Присъда по дело №642/2021 на Окръжен съд - Русе

Номер на акта: 3
Дата: 31 януари 2023 г. (в сила от 31 януари 2023 г.)
Съдия: Ралица Герасимова
Дело: 20214500200642
Тип на делото: Наказателно дело от общ характер
Дата на образуване: 20 август 2021 г.

Съдържание на акта Свали акта

ПРИСЪДА
№ 3
гр. Русе, 31.01.2023 г.
В ИМЕТО НА НАРОДА
ОКРЪЖЕН СЪД – РУСЕ в публично заседание на тридесет и първи
януари през две хиляди двадесет и трета година в следния състав:
Председател:Ралица Герасимова
СъдебниДиана П. Д. Израел

заседатели:Магдалена Ем. Георгиева
при участието на секретаря Тодорка Недева
и прокурора К. Й. К.
като разгледа докладваното от Ралица Герасимова Наказателно дело от общ
характер № 20214500200642 по описа за 2021 година
ПРИСЪДИ:
ПРИЗНАВА подс. С. П. Р. -роден на 23.04.1956 г. в гр. Русе, български гражданин,с
висше образование, женен, работи, неосъждан, ЕГН ********** за НЕВИНОВЕН в това,
че:
През периода 28.05.2009г.- 01.03.2011г. в гр.Русе, в условията на продължавано
престъпление, на 20 пъти,като длъжностно лице, което заема отговорно служебно
положение-*** на О.-Р. нарушил и не изпълнил служебните си задължения, като съответно:
На 28.05.2009 г. нарушил служебните си задължения, като издал виза за изработване
на инвестиционен проект за реконструкция, надстройка и пристройка на съществуваща
сграда в УПИ І-1578, 1585, 1586 в кв. 256 по плана на гр.Русе, съгласно Заповед
№1955/23.09.1993 г. за ЧЗП и КЗСП в нарушение на чл.169, ал.3, т.1 пр. последно от ЗУТ,
тъй като проектираният строеж не бил съобразен с изискванията на нормативните актове за
опазване недвижимите културни ценности-не е налице положително становище от
Министъра на културата по реда на чл.83 /изм./, ал.5 от ЗКН за проект, предвиждащ
частично премахване на единична недвижима културна ценност - жилищно-търговска сграда
на ул.“Александровска“ №48 в гр. Русе, обявена за архитектурно-строителен паметник на
културата с обнародване в Държавен вестник бр. 63 от 1973 г. и съгласно §10, ал.1 от ПЗР на
ЗКН, притежаваща статут на единична архитектурно-строителна недвижима културна
1
ценност, с категория „за сведение“ и „ансамблово значение“ и в нарушение на Правила и
нормативи за прилагане на общия градоустройствен план на територията на гр.Русе, в
частта им за „Смесена тР.ционна централна зона/Цт/“, приети с Решение №231 по Протокол
№15/12.06.2008 г. на Общински съвет-Русе, публикувано в Държавен вестник
бр.70/08.08.2008 г. и влязло в сила на 08.09.2008 г., които правила и нормативи
представляват специфични такива по смисъла на чл.13, ал.2 и ал.6 от ЗУТ, както следва:
-в нарушение на чл.26, ал.1 от Правилата, предвиждащи единствено извършването на
консервационно-реставрационни работи на обекти със статут на недвижими културни
ценности,респ.възстановяване на разрушени такива, тъй като проектът предвиждал събаряне
на цялата носеща конструкция и на по-голямата част от ограждащите стени на
съществуващата сграда-недвижима културна ценност;
-в нарушение на чл.27 от Правилата, тъй като с проектът се предвиждало
изграждането на ново строителство на обект, който с площ, обем и архитектурен образ
нарушавал тР.ционния мащаб, модул на градоустройствената структура и архитектурното
единство на групова недвижима културна ценност „Архитектурен ансамбъл по ул.
“Александровска“ от бул. “Цар Освободител“ до пл. “Свобода“, деклариран с писмо
№4809/16.10.1989г.на НИПК и с Протокол №18/30.05.1989 г. на Архитектурната комисия
при НИПК;
-в нарушение на чл.39, ал.2 от Правилата, предвиждащ,че визата за проектиране
задължително съдържа изискванията на настоящите специфични правила и нормативи, като
издадената виза не съдържала тези изисквания;
-в нарушение на чл.39, ал.3 от Правилата, предвиждащ, че визата за проектиране на
нови сгР., пристройки и надстройки в обхвата на зоната се основава на работен устройствен
план или предварително прието обемно-устройствено проучване в случаите, когато
инвестиционната инициатива засяга територията на груповите недвижими културни
ценности или УПИ на единична недвижима културна ценност, като визата била издадена,
без да е изработен РУП, който да е в съответствие с измененията на ОГУП и правилата и
нормативите за прилагането му, приети с Решение№231 по Протокол №15/12.06.2008г. на
Общински съвет-Русе, публикувано в Държавен вестник бр.70/08.08.2008 г. и влязло в сила
на 08.09.2008 г. и който РУП, съгласно чл.40 ал.4 и ал.5 от Правилата да е съгласуван от
НИОНКЦ и да е приет от Разширен експертен съвет;
-в нарушение на чл.41, ал.3 от Правилата, съгласно който в издадената виза за
проектиране се конкретизират изискванията към бъдещото проектиране,произтичащи от
тези специфични правила и нормативи,като в издадената виза, тези изисквания не били
конкретизирани.
На 14.08.2009г. нарушил служебните си задължения, като одобрил инвестиционен
технически проект за обект „Бизнес сграда-надстройка на съществуваща сграда паметник на
културата и нова обществено обслужваща сграда на 3, 4 и 5 етажа в УПИ І-1578, 1585, 1586
в кв. 256 гр. Русе, Събаряне и подготовка на площадката за строителство и временна
2
ограда“, в нарушение на чл.169, ал.3, т.1 пр. последно от ЗУТ, тъй като одобреният
технически проект не е съгласуван по реда на чл.84, ал.1 /изм./ вр. чл.83, ал.1, т.1, б.“б“ от
ЗКН от директорът на НИОНКЦ и без да е налице положително становище от Министъра
на културата по реда на чл.83 /изм./, ал.5 от ЗКН поР. това,че проектът предвижда частично
премахване на единична недвижима културна ценност - жилищно-търговска сграда на ул.
