Разпореждане по дело №218/2023 на Административен съд - Силистра

Номер на акта: Не е посочен
Дата: 5 януари 2024 г.
Съдия: Маргарита Русева Славова
Дело: 20237210700218
Тип на делото: Административно дело
Дата на образуване: 18 декември 2023 г.

Съдържание на акта Свали акта

 

РАЗПОРЕЖДАНЕ    №32

                                                       гр.Силистра, 05.01.2024г.

 

           Административният съд гр.Силистра,в закрито заседание на пети януари през две хиляди двадесет и четвърта година,в състав:съдия Маргарита Славова,при секретаря Виолина Рамова, разгледа постъпилото адм.дело №218 по описа на съда за 2023г., образувано след връщане на производството с Решение №12583/14.12.2023г., постановено по адм.дело №8048/23г от състав на седмо отделение на ВАС,с което са дадени указания на настоящия съд относно подробното обсъждане на всички релевирани възражения от жалбоподателя и формиране на аргументиран отговор по всяко от тях. Или, в хипотезата на чл.226 ал.1 АПК, производството следва да се съсредоточи върху извършване на тази именно процесуална дейност - изслушване пледоариите по съществото на спора и постановяване на съдебен акт съобразно регламентацията от чл.172а ал.2 АПК.

 

   В изпълнение на регулацията от чл.226 АПК и тъй като констатираните от ВАС пороци са засегнали съдебния процес в крайната му фаза (чл.172-174 АПК), настоящият състав следва да зачете всички извършени процесуални действия до дадения ход по съществото на делото в открито съдебно заседание на 27.04.23г., съобразявайки и ограниченията от чл.226 ал.2 АПК. По аргумент от чл.224 АПК, дадените с отменителното решение на ВАС указания,са задължителни за настоящия състав, а те се свеждат до следното: Съдът да изложи мотиви по всички фактически и правни основания за издаване на акта и въз основа на приетите по делото писмени доказателства, да извърши преценка за наличието/липсата на нарушения, представляващи нередности по смисъла на закона.

С влязло в сила протоколно Определение №31/16.03.2023г., постановено по делото, е прекратено производството по отношение на възведеното четвърто нарушение с оспореното Решение -„изпълнението на договора не съответства на първоначално обявените условия и сключения договор за обществена поръчка“, квалифицирано като нарушение на чл.116 ал.1 т.3 от Закона за обществените по-ръчки (ЗОП), представляващо нередност по т.23 б.“а“ от Приложение №1 към чл.2 ал.1 от Наредбата за посочване на нередности. Предмет на настоящия контрол за законосъобразност е Решението на ответния орган,в останалата му част,с която на Историческия музей Тутракан е определена финансова корекция за три отделни, надлежно индивидуализирани нарушения: на чл.112 ал.1 т.2, във връзка с чл.54 ал.1 т.3 ЗОП; на чл.112 ал.2 т. 2 и т.3, във връзка с чл.64 ал.1 т.2 ЗОП и на чл.107 т.2 б.“а“ ЗОП - и трите квалифицирани като нередности по т.14 от Приложение №1 към чл.2 ал.1 от Наредбата за посочване на нередности.

 За да бъде извършена пълна проверка за законосъобразност на процесното Решение №РД-02-14-35/09.01.2023г. на Ръководителя на Националния орган при МРРБ по трансгранична програма INTERREG V-A Румъния-България,в процесната му част, е необходимо представената административна преписка да бъде попълнена с относими към релевираните нарушения доказателства, както следва:

-         Протоколите за работа на оценителната комисия - за да се провери извършвана ли е преценка за еквивалентност между поставените изисквания от възложителя относно ключовите експерти за вид образование и за придобита образователно-квалификационна степен, с установените специалности в съответните области на висшето образование на експертите в екипа на „Тутраканска епопея“;

-         Представените доказателства за удостоверяване на опита на участника -

Договори; референция от „Агро филм“ЕООД; референция, подписана от Б.Г. - изп.директор на национален фонд „Култура“ и други, изрично обсъждани в обстоятелствената част на оспореното решение, но непредставени с административната преписка;

-         Преценяваните в процесното решение обстоятелства по т.2.2.„Сключване

на договор с изпълнител,който не отговаря на критериите за възлагане“, а именно: доказателства относно притежаваната квалификация и учения от предложените експерти в екипа - договори, анекси към тях и други, които ответният орган е при-ел за недостатъчни да удостоверят, че същите са изпълнени; че услуги от вида на описаните в тях, са реално извършени от съответния предложен ключов експерт и следователно,предложеният екип (в неговия персонален състав) отговаря както на минималните изисквания на възложителя за професионална квалификация, така и на надграждащите елементи от Методиката за оценка в Документацията за ОП.

          Съобразявайки нормативно определената доказателствена тежест в административното правосъдие, съгласно чл.170 ал.1 АПК; ограничителната разпоредба на чл.226 ал.2 АПК и, за да бъдат изпълнени указанията на ВАС, следва да бъде УКАЗАНО на ответния орган да представи по делото горепосочените писмени доказателства, представляващи част от преписката по процедираната обществена поръчка и следователно - добре известни на двете страни, но липсващи по делото, за да бъдат обсъдени от съда в крайния му акт.

 

          На основание чл.157 ал.1 АПК,съдът насрочва съдебно заседание по административно дело №218/2023г. по описа на АС гр.Силистра на 14.02.2024г. от 14:00 часа, за която дата да се призоват конституираните страни по делото: Жалбоподател: Исторически музей гр.Тутракан пл.***********и, посочен съдебен адрес: гр.Силистра,ул******, чрез адвокат И.А.от АК-Силистра;

Ответник по жалбата: Ръководител на Националния орган по Програма Интеррег V-A Румъния-България 2014-2020г., който е и заместник-министър на регионалното развитие и благоустройството при МРРБ, с административен адрес: гр.София, ул.******************************, чрез главен юрисконсулт Л.Л.Л..

 

         Преписи от разпореждането да се връчат на страните по реда на чл.137 АПК.

        

 

СЪДИЯ: