш е явно необоснован, тъй като доказателствата по делото не подкрепят приетите за установени факти и обстоятелства, както и че наказанието е неправилно определено .

В съдебно заседание, жалбоподателят – редовно призован, не е участвал лично.

Процесуалният му представител - адв.  К. С. поддържа тезите в жалбата, излага конкретни доводи в тяхна подкрепа и пледира за отмяна на  обжалвания електронен фиш.

Въззиваемата страна – ОДМВР – Перник, не изразява становище по жалбата. В съдебно заседание, представител не е участвал.

Пернишкият районен съд, след като прецени събраните по делото доказателства по реда на чл.84 от ЗАНН, във вр. с чл.14 и чл.18 от НПК, както и доводите на страните, намира за установено следното:

На 03.01.2018 г., около 08.06 часа, в гр. Перник, по път I-6,  в посока гр. Радомир, се движело МПС - л.а. “Дачия Логан 1.4“, с рег. №***. В  района на същия път, над ж.п. гара Разпределителна, с мобилно автоматизирано техническо средство ТFR1 – М”, №632, монтирано в полицейски автомобил с рег. №***, се извършвало измерване на скоростта на преминаващите пътни превозни средства в стационарен режим чрез заснемане.. В 08.06 часа през обсега на АТСС преминал и горепосоченият автомобил.

 След изтичане времето за контрол, полицейският служител попълнил  протокол /приложение  към чл.10, ал.1 от Наредба № 8121з-532 от 12.05.2015 г.  за условията и реда за използване на автоматизирани технически средства и системи за контрол  на правилата за движение по пътищата /обн. ДВ, бр.36 от  19.05.2015 г./.

Впоследствие, при снемане на записаната информация от АТСС се установило, че след навлизане на  превозното средство в контролираната зоната е  измерена скорост на движение от 82 км/ч.

След справка в ЦБД КАТ – МВР се установило, че превозното средство, с което е извършено нарушението е собственост на ФЛ – О.Р.Е.. Затова и с оглед разпоредбата на чл.188, ал.1 от ЗДвП срещу него бил издаден електронен фиш, серия К №18*** на ОД МВР – Перник, с който на основание чл.189, ал.4 от ЗДвП, във вр. с чл.182, ал.1, т.2 от ЗДвП, му била наложена глоба 50 лв. за извършено нарушение на чл.21, ал.2 от ЗДвП – превишаване на  разрешената в населено място максимална скорост от  60 км./ч., въведена с ПЗ В26.

Електронният фиш е връчен на жалбоподателя на 11.04.2018 г.  Същият  не е упражнил правата си по чл.189, ал.5 и 6 от ЗДвП.

Гореизложената фактическа обстановка съдът прие за установена по несъмнен начин, като взе предвид приетите като писмени доказателства справка от централна база данни – КАТ, разписки, снимков материал от АТС TFR1-М 632, протокол  за използване на АТСС, рег. № 1158р-316/11.01.2018г., протокол № 3-29-17 от проверка на мобилна система за видеоконтрол TFR-1М от 25.10.2017 г. на Лаборатория за проверка на СИ в Полицейска техника, протокол №17-ФМИ/28.01.2013 г. на БИМ за първоначална проверка на мобилна система за видеоконтрол TFR-1М, №632/2013 г., писмо , изх. № 11-00-29 от 31.05.2018 г.  на Директор ОПУ – Перник, ведно с извадка от проект  за организация на движението за обект Лот 9, път I-6, Перник София, от км. 81+000 до км.83+000, както и удостоверение, изх. № 11-00-20 /23.04.21018г., изд. от Директор ОПУ – Перник . 

Въз основа на установената фактическа обстановка, от правна страна, съдът намира следното:

Жалбата е процесуално допустима, а разгледана по същество се явява и основателна.

Възраженията на пълномощника, че отразените в съдържанието на електронния  фиш обстоятелства свързани с нарушението не се подкрепят от събраните доказателства, се приемат за основателни.

Твърди се, че отразените в ЕФ място на нарушението и действащото ограничение на скоростта не се подкрепят от данните, удостоверени с изготвения и приложен  по преписката протокол  /приложение към чл.10, ал.1 от наредбата, в който мястото на контрол е описано по различен начин и не е упоменато  точното разположените на автоматизираното техническо средство, за да е проверимо твърдяното обстоятелство за поставен пътен знак В26 на 700 м. до АТСС/, а означените в снимковия материал географски координати не внасят яснота по въпроса. Тезата на жалбоподателя е, че в участъка от пътя, посочен в ЕФ, не е било въведено ограничение на скоростта от 60 км./ч. с пътен знак В26, а оттук  - че направените изводи относно евентуалното превишаване на скоростта са необосновани.

Установяването на точното място на нарушението и действащото в него ограничение на скоростта към датата на нарушението са обстоятелства от съществено значение в казуса, тъй като тези въпроси са пряко относими към  елементите от фактическия състав на административното нарушение. Наличието на пътен знак В26 и въведената с него забрана по отношение скоростта определят  както правната квалификация на нарушението, така и приложимата санкционна норма от гледна точка конкретно наказуемото превишение.

Събраните по делото доказателства не установяват по несъмнен начин обстоятелствата отразени в електронния фиш, при които на жалбоподателя е  ангажирана административнонаказателна отговорност. Точното местоположение на ПЗ В26 не е  посочено в електронния  фиш, което при наличните доказателства не дава възможност за преценка дали до мястото на нарушението забраната е била в действие. Изготвения протокол за използване на мобилното АТСС не позволява еднозначен извод в тази посока, тъй като описанието на мястото на контрол не е идентично с това в ЕФ, не е означено и мястото, на което е било разположено АТСС, за да е проверимо твърдението за наличието на въведено ограничение на скоростта с ПЗ В26, от който АТСС се е намирало на разстояние 700 м., според записите в протокола. 

Събраните в съдебното следствие нови писмени доказателства относно организацията на движението по посочения път I-6 също не подкрепят обстоятелствата, отразени в ЕФ, при които на жалбоподателя е вменено извършване на нарушението. Видно от писмо, изх. №11-00-29 от 31.05.2018г. на директор ОПУ – Перник и приложената към него извадка от проект за организация на движението  на  път I-6 „Кюстендил – София“, в района на км. 82+600, посока София – Радомир, пътен знак В 26 няма. Такъв няма поставен на посочения път и в участъка от км.81+000 до км.83+000 в същата посока на движение. При това положение, дори да се приеме, че точното място на нарушението е това, означено в ЕФ /в района на км. 81+900/, както и че същото съответства на географските координати в снимковия материал, то недоказано остава, че в същия участък скоростта е била ограничена до 60 км/ч. с ПЗ В26,  доколкото горепосочените писмени доказателства опровергават такъв да е бил поставен на разстояние 700 м. от АТСС, както е посочено в протокола, а и в по-широк участък - от км.81+000 до 83+000 в същата посока на движение.

Приетото като писмено доказателство  удостоверение  изх. № 11-00-20 от 23.04.2018г., изд. от директор ОПУ – Перник  не е пряко относимо към спорните  в казуса въпроси, тъй като удостоверява наличието на пътен знак В26 (80) на  км.86+320, отстоящ на около 5 км. преди мястото, на което се твърди, че е установено процесното нарушение. Други доказателства обаче за това, че  последното е извършено в зоната на действие на друг ПЗ В26, въвеждащ ограничение на скоростта именно 60 км/ч., разположен между км.86+320 и участъка по-горе, за който също е събрана информация /до км. 83+000/,  не са ангажирани.

Предоставянето на информация за участъка от пътя с описание на мястото и географските координати, както и за действащото ограничение на скоростта е задължение на директора на съответната структура на МВР, съгласно реда в  чл.189, ал.8 от ЗДвП, което не е изпълнено.

Предвид горното, фактите относими към признаците от състава на административното нарушение, изложени в съдържанието на електронния фиш, остават противоречиви. Те не позволяват формиране на несъмнен извод за това при какви обстоятелства евентуално е извършено нарушението, както и преценка законосъобразно ли е квалифицирано същото и правилно ли е приложен закона при административното наказване. Всичко това ограничава и правото на защита на нарушителя.

Тези съображения дават основание за отмяна на обжалвания административен акт като незаконосъобразен.

   Мотивиран от изложеното и на основание чл.63, ал.1 от ЗАНН, съдът

 

Р     Е     Ш     И  :

ОТМЕНЯ електронен фиш, серия К, 18*** на ОД МВР – Перник, с който на основание чл.189, ал. 4, във връзка с чл. 182, ал.1, т.2 от ЗДвП на О.Р.Е. ***, с ЕГН ********** е наложена глоба в размер на 50 лева за нарушение на чл. 21, ал.2 от ЗДвП.

РЕШЕНИЕТО подлежи на касационно обжалване пред Административен съд – гр. Перник на основанията, предвидени в Наказателно-процесуалния кодекс, и по реда на глава дванадесета от Административнопроцесуалния кодекс - в 14-дневен срок от съобщаването му на страните.              

                      Председател:/п/

Вярно с оригинала

ИЗ