Решение по дело №10846/2018 на Районен съд - Варна

Номер на акта: 1264
Дата: 26 март 2019 г. (в сила от 17 декември 2019 г.)
Съдия: Виолета Тодорова Кожухарова
Дело: 20183110110846
Тип на делото: Гражданско дело
Дата на образуване: 16 юли 2018 г.

Съдържание на акта

Р Е Ш Е Н И Е

 

№1264/26.3.2019г.

гр. Варна

 

В ИМЕТО НА НАРОДА

 

 

ВАРНЕНСКИ РАЙОНЕН СЪД, ГРАЖДАНСКО ОТДЕЛЕНИЕ, тридесет и пети състав, в открито съдебно заседание, проведено на двадесет и шести февруари, две хиляди и деветнадесета година, в състав:

 

РАЙОНЕН СЪДИЯ: ВИОЛЕТА КОЖУХАРОВА

 

при участието на секретаря Олга Желязкова, като разгледа докладваното от съдията гр. дело 10846 по описа на Варненски районен съд за 2018 год., за да се произнесе взе предвид следното:

 

Производството е образувано въз основа на искова молба вх. № 47662/ 13.07.2018 год. от „Б.С.Я.С.“ ООД, ЕИК: *, със седалище и адрес на управление *** срещу „Т.С. ООД, ЕИК: *, със седалище и адрес на управление ***, с искане до съда да постанови решение с което да осъди ответника да заплати на ищеца сумите от: 22732.72 лева, представляваща главница, дължима по договор за ремонт, доставка и монтаж на оборудване на *, формирана както следва: 3430.00 лв. по фактура № **********/ 24.03.2017 г.; 3704.04 лв. по фактура № **********/ 31.03.2017 г.; 1274.00 лв. по фактура № **********/ 03.04.2017 г.; 137.20 лв. – по фактура № **********/ 03.04.2017г.; 1058.40 лв. – по фактура № **********/ 03.04.2017 г.; 2567.60 лв. – по фактура № **********/ 04.04.2017 г.; 450.80 лв. – по фактура № **********/ 04.04.2017г. - 450,80 лв; 1293.60 лв. – по фактура № **********/ 04.04.2017 г.; 2273.60 лв. – по фактура № **********/ 04.04.2017 г.; 469.40 лв. – по фактура № **********/ 04.04.2017 г.; 254.80 лв. – по фактура № **********/ 05.04.2017г.; 1136.80 лв. – по фактура № **********/ 05.04.2017 г.; 648.80 лв. - фактура № **********/ 06.04.2017 г.; 294.00 лв. – по фактура № **********/ 06.04.2017 г.; 1176.00 лв. – по фактура № **********/ 06.04.2017 г.; 294.00 лв. – по фактура № **********/ 06.04.2017 г.; 901.60 лв. – по фактура № **********/ 06.04.2017 г.; 862.40 лв. – по фактура № **********/ 06.04.2017 г.; 505.68 лв. – по фактура № **********/ 07.04.2017г., ведно със законната лихва върху тази главница, считано от датата на депозиране на исковата молба в съда – 13.07.2018 год. до окончателното изплащане на задължението и 1518.55 лв., представляваща обезщетение за забава, начислено върху горепосочената главница, за периода 16.11.2017 год. – 13.07.2018 год. Претендират се и заплащане на извършените съдобно – деловодни разноски.

         В исковата молба се излага, че между страните е сключен договор за ремонт, доставка и монтаж на оборудване на *. Уговорено е изпълнение на конкретни видове дейности след изрична заявка от ответника, в която да се посочи вида на оборудването и дейностите, които желае да се изпълнят. Постигнато е съгласие приемането на отделните видове работи и доставки да се извършва на място, за което да се съставя приемо – предавателен протокол, подписан от представители на двете страни. Определен е срок за изпълнение на възложените работи до отплаване на плавателния съд от българското пристанище, което в случая е осъществено на 08.04.2017 год. В този срок е следвало да бъде заплатена и цената по договора, което не е сторено. До ответника е изпратена покана за доброволно изпълнение, като определеният за това срок е изтекъл на 16.11.2017 год. Твърди се още, че крайната цена е формирана от стойността на доставеното оборудване и вложения труд.

Ответникът – Т.С. ООД, не депозира писмен отговор, в срока по чл. 131 ГПК.

С писмена молба, извън срока по чл. 131 ГПК, изразява становище за неоснователност на исковете.

         Съдът, след съвкупна преценка на събраните по делото доказателства, заедно и поотделно и по вътрешно убеждение, приема за установено следното от фактическа страна:

 

         Приобщена към доказателствения материал по делото е фактура № 157/ 24.03.2017 г, с посочен доставчик „Б.с.я.с.“ ООД и получател – „Т.с.“ ООД, на обща стойност 3430.00 лв., с основание за издаване: извършване на цветна дефектоскопия на гребен винт за 470.00 лв.; разглобяване, почистване и тест на задбордни кранове за 1332.00 лв.; замерване хлабини на лагерите на перото на руля за 156.80 лв.; извършване на годишен мегер тест за сумата 1470.00 лв. Фактурата не съдържа подпис на получател.

         От страна на „Б.с.я.с.“ ООД е съставен приемо – предавателен протокол № 10/ 22.03.2017 г., адресиран до „Т.с.“ ООД, относно извършена на следните дейности цветна дефектоскопия на гребен винт; разглобяване, почистване и тест на задбордни кранове; замерване хлабини на лагерите  на перото на руля; извършване на годишен мегер тест. Протоколът съдържа подпис на представител на м/ к * *.

         Приобщена към доказателствения материал по делото е фактура № 159/ 31.03.2017 г, с посочен доставчик „Б.с.я.с.“ ООД и получател – „Т.с.“ ООД, на обща стойност 3704.04 лв., с основание за издаване: смяна на масло и маслени филтри, горивни филтри, импелер, въздушен филтър и цинкови протектори, доливане на антифриз, доставка на резервен комплект филтри. Фактурата не съдържа подпис на получател.

         От страна на „Б.с.я.с.“ ООД е съставен приемо – предавателен протокол № 11/ 25.03.2017 г., адресиран до „Т.с.“ ООД, относно извършена на следните дейности обслужване на генератори и доставка на масло. Протоколът съдържа подпис на представител на м/ к * *.

         Приобщена към доказателствения материал по делото е фактура № 669/ 03.04.2017 г, с посочен доставчик „Б.с.я.с.“ ООД и получател – „Т.с.“ ООД, на обща стойност 1274.00 лв., с основание за издаване ремонтни дейности на *, доставка и монтаж на сателитен телефон и кредитна линия разтовори. Фактурата не съдържа подпис на получател.

         От страна на „Б.с.я.с.“ ООД е съставен приемо – предавателен протокол № 25/ 06.04.2017 г., адресиран до „Т.с.“ ООД, относно извършена доставка на сателитен телефон. Протоколът съдържа подпис на представител на м/ к * *.

         Приобщена към доказателствения материал по делото е фактура № 670/ 03.04.2017 г, с посочен доставчик „Б.с.я.с.“ ООД и получател – „Т.с.“ ООД, на обща стойност 137.20 лв., с основание за издаване – ремонтни дейности на * – ремонт на радар на щурманска рубка. Фактурата не съдържа подпис за получател.

         От страна на „Б.с.я.с.“ ООД е съставен приемо – предавателен протокол № 23/ 05.04.2017 г., адресиран до „Т.с.“ ООД, относно извършена на следните дейности – ремонт на радарен дисплей в щурманска рубка на *. Протоколът съдържа подпис на представител на м/ к * *.

         Приобщена към доказателствения материал по делото е фактура № 671/ 03.04.2017 г., с посочен доставчик „Б.с.я.с.“ ООД и получател – „Т.с.“ ООД, на обща стойност 1058.40 лв., с основание за издаване – ремонтни дейности на * – обслужване на генератори и доставка на масло. Фактурата не съдържа подпис за получател.

         От страна на „Б.с.я.с.“ ООД е съставен приемо – предавателен протокол № 24/ 25.03.2017 г., адресиран до „Т.с.“ ООД, относно извършено обслужване на генератори.

         Приобщена към доказателствения материал по делото е фактура № 672/ 04.04.2017 г, с посочен доставчик „Б.с.я.с.“ ООД и получател – „Т.с.“ ООД, на обща стойност 2567.60 лв., с основание за издаване: ремонтни дейности на * – изработка и монтаж на нови вентилационни решетки. Фактурата не съдържа подпис за получател.

         От страна на „Б.с.я.с.“ ООД е съставен приемо – предавателен протокол № 16/ 04.04.2017 г., адресиран до „Т.с.“ ООД, относно извършено изрязване и монтаж на стари решетки, изработване на нови решетки по образец; доставка и монтаж на неръждаема мрежа, грундиране, боядисване, пасване и монтаж на решетките. Протоколът съдържа подпис на представител на * *.

