Решение по дело №134/2017 на Административен съд - Ямбол

Номер на акта: 23
Дата: 26 януари 2018 г. (в сила от 29 май 2018 г.)
Съдия: Вълко Драганов Драганов
Дело: 20177280700134
Тип на делото: Административно дело
Дата на образуване: 15 май 2017 г.

Съдържание на акта Свали акта

Р Е Ш Е Н И Е

 

№ 23/26.1.2018г.                                               гр. Ямбол

 

В  ИМЕТО НА НАРОДА

 

Ямболският АДМИНИСТРАТИВЕН СЪД   втори административен     състав

На  седемнадесети  януари                                                         2018 година

В открито съдебно заседание в следния състав:

 

                                                 ПРЕДСЕДАТЕЛ: ВЪЛКО ДРАГАНОВ

                                              

Секретар Р. Танкова

Прокурор

като разгледа докладваното от съдия Драганов

Административно дело № 134  по описа на 2017 година.

          За да се произнесе, взе предвид следното:     

         Производството по делото е по реда на  чл.145 и следващите от Административнопроцесуалния кодекс/АПК/ във вр. с  чл. 73 ал.4 от Закона за управление на средствата от  Европейските структурни и инвестиционни фондове /ЗУСЕСИФ/.

        Образувано е  по жалба на „К.“ ЕООД с ЕИК **** със седалище и адрес на управление с.Маломир, общ.Тунджа, обл.Ямбол, ул.“*“ № 2, представлявано  от управителя К.Л.К. против Решение  № 44/3/3121319/3/01/04/01 с изх. № 01-2600/818 от 12.04.2017г.  на  Изпълнителния директор на Държавен фонд „Земеделие“ гр.София за налагане на финансова корекция в размер на  8 146,04 лева.

           В жалбата се  сочи, че оспореното решение е постановено при допуснати съществени нарушения на процесуалните правила, в противоречие с материалния закон, и в несъответствие с целите на закона. Оспорващия твърди, че е изпълнил изцяло задълженията, съгласно сключения договор, а  административния орган не е доказал наличието на нередност, както и не е мотивирал решението си  досежно това как са определени размера и основанието на финансовата корекция. Претендира се  отмяна на оспореното решение с присъждане на направените по делото разноски. 

         В с.з. оспорващия редовно и своевременно призоваван изпраща процесуален представител  адв. М. Й. от АК-Ямбол, която поддържа жалбата и направените искания. Представя подробни писмени бележки.

          

 

 

 

Ответната страна редовно и своевременно призовавана     изпраща  процесуален представител ст. юрисконсулт Д. Б., която оспорва жалбата и пледира за законосъобразност на оспореното решение. Моли  жалбата да бъде отхвърлена като неоснователна с присъждане на направените разноски. Прави възражение за прекомерност на заплатеното от оспорващия адвокатско възнаграждение. От редовно упълномощения ст. юрисконсулт А.И. са постъпили писмени бележки.

       ЯАС, като взе предвид разпоредбата на чл. 168 от АПК и  прецени събраните по делото доказателства, ведно с доводите  и изразените становища прие за установено следното:   

        Със Заявление за подпомагане по Мярка 312 “ Подкрепа за създаване и развитие на микропредприятия“ от Програмата за развитие на селските райони 2007-2013год. от Стратегия за местно развитие на МИГ –Тунджа, „К.“ ЕООД  е предложил за подпомагане проект с идентификационен номер № 44/3/3121319 от 31.03.2014г. с наименование  „Закупуване на комбиниран багер товарач“   и сума на инвестицията 116 372 лева. Към проекта е разработен и представен Бизнес-план, съгласно Приложение №3 към чл.16 ал.1 от Наредба № 29  от 11.08.2008 год. за условията и реда за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ по мярка „Подкрепа за създаване и развитие на микропредприятия“ от ПРСР 2007-2013 год./Наредба №29/. В Раздел V от Бизнес плана -Прогноза за нетните парични потоци на проекта и други дейности осъществявани  от  кандидата са посочени очакваните приходи от печалби за период от 5 години.

