Решение по дело №2833/2020 на Районен съд - Пловдив

Номер на акта: 1066
Дата: 6 юли 2020 г. (в сила от 22 юли 2020 г.)
Съдия: Методи Неделчев Антонов
Дело: 20205330202833
Тип на делото: Административно наказателно дело
Дата на образуване: 21 май 2020 г.

Съдържание на акта

Р Е Ш Е Н И Е

 

Номер 1066                               06.07.2020 г.                      Град  ПЛОВДИВ

 

В ИМЕТО НА НАРОДА

 

ПЛОВДИВСКИ РАЙОНЕН СЪД                             VІІ наказателен състав

 

На шести юли                                                    две хиляди и двадесета година

 

В публично заседание в следния състав:

 

   ПРЕДСЕДАТЕЛ: МЕТОДИ АНТОНОВ

 

Секретар: Милена Георгиева

Прокурор: Мая Христева

като разгледа докладваното от СЪДИЯТА

АНД № 2833 по описа 2020 година

 

Р  Е  Ш  И:

 

ПРИЗНАВА обвиняемия Е.И.Е. - роден на ***г***, ***, български гражданин, с основно образование, неженен, работещ, неосъждан /реабилитиран/, живущ ***, ЕГН **********, за ВИНОВЕН в това, че на 20.07.2019г. на Главен път ІІ-56 в гр. Раковски, обл.Пловдив при управление на моторно превозно средство - лек автомобил „Опел Вектра" с peг. № ***, е нарушил правилата за движение:

Текстово поле:

Чл.5, ал.1, т.1 от Закона за движение по пътищата /ЗДвП: „Всеки участник в движението по пътищата с поведението си не трябва да създава опасности и пречки за движението, не трябва да поставя в опасност живота и здравето на хората и да причинява имуществени врели":

Чл.6, ал.1, т.1 от ЗДвП: «Участниците в движението съобразяват своето поведение със сигналите на длъжностните лица, упълномощени да регулират или да контролират движението по пътищата, както и със светлинните сигнали, с пътните знаци и с пътната маркировка";

Чл.13. ал.1 от ЗДвП: „За предупреждаване на участниците в движението за опасности, за даване на различни предписания към тях - относно предимството, забраните, прилагането на специални правила, действията със задължителен характер, за указване на направления, посоки, обекти, както и за даване на различна допълнителна информация за улесняване на участниците в движението, на пътищата се поставят необходимите пътни знаци, допьлнителни и други средства за сигнализиране";

Чл.13, ал.2 от ЗДвП: „За насочване движението на пътните превозни средства и на пешеходците по пътя, за отбелязване на определени площи от платното за движение, на обекти, намиращи се в опасна близост до платното за движение, и за даване на полезна информация на участниците в движението върху платното за движение и обектите, намиращи се в обхвата на пътя. се поставя съответната пътна маркировка";

Чл.16, ал.1, т.1 от ЗДвП: «На пътно платно е двупосочно движение на водача на пътно превозно средство е забранено: когато платното за движение има две пътни ленти - да навлиза и да се движи в лентата за насрещно движение, освен при изпреварване или заобикаляне";

Чл.20, ал.1 от ЗДвП: «Водачите са длъжни да контролират непрекъснато пътните превозни средства, които управляват";

Чл.25, ал.2, изр. 1 от ЗДвП: „При извършване на маневра, която е свързана с навлизане изцяло или частично в съседна пътна лента, водачът е длъжен да пропусне пътните превозни средства, които се движат по нея";

и по непредпазливост, е причинил две средни телесни повреди на К. М. К., ЕГН: ********** от гр. Раковски, както следва:

Счупване на дъгата и крачето на 6-ти шиен прешлен, довело до трайно затрудняване на движението на врата;

Счупвания на телата на 4-ти и 5-ти гръдни прешлени поотделно и по съвкупност, довели до трайно затрудняване на движението на снагата - престъпление по чл.343, ал.1, б.»б», вр. чл.342, ал.1 от НК, като на основание чл.78 А от НК го ОСВОБОЖДАВА ОТ НАКАЗАТЕЛНА ОТГОВОРНОСТ и му НАЛАГА административно наказание ГЛОБА в размер на ХИЛЯДА И СТО ЛЕВА.

На основание чл.78 А, ал.4, вр. чл.343 Г от НК ЛИШАВА ОТ ПРАВО ДА УПРАВЛЯВА МПС обв. Е.И.Е., за срок от СЕДЕМ МЕСЕЦА, считано от влизане на настоящото решение в сила.

ОСЪЖДА обвиняемия Е.И.Е., със снета самоличност, ДА ЗАПЛАТИ по сметка на ОД на МВР Пловдив направените по делото разноски в размер на 595,20/ петстотин деветдесет и пет лева и двадесет стотинки/ лева. 

Решението подлежи на обжалване и протест пред Пловдивски окръжен съд в петнадесетдневен срок от днес.

 

 

 

                                               РАЙОНЕН СЪДИЯ:

Вярно с оригинала!

МГ

         

 

Съдържание на мотивите

М О Т И В И

по АНД № 2833/2020г. по описа на VІІ наказателен състав

 

Производството е по реда на глава XXVIII  от НПК

С Постановление от 19.05.2020 година Районна прокуратура - гр. Пловдив е внесла в Пловдивски районен съд предложение обвиняемият Е.И.Е. - роден на ***г***, ***, български гражданин, с основно образование, неженен, работещ, неосъждан /реабилитиран/, живущ ***, ЕГН **********, да бъде освободен от наказателна отговорност, на основание чл. 78 А от НК, за това, че на 20.07.2019г. на Главен път ІІ-56 в гр. Раковски, обл.Пловдив при управление на моторно превозно средство - лек автомобил „Опел Вектра" с peг. № ****, е нарушил правилата за движение:

Text Box:

Чл.5, ал.1, т.1 от Закона за движение по пътищата /ЗДвП: „Всеки участник в движението по пътищата с поведението си не трябва да създава опасности и пречки за движението, не трябва да поставя в опасност живота и здравето на хората и да причинява имуществени врели":

Чл.6, ал.1, т.1 от ЗДвП: «Участниците в движението съобразяват своето поведение със сигналите на длъжностните лица, упълномощени да регулират или да контролират движението по пътищата, както и със светлинните сигнали, с пътните знаци и с пътната маркировка";

Чл.13. ал.1 от ЗДвП: „За предупреждаване на участниците в движението за опасности, за даване на различни предписания към тях - относно предимството, забраните, прилагането на специални правила, действията със задължителен характер, за указване на направления, посоки, обекти, както и за даване на различна допълнителна информация за улесняване на участниците в движението, на пътищата се поставят необходимите пътни знаци, допьлнителни и други средства за сигнализиране";

Чл.13, ал.2 от ЗДвП: „За насочване движението на пътните превозни средства и на пешеходците по пътя, за отбелязване на определени площи от платното за движение, на обекти, намиращи се в опасна близост до платното за движение, и за даване на полезна информация на участниците в движението върху платното за движение и обектите, намиращи се в обхвата на пътя. се поставя съответната пътна маркировка";

Чл.16, ал.1, т.1 от ЗДвП: «На пътно платно е двупосочно движение на водача на пътно превозно средство е забранено: когато платното за движение има две пътни ленти - да навлиза и да се движи в лентата за насрещно движение, освен при изпреварване или заобикаляне";

Чл.20, ал.1 от ЗДвП: «Водачите са длъжни да контролират непрекъснато пътните превозни средства, които управляват";

Чл.25, ал.2, изр. 1 от ЗДвП: „При извършване на маневра, която е свързана с навлизане изцяло или частично в съседна пътна лента, водачът е длъжен да пропусне пътните превозни средства, които се движат по нея"

и по непредпазливост е причинил две средни телесни повреди на К.М.К.с ЕГН: ********** от гр. Раковски, както следва:

Счупване на дъгата и крачето на 6-ти шиен прешлен, довело до трайно затрудняване на движението на врата;

Счупвания на телата на 4-ти и 5-ти гръдни прешлени поотделно и по съвкупност, довели до трайно затрудняване на движението на снагата - престъпление по чл.343, ал.1, б.»б», вр. чл.342, ал.1 от НК.

Прокурорът поддържа изцяло предложението на Районна прокуратура - Пловдив и счита, че са налице основанията за освобождаване на обвиняемия от наказателна отговорност с налагане на  административна такава, като моли съда да му наложи административно наказание „Глоба“, която да е ориентирана малко над минималния размер на предвидената от закона санкция, тъй като счита, че обвиняемият Е. е нарушил множество разпоредби по ЗДвП, но от друга страна в хода на разследването е установено, че самото пострадало лице има известен принос за настъпилото ПТП и съответния вредоносен резултат. Моли също обвиняемият да бъде лишен от правоуправление за срок от 1 година и 2 месеца.