         Приобщена към доказателствения материал по делото е фактура № 673/ 04.04.2017 г, с посочен доставчик „Б.с.я.с.“ ООД и получател – „Т.с.“ ООД, на обща стойност 450.00 лв., с основание за издаване: ремонтни дейности на * – изработка и монтаж на плъзгаща врата за кубрик. Фактурата не съдържа подпис за получател.

         От страна на „Б.с.я.с.“ ООД е съставен приемо – предавателен протокол № 21/ 05.04.2017 г., адресиран до „Т.с.“ ООД, относно извършено изработване на плъзгаща врата за кубрик от термоустойчив панел с алуминиева рамка; доставка и монтаж на релси и носещ механизъм; фолиране и монтаж на врата в дървесен цвят. Протоколът съдържа подпис на представител на м/ к * *.

         Приобщена към доказателствения материал по делото е фактура № 674/ 04.04.2017 г, с посочен доставчик „Б.с.я.с.“ ООД и получател – „Т.с.“ ООД, на обща стойност 1293.60 лв., с основание за издаване: ремонтни дейности на * – ремонт на входна врата и подвижен капак на преден салон. Фактурата не съдържа подпис на получателя.

         От страна на „Б.с.я.с.“ ООД е съставен приемо – предавателен протокол № 18/ 04.04.2017 г., адресиран до „Т.с.“ ООД, относно извършени демонтаж на рамки, капак и плъзгащ капак на преден салон; демонтаж на входни врати;подмяна на счупена махагонова рамка; подмяна на основа на шперплат; шкурене и лепене на тикови летви, фигуриране и монтаж; смяна на брава на входна врата. Протоколът съдържа подпис на представител на м/ к * *.

         Приобщена към доказателствения материал по делото е фактура № 675/ 04.04.2017 г, с посочен доставчик „Б.с.я.с.“ ООД и получател – „Т.с.“ ООД, на обща стойност 2273.60 лв., с основание за издаване: ремонтни дейности на * – ремонт на палуба на щурманска рубка. Фактурата не съдържа подпис на получателя.

         От страна на „Б.с.я.с.“ ООД е съставен приемо – предавателен протокол № 17/ 04.04.2017 г., адресиран до „Т.с.“ ООД, относно извършено изрязване на изгнила палуба; изрязване на метална конструкция; заваряне на ограничаваща планка; изработване на основа от водоустойчив шперплат; изработване, монтаж и фигуриране на тикова палуба, с размер 1.2 кв. м.; изработка на махагонова рамка. Протоколът съдържа подпис на представител на м/ к * *.

         Приобщена към доказателствения материал по делото е фактура № 676/ 04.04.2017 г, с посочен доставчик „Б.с.я.с.“ ООД и получател – „Т.с.“ ООД, на обща стойност 469.40 лв., с основание за издаване: ремонтни дейности на * – ремонт на лебедки и такелаж. Фактурата не съдържа подпис на получателя.

         От страна на „Б.с.я.с.“ ООД е съставен приемо – предавателен протокол № 19/ 04.04.2017 г., адресиран до „Т.с.“ ООД, относно извършени диагностика на три броя неработещи лебедки за акелажа; демонтаж на повредени контролни бутони – 6 броя; почистване и грундиране на гнездата; доставка и монтаж на нови бутони; почистване на кабели; уплътняване на сикафлекс. Протоколът съдържа подпис на представител на м/ к * *.

         Приобщена към доказателствения материал по делото е фактура № 677/ 05.04.2017 г, с посочен доставчик „Б.с.я.с.“ ООД и получател – „Т.с.“ ООД, на обща стойност 254.80 лв., с основание за издаване: ремонтни дейности на * – ремонт на кухненски абсорбатор и шкафове. Фактурата не съдържа подпис на получателя.

         От страна на „Б.с.я.с.“ ООД е съставен приемо – предавателен протокол № 20/ 05.04.2017 г., адресиран до „Т.с.“ ООД, относно извършени укрепване на кухненски абсорбатор (ширм), чрез монтаж на допълнителна шина; доставка и монтаж на заключващи механизми на кухненски шкафове. Протоколът съдържа подпис на представител на * *.

         Приобщена към доказателствения материал по делото е фактура № 678/ 05.04.2017 г, с посочен доставчик „Б.с.я.с.“ ООД и получател – „Т.с.“ ООД, на обща стойност 1136.80 лв., с основание за издаване: ремонтни дейности на * – ремонт и оборудване на дежурна лодка. Фактурата не съдържа подпис на получателя.

         От страна на „Б.с.я.с.“ ООД е съставен приемо – предавателен протокол № 22/ 05.04.2017 г., адресиран до „Т.с.“ ООД, относно извършени диагностика на извънбордов двигател; проверка на електрическа система; почистване на балоните и корпуса с препарат; почистване и полиране на кокпит; доставка и монтаж на светлоотразителна лента; изработване и монтаж на нови тапицирани с кожа седалки. Протоколът съдържа подпис на представител на м/ к * *.

         Приобщена към доказателствения материал по делото е фактура № 679/ 06.04.2017 г, с посочен доставчик „Б.с.я.с.“ ООД и получател – „Т.с.“ ООД, на обща стойност 648.80 лв., с основание за издаване: ремонтни дейности на * – сертифициране Epirb + GMDSS. Фактурата не съдържа подпис на получателя.

         От страна на „Б.с.я.с.“ ООД е съставен приемо – предавателен протокол № 26/ 06.04.2017 г., адресиран до „Т.с.“ ООД, относно извършени тест на оборудването и издаване на суртификат за * * *. Протоколът съдържа подпис на представител на м/ к * *.

         Приобщена към доказателствения материал по делото е фактура № 680/ 06.04.2017 г, с посочен доставчик „Б.с.я.с.“ ООД и получател – „Т.с.“ ООД, на обща стойност 294.00 лв., с основание за издаване: ремонтни дейности на * – смяна на масло на валолиния. Фактурата не съдържа подпис на получателя.

         От страна на „Б.с.я.с.“ ООД е съставен приемо – предавателен протокол № 26/ 31.03.2017 г., адресиран до „Т.с.“ ООД, относно извършена смяна на масло на валолиния. Протоколът съдържа подпис на представител на м/ к * *.

         Приобщена към доказателствения материал по делото е фактура № 681/ 06.04.2017 г, с посочен доставчик „Б.с.я.с.“ ООД и получател – „Т.с.“ ООД, на обща стойност 1176.00 лв., с основание за издаване: ремонтни дейности на * – доставка и смяна на масло ГД. Фактурата не съдържа подпис на получателя.

         От страна на „Б.с.я.с.“ ООД е съставен приемо – предавателен протокол № 27/ 31.03.2017 г., адресиран до „Т.с.“ ООД, относно извършена смяна на масло ГД. Протоколът съдържа подпис на представител на м/ к * *.

         Приобщена към доказателствения материал по делото е фактура № 682/ 06.04.2017 г, с посочен доставчик „Б.с.я.с.“ ООД и получател – „Т.с.“ ООД, на обща стойност 294.00 лв., с основание за издаване: ремонтни дейности на * – ремонт на товарен люк на тавана на кухнята. Фактурата не съдържа подпис на получателя.

         От страна на „Б.с.я.с.“ ООД е съставен приемо – предавателен протокол № 28/ 06.04.2017 г., адресиран до „Т.с.“ ООД, относно извършени демонтаж и изрязване на стари панти, доставка, пасване и заваряване на нови панти, монтаж на люка, тестване на водонепроницаемост. Протоколът съдържа подпис на представител на м/ к * *.

         Приобщена към доказателствения материал по делото е фактура № 683/ 06.04.2017 г, с посочен доставчик „Б.с.я.с.“ ООД и получател – „Т.с.“ ООД, на обща стойност 901.60 лв., с основание за издаване: ремонтни дейности на * – ремонт филистрини и мостни врати. Фактурата не съдържа подпис на получателя.

         От страна на „Б.с.я.с.“ ООД е съставен приемо – предавателен протокол № 29/ 06.04.2017 г., адресиран до „Т.с.“ ООД, относно извършено премахване на стари уплътнения, почистване и грундиране, облепяне, поставяне на ново сикафлексуплътнение с УВ защита; смяна на брави на вратите на мостика и вход към кърмови салон – 3 броя. Протоколът съдържа подпис на представител на м/ к * *.

         Приобщена към доказателствения материал по делото е фактура № 684/ 06.04.2017 г, с посочен доставчик „Б.с.я.с.“ ООД и получател – „Т.с.“ ООД, на обща стойност 862.40 лв., с основание за издаване: ремонтни дейности на * – ремонт на бани в кубрика. Фактурата не съдържа подпис на получателя.

         От страна на „Б.с.я.с.“ ООД е съставен приемо – предавателен протокол № 27/ 06.04.2017 г., адресиран до „Т.с.“ ООД, относно извършено почистване на ръжда и отлагания по стените на баните в кубрика с корселин; доставка и облепяне на стените с водоустойчиво ПВЦ фолио. Протоколът съдържа подпис на представител на * *.

         Приобщена към доказателствения материал по делото е фактура № 160/ 07.04.2017 г, с посочен доставчик „Б.с.я.с.“ ООД и получател – „Т.с.“ ООД, на обща стойност 505.68 лв., с основание за издаване: ремонтни дейности на * – доставка и монтаж на палубни прожектори – 6 броя. Фактурата не съдържа подпис на получателя.

         От страна на „Б.с.я.с.“ ООД е съставен приемо – предавателен протокол № 31/ 31.03.2017 г., адресиран до „Т.с.“ ООД, относно извършени демонтаж на рамки, капак и плъзгащ капак на преден салон; демонтаж на входни врати;подмяна на счупена махагонова рамка; подмяна на основа на шперплат; шкурене и лепене на тикови летви, фигуриране и монтаж; смяна на брава на входна врата. Протоколът съдържа подпис на представител на м/ к * *.

 

Гореустановената фактическа обстановка налага следните правни изводи:

Предявени са обективно, кумулативно съединени искове, с правно основание чл. 79, ал. 1 ЗЗД, вр. с чл. 266, ал. 1 ЗЗД, чл. 327, ал. 1 ТЗ и чл. 86, ал. 1 ЗЗД.

В конкретната хипотеза, ищецът основава вземането си на сключени между страните договори за ремонт, доставка и ремонт на корабно оборудване, във връзка с които са издадени и процесните фактури.

Съгласно чл. 258 ЗЗД, с договора за изработка изпълнителят се задължава на свой риск да изработи нещо, съгласно поръчката на другата страна, а последната – да заплати възнаграждение. Възнаграждение на изпълнителя се дължи за извършена и приета работа (арг. от чл. 266, ал. 1 ЗЗД).

         Съгласно чл. 318, ал. 1 ТЗ, договорът за търговска продажба на движими вещи е консенсуален, като сключването му предпоставя постигане на съгласие между страните - продавач и купувач, относно съществените елементи от съдържанието на сделката - вещта /стоката/, обект на продажба и цената. С постигането на съгласие, за продавача възниква задължението да заплати уговорената цена. С оглед консенсуалния характер на сделката предаването на вещта и плащането на цената не са елемент от фактическия състав на търговската продажба, а са относими към изпълнението на произтичащите от договора задължения, като при липса на други договорености - поставя плащането в зависимост от предаването (чл. 327, ал. 1 ТЗ).

Ето зако, съобразно правилата на чл. 154, ал. 1 ГПК, в тежест на ищеца е да установи наличие на валидни облигационни отношения между страните, по които е изправна страна (т. е. доставил и монтирал поръчаното оборудване, извършил е възложените ремонтни дейности) и от които е възникнало задължение за ответника за заплащане на търсените суми; настъпване на изискуемостта на вземането. Горните обстоятелства обуславят изхода от спорното правоотношение, поради което следва да бъдат установени от страната по реда на главно и пълно доказване.  

По общо правило договорите за изработка и доставка са неформални - не е необходима определена форма за тяхната действителност, като писмената форма е форма за доказване на същия. Предвид на това, че се касае за консенсуални съглашения, същите се считат сключени с постигане на съгласие между двете страни по него за сключването му.

В настоящата хипотеза, по делото не са ангажирани доказателства, годни да обосноват извод за постигнато съгласие между ищеца и ответника за сключен договор за извършване на доставка и монтаж на корабно оборудване и осъществяване на ремонтни дейности. Този извод се налага по следните съображения:

Между страните липсва сключен писмен договор, по силата на който ответника да възлага на ищеца ремонтни дейности по плаванелния съд, доставката и монтажа на съответното оборудване.

При липса на договор, фактурата представлява частен диспозитивен документ, установяващ волеизявленията на страните, в случай че съдържа всички необходими елементи, характеризиращи договора като такъв – страни, вид, стойност и начин на плащане, време и място, а също така - имена и подписи на лицата, представляващи търговците и/ или отговарящи за стопанската операция. Спорните фактури, по които ищецът твърди да е извършил доставката на стоките и изработката (ремонт и монтаж) не съдържат подпис на получател. Последното прави фактурите негодно доказателство за относно постигнато между страните съгласие за сключване на договори за изработка и доставка, при посочените в същите параметри.

         На следващо място – извод за облигационна обвързаност между стараните се не налага и след преценка на представените по делото представените приемо – предавателни протоколи. Същите съдържат подпис за възложител, като установяват единствено, че по възлагане на представител на ответника, са осъществени конкретно посочени дейности по доставка на оборудване, неговия монтаж и ремонт, всички по *, които са приети на посочените дати. Коментираните документи обаче не са достатъчно информативни относно основни параметри на облигационното правоотношение, което ищецът твърди да е възникнало, а именно – дата на сключване на договорите, цена, срок за изпълние, падеж за задължението за заплащане на уговореното възнаграждение и др.

         По изложените съображения, се налага извода, че ищецът не установи наличие на облигационни отношения, възникнали по силата договор за ремонт, доставка и монтаж на оборудване на *.

Ето защо, следва да се приеме, че предявеният иск за присъждане на главницата от 22732.72 лв. е неоснователен, поради което и следва да бъде отхвърлен, на основание чл. 79, ал. 1 ЗЗД, вр. с чл. 266, ал. 1 ЗЗД и чл. 327, ал. 1 ТЗ.

На основание чл. 86, ал. 1 ЗЗД, неоснователна е и акцесорната претенция за присъждане на сумата от 1518.55 лв., представляваща обезщетение за забава, начислено върху горепосочената главница, за периода 16.11.2017 год. – 13.07.2018 год.

         Независимо от изхода на спора, разноски в полза на ответника не следва да се присъждат.

Водим от горното, съдът

 

 

Р Е Ш И:

 

ОТХВЪРЛЯ предявените от „Б.С.Я.С.“ ООД, ЕИК: *, със седалище и адрес на управление:*** срещуТ.С. ООД, ЕИК: *, със седалище и адрес на управление:***, искове за осъдждане на ответника да заплати на ищеца сумите от: 22732.72 лв. (двадесет и две хиляди седемстотин тридесет и два лева и седемдесет и две стотинки), представляваща главница, дължима по договор за ремонт, доставка и монтаж на оборудване на *, формирана както следва: 3430.00 лв. по фактура № **********/ 24.03.2017 г.; 3704.04 лв. по фактура № **********/ 31.03.2017 г.; 1274.00 лв. по фактура № **********/ 03.04.2017 г.; 137.20 лв. – по фактура № **********/ 03.04.2017 г.; 1058.40 лв. – по фактура № **********/ 03.04.2017 г.; 2567.60 лв. – по фактура № **********/ 04.04.2017 г.; 450.80 лв. – по фактура № **********/ 04.04.2017 г. – 450.80 лв; 1293.60 лв. – по фактура № **********/ 04.04.2017 г.; 2273.60 лв. – по фактура № **********/ 04.04.2017 г.; 469.40 лв. – по фактура № **********/ 04.04.2017 г.; 254.80 лв. – по фактура № **********/ 05.04.2017 г.; 1136.80 лв. – по фактура № **********/ 05.04.2017 г.; 648.80 лв. - фактура № **********/ 06.04.2017 г.; 294.00 лв. – по фактура № **********/ 06.04.2017 г.; 1176.00 лв. – по фактура № **********/ 06.04.2017 г.; 294.00 лв. – по фактура № **********/ 06.04.2017 г.; 901.60 лв. – по фактура № **********/ 06.04.2017 г.; 862.40 лв. – по фактура № **********/ 06.04.2017 г.; 901,60 лв. – по фактура № **********/ 06.04.2017 г.; 505.68 лв. – по фактура № **********/ 07.04.2017 г., на основание чл. 79, ал. 1 ЗЗД, вр. с чл. 266, ал. 1 ЗЗД и чл. 327, ал. 1 ТЗ, ведно със законната лихва върху тази главница, считано от датата на депозиране на исковата молба в съда – 13.07.2018 год. до окончателното изплащане на задължението и 1518.55 лв. (хиляда петстотин и осемнадесет лева и петдесет и пет стотинки), представляваща обезщетение за забава, начислено върху горепосочената главница, за периода 16.11.2017 год. – 13.07.2018 год., на основание чл. 86, ал. 1 ЗЗД.

 

Решението подлежи на обжалване пред Варненски окръжен съд, в двуседмичен срок от връчването му на страните.

 

 

 

РАЙОНЕН СЪДИЯ: