Определение по дело №573/2023 на Административен съд - Русе

Номер на акта: 133
Дата: 15 януари 2024 г.
Съдия: Росица Димитрова Басарболиева
Дело: 20237200700573
Тип на делото: Административно дело
Дата на образуване: 4 октомври 2023 г.

Съдържание на акта Свали акта

     О П Р Е Д Е Л Е Н И Е

                       

                                                133

 

                                     гр. Русе, 15.01.2024 г.

 

                              В  ИМЕТО  НА  НАРОДА

 

АДМИНИСТРАТИВЕН СЪД –Русе, VІІІ-ми състав, в закрито съдебно заседание на  19 декември през две хиляди двадесет и трета, в състав:

        

                                                                  СЪДИЯ: РОСИЦА БАСАРБОЛИЕВА

 

при участието на секретаря Цветелина Димитрова като разгледа докладваното от съдията   адм. дело 573  по описа за  2023 год., за да   се произнесе, съобрази:

 

         Производството е по чл.197 и сл. от АПК  вр. чл. 6, ал. 4 и чл. 2а, ал. 1  от Наредбата за условията и реда за извършване на оценка на въздействието върху околната среда /НУРИОВОС или Наредбата за ОВОС/, във връзка с чл. 101, ал. 1 на Закона за опазване на околната среда.

Образувано е по жалба на „Сириус Стар БГ" ЕООД, ЕИК *********, седалище: гр. Русе, представлявано от упълномощения адвокат И.М., срещу Решение № РУ-44-П/2023 г. за прекратяване на административното производство, започнало по реда на Глава шеста от Закон за опазване на околната среда с уведомление, заведено с вх. № АО-777/08.02.2023г., вкл. съвместената процедура по чл. 31 от Закон за биологичното разнообразие, за инвестиционно предложение „Увеличаване количеството на отпадък с код 06 01 01* /сярна и серниста киселина/ от 500 тона годишно на 2000 тона годишно на площадка № 1" с възложител „Сириус стар БГ" ЕООД, ЕИК *********, седалище и адрес на управление: гр. Русе, пл. „Отец Паисий" № 2, издадено от директора на РИОСВ-Русе. Наведени са доводи за незаконосъобразност на оспореното решение. Иска се неговата отмяна и присъждане на разноските по делото, съобразно представен списък.

Ответникът – директор на РИОСВ Русе, чрез процесуален представител, оспорва жалба. Претендира разноски. Прави възражение за прекомерност на размера на адвокатското възнаграждение на процесуалния представител на жалбоподателя.

След цялостна преценка на събраните по делото доказателства, съдът приема за установено следното от фактическа страна:

Административното производство е инициирано с депозиране пред компетентния орган от страна на дружеството-жалбоподател на уведомление с вх. АО-777/08.02.2023 г. за инвестиционно предложение за ,,Увеличаване количеството на отпадък с код 06 01 01 * (сярна и серниста киселина) от 500 тона годишно на 2000 тона годишно на площадка №1". /л.469-л.479 от делото/.

С Писмо изх. №  АО-777/1/ от 20.02.2023 г. по описа на РИОСВ-Русе  (л. 35 и л.36) на основание чл. 93, ал. 1 от ЗООС и на чл. 5, ал. 1 от НУРИОВОС дружеството е уведомено, че инвестиционното му предложение  се явява изменение на инвестиционно предложение в обхвата на  Приложение № 2 по смисъла на чл. 93, ал.1, т.2 от ЗООС  и поради това следва да бъде подложено на процедура по преценяване на необходимостта от извършване на оценка на въздействието върху околната среда (ОВОС) по реда на Глава шеста, Раздел трети  от ЗООС. Освен това дружеството е информирано, че съгласно разпоредбите на чл. 2, ал. 1 и чл. 4 от Наредбата за условията и реда за извършване на оценка за съвместимостта на планове, програми, проекти и инвестиционни предложения с предмета и целите на опазване на защитените зони, във връзка с чл. 31, ал. I от Закона за биологичното разнообразие - ЗБР, инвестиционното  предложение следва да бъде подложено и на оценка за съвместимостта му с предмета и целите на опазване на най-близко разположените защитени зони (BG0000608 „Ломовете" за опазване на природните местообитания и на дивата флора и фауна и BG0002025 ,Ломовете" за опазване на дивите птици), чрез процедурата по преценяване на необходимостта от извършване на ОВОС.