Адв. Й.Б., защитник на обвиняемия Е., е съгласен, че подзащитният му е извършил вмененото му във вина престъпление, но счита, че е налице съвина, тъй като мотоциклетистът е карал с пъти над определената за мястото, където са се намирали, скорост. Моли, предвид това, че е налице съпричиняване, предвид самопризнанията на подзащитния му, наличните по делото писмени доказателства, че същият има деца и изплаща кредит, за което е образувано изпълнително дело при ЧСИ, да му бъде наложено минимално наказание, както и да не бъде лишаван от правоуправление.

Обвиняемият Е.И.Е. се явява лично в съдебно заседание. Признава се за виновен. Не дава обяснения по случая, но признава всичко, описано в постановлението на РП Пловдив и моли за минимално наказание.

Пловдивски районен съд - VIІ наказателен състав, след като прецени събраните по делото доказателства поотделно и в тяхната съвкупност, приема за установено следното:

Обвиняемият Е.И.Е. живеел със семейството си в квартал „Генерал Николаево“ в град Раковски и притежавал лек автомобил „Опел Вектра“ с Рег. № ****. Същият е правоспособен водач, многократно наказван по ЗДвП.

Свидетелят К.М.К., имащ качеството на пострадал в настоящото производство, бил правоспособен водач на МПС и притежавал мотоциклет „Хонда ЦБР 1000 РР“ с Рег. № ****. К. също бил многократно наказван за нарушения по ЗДвП.

На 20.07.2020г.  следобед свидетелят К.К. се прибирал от квартал „Парчевич“ към „Генерал Николаево“ в град Раковски, като се движел с мотоциклета си по Главен път ІІ-56, свързващ двата квартала. Времето било ясно и слънчево, а пътната настилка била суха. Скоростта на движение в участъка от главния път, свързващ кварталите „Парчевич“ и „Генерал Николаево“ на град Раковски, била регулирана посредством знак, поставен на изхода на квартал „Парчевич“ и указващ максимална скорост на движение от 60 км/ч. Този знак действал за целия участък между двата квартала. На пътя, отдясно по посока на движение на мотоциклетиста К., се намирала бензиностанция „Егер“. Пътят в района на бензиностанцията бил прав, без наклон, асфалтов. Платното за движение било двупосочно, с две ленти за движение, разделени от непрекъсната разделителна ивица /надлъжна маркировка „М 1“/. Пътното платно, непосредствено преди бензиностанцията, било уширено отдясно по посока на движението на К. По това време – следобед на 20.07.2020г., на  работа в бензиностанцията била свидетелката Б.Д. При нея били дошли свидетелите В.Ч. – колега на Д. в бензиностанцията, който почивал същия ден, и М.Д., техен приятел. Тримата младежи седели на масичка пред бензиностанцията, от където имали пряка видимост към пътя и си приказвали.

По същото време – следобед на 20.07.2020г., обвиняемият Е.И.Е. се качил в собствения си автомобил „Опел Вектра“ с Рег. № **** и потеглил от дома си в квартал „Генерал Николаево“ към бензиностанция „Егер“, находяща се на Главен път ІІ-56 в град Раковски. Е. слушал силна музика, а заедно с него на предна дясна седалка пътувал 15 – годишният му син. Водачът имал намерение да зареди гориво в бензиностанция „Егер“, завивайки директно наляво към нея, въпреки че по посока на движението му, непосредствено преди бензиностанцията имало поставен пътен знак В22 „Забранено завиването наляво“. Планираната от обвиняемия маневра била в нарушение и на съществуващата на това място пътна маркировка. Приближавайки бензиностанцията обвиняемият Е. подал ляв мигач и предприел маневра „завой наляво“, навлизайки в лентата за насрещно движение, по която в същото време се движел свидетелят К. с мотоциклета си. Скоростта на движение на мотоциклетиста К. в този момент била около 132 км/ч. Забелязвайки движещия се с бавна скорост срещу него „Опел Вектра“, който вече се намирал изцяло в неговата лента, свидетелят К. се поколебал откъде да го заобиколи. Решил да мине отдясно, навлизайки в уширението на пътното платно между автомобила и зелената площ, непосредсвено пред бензиностанцията. След преминаване през уширението свидетелят К. се опитал да излезе отново на пътното платно, но не успял. Мотоциклетът се ударил в бордюра, след което излетял и паднал по средата на платното, а мотоциклетистът – свидетелят К. се приплъзнал и паднал в тревите отстрани на пътя. Обвиняемият Е. довършил предприетата от него маневра, навлязъл в бензиностанцията и спрял.

Виждайки какво се е случило свидетелят Д. се обадил незабавно на своя познат С.П. – полицай при РУ Раковски и го информирал за случилото се, след което отишъл при пострадалия, за да провери какво е състоянието му. Междувременно постъпил сигнал за настъпилото ПТП и в ОДЧ на РУ Раковски, откъдето на место изпратили свидетелите Й.Г. и А. Г. – полицаи при същото РУ. До идването на „Бърза помощ“ свидетелят Г. изпробвал и двамата водачи, участници в настъпилото ПТП, за употреба на алкохол, като пробите им били отрицателни. Свидетелят К. бил откаран за лечение в УМБАЛ „Св. Георги“ ЕАД град Пловдив, а изпратеният на место дежурен разследващ полицай при РУ Раковски започнал настоящото досъдебно производство с първо действие – оглед на местопроизшествие.

От заключението на изготвената в хода на досъдебното производство съдебно – медицинска експертиза /лист 63 до лист 70/ е установено следното: В резултат на настъпилото ПТП на свидетеля К.М.К.са били причинени счупване на дъгата и крачето на 6-ти шиен прешлен; счупвания на тела на 4-ти и 5-ти гръдни прешлени; разкъсноконтузна рана на дясна подбедрица; контузия на гръден кош и глава; охлузвания по крайниците, като според заключението установените травматични увреждания са причинени от най – общото действие на твърди, тъпи предмети, по начин и време така, както се съобщава в досъдебното производство.

От заключението на изготвената в хода на досъдебното производство съдебно – медицинска експертиза се установява също и, че счупването на дъгата и крачето на 6-ти шиен прешлен е довело до трайно затруднаване на движенията на врата. Счупванията на телата на 4-ти и 5-ти гръдни прешлени поотделно и по съвкупност са довели до трайно затрудняване на движенията на снагата. Контузията на главата и гръдния кош, както и разкъсноконтузната рана на подбедрицата са довели поотделно и по съвкупност до разстройство на здравето извън случаите на чл. 128 и чл. 129 от НК. Останалите травматични увреждания, представени от охлузванията по крайниците, са довели до болка или страдание, без разстройство на здравето.

По делото е било приобщено ВД - флашпамет със запис от камера за видеонаблюдение, монтирана на бензиностанцията, от процесната дата. Записът е надлежно огледан.

От заключението на изготвената в хода на досъдебното производство съдебна авто - техническа експертиза /лист 127 до лист 154/ е установено, че скоростта на движение на мотоциклет „Хонда", управляван от постр. К., преди настъпване на удара, е била около 132 км/ч, а в момента на удара - около 113 км/ч. Скоростта на движение на лекия автомобил „Опел Вектра" с per. № ****, управляван от обв. Е., е била около 22 км/ч. В конкретната пътна обстановка са липсвали препятствия, които да пречат на водача на лекия автомобил „Опел Вектра" при адекватно и съсредоточено следене на приближаващите срещу него превозни средства да забележи мотоциклета и да не навлиза в насрещната лента на движение, като му осигури възможност да премине безпрепятствено. В конкретната пътна обстановка е било налице условие, налагащо движение на мотоциклетиста К. със скорост по-ниска от установената, тъй като скоростта му надвишава разрешената в зоната на ПТП. В момента на навлизане на лекия автомобил „Опел Вектра" в насрещната южна лента на мотоциклет „Хонда ЦБР 1000 РР" с per. № **** К.М.К.е нямал техническа възможност да предотврати настъпването на удара в бордюра, при движение със скорост 132 км/ч. Максималната скорост на движение, при която водачът на мотоциклет „Хонда" би имал техническа възможност да предотврати настъпването на удара е в диапазона от 82 до 112 км/ч, в зависимост от местоположението на мотоциклета (82 км/ч. в момента на реакция на мотоциклетиста и 112 км/ч. в момента на появяването на опасността пред мотоциклетиста - навлизащ в лентата му за движение лек автомобил).

Според заключението на изготвената в хода на досъдебното производство съдебна авто – техническа експертиза най-вероятният от техническа гледна точка механизъм на анализираното ПТП въз основа на предоставените данни и динамично мащабното построение на местопроизшествието е следният:

Мотоциклет „Хонда ЦБР 1000 РР" с per. № ****, управляван от К.М. се е движел в южната лента на платното за движение на път II - 56 между квартал „Парчевич" и квартал „Генерал Николаево" в град Раковски в посока от запад на изток. В същото това време лек автомобил „Опел Вектра", управляван от водача Е.Е. се е движел по същият път II - 56 между квартал „Парчевич" и квартал „Генерал Николаево" в град Раковски в посока от изток на запад срещу мотоциклета. В дясно (посока юг) от път II - 56 между квартал „Парчевич" и квартал „Генерал Николаево" в град Раковски се намира бензиностанция „Егер". Когато мотоциклет „Хонда " се намира на около 102 - 104 m от входа на бензиностанцията и от мястото когато са един срещу друг с лекия автомобил (курсура на записа е на 4,565 s), водачът на лекия автомобил „Опел Вектра" е предприел маневра „завой наляво". Когато предната част на лекия автомобил „Опел Вектра" е навлезнала в южната лента на път 11-56 мотоциклета е бил на разстояние около 61 - 62 m от входа на бензиностанцията и от мястото когато са един срещу друг с лекия автомобил (курсура на записа е на 4,565 s) и на 103 - 104 m от мястото на удара в бордюра. Когато мотоциклета е на 20 - 21 m от мястото, когато са един срещу друг с лекия автомобил „Опел Вектра" (курсура на записа е на 4,565 s) водачът на мотоциклета е задействал спирачната му система и се е отклонил надясно в посока юг, с цел заобиколи влезлият пред него автомобил отляво, който е затворил коридора му в полагащата му се за движение южна лента. По този начин мотоциклетиста е напуснал платното за движение в посока юг, за да не се удари в лекия автомобил „Опел Вектра". След като е напуснал платното за движение, мотоциклетистът е нямал възможност да се върне отново на платното и след около 1,75 s е настъпил удара между мотоциклета, управляван от К.М.К., и бордюра, който в създалата се пътна ситуация е бил неизбежен. След удара в бордюра мотоциклет „Хонда CBR 1000 RR" е паднал извън платното за движение и се плъзгал в посока изток, като се е завъртял в положителна посока (обратна на часовниковата стрелка) до мястото, отразено в протокола за оглед на местопроизшествието. След удара мотоциклетиста К.М.К.е паднал от мотоциклета и се е плъзгал извън платното за движение до мястото, където е открита каската му, отразено в протокола за оглед и открит от първите свидетели на ПТП.

Според заключението на изготвената в хода на досъдебното производство съдебна авто – техническа експертиза причините за настъпилото ПТП от техническа гледна точка са:

Движението на мотоциклет „Хонда ЦБР 1000 РР" с peг. № **** със скорост 132 км/ч, при която водачът му К.М.К.е нямал техническа възможност да спре преди мястото на удара от момента на появяването на опасност пред него - навлизането на лек автомобил „Опел Вектра" в южната лента за движение на път II - 56. При движение със скорост по - ниска от 82 km/h водачът мотоциклет „Хонда " К.М.К.би имал техническа възможност да предотврати удара в бордюра чрез безопасно екстрено спиране.

Неспазването на условията на пътен знак В22 „Забранено завиването наляво" от страна на водача на лек автомобил „Опел Вектра" Е.И.Е. и навлизането му в южната лента на платното за движение на път II - 56, на място и в момент, когато това не е безопасно пред движещият се по нея мотоциклет „Хонда " управляван от К.М.К.. С навлизането на лек автомобил „Опел Вектра" в южната лента за движение на път II - 56 водачът му Е.И.Е. е отнел възможността на движещият се в нея мотоциклет „Хонда " да премине безпрепятствено, като го е принудил да напусне платното за движение в посока юг.

Стойността на причинените материални щети по мотоциклет „Хонда ЦБР 1000 РР" с peг. № **** в следствие настъпилото ПТП е определена в размер на 7708,61 лева.

Разпитан след привличането си като обвиняем за престъпление по чл. 343, ал.1, б. „б", вр. чл.342, ал.1 от НК обвиняемият Е.И.Е. не е дал обяснения и не е взел отношение по въпроса за вината.

Описаната фактическа обстановка съдът приема за установена от показанията на свидетелите, дадени в досъдебното производство, от изготвените експертизи и от останалите събрани и приложени по делото писмени  доказателства. В хода на досъдебното производство, както и в хода на съдебното такова обвиняемият не е дал никакви обяснения за случилото се.

Съдът кредитира изцяло изготвените експертизи, като извършени с необходимите познания и опит, като последователни, обосновани, непротиворечиви на целия събран доказателствен материал и неоспорени от страните.

При така установената безспорна фактическа обстановка съдът счита, че от обективна и субективна страна със своите действия обвиняемият Е. е осъществил съставомерните признаци на престъпление по чл.343, ал.1, б. „б“ вр. чл.342, ал.1 от НК, за това, че на 20.07.2019г. на Главен път ІІ-56 в гр. Раковски, обл.Пловдив при управление на моторно превозно средство - лек автомобил „Опел Вектра" с peг. № ****, е нарушил правилата за движение:

Text Box:

Чл.5, ал.1, т.1 от Закона за движение по пътищата /ЗДвП: „Всеки участник в движението по пътищата с поведението си не трябва да създава опасности и пречки за движението, не трябва да поставя в опасност живота и здравето на хората и да причинява имуществени врели":

Чл.6, ал.1, т.1 от ЗДвП: «Участниците в движението съобразяват своето поведение със сигналите на длъжностните лица, упълномощени да регулират или да контролират движението по пътищата, както и със светлинните сигнали, с пътните знаци и с пътната маркировка";

Чл.13. ал.1 от ЗДвП: „За предупреждаване на участниците в движението за опасности, за даване на различни предписания към тях - относно предимството, забраните, прилагането на специални правила, действията със задължителен характер, за указване на направления, посоки, обекти, както и за даване на различна допълнителна информация за улесняване на участниците в движението, на пътищата се поставят необходимите пътни знаци, допьлнителни и други средства за сигнализиране";

Чл.13, ал.2 от ЗДвП: „За насочване движението на пътните превозни средства и на пешеходците по пътя, за отбелязване на определени площи от платното за движение, на обекти, намиращи се в опасна близост до платното за движение, и за даване на полезна информация на участниците в движението върху платното за движение и обектите, намиращи се в обхвата на пътя. се поставя съответната пътна маркировка";

Чл.16, ал.1, т.1 от ЗДвП: «На пътно платно е двупосочно движение на водача на пътно превозно средство е забранено: когато платното за движение има две пътни ленти - да навлиза и да се движи в лентата за насрещно движение, освен при изпреварване или заобикаляне";

Чл.20, ал.1 от ЗДвП: «Водачите са длъжни да контролират непрекъснато пътните превозни средства, които управляват";

Чл.25, ал.2, изр. 1 от ЗДвП: „При извършване на маневра, която е свързана с навлизане изцяло или частично в съседна пътна лента, водачът е длъжен да пропусне пътните превозни средства, които се движат по нея"

и по непредпазливост е причинил две средни телесни повреди на К.М.К.с ЕГН: ********** от гр. Раковски, както следва:

Счупване на дъгата и крачето на 6-ти шиен прешлен, довело до трайно затрудняване на движението на врата;

Счупвания на телата на 4-ти и 5-ти гръдни прешлени поотделно и по съвкупност, довели до трайно затрудняване на движението на снагата.

За това престъпление наказателният кодекс предвижда наказание „Лишаване от свобода“ до 3 години или „Пробация“, като деянието е извършено по непредпазливост. Обвиняемият Е. е осъждан за престъпление от общ характер с Присъда по НОХД № 1018/98г. по описа на Районен съд – Пловдив, влязла в сила на 02.03.1999г., за което осъждане към днешна дата е реабилитиран, но не е освобождаван от наказателна отговорност с налагане на административно наказание по реда на глава VІІІ, раздел ІV от НК и от деянието не са причинени имуществени вреди, подлежащи на възстановяване, тоест налице са кумулативно предвидените в чл.78 А от НК предпоставки за неговото приложение. Ето защо съдът счита, че най-справедливо би било на обвиняемия Е. да бъде наложена глоба в размер на 1100 /хиляда и сто/ лева, като бъде лишен от правоуправление за срок от 7 месеца.

Така наложеното наказание е ориентирано към минималния размер, предвиден в закона и отговаря на степента на обществена опасност на деянието и най-пълно би помогнало за поправянето на дееца.

Следва да се осъди обвиняемият Е.И.Е., със снета самоличност, да заплати по сметка на ОДМВР Пловдив направените на досъдебното производство разноски в размер на  595,20/петстотин деветдесет и пет лева и двадесет стотинки/ лева.    

 Причини за извършване на деянието – неспазване на установения в страната законов ред.

Мотивиран от гореизложеното, съдът постанови решението си.

 

 

                                               РАЙОНЕН СЪДИЯ:

 

ВЯРНО С ОРИГИНАЛА!

М.М.