“Александровска“ №48 в гр.Русе,обявена за архитектурно-строителен паметник на
културата с обнародване в Държавен вестник бр. 63 от 1973 г. и съгласно §10, ал.1 от ПЗР на
ЗКН, притежаваща статут на единична архитектурно-строителна недвижима културна
ценност, с категория „за сведение“ и „ансамблово значение“.
На 14.08.2009 г. нарушил служебните си задължения, като издал разрешение за
строеж №549 за строеж на „Масивна плътна ограда към УПИ ІІ-1897 с височина до 3 метра
над прилежащия терен“ в УПИ І-1578, 1585, 1586 в кв. 256 по плана на гр. Русе с
идентификатор 63427.2.1585 в нарушение на чл.148, ал.4 от ЗУТ, без да са спазени
разпоредбите на Закона за културното наследство, тъй като проектът, въз основа на който е
издадено разрешението за строеж, не е съгласуван от директора на НИОНКЦ по реда на
чл.84, ал.1/изм./, вр. чл.83, ал.1, т.2, б.“а“ от ЗКН, макар че разрешението е за строеж на нов
обект-допълващо застрояване в защитена територия на културно-историческото наследство
- в границите на групов паметник на културата „Архитектурен ансамбъл по
ул.“Александровска“ от бул. “Цар Освободител“ до пл.“Свобода“, деклариран с писмо
№4809/16.10.1989 г. на НИПК и с Протокол №18/30.05.1989 г. на Архитектурната комисия
при НИПК.
На 14.08.2009 г. нарушил служебните си задължения, като издал разрешение за
строеж №550 за строеж на „Временна ограда за събаряне на съществуваща сграда“ в УПИ І-
1578, 1585, 1586 в кв.256 по плана на гр. Русе в нарушение на чл.148, ал.4 от ЗУТ, без да са
спазени разпоредбите на Закона за културното наследство, тъй като проектът, въз основа на
който е издадено разрешението за строеж, не е съгласуван от директора на НИОНКЦ по реда
на чл.84, ал.1/изм./, вр. чл.83, ал.1, т.2, б.“а“ от ЗКН, макар че разрешението е за строеж на
нов обект в защитена територия на културно-историческото наследство - в границите на
групова недвижима културна ценност „Архитектурен ансамбъл по ул. “Александровска“ от
бул.“Цар Освободител“ до пл.“Свобода“, деклариран с писмо №4809/16.10.1989 г. на НИПК
и с Протокол №18/30.05.1989 г. на Архитектурната комисия при НИПК.
На 07.09.2009 г. нарушил служебните си задължения, като издал виза за проектиране
за изработване на инвестиционен проект за реконструкция, надстройка и пристройка на
съществуваща сграда в УПИ І-1578, 1585, 1586 в кв.256 по плана на гр. Русе, съгласно
Заповед №1955/23.09.1993 г. за ЧЗП и КЗСП в нарушение на чл.169, ал.3, т.1 пр. последно от
ЗУТ, тъй като проектираният строеж не бил съобразен с изискванията на нормативните
актове за опазване недвижимите културни ценности-не е налице положително становище от
Министъра на културата по реда на чл.83 /изм./ ал.5 от ЗКН за проект, предвиждащ частично
премахване на недвижима културна ценност - жилищно-търговска сграда на
ул.“Александровска“ №48 в гр.Русе, обявена за архитектурно-строителен паметник на
3
културата с обнародване в Държавен вестник бр. 63 от 1973г. и съгласно §10 ал.1 от ПЗР на
ЗКН, притежаваща статут на единична архитектурно-строителна недвижима културна
ценност, с категория „за сведение“ и „ансамблово значение“ и в нарушение на Правила и
нормативи за прилагане на общия градоустройствен план на територията на гр.Русе,в частта
им за „Смесена тР.ционна централна зона/Цт/“, приети с Решение№231 по Протокол
№15/12.06.2008 г. на Общински съвет-Русе, публикувано в Държавен вестник
бр.70/08.08.2008 г. и влязло в сила на 08.09.2008г., които правила и нормативи
представляват специфични такива по смисъла на чл.13, ал.2 и ал.6 от ЗУТ, както следва:
-в нарушение на чл.26, ал.1 от Правилата, предвиждащи единствено извършването на
консервационно-реставрационни работи на обекти със статут на недвижими културни
ценности,респ.възстановяване на разрушени такива ,тъй като проектът предвиждал събаряне
на цялата носеща конструкция и на по-голямата част от ограждащите стени на
съществуващата сграда-недвижима културна ценност;
-в нарушение на чл.27 от Правилата, тъй като с проектът се предвиждало
изграждането на ново строителство на обект,който с площ,обем и архитектурен образ
нарушавал тР.ционния мащаб,модул на градоустройствената структура и архитектурното
единство на групова недвижима културна ценност „Архитектурен ансамбъл по ул.
“Александровска“ от бул. “Цар Освободител“ до пл.“Свобода“, деклариран с писмо
№4809/16.10.1989 г. на НИПК и с Протокол №18/30.05.1989 г. на Архитектурната комисия
при НИПК;
-в нарушение на чл.39, ал.2 от Правилата, предвиждащ, че визата за проектиране
задължително съдържа изискванията на настоящите специфични правила и нормативи,като
издадената виза не съдържала тези изисквания;
-в нарушение на чл.39, ал.3 от Правилата, предвиждащ, че визата за проектиране на
нови сгР.,пристройки и надстройки в обхвата на зоната се основава на работен устройствен
план или предварително прието обемно-устройствено проучване в случаите, когато
инвестиционната инициатива засяга територията на груповите недвижими културни
ценности или УПИ на единична недвижима културна ценност, като визата била издадена,без
да е изработен РУП, който да е в съответствие с измененията на ОГУП и правилата и
нормативите за прилагането му, приети с Решение№231 по Протокол №15/12.06.2008 г. на
Общински съвет-Русе, публикувано в Държавен вестник бр.70/08.08.2008 г. и влязло в сила
на 08.09.2008 г. и който РУП, съгласно чл.40, ал.4 и ал.5 от Правилата да е съгласуван от
НИОНКЦ и да е приет от Разширен експертен съвет;
-в нарушение на чл.41, ал.3 от Правилата, съгласно който в издадената виза за
проектиране се конкретизират изискванията към бъдещото проектиране,произтичащи от
тези специфични правила и нормативи,като в издадената виза,тези изисквания не били
конкретизирани.
На 02.10.2009 г. нарушил служебните си задължения като одобрил по реда на чл.145,
ал.5 от ЗУТ архитектурно заснемане на недвижима културна ценност-жилищно-търговска
4
сграда на ул. “Александровска“ №48 в гр.Русе, обявена за архитектурно-строителен
паметник на културата с обнародване в Държавен вестник бр. 63 от 1973 г. и съгласно §10,
ал.1 от ПЗР на ЗКН, притежаваща статут на единична архитектурно-строителна недвижима
културна ценност, с категория „за сведение“ и „ансамблово значение“, което заснемане не
отразявало действителното фактическо положение на заснетата сграда:
-над мансардите е изчертан още един етаж, който не е съществувал;
-в разреза липсват характерния балкон на фасадата към ул.“Александровска“, както и
подовите конструкции „пруски сводове“;
-като височина на мансардите е посочена 4 м., а съществувалите такива били с
височина под 2 метра;
-не са отразени вътрешните разделителни стени и подовите конструкции „пруски
сводове“, не е показана таванската конструкция от гредоред и покривната дървена
конструкция, както и разпределението на сутерена и мансардния етаж; в разреза вместо
споменатите конструкции-пруски сводове, таванската конструкция от гредоред и
покривната дървена конструкция са показани стоманобетонни плочи с неясна
конфигурация;
-разпределението на кота +2,41 етаж не е отразено в разреза;
-разпределението на кота 5,45 в разреза е дадено на 5,60 и балконът на това ниво не е
даден нито в изглед, нито в разрез;
-в разреза е показан плосък стоманобетонен покрив с невярна кота +13.60м, поР.
невярната височина на мансардния етаж;
-в разреза и изгледа на фасадата към ул.“Александровска“ липсват изобщо коти,
включително кота корниз, кота било, кота балкон и котите на етажите.
На 02.10.2009 г. нарушил служебните си задължения, като одобрил инвестиционен
технически проект за обект „Реконструкция, надстройка и пристройка на съществуваща
сграда за бизнес-сграда с магазини и заведение за обществено хранене в първия етаж, кафе
бар на втория етаж и офиси“ в УПИ І-1578, 1585, 1586 в кв. 256 по плана на гр.Русе въз
основа на виза за проектиране от 07.09.2009 г., която:
-в нарушение на чл.84/изм./, ал.1 вр. чл.83/изм./, ал.1, т.1, б.“б“ и б.“в“ от ЗКН не била
одобрена от директора на НИОНКЦ;
-в нарушение на чл.169, ал.3, т.1 пр. последно от ЗУТ, тъй като проектираният строеж
не бил съобразен с изискванията на нормативните актове за опазване недвижимите културни
ценности-не е налице положително становище от Министъра на културата по реда на чл.83
/изм./, ал.5 от ЗКН за проект, предвиждащ частично премахване на недвижима културна
ценност-жилищно-търговска сграда на ул.“Александровска“№48 в гр.Русе, обявена за
архитектурно-строителен паметник на културата с обнародване в Държавен вестник бр. 63
от 1973 г. и съгласно §10, ал.1 от ПЗР на ЗКН, притежаваща статут на единична
архитектурно-строителна недвижима културна ценност, с категория „за сведение“ и
5
„ансамблово значение“ и без да е налице предварително съгласуване от НИОНКЦ по реда на
чл.84, ал.1/изм./, вр. чл.83/изм./, ал.1, т.1, б.„б“ и б.“в“ и т.2, б.“а“ от ЗКН, макар че
одобреният проект се отнася за строеж в единична културна ценност и в нейните граници,
както и в границите на групова културна ценност;
-в нарушение на чл.143, ал.1, т.5/изм/ от ЗУТ, тъй като не е било представено
съгласуване с НИОНКЦ при условията и по реда на чл.125, ал.5 от ЗУТ, макар че
одобреният проект се отнася за недвижими културни ценности и за строежи в техните
граници;
-в нарушение на чл.142, ал.5, т.1 и чл.145, ал.1 от ЗУТ, тъй като проектът е в
противоречие с предвижданията на одобрения ПУП-КЗСП и ЧЗРП за парцели –1585, 1586,
1578, ІІ-1897 и ІІІ-1579 на кв.256 по плана на гр.Русе, одобрени със
Заповед№1955/23.09.1993 г., който предвиждал максимална кота корниз от 9,96 м. по
ул.“Александровска“ и максимална кота било 11,80 м., както и само един мансарден етаж, а
според одобрения технически проект кота корниз е 10,85 м., кота било е 14,90 м., а кота
било на „кулата“ е 18,75 м., както и проектът предвиждал изграждането на два мансардни
етажа;
-в нарушение на Правилата и нормативите за прилагане на ОГУП на територията на
гр. Русе, приети с Решение№231 по Протокол №15/12.06.2008 г. на Общински съвет-Русе,
публикувано в Държавен вестник бр.70/08.08.2008 г. и влязло в сила на 08.09.2008 г., които
правила и нормативи представляват специфични такива по смисъла на чл.13, ал.2 и ал.6 от
ЗУТ, а именно:
-в нарушение на чл.26, ал.1 от Правилата, предвиждащи единствено извършването на
консервационно-реставрационни работи на обекти със статут на недвижими културни
ценности,респ.възстановяване на разрушени такива ,тъй като проектът предвиждал събаряне
на цялата носеща конструкция и на по-голямата част от ограждащите стени на
съществуващата сграда-недвижима културна ценност;
-в нарушение на чл.27 от Правилата, тъй като с проектът се предвиждало
изграждането на ново строителство на обект,който с площ, обем и архитектурен образ
нарушавал тР.ционния мащаб, модул на градоустройствената структура и архитектурното
единство на групова недвижима културна ценност „Архитектурен ансамбъл по ул.
“Александровска“ от бул. “Цар Освободител“ до пл. “Свобода“, деклариран с писмо
№4809/16.10.1989 г. на НИПК и с Протокол №18/30.05.1989г. на Архитектурната комисия
при НИПК;
-в нарушение на чл.31, ал.1 от Правилата, предвиждащ максимална интензивност на
застрояване Кинт=4,0, т.е. максимално допустима РЗП от 1764 кв.м., одобрил технически
проект, предвиждащ РЗП от 2052 кв.м. ;
-в нарушение на чл.36 ал.1 от Правилата, предвиждащ, че инвестиционните проекти
за нови строежи се съобразяват с тР.ционните за територията принципи на устройство и
архитектурно-строително изграждане,архитектурни и художествени елементи и материали,
6
тъй като проектираното ново строителство не отговаряло на тези изисквания,
-в нарушение на чл.37, ал.2, вр. ал.1 от Правилата, предвиждащ, че при промяна във
фасадното оформление на част от сграда, вкл. премахване на отделен елемент, преди
одобряване проектът подлежи на приемане от Разширения експертен съвет по чл.42 от
Правилата, одобрил техническия проект, предвиждащ премахването на характерния балкон
на фасадата на ул.“Александровска“ на сградата-недвижима културна ценност, без
предварително този проект да е бил приет от Разширения експертен съвет; в нарушение на
чл.42, ал.2 от Правилата ,предвиждащ, че преди одобряването им Разширения експертен
съвет приема всички инвестиционни проекти,засягащи териториите на смесената тР.ционна
централна зона и територията с културно-историческо наследство,одобрил технически
проект,който не бил приет от Разширения експертен съвет.
На 02.10.2009 г. нарушил служебните си задължения, като издал разрешение за
строеж №700 за обект „Реконструкция, надстройка и пристройка на съществуваща сграда за
бизнес-сграда с магазини и заведение за обществено хранене в първия етаж, кафе бар на
втория етаж и офиси “със ЗП 440 кв.м. и РЗП-2052 кв.м.“ в УПИ І-1578, 1585, 1586 в кв.256
по плана на гр.Русе:
-в нарушение на чл.148, ал.4 от ЗУТ, без да са спазени разпоредбите на Закона за
културното наследство, тъй като за проекта, въз основа на който е издадено строителното
разрешение не е налице съгласуване от директора на НИОНКЦ по реда на чл.84, ал.1/изм./,
вр. чл.83/изм./, ал.1, т.1, б. „б“ и б.“в“ и т.2, б.“а“ от ЗКН, макар че разрешението е за строеж
в единична културна ценност и в нейните граници, както и за строеж на нов обект в
защитена територия на културно-историческото наследство - в границите на групова
недвижима културна ценност „Архитектурен ансамбъл по ул. “Александровска“ от бул.
“Цар Освободител“ до пл. “Свобода“, деклариран с писмо №4809/16.10.1989 г. на НИПК и с
Протокол №18/30.05.1989 г. на Архитектурната комисия при НИПК и без да е налице
положително становище от Министъра на културата по реда на чл.83/изм./, ал.5 от ЗКН,
макар че разрешението за строеж допуска частично премахване на сградата, представляваща
единична недвижима културна ценност- жилищно-търговска сграда на ул.“Александровска“
№48 в гр. Русе, обявена за архитектурно-строителен паметник на културата с обнародване в
Държавен вестник бр. 63 от 1973 г. и съгласно §10, ал.1 от ПЗР на ЗКН, притежаваща статут
на единична архитектурно-строителна недвижима културна ценност, с категория „за
сведение“ и „ансамблово значение“;
-в нарушение на чл.108, ал.1, чл.142, ал.5, т.1 от ЗУТ, тъй като разрешеното
строителство не съответства на предвижданията на действащия ПУП- КЗСП и ЧЗРП за
парцели –1585, 1586, 1578, ІІ-1897 и ІІІ-1579 на кв. 256 по плана на гр. Русе, одобрени със
Заповед №1955/23.09.1993 г., който предвижда максимална кота корниз от 9,96 м. по
ул.“Александровска“ и кота било от 11,80 м., както и само един мансарден етаж, а
разрешеното строителство предвижда кота корниз от 10,85 м., кота било от 14,90 м., кота
било на „кулата“ от 18,75 м., както и изграждането на два мансардни етажа и в този смисъл
разрешил извършването на незаконен строеж по смисъла на чл.225 ал.2 т.1 от ЗУТ;
7
-в нарушение на чл.31, ал.1 от Правилата и нормативите за прилагане на ОГУП на
територията на гр.Русе, приети с Решение №231 по Протокол №15/12.06.2008 г. на
Общински съвет-Русе, публикувано в Държавен вестник бр.70/08.08.2008 г. и влязло в сила
на 08.09.2008 г., които правила и нормативи представляват специфични такива по смисъла
на чл.13, ал.2 и ал.6 от ЗУТ, предвиждащ максимална интензивност на застрояване
Кинт=4,0, т.е. максимално допустима РЗП от 1764 кв.м., като разрешеното
строителство,предвижда РЗП от 2052 кв. м., както и два мансардни етажа вместо един;
-в нарушение на чл.26, ал.1 от Правилата, предвиждащи единствено извършването на
консервационно-реставрационни работи на обекти със статут на недвижими културни
ценности, респ. възстановяване на разрушени такива, а разрешеното строителство
предвиждало събаряне на цялата носеща конструкция и на по-голямата част от ограждащите
стени на съществуващата сграда-единична недвижима културна ценност;
-в нарушение на чл.27 от Правилата, тъй като се разрешавало изграждането на ново
строителство на обект,който с площ, обем и архитектурен образ нарушавал тР.ционния
мащаб, модул на градоустройствената структура и архитектурното единство на групова
недвижима културна ценност „Архитектурен ансамбъл по ул. “Александровска“ от бул.
“Цар Освободител“ до пл. “Свобода“, деклариран с писмо №4809/16.10.1989 г. на НИПК и с
Протокол №18/30.05.1989г.на Архитектурната комисия при НИПК.
На 19.05.2010 г. нарушил служебните си задължения, като одобрил инвестиционен
технически проект за обект “Преработка проект на строеж бизнес сграда – хотелска част на
трети,четвърти и пети етажи и трафопост в сутерена в УПИ I-1585, 1586, 1587 в кв. 256 гр.
Русе“
-в нарушение на чл.169 ал.3 т.1 пр.последно от ЗУТ ,тъй като проектираният строеж
не бил съобразен с изискванията на нормативните актове за опазване недвижимите културни
ценности-липсвало съгласуване от Министъра на културата или оправомощени от него
длъжностни лица,след писмено становище на НИНКН по реда на чл.84/изм./, ал.1 от ЗКН
във вр.чл.83/изм./, ал.1, т.1, б.“б“ и б.“в“ и т.2, б.“а“ от ЗКН и в изпълнение на неговите
функции по чл.14 /изм./, т.13 от ЗКН;
-в нарушение на чл.143, ал.1, т.5/изм./ от ЗУТ, тъй като не е било представено
съгласуване с НИОНКЦ при условията и по реда на чл.125, ал.5 от ЗУТ, макар че
одобреният проект се отнася за недвижими културни ценности и за строежи в техните
граници;
-в нарушение на чл.42 ал.2 от Правилата и нормативите за прилагане на ОГУП на
територията на гр. Русе, приети с Решение №231 по Протокол №15/12.06.2008 г. на
Общински съвет-Русе,публикувано в Държавен вестник бр.70/08.08.2008 г. и влязло в сила
на 08.09.2008 г., които правила и нормативи представляват специфични такива по смисъла
на чл.13, ал.2 и ал.6 от ЗУТ, предвиждащ, че преди одобряването им Разширеният експертен
съвет приема всички инвестиционни проекти, засягащи териториите на смесената тР.ционна
централна зона и територията с културно-историческо наследство, одобрил технически
8
проект, който не бил приет от Разширения експертен съвет при О.-Р..
На 19.05.2010 г. нарушил служебните си задължения, като вписал в Разрешение за
строеж№700/02.10.2009 г. забележка на основание чл.154, ал.5 от ЗУТ, с която допуснал да
се извърши строителство,съгласно изменението в одобрения инвестиционен проект от
02.10.2009 г. за строеж четвърта категория “Реконструкция, надстройка и пристройка на
съществуваща сграда за бизнес сграда с магазини и заведение за обществено хранене в
първия етаж, кафе-бар на втория етаж и офиси ЗП-440 кв.м.; РЗП-2052 кв.м.“ в УПИ I-1585,
1586, 1587 в кв.256 гр. Русе“, което попадало в обхвата на съществените отклонения по
чл.154, ал.2, т.6 от ЗУТ, състоящо се в преустройство и промяна предназначението частично
на втори и трети етажи и цялостно на всички останали етажи от бизнес сградата в хотел и –
вътрешно преустройство на сутерена и обособяване на осем складови помещения и
помещение за трафопост в част „Архитектура“ в нарушение на чл.148 ал.4 от ЗУТ, без да са
спазени разпоредбите на Закона за културното наследство, тъй като инвестиционният
технически проект, въз основа на който е била вписана забележката, не бил съгласуван от
Министъра на културата или оправомощени от него длъжностни лица след писмено
становище на НИНКН по реда на чл.84/изм./, ал.1 от ЗКН във вр. чл.83/изм./, ал.1, т.1, б.“б“
и б,“в“ и т.2, б.“а“ от ЗКН и в изпълнение на неговите функции по чл.14 /изм./, т.13 от ЗКН.
На 20.09.2010г. нарушил служебните си задължения, като одобрил инвестиционен
технически проект, част „Строителни конструкции“, част “ВиК“ и част „ОВК“ за обект
„Преработка проекти на строеж Бизнес сграда-хотелска част на трети, четвърти и пети
етажи“ в УПИ I-1585, 1586, 1587 в кв. 256 гр. Русе:
-в нарушение на чл.169 ал.3 т.1 пр.последно от ЗУТ, тъй като проектираният строеж
не бил съобразен с изискванията на нормативните актове за опазване недвижимите културни
ценности-липсвало съгласуване от Министъра на културата или оправомощени от него
длъжностни лица,след писмено становище на НИНКН по реда на чл.84/изм./, ал.1 от ЗКН
във вр. чл.83/изм./, ал.1, т.1, б.“б“ от ЗКН и в изпълнение на неговите функции по чл.14
/изм./, т.13 от ЗКН;
-в нарушение на чл.143, ал.1 т.5/изм./ от ЗУТ, тъй като не е било представено
съгласуване с НИОНКЦ при условията и по реда на чл.125, ал.5 от ЗУТ, макар че
одобреният проект се отнася за недвижими културни ценности и за строежи в техните
граници;
-в нарушение на чл.42, ал.2 от Правилата и нормативите за прилагане на ОГУП на
територията на гр.Русе, приети с Решение№231 по Протокол №15/12.06.2008 г. на
Общински съвет-Русе, публикувано в Държавен вестник бр.70/08.08.2008 г. и влязло в сила
на 08.09.2008 г., които правила и нормативи представляват специфични такива по смисъла
на чл.13, ал.2 и ал.6 от ЗУТ, предвиждащ, че преди одобряването им Разширеният експертен
съвет приема всички инвестиционни проекти, засягащи териториите на смесената тР.ционна
централна зона и територията с културно-историческо наследство,одобрил технически
проект, който не бил приет от Разширения експертен съвет при О.-Р..
9
На 20.09.2010 г. нарушил служебните си задължения, като вписал в Разрешение за
строеж№700/02.10.2009 г. забележка на основание чл.154, ал.5 от ЗУТ, с която допуснал да
се извърши строителство, съгласно изменението в одобрения инвестиционен проект от
02.10.2009 г. за строеж четвърта категория “Реконструкция, надстройка и пристройка на
съществуваща сграда за бизнес сграда с магазини и заведение за обществено хранене в
първия етаж, кафе-бар на втория етаж и офиси ЗП-440 кв.м.; РЗП-2052 кв.м. “в УПИ I-1585,
1586, 1587 в кв. 256 гр. Русе“, което попадало в обхвата на съществените отклонения по
чл.154 ал.2 т.6 от ЗУТ, състоящо се в преработка на технически проекти по части
Строителни конструкции, ВиК и ОВК за обекти „Обособяване на хотелска част на
трети,четвърти и пети етаж и трафопост в сутерена“ в нарушение на чл.148, ал.4 от ЗУТ, без
да са спазени разпоредбите на Закона за културното наследство, тъй като инвестиционният
технически проект, въз основа на който е била вписана забележката, не бил съгласуван от
Министъра на културата или оправомощени от него длъжностни лица след писмено
становище на НИНКН по реда на чл.84/изм./, ал.1 от ЗКН, във вр. чл.83/изм./, ал.1, т.1, б.“б“
от ЗКН и в изпълнение на неговите функции по чл.14 /изм./, т.13 от ЗКН.
На 05.10.2010 г. нарушил служебните си задължения, като одобрил инвестиционен
технически проект,част „Строителни конструкции“ за обект „Преработка проекти на обект
“Реконструкция, надстройка и пристройка на съществуваща сграда за Бизнес сграда /с
магазини и заведение за общ.хранене в първия етаж,кафе-бар на втория етаж и офиси/
обособяване на хотелска част на трети,четвърти и пети етажи и трафопост в сутерена по
части СК-реконструкция на съществуващи капандури с частично удължаване на
стоманобетоновата плоча на кота +12,10 в габарита на старата фасада“ в УПИ I-
1585,1586,1587 в кв.256 гр.Русе:
-в нарушение на чл.169, ал.3, т.1 пр. последно от ЗУТ, тъй като проектираният строеж
не бил съобразен с изискванията на нормативните актове за опазване недвижимите културни
ценности-липсвало съгласуване от Министъра на културата или оправомощени от него
длъжностни лица, след писмено становище на НИНКН по реда на чл.84/изм./, ал.1 от ЗКН
във вр. чл.83/изм./, ал.1, т.1, б.“б“ от ЗКН и в изпълнение на неговите функции по чл.14
/изм./, т.13 от ЗКН; в нарушение на чл.143, ал.1, т.5/изм./ от ЗУТ, тъй като не е било
представено съгласуване с НИОНКЦ при условията и по реда на чл.125, ал.5 от ЗУТ, макар
че одобреният проект се отнася за недвижими културни ценности и за строежи в техните
граници;
-в нарушение на чл.108, ал.1, чл.142, ал.5, т.1 от ЗУТ, тъй като разрешеното
строителство не съответства на предвижданията на действащия ПУП - КЗСП и ЧЗРП за
парцели –1585, 1586, 1578, ІІ-1897 и ІІІ-1579 на кв. 256 по плана на гр.Русе, одобрени със
Заповед №1955/23.09.1993 г., който предвижда максимална кота корниз от 9,96 м. по
ул.“Александровска“ и кота било от 11,80 м., както и само един мансарден етаж, а
разрешеното строителство предвижда кота корниз от 10,85 м., кота било от 14,90 м., кота
било на „кулата“ от 18,75 м., както и изграждането на два мансардни етажа и в този смисъл
разрешил извършването на незаконен строеж по смисъла на чл.225 ал.2 т.1 от ЗУТ;
10
-в нарушение на чл.42 ал.2 от Правилата и нормативите за прилагане на ОГУП на
територията на гр. Русе, приети с Решение №231 по Протокол №15/12.06.2008 г. на
Общински съвет-Русе, публикувано в Държавен вестник бр.70/08.08.2008 г. и влязло в сила
на 08.09.2008 г., които правила и нормативи представляват специфични такива по смисъла
на чл.13, ал.2 и ал.6 от ЗУТ, предвиждащ, че преди одобряването им Разширеният експертен
съвет приема всички инвестиционни проекти,засягащи териториите на смесената тР.ционна
централна зона и територията с културно-историческо наследство, одобрил технически
проект,който не бил приет от Разширения експертен съвет при О.-Р..
На 05.10.2010 г. нарушил служебните си задължения, като вписал в Разрешение за
строеж №700/02.10.2009 г. забележка на основание чл.154, ал.5 от ЗУТ, с която допуснал да
се извърши строителство, съгласно изменение в одобрения инвестиционен проект от
02.10.2009 г. за строеж четвърта категория “Реконструкция, надстройка и пристройка на
съществуваща сграда за бизнес сграда с магазини и заведение за обществено хранене в
първия етаж, кафе-бар на втория етаж и офиси ЗП-440 кв.м.; РЗП-2052 кв.м.“ в УПИ I-1585,
1586, 1587 в кв.256 гр. Русе“, което попадало в обхвата на съществените отклонения по
чл.154, ал.2, т.5 от ЗУТ, състоящо се в „Реконструкция на съществуващи капандури с
частично удължаване на стоманобетонната плоча на кота +12,10 в габарита на старата
фасада-част Строителни конструкции“:
-в нарушение на чл.148, ал.4 от ЗУТ, без да са спазени разпоредбите на Закона за
културното наследство, тъй като инвестиционния технически проект, въз основа на който е
била вписана забележката, не бил съгласуван от Министъра на културата или оправомощени
от него длъжностни лица след писмено становище на НИНКН по реда на чл.84/изм./, ал.1 от
ЗКН във вр. чл.83/изм./, ал.1, т.1, б.“б“ от ЗКН и в изпълнение на неговите функции по чл.14
/изм./, т.13 от ЗКН, както и
-в нарушение на чл.108, ал.1, чл.142, ал.5, т.1 от ЗУТ, тъй като разрешеното
строителство не съответства на предвижданията на действащия ПУП- КЗСП и ЧЗРП за
парцели –1585, 1586, 1578, ІІ-1897 и ІІІ-1579 на кв. 256 по плана на гр.Русе, одобрени със
Заповед №1955/23.09.1993 г., който предвижда максимална кота корниз от 9,96 м. по
ул.“Александровска“ и кота било от 11,80 м.,както и само един мансарден етаж, а
разрешеното строителство предвижда кота корниз от 10,85 м., кота било от 14,90 м., кота
било на „кулата“ от 18,75 м., както и изграждането на два мансардни етажа и в този смисъл
разрешил извършването на незаконен строеж по смисъла на чл.225 ал.2 т.1 от ЗУТ, както и
-в нарушение на чл.154, ал.5/изм./ от ЗУТ, тъй като допуснал със забележка върху
издаденото разрешение за строеж извършването на строителство съгласно изменението в
одобрения инвестиционен проект в обхвата на съществените отклонения, тъй като се
променяла строителната конструкция и вида на конструктивните елементи,след като това
изменение вече било реализирано на място,строежът на капандурите бил извършен и
строителната конструкция била приета с Акт обр.14 от 03.09.2010 г.
На 15.11.2010 г. нарушил служебните си задължения, като одобрил инвестиционен
работен проект,част „Електро“ за обект „Бизнес сграда- хотелска част на трети, четвърти и
11
пети етажи“ в УПИ I-1585, 1586, 1587 в кв.256 гр.Русе:
-в нарушение на чл.169, ал.3, т.1 пр.последно от ЗУТ, тъй като проектираният строеж
не бил съобразен с изискванията на нормативните актове за опазване недвижимите културни
ценности-липсвало съгласуване на проекта от Министъра на културата или оправомощени
от него длъжностни лица, след писмено становище на НИНКН по реда на чл.84/изм./, ал.1 от
ЗКН във вр. чл.83/изм./, ал.1, т.1, б. “б“ от ЗКН и в изпълнение на неговите функции по
чл.14 /изм./, т.13 от ЗКН;
-в нарушение на чл.143, ал.1, т.5/изм./ от ЗУТ, тъй като не е било представено
съгласуване с НИОНКЦ при условията и по реда на чл.125, ал.5 от ЗУТ, макар че
одобреният проект се отнася за недвижими културни ценности и за строежи в техните
граници;
-в нарушение на чл.42, ал.2 от Правилата и нормативите за прилагане на ОГУП на
територията на гр. Русе, приети с Решение №231 по Протокол №15/12.06.2008 г. на
Общински съвет-Русе, публикувано в Държавен вестник бр.70/08.08.2008 г. и влязло в сила
на 08.09.2008 г., които правила и нормативи представляват специфични такива по смисъла
на чл.13, ал.2 и ал.6 от ЗУТ, предвиждащ,че преди одобряването им Разширеният експертен
съвет приема всички инвестиционни проекти, засягащи териториите на смесената тР.ционна
централна зона и територията с културно-историческо наследство, одобрил работен
проект,който не бил приет от Разширения експертен съвет при О.-Р..
На 15.11.2010 г. нарушил служебните си задължения, като вписал в Разрешение за
строеж №700/02.10.2009 г. забележка на основание чл.154, ал.5 от ЗУТ, с която допуснал да
се извърши строителство, съгласно изменение в одобрения инвестиционен проект от
02.10.2009 г. за строеж четвърта категория “Реконструкция, надстройка и пристройка на
съществуваща сграда за бизнес сграда с магазини и заведение за обществено хранене в
първия етаж,кафе-бар на втория етаж и офиси ЗП-440кв.м.; РЗП-2052 кв.м.“ в УПИ I-1585,
1586, 1587 в кв. 256 гр. Русе“, което попадало в обхвата на съществените отклонения по
чл.154, ал.2, т.7 от ЗУТ, състоящо се в преработка на технически проекти по част Ел:
„Обособяване на хотелска част на трети,четвърти и пети етажи трафопост в сутерена“ в
нарушение на чл.148, ал.4 от ЗУТ, без да са спазени разпоредбите на Закона за културното
наследство, тъй като инвестиционния работен проект,въз основа на който е била вписана
забележката, не бил съгласуван от Министъра на културата или оправомощени от него
длъжностни лица след писмено становище на НИНКН по реда на чл.84/изм./, ал.1 от ЗКН
във вр.чл.83/изм./, ал.1, т.1, б. “б“ от ЗКН и в изпълнение на неговите функции по чл.14
/изм./, т.13 от ЗКН.
На 11.02.2011 г. нарушил служебните си задължения, като вписал в Разрешение за
строеж №700/02.10.2009 г. забележка на основание чл.152, ал.2 от ЗУТ, с която допуснал
обособяване на етапи:
I-ви етап-Бизнес сграда с магазини и заведение за обществено хранене в първия
етаж,кафе-бар на втория етаж,хотелска част до кота +14,90м и трафопост в сутерена;
12
II-ри етап-офис в подпокривното пространство над кота +14,90м. на строеж
“Реконструкция,надстройка и пристройка на съществуваща сграда за бизнес сграда с
магазини и заведение за обществено хранене в първия етаж,кафе-бар на втория
етаж,хотелска част на трети,четвърти и пети етаж и трафопост в сутерена“ в УПИ I-1585,
1586, 1587 в кв.256 гр. Русе, без да са били налице предпоставките на чл.154, ал.5, вр. ал.2,
т.5, 6, 7 и 8, без наличие на одобрен инвестиционен проект и след като строителството вече
е било реализирано въз основа на Разрешение за строеж №700/02.10.2009г.,което е било
издадено за строителство без етапи, в нарушение на чл.152 ал.2 от ЗУТ и на §5 т.45 от ДР на
ЗУТ, тъй като частта от сградата над кота +14,90 няма самостоятелно функционално
предназначение и за нея не може да бъде издадено самостоятелно разрешение за строеж и за
ползване поР. противоречие с издадената виза за проектиране, с одобрения инвестиционен
проект от 02.09.2009 г. и с предвижданията на действащия ПУП-КЗСП и ЧЗРП за парцели I-
1585, 1586, 1578; II-1897 и III-1579 на кв. 256, одобрен със Заповед№1955/23.09.1993 г.
На 28.02.2011 г. нарушил служебните си задължения като приел за екзекутив по
смисъла на чл.175 от ЗУТ проекти-чертежи фаза „Инвестиционен технически проект“ част
“Архитектура“: „Разпределение на първи етаж“; „Разпределение сутерен“; фасада „Север“, в
нарушение на чл.83, /изм./,ал.3, вр. чл.84 /изм./ от ЗКН, без тази екзекутивна документация
да е била съгласувана от министъра на културата или оправомощени от него длъжностни
лица след писмено становище на НИНКН и в нарушение на чл.175, ал.2 от ЗУТ, тъй като
приетата за екзекутив документация не отразявала действително извършените на място
строителни и монтажни работи - кота „било“ била посочена в приетия за екзекутив чертеж
като +14,90м.,а изпълненото на място строителство било с кота „било“ от +15,87 м.
На 28.02.2011 г. не изпълнил служебните си задължения, произтичащи от чл.175,
ал.3, т.1, вр. чл.154, ал.2, т.5 от ЗУТ и като орган, одобрил проектите, не констатирал
съществените отклонения по смисъла на чл.154, ал.2, т.5 от ЗУТ от издадените строителни
книжа- изпълненото на място строителство било с кота „било“ от +15,87м. и кота „било
кула“ от +19,37м.,а разрешените такива съгласно одобрения проект били съответно +14,90м.
и +18,75м., с което се променяла конструкцията и не предприел действия по чл.223, ал.3 от
ЗУТ.