В това писмо на дружеството са указани забележки, които следва да се съобразят при разработване на информацията.

Искането за издаване на решение за преценяване на необходимостта от извършване на ОВОС, заедно с придружаващата го писмена информация, е внесено от „Сириус Стар БГ" ЕООД с вх. № АО-777- (4)/28.02.2023 г. /л.37-л.79/.

При прегледа на документацията от органа са констатирани съществени пропуски, вкл. несъобразяване с указаните забележки в писмо с изх. № АО-777-(1)/20.02.2023 г., предвид което с писмо с изх. № АО-777-(5)/10.03.2023 г. на директора на РИОСВ-Русе е изискано информацията за преценяване на необходимостта от извършване на ОВОС да бъде допълнена /л.80-л.82/.По-конкретно е указано следното:

1. Да се представи актуален договор за наем със собственика на имота. В договора за наем следва да е изрично указано за какво ще се използва имота.

2.  Да се докаже схематично, достатъчност на наличната площ за съхраняване на заявеното количество.

3.  Да се разработи и приложи към информацията, авариен план за действие при разлив на съхраняваните опасни отпадъци.

4.  Да се представи описание на метода на третиране на отпадък с код: 06 01 01*, като се посочи и какъв отпадък ще се образува, както и какво ще е последващото му третиране. В издадения Разрешителен документ № Ю-ДО-625-05//20.12.2017 г., като дейности с отпадъци с код: 06 01 01 * са разрешени, съответно R 12, R 13, D 13, D 14, D 15. Посоченият отпадък само на преопаковане и препакетиране ли ще се подлага, тъй като дейностите включват едновременно и смесване?

5.  Предвид заявеното количество на отпадъка, да се представи информация, относно проведено проучване или наличие на предварителен договор на „СИРИУС СТАР БГ" ЕООД с лица, притежаващи съответния документ по чл. 35 от Закона за управление на отпадъците за крайното оползотворяване/обезвреждане на образувания отпадък след третирането му.

6.  В случай, че дружеството няма достатъчна площ за съхранение на отпадъка или при третиране на заявеното количество от 2000 т/г е възможно да се надвиши моментния капацитет на площадката до 50 т опасни отпадъци в един и същ момент, да се прецизира количеството му в подадената информация.

7.  Да представите уведомление за класификация по чл. 103. ал. 1 от Закона за опазване на околната среда, актуализирано съобразно разрешените с Решение № Ю-ДО-625-05 от 20. J2.2017 г. видове и количества опасни отпадъци и заявеното увеличаване на количеството на отпадък с код 06 01 01*.

8. Да представите цялата документация на електронен носител. На приложения към вх. N° АО-777-(4)/28.02.2023 г. електронен носител не е записана информация.

В отговор на искането, с вх. № АО-777-(6)/23.03.2023 г. от дружеството /л.83 и сл./, е внесена допълнителна информация, както следва:

1.    Копие на договор за наем, в който е указано, че имота ще се използва за склад за съхранение на отпадъци.

2.    Схеми на разполагане на отпадъка за съхранение в различни видове опаковки: IBC контейнери с капацитет 1000 л и пластмасови бидони с капацитет 200 л.

3.    Представен е авариен план за действие при разлив на опасни отпадъци.

4.    Заявено е, че преди да премине към приемане на отпадък с код 06 01 01*, „СИРИУС СТАР БГ" ЕООД иска от потенциалния клиент информационен лист за безопасност (ИЛБ) или анализ, направен от същия, както и информация за процеса на работа, ако информацията не се счита за конфиденциална, като въз основа на получените данни се решава дали отпадъка ще бъде предварително третиран или ще бъде предаден на фирма за последващо третиране. Заявено е, че в зависимост от концентрацията, отпадъкът може да бъде подложен на неутрализация, като дружеството добавя в процеса и вода. Следва описание на химична реакция между веществата сярна киселина и натриева основа. След което се посочва, че образуваните от процеса на неутрализация отпадъчни води се третират съобразно ЗУО (Закон за управление на отпадъците), а получените в редки случаи оксосоли /киселинни соли/, които не подлежат на разтваряне във вода, дружеството ще премине към последващо предаване на фирма, притежаваща документ по чл.35 от ЗУО, с посочен контретен код на отпадъка и операция по оползотворяване и/или обезвреждане..

5.    Представена е справки от НИСО (Национална информационна система за отпадъци), за наличие на дружества, извършващи дейности с код R05, R12 и D09 с отпадък 06 01 01*.

6.    Заключено е, че предвид представените в т. 2 схеми, площта за съхранение е достатъчна за приемане на до 50 т опасен отпадък в един и същ момент.

7.    Представено е уведомление за класификация по чл. 103, ал. I от ЗООС.

8.    Представен е електронен носител, съдържащ информацията, внесена в РИОСВ-Русе с вх. № АО-777-(6)/23.03.2023 г.

          С писмо с изх. № АО-777-(11)/18.04.2023 г., от дружеството е изискано представянето на преработен доклад за класификация, съгласно чл. 103, ал. 1 на ЗООС. Преработеният доклад е внесен с вх. № АО-777-(12)/03.05.2023 г. /л.103/.

 С писмо с изх. № АО-777-(13)/18.05.2023 г., от дружеството отново е изискано да се представи подробна информация за процеса на неутрализация на отпадък с код 06 01 01* (вкл. информация за вид и обем на съдовете, в които се доставя отпадъка и в които се извършва процеса, вид и обем на измервателните /дозиращите уреди/съдове, метод на смесване, източник на вода, необходима за процеса, разчети на необходимите количества вода и реагенти, съобразно количеството на отпадъка, вид на използваните реагенти, код и наименование на получения след третирането отпадък, съобразно Наредба № 2 за класификация на отпадъците, метод на охарактеризиране на получения отпадък. Изрично е изискано и представянето на подробна информация за характеристиките на отпадъка при получаването му (информационни листи за безопасност и/или анализи, които се твърди, че са представяни от клиентите при предаване на отпадъка – л.105 и л.106 от делото. Съобразно с констатациите в констативен протокол № ТЦ-44/28.04.2023 г., че обекта се класифицира с нисък рисков потенциал, е изискано и внасяне на уведомление за извършена класификация, съгласно чл. 103, ал 1 и ал. 2 от ЗООС.

В отговор, от дружеството с вх. № АО-777-(14)/31.05.2023 г. е внесена информация, която до голяма степен преповтаря, представената с вх. № АО-777-(6)/23.03.2023 г. /л.107-л.111 от делото/.

С писмо с изх. № АО-777-( 15)/22.06.2023 г. на директора на РИОСВ-Русе, дружеството е уведомено за всички описани по-горе констатации. Със същото писмо от дружеството е изискано, в срок до 20 дни от датата на получаване на писмото, да представи актуализирана информация за преценяване на необходимостта от извършване на ОВОС, съобразена с всички давани до момента указания. В писмото е посочено, че в случай, че неточностите не бъдат отстранени и/или не бъде предоставена информация в посочения по-горе срок, процедурата по разглеждане на искането за преценяване на необходимостта от извършване на ОВОС ще бъде прекратена на основание чл. 6, ал. 4 на Наредбата за ОВОС /л.112-л.115 от делото/.

Спазвайки указаните срокове, дружеството е внесло с вх. № АО-777-(16)/12.07.2023 г. актуализирана информация за преценяване на необходимостта от извършване на ОВОС /л116-л.230/.

Представената, с вх. № АО-777-(16)/12.07.2023 г., актуализирана информация за преценяване на необходимостта от извършване на ОВОС, според органа, не е съобразена с даваните до момента указания. Същият е приел, че дружеството не е изпълнило даваните указания като отново не са посочени методи за последващо третиране на получения отпадък, а напротив, възложителят продължава да твърди, че получава отпадъчна вода, която ще предава в ГПСОВ; не е представена информация, относно проведено проучване или наличие на предварителен договор на „СИРИУС СТАР БГ" ЕООД с лица, притежаващи съответния документ по чл. 35 от Закона за управление на отпадъците /ЗУО/ за крайното оползотворяване/обезвреждане на образувания отпадък след третирането на 06 01 01*; Отново не са представени анализи на състава на приемания отпадък 06 01 01 *.

По тези съображения и на основание чл. 6, ал. 4 и чл. 2а, ал. 1 от Наредбата за ОВОС, във връзка с чл. 101, ал. 1 на Закона за опазване на околната среда, директорът на РИОСВ Русе е  постановил оспореното по делото Решение № РУ - 44-П/2023 г. за прекратяване на административното производство, започнало по реда на Глава шеста от Закон за опазване на околната среда с уведомление, заведено с вх. № АО-777/08.02.2023г., вкл. съвместената процедура по чл. 31 от Закон за биологичното разнообразие, за инвестиционно предложение „Увеличаване количеството на отпадък с код 06 01 01* /сярна и серниста киселина/ от 500 тона годишно на 2000 тона годишно на площадка № 1" с възложител „Сириус стар БГ" ЕООД.

За изясняване на спора от фактическа страна по делото е приета съдебно-химическа експертиза  /л.502-б.520 от делото/.

Правни изводи:

Постановен е изричен отказ на административен орган да разгледа по същество отправено до него искане за издаване на индивидуален административен акт по постъпило уведомление за инвестиционно предложение, поради което производството се развива по реда на чл. 197 и сл. от АПК.

Съгласно чл. 101, ал.1 от ЗООС условията и редът за извършване на ОВОС се определят с наредба на Министерския съвет.

Условията и реда за извършване на преценка на необходимостта от ОВОС са уредени в НУРИОВОС.

Оспореният акт е издадена от компетентен орган - Директора на РИОСВ – Русе, съгласно разпоредбата на чл. 2а, ал. 3 във връзка с чл. 6, ал. 4 от Наредбата за ОВОС във вр. с чл. 94, ал. 2 от ЗООС.

Същият е в предвидената от закона форма - писмена, и съдържа фактическите и правни основания за постановяването му.

Според съда актът е постановен в несъответствие с приложимите в случая процесуални разпоредби.

Според чл.6, ал.1 от Наредбата за ОВОС - за преценяване на необходимостта от извършване на ОВОС за предложенията по чл. 93, ал. 1 ЗООС възложителят заплаща такса в размер, определен с Тарифата за таксите, които се събират в системата на Министерството на околната среда и водите (обн., ДВ, бр. 39 от 2011 г.; изм. и доп., бр. 73 и 94 от 2012 г., бр. 2 от 2013 г., бр. 79 от 2014 г. и бр. 5 и 59 от 2016 г.), наричана по-нататък "Тарифата" и внася писмено искане по образец съгласно приложение № 6 до компетентния орган, към което прилага:

1. (изм. – ДВ, бр. 3 от 2018 г.) един екземпляр от информацията по приложение № 2 на хартиен и електронен носител;

…………………………………………………………………………………………………………..

Според чл. 6, ал. 3 от Наредбата за ОВОС при установени непълноти, пропуски и неточност в искането или в представената документация по ал. 1 компетентният орган или оправомощено от него длъжностно лице изисква от възложителя да отстрани допуснатите неточности и/или да предостави допълнителна информация и определя срок за това най-малко 7 дни. Съгласно ал.4 на разпоредбата в случай, че неточностите не бъдат отстранени и/или не бъде предоставена допълнителна информация в срока по ал. 3, процедурата по разглеждане на искането се прекратява.

В случая административният орган, след като е констатирал непълноти и неточности в представената документация, в съответствие с изискванията по чл. 6, ал. 3 от Наредбата за ОВОС е изискал от възложителя да отстрани допуснатите неточности и да предостави допълнителна информация, и то многократно.

Дружеството е подавало такава информация и уточнения на всяко искане, но въпреки това органът е приел, че указанията му не са изпълнени.

 Изричният отказ е мотивиран с процесуалноправни съображения - непредставена допълнителна информация и неотстранени неточности относно обстоятелства