         На 15.10.2014 г. е подписан тристранен договор № 44/3/3121319 за предоставяне на финансова помощ по мярка  4.1 "П*гане на стратегии за местно развитие" и по мярка " Управление на  местни инициативни групи, придобиване на умения и постигане на обществена активност на съответната територия на местните инициативни групи, п*гащи стратегии за местно развитие“ от Програмата за развитие на селските райони за периода от 2007 г.-2013 г., подкрепена от Европейския земеделски фонд за развитие на селските райони, между  Държавен фонд "Земеделие“ гр.София,  Сдружение "МИГ- Тунджа" и „К.“ ЕООД с ЕИК **** със седалище и адрес на управление с.Маломир, общ.Тунджа, обл.Ямбол, ул.“*“ № 2, представлявано  от управителя К.Л.К.. Предмет на договора,  съгласно т. 1.1 е предоставяне на безвъзмездна финансова помощ, представляваща до 70% от одобрените и извършени от „К.“ЕООД разходи, свързани с осъществяването на проект с ИД № 44/3/3121319 от 31.03.2014г.    

          В т. 1.2 от  договора е посочено, че  помощта се изплаща при условие, че ползвателят е извършил инвестицията по одобрения проект, съобразно условията и сроковете, определени в този договор, анексите към него и действащите нормативни актове. Първоначално одобрената безвъзмездна финансова помощ въз основа на представените документи е в размер на 81 460,40 лева  като ползвателят се задължава да извърши инвестицията в срок  не по-късно от 30.05.2015г.  В раздел IV т. 4.4 от договора e посочено, че Фондът има право да откаже изплащането на финансовата помощ, на цялата или на част от финансовата помощ, както и да претендира възстановяване от ползвателя  на цялата  или на част от изплатената финансова помощ когато: а/ инвестицията не е осъществена в срока по т. 3.1 от договора или е изпълнена неточно;  б/ ползвателят не е изпълнил някое от задълженията си по договора и по Наредба № 23 от 18.12.2009 г. за условията и реда за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ по мярка "П*гане на стратегии за местно развитие" и по мярка " Управление на  местни инициативни групи, придобиване на умения и постигане на обществена активност на съответната територия на местните инициативни групи, п*гащи стратегии за местно развитие“ от Програмата за развитие на селските райони за периода от 2007 г.-2013 г./Наредба № 23 от 18.12.2009г.; в/ ползвателят е укрил факти и обстоятелства относно изпълнението на одобрения проект  или е представил декларация или документ с невярно съдържание;  г/ заявката за плащане не е подадена в срок от един месец след изтичането на срока по т. 3.1 от договора и/или изискуемите документи за доказване на извършената инвестиция не са представени;  д/ по отношение на извършената инвестиция бъде установена функционална несамостоятелност; е/ е установено изкуствено създаване на условия, необходими за получаване на помощта, с цел  осъществяване на предимство в противоречие с целите на мярката; ж/ са налице основанията по чл. 34, ал. 1 от Наредба № 23 от 18.12.2009 г.

        В раздел VIII  Отговорност, т. 8.1 от  договора е предвидено, че в случай, че ползвателят на помощта не изпълнява свои нормативни или договорни задължения след изплащане на финансовата помощ или е установено по съответния ред, че е представил документ с невярно или подправено съдържание, Фондът може да поиска връщането на вече изплатените суми, заедно със законната лихва върху, тях и/или да прекрати всички договори, сключени с ползвателя на помощта, като в този случай Фондът п*га санкциите, предвидени в чл. 59 и чл. 60 от Наредба № 23 от 18.12.2009 г.

         Като приложение 1 към договора е приложена и Таблица за одобрените разходи по проект с ИД 44/3/3121319, от която се  установява, че  общият размер на одобрените за финансиране разходи за закупуване на процесния багер товарач  е 116 372 лева,  одобрената субсидия е в размер на 81 460,40 лева, а размера на частното финансиране е 34 911,60 лева . От  таблицата е видно също така, че размера на одобрената субсидия от ЕЗФРСР е 65 168,32  лева, а на одобрената субсидия от НБ – 16 292,08  лева. Именно тези суми са посочени  и в Писмо за оторизация на плащането  № 9614/19.02.2015 г., а от  приложено  Уведомително писмо за одобрение № 1057/312  с изх. № 01-2600/1857 от 17.03.2015 г. е видно, че сумата от  81 460,40 лева по договор №  44/3/3121319 от 15.10.2014г. е изплатена на 04.03.2015г. по банкова сметка ***.

      Въз основа на Заповед № 330398/23.01.2017 г. на началника на отдел  Регионален технически инспекторат, било разпоредено извършването на проверка на място, резултатите от която са отразени в съставените и приложени по делото контролни листи. Съгласно представените при проверката на място документи, за периода 01.01.2015г. -31.12.2015г. са реализирани приходи в размер 11 800 лева, което представлява 23,47% от заложените по бизнес плана приходи в размер на 50 625 лева, а за периода  от 01.01.2016г- 31.12.2016г. са реализирани приходи в размер 15 840 лева, което представлява 29,80% от заложените по бизнес плана приходи в размер на 53 156,25 лева.

     С Уведомително писмо изх. № 01-282-2600/9/06.02.2017 г. началник отдел „Регионален технически инспекторат“ - Ямбол към ДФ "Земеделие" информира дружеството, че при проверката на място, извършена от техни експерти, са констатирани несъответствия, които са детайлно описани в приложения контролен лист, във връзка с което  „К.“ ЕООД е депозирало писмено възражение с вх. №01-282-2600/9 от 24.02.2017г.

      С  писмо с изх. № 01-2600/818/27.02.2017 г. на Изпълнителния директор на ДФ "Земеделие" дружеството е уведомено, че фондът разкрива производство по налагане на финансови корекции, както и че при несъгласие с направените констатации в 14-дневен срок от получаване на писмото има право да представи своите писмени възражения по основателността и размера на финансовата корекция.
Процесното писмо е издадено на основание чл. 73, ал. 2 ЗУСЕСИФ, съгласно който преди издаването на решението по ал. 1, с което финансовата корекция се определя по основание и размер от ръководителя на управляващия орган, одобрил проекта, управляващият орган трябва да осигури възможност бенефициерът да представи в разумен срок, който не може да бъде по-кратък от две седмици, своите писмени възражения по основателността и размера на финансовата корекция и при необходимост да приложи доказателства. Посочено е, че в представения и одобрен с договора за подпомагане бизнес план са залегнали финансови показатели на базата, на които проектът е определен като допустим, сключен е договор за подпомагане и е изплатена субсидията по него. От представените при проверката на място документи за период от две пълни финансови години
(2015г. и 2016 г.) е установено изпълнение на бизнес плана в размер между 23,47%  и 29,80 % от заложените приходи, поради което следва да се наложи н финансова корекция по проекта в размер на 10 %  от получената субсидия, или 8 146,04 лева, определена съгласно Методика за определяне на санкциите след плащане по проекти по ПРСР 2007 – 2013 г., утвърдена от изпълнителния директор на ДФ „Земеделие“ и качена на електронната страница на Фонда.

 

      По жалба на „К.“ ЕООД против писмо с изх. № 01-2600/818/27.02.2017 г. на Изпълнителния директор на ДФ "Земеделие" в ЯАС е образувано  адм. дело  № 112/2017г. по описа на последния, производството по което е прекратено с Определение № 199/16.05.2017г. поради недопустимост на жалбата. Така постановено определение  е оставено в сила с Определение № 10204/02.08.2017г. по адм. дело № 7280/2017г.  по описа на ВАС, 7-мо отделение.

      С Решение № 44/3/3121319/3/01/04/01 с изх. № 01-2600/818 от 12.04.2017г.  на  Изпълнителния директор на Държавен фонд „Земеделие“,

на осн. чл.20а, ал.2 от ЗПЗП, чл. 51, ал. 1  и ал.2 от Наредба № 23 от 18.12.2009 г. и чл. 70, ал.1, т.4,  т.7 и т.9 във вр. с чл. 72, ал.1 и  чл. 73, ал. 1 от ЗУСЕСИФ, на „К.“ЕООД е наложена  финансова корекция в размер на  8 146,04 лева. Изрично  е посочено, че тази сума представлява 10 %   от размера на предоставената  финансова помощ по договора и е определена съгласно т. 30 от Методика за определяне на санкциите след плащане по проекти от ПРСР 2007 – 2013 г. -  „ когато реализираните приходи от  подпомаганата дейност, изчислени средно аритметично за всички проверявани пълни финансови години, са под 50% и над 20% от предвидените приходи съгласно одобрения бизнес план, изчислени средно аритметично за същия период, и времетраенето на неизпълнението е две финансови години се налага санкция в размер на  10 %   от  предоставената  финансова помощ“. Административния орган е посочил в решението като нарушени  т.4.17 и т.4.25.3 от договор №  44/3/3121319 от 15.10.2014г. и т.11 и т.16 от Приложение 2 към него.

       По делото са представени  Изчисление на лошо вземане, в което е посочено че платената субсидия която следва да бъде регистрирана като лошо вземане е 6 516,83 лева от ЕС и 1 629,21 лева от НБ или общо 8 146, 04 лева и доклад за нередност № 44/3/3121319/3/01/17/01 от 19.04.2017г. на Дирекция „Оторизация на плащанията по п*гане на мерките за развитие на селските райони“.

       По делото  е  назначена, изслушана  и приета като неоспорена комбинирана съдебна експертиза. Видно от  заключението на вещите лица 

процентът на изпълнение на заложените по  бизнес плана  на дружеството  приходи  за 2015г. е 23,47% , а за 2016г. е  29,80%, т.е налице е съответствие с приетото от адм. орган. Вещите лица сочат, че методът по който е наложена финансовата корекция е съгласно Приложение 1 от Методика за определяне на санкциите след плащане по проекти по ПРСР 2007 – 2013 г., като е отчетена тежестта, степента, продължителността и системността на неспазването.

        Оспореното решение е получено от дружеството   на 18.04.2017г. с писмо с обратна разписка, а жалбата е депозирана чрез адм. орган  до АС –Ямбол с вх.№ 01-2600/818 от 24.04.2017г.

      При така изяснената фактическа обстановка и след проверка на оспорвания административен акт съобразно чл.168, ал.1 АПК, съдът прави следните правни изводи:

      Жалбата е процесуално допустима, като подадена  срещу акт подлежащ на съдебен контрол, от надлежна страна с правен интерес от обжалването и в преклузивния срок по чл.149, ал.1 от АПК. Разгледана по същество жалбата се явява  основателна по следните съображения:

      Предмет на осъществявания съдебен контрол е Решение  № 44/3/3121319/3/01/04/01 с изх. № 01-2600/818 от 12.04.2017г.  на  Изпълнителния директор на Държавен фонд „Земеделие“ гр.София, с което на „К.“ ЕООД е наложена финансова корекция в размер на  8 146,04 лева.

      Съгласно чл.168 АПК и чл.142 АПК съдът проверява законосъобразността на оспорения акт към момента на издаването му на всички основания по чл.146 АПК, без да се ограничава само с тези посочени от оспорващия.  Проверката на законосъобразността на оспорения индивидуален административен акт обхваща установяване  компетентността на издалия го орган, спазена ли е изискваната от закона форма, спазени  ли са материалните и процесуалните разпоредби при издаването му, както и дали е съобразен с целта на закона. Липсата на някоя от  посочените предпоставки води до незаконосъобразност на административния акт и е основание за отменянето му.

       По силата на §4, ал.1 от ЗУСЕСИФ, за Програмата за развитие на селските райони функциите на органи за управление и контрол по този закон се изпълняват от Министерството на земеделието и храните и от Държавен фонд "Земеделие" - Разплащателна агенция.  В случая Изпълнителния директор на ДФЗ-РА, който е ръководител на този управляващ орган, е одобрил проекта и сключил договор с оспорващия, поради което  е материално компетентен съгласно чл. 73, ал.1 от ЗУСЕСИФ да определи с мотивирано решение финансовата корекция.

      Оспореното решение е издадено в изискуемата писмена форма, съдържа задължителните реквизити по чл. 59, ал.2 от АПК, мотивирано е с излагане на фактически и правни основания  и наведените доводи от оспорващия в обратната насока са неоснователни. При издаване на решението са спазени  специалните административно производствени правила по ЗУСЕСИФ, като изводите на адм. орган са направени след  извършена проверка на място и  въз основа на констатациите в съставения контролен лист. Преди издаване на решението за определяне на финансовата корекция, ползвателят е уведомен с писмо, в което подробно e описано констатираното нарушение, правната му квалификация, като е посочен размерът на финансовата корекция  и начина на изчисляване на  същата. На ползвателя е даден 14-дневен срок да изрази становище и да представи доказателства, с което са спазени изцяло изискванията на чл. 73, ал.2 от ЗУСЕСИФ. Спазени са и правилата по чл. 73, ал.3 от ЗУСЕСИФ - оспореното решение е издадено в едномесечния срок от представяне на възраженията, като същите са приети за неоснователни, за което са изложени подробни мотиви.

      Настоящият съдебен състав счита оспореното решение за незаконосъобразно, като постановено в противоречие с материално правни разпоредби.

      На първо място, съгласно разпоредбата на  чл. 70, ал.1, т.4, т.7 и т.9 от ЗУСЕСИФ, в редакцията към момента на издаване  на Решение  № 44/3/3121319/3/01/04/01 с изх. № 01-2600/818 от 12.04.2017г.,  финансовата подкрепа със средствата от ЕСИФ може да бъде отменена изцяло или частично чрез извършване на финансови корекции за нарушаване на изискването за дълготрайност на операциите в случаите и в сроковете по чл. 71 от Регламент (ЕС) № 1303/2013/т.4/, за неизпълнение на одобрени индикатори/т.7/ и за друга нередност, съставляваща нарушение на приложимото право на ЕС и/или българското законодателство, извършено с действие или бездействие от страна на бенифициента, което има или би имало за последица нанасянето на вреди на средствата на ЕСИФ/т.9/.        Съгласно чл.73 ал.1 от ЗУСЕСИФ финансовата корекция се определя по основание и размер с мотивирано решение на ръководителя на управляващия орган, одобрил проекта. Решението се издава след като  управляващите органи провеждат процедури по администриране на нередности по смисъла на чл.2 т.36 и т.38 от Регламент/ЕС/№1303/2013г. съгласно чл.69 ал.1 от  ЗУСЕСИФ. Според легалното определение дадено с чл. 2 т.36  от Регламент/ЕС/№1303/2013г. “нередност“ е всяко нарушение на правото на Съюза или на националното право, свързано с п*гането на тази разпоредба, произтичащо от действие или бездействие на икономически оператор, участващ в п*гането на европейски структурни и инвестиционни фондове, което има или би имало за последица нанасянето на вреда на бюджета на Съюза чрез начисляване на неправомерен разход в бюджета на Съюза. Видно е, че в определението за нередност не са включени условия за постигане на определени финансови показатели от дейността, която е подпомогната със средства на ЕС.
        В случая на оспорващото дружество са вменени посочените по горе нарушения на договорни задължения, изразяващи се  в нарушаване на предварително заложените с бизнес плана приходи от  вече реализираната инвестиция, за която е отпусната финансовата помощ.  Реализирането на по-нисък размер на приходи от дейността в сравнение с предвидените в бизнес плана не съставлява нередност  по смисъла на чл.2 т.36 от Регламент/ЕС/№1303/2013г, тъй като не води до начисляване  на неправомерен разход в бюджета на ЕС и съответно до вреда на същия. Изложеното налага извода за пълна липса на законовите предпоставки посочени в разпоредбата на  чл. 70, ал.1 от ЗУСЕСИФ, за налагане на финансова корекция  на оспорващото дружество.
       На второ място, дори и да се приеме обратното на гореизложеното, по разбирането на настоящия съдебен състав, налице е и друго основание за отмяна  на процесното решение.
      Административния орган сочи в своя акт, че финансовата корекция наложена на  „К.“ ЕООД в размер на  8 146, 04 лева е определена съгласно т.30 от Методика за определяне на санкциите след плащане по проекти по ПРСР 2007 – 2013 г., утвърдена от изпълнителния директор на ДФ „Земеделие“. По делото е представено заверено копие от  докладна записка  с вх. № 03-0416/2966#130 от 26.08.2016г. на зам. изпълнителния директор  ДФЗ, съдържаща предложение за утвърждаване на разработената Методика. Видно от същата срещу  изписването на адресата  Р.П. Изпълнителен  директор на Държавен фонд „Земеделие“ е положена следната резолюция „ Да  29.08.“ и подпис.

        Видно от посоченото в Методиката, същата е разработена в съответствие с чл. 18 от Регламент (ЕС) № 65/2011 на Комисията от 27.01.2011 г. за определяне на подробни правила за п*гане на Регламент (ЕО) № 1698/2005 на Съвета по отношение на п*гането на процедури за контрол, както и кръстосано спазване по отношение на мерките за подпомагане на развитието на селските райони, и чл. 35 от Делегиран Регламент (ЕС) № 640/2014 на Комисията от 11.03.2014 г. за допълнение на Регламент (ЕС) № 1306/2013 на Европейския парламент и на Съвета по отношение на интегрираната система за администриране и контрол и условията за отказ или оттегляне на плащанията и административните санкции, приложими към директните плащания, подпомагането на развитието на селските райони и кръстосаното съответствие. Методиката се п*га при неспазване на критерии за допустимост, различни от размера на площите или броя на животните, както и на ангажименти или други задължения. Насоките за санкциите следва да се п*гат в случаи на нередности, които представляват нарушение на нормативни разпоредби, както и на договорните отношения между ДФЗ и ползвателите, получили безвъзмездна финансова помощ по ПРСР за периода 2007-2013 г. Изчисляването на санкцията за установени след плащане нарушения се извършва на база оторизираната по сключения договор финансова помощ. Санкциите за видовете нарушения на нормативни и/или договорни задължения от страна на ползвателите са в размери, определени съгласно Приложение 1, като се отчита тежестта, степента, продължителността и системността на неспазването, при спазване на правилата, посочени в приложението.

         

 

 

 

При така очертаните цели, принципи и предметен обхват  процесната Методика притежава белезите на подзаконов административен акт по смисъла на чл.7а от Закона за нормативните актове, тъй като с нея са приети мерки на национално ниво, необходими за изпълнение и п*гане на посочените по-горе регламенти, които представляват актове на Европейския съюз. С Методиката се определят условията и реда при които на ползвателите се налагат санкции за извършените от тях нарушения, като в Приложение 1 към нея са определени и конкретните видове нарушения и съответните размери на налаганите санкции на ползвателите. Методиката отговаря на всички критерии за подзаконов нормативен акт по смисъла на чл. 75, ал. 1 АПК и на чл.1а ЗНА, тъй като съдържа общи правила за поведение, отнасящи се до неопределен и неограничен брой адресати /ползвателите по ПРСР са едновременно неопределени и неограничени на брой/, имащи многократно правно действие – в тази връзка виж Определение №14855/05.12.2017г. по адм. дело № 13288/2017г. на ВАС- 5чл. състав.

             Съгласно чл. 76, ал.1 от АПК нормативни административни актове се издават от изрично овластени от Конституцията или закон органи. Безспорно Изпълнителният директор на ДФ”Земеделие” не попада сред посочените органи, тъй като в ЗУСЕСИФ липсва разпоредба, която да го оправомощава да издава актове от вида на процесния. Обратно, съгласно чл. 70, ал.2  от ЗУСЕСИФ случаите на нередности, за които се извършват финансови корекции по ал. 1, т. 9 на същия текст, се посочват в нормативен акт на Министерския съвет. Както бе посочено адм. орган е посочил като правно основание за издаване на оспореното решение и разпоредбите на чл. 70, ал.1, т.4,  т.7 и т.9 във вр. с чл. 72, ал.1 и  чл. 73, ал. 1 от ЗУСЕСИФ, което налага извода, че същото е постановено в нарушение на законовото изискване, нередността да е посочена в нормативен акт на Министерския съвет.

           Предвид изложеното съдът счита, че жалбата е основателна и Решение  № 44/3/3121319/3/01/04/01 с изх. № 01-2600/818 от 12.04.2017г.  на  Изпълнителния директор на Държавен фонд „Земеделие“ гр.София, следва да бъде отменено като незаконосъобразен административен акт

           При този изход на делото и с оглед направеното искане от процесуалния представител на оспорващия, ответника  на основание чл.143, ал.1 от АПК следва да заплати  направените по делото разноски в размер на 1 231,46 лв., от които 81,46 лв. внесена държавна такса, 750 лв. адвокатско възнаграждение и 400 лв. депозит за СИЕ. Неоснователно е възражението на процесуалният представител на ответника за прекомерност на адвокатското възнаграждение, тъй като същото е съобразено с  разпоредбата на чл.8 ал.1 т.4 от Наредба №1/2004 год. за минималните размери на адвокатските възнаграждения.

 

          Водим от гореизложеното и на основание чл. 172, ал. 2 от АПК,  ЯАС, втори административен състав

 

 

                                               Р   Е   Ш   И:

 

        ОТМЕНЯ  по  жалба на К.“ ЕООД  Решение  № 44/3/3121319/3/01/04/01 с изх. № 01-2600/818 от 12.04.2017г.  на  Изпълнителния директор на Държавен фонд „Земеделие“ гр.София, като незаконосъобразно.

 

       ОСЪЖДА  Държавен фонд „Земеделие“ гр.София,  да заплати  на „К.“ ЕООД с ЕИК **** със седалище и адрес на управление с.Маломир, общ.Тунджа, обл.Ямбол, ул.“*“ № 2, представлявано  от управителя К.Л.К., сумата от 1 231,46 лв /хиляда двеста тридесет и един лева  и 46 ст./, представляваща разноски по делото.

 

     Решението подлежи на обжалване пред ВАС в 14 дневен срок от съобщаването му на страните.

 

    Решението да се съобщи на страните по реда на чл. 138 от АПК.

 

 

 

 

                                              АДМИНИСТРАТИВЕН СЪДИЯ:/п/не се чете