На 01.03.2011 г. нарушил служебните си задължения, като в нарушение на чл.169,
ал.3, т.1 пр.последно от ЗУТ, издал удостоверение №48 за въвеждане в експлоатация на
строеж IV-та категория Реконструкция, надстройка и пристройка на съществуваща сграда за
бизнес сграда с магазини и заведение за обществено хранене в първия етаж, кафе-бар на
втория етаж, хотелска част на трети, четвърти и пети етаж: I-ви етап-бизнес сграда бизнес
сграда с магазини и заведение за обществено хранене в първия етаж, кафе-бар на втория
етаж,хотелска част на трети, четвърти и пети етаж до кота +14,90 м. и външни ВиК връзки
ЗП-440 кв.м. РЗП първи етап-2027 кв.м.“ в УПИ I-1585, 1586, 1587 в кв.256 гр. Русе, тъй
като извършеният строеж не бил съобразен с изискванията на нормативните актове за
опазване на недвижимите културни ценности - в нарушение на чл.83/изм./, ал.3 от ЗКН не
било налице положително становище от Министъра на културата или оправомощени от него
13
длъжностни лица и като въвел в експлоатация незаконен строеж по смисъла на:
-чл.225 ал.2 т.1 от ЗУТ, тъй като извършеното строителство не било в съответствие с
действащия подробен устройствен план - КЗСП и ЧЗРП за парцели I-1585, 1586, 1578; II-
1897 и III-1579 на кв.256, одобрен със Заповед№1955/23.09.1993 г., предвиждащ максимална
кота корниз от 9,96 м. по ул.“Александровска“ и кота било от 11,80 м. и само един
мансарден етаж, като изпълненото на място строителство било с кота корниз от 10,57м. и
кота било 15,87 м., както и с изградени два мансардни етажа;
-чл.225, ал.2, т.3 вр. чл.154/изм./, ал.2, т.2 от ЗУТ, тъй като въведеното в експлоатация
строителство било извършено при съществено отклонение от одобрения инвестиционен
проект по чл.154 ал.2 т.2 от ЗУТ, тъй като нарушавало изискванията за строителство в
територия с особена териториалноустройствена защита - нарушавало Правилата и
нормативите за прилагане на ОГУП на територията на гр.Русе, в частта им за „Смесена
тР.ционна централна зона/Цт/“, приети с Решение№231 по Протокол №15/12.06.2008 г. на
Общински съвет-Русе,публикувано в Държавен вестник бр.70/08.08.2008г. и влязло в сила
на 08.09.2008 г., които правила и нормативи представляват специфични такива по смисъла
на чл.13, ал.2 и ал.6 от ЗУТ, както следва:
-в нарушение на чл.31 ал.1 от Правилата, предвиждащ максимална интензивност на
застрояване Кинт=4,0, т.е. максимално допустима РЗП от 1764кв.м.,като извършеното и
въведено в експлоатация строителство било с РЗП от 2027кв.м.,както и два мансардни етажа
вместо един;
-в нарушение на чл.26, ал.1 от Правилата, предвиждащи единствено извършването на
консервационно-реставрационни работи на обекти със статут на недвижими културни
ценности,респ.възстановяване на разрушени такива ,а въведеното в експлоатация
строителство довело до събаряне на цялата носеща конструкция и на по-голямата част от
ограждащите стени на съществуващата сграда-недвижима културна ценност;
-в нарушение на чл.27 от Правилата, тъй като въведеното в експлоатация ново
строителство било на обект, който с площ, обем и архитектурен образ нарушавал
тР.ционния мащаб, модул на градоустройствената структура и архитектурното единство на
групова недвижима културна ценност „Архитектурен ансамбъл по ул. “Александровска“ от
бул. “Цар Освободител“ до пл. “Свобода“, деклариран с писмо №4809/16.10.1989 г. на
НИПК и с Протокол №18/30.05.1989 г. на Архитектурната комисия при НИПК.;
- чл.225, ал.2, т.5/изм./ от ЗУТ, тъй като строежът засягал сграда-единична недвижима
културна ценност и бил извършен в границите на групова недвижима културна ценност без
съгласуване от Министерство на културата при условията и по реда на чл.125, ал.5 от ЗУТ, с
цел да набави за „Магик” ООД- гр. Русе облага и от деянието са настъпили значителни
вредни последици, изразяващи се в: повреждане и видоизменяне на сградата -единична
недвижима културна ценност: жилищно-търговска сграда на ул. “Александровска“ №48 в гр.
Русе, обявена за архитектурно-строителен паметник на културата с обнародване в Държавен
вестник бр. 63 от 1973 г. и съгласно §10, ал.1 от ПЗР на ЗКН, притежаваща статут на
14
единична архитектурно-строителна недвижима културна ценност, с категория „за сведение“
и „ансамблово значение“; силно нарушаване на тР.ционния мащаб, модул на
градоустройствената структура,архитектурното единство и комплексната културно-
историческа стойност на групова недвижима културна ценност „Архитектурен ансамбъл по
ул.“Александровска“ от бул. “Цар Освободител“ до пл. “Свобода“, деклариран с писмо
№4809/16.10.1989 г. на НИПК и с Протокол №18/30.05.1989 г. на Архитектурната комисия
при НИПК, както и уронване на авторитета и доверието на гражданите в общинската
администрация, което предизвикало отправяне на запитвания по въпроса към Кмета на О.-Р.
от общинските съветници арх.М.К. и М.Ц. от Общински съвет – Русе, като случаят е
особено тежък, поР. което и на основание чл.304 от НПК го ОПРАВДАВА по повдигнатото
обвинение за осъществен състав на престъпление по чл.282, ал.3, вр. ал.2, вр. ал.1, вр.чл.26,
ал.1 от НК.
ПРИЗНАВА подс. С. П. Р. (с установена самоличност) за НЕВИНОВЕН и в това,
че:
През периода 28.05.2009 г.-01.03.2011 г. в гр. Русе, в качеството си на длъжностно
лице-***, противозаконно дал разрешение-чрез издаване на визи за проектиране, одобряване
на инвестиционни проекти, издаване на разрешения за строеж и забележки към тях, както и
чрез въвеждане в експлоатация на извършено строителство в УПИ I-1585, 1586, 1587 в кв.
256 гр. Русе в нарушение на разпоредбите на ЗУТ, на ЗКН и на Правилата и нормативите за
прилагане на ОГУП на територията на гр.Русе, в частта им за „Смесена тР.ционна
централна зона /Цт/“, приети с Решение №231 по Протокол №15/12.06.2008 г. на Общински
съвет-Русе, публикувано в Държавен вестник бр.70/08.08.2008 г. и влязло в сила на
08.09.2008 г., за повреждане и видоизменение на единична недвижима културна ценност-
жилищно-търговска сграда на ул.“Александровска“ №48 в гр. Русе, обявена за
архитектурно-строителен паметник на културата с обнародване в Държавен вестник бр. 63
от 1973 г. и съгласно §10, ал.1 от ПЗР на ЗКН, притежаваща статут на единична
архитектурно-строителна недвижима културна ценност, с категория „за сведение“ и
„ансамблово значение“сграда, представляваща част от групова недвижима културна ценност
„Архитектурен ансамбъл по ул.“Александровска“ от бул. “Цар Освободител“ до пл.
“Свобода“, деклариран с писмо №4809/16.10.1989 г. на НИПК и с Протокол №18/30.05.1989
г. на Архитектурната комисия при НИПК, като от деянието е последвало повреждане и
видоизменение на недвижимите културни ценности-единична и групова, поР. което и на
основание чл.304 от НПК го ОПРАВДАВА по повдигнатото обвинение за осъществен
състав на престъпление по чл.278б, ал.3, вр. ал.2 от НК.

Присъдата може да се обжалва и протестира в 15 - дневен срок от днес пред
ВТАС.

15
Председател: _______________________
Заседатели:
1._______________________
2._______________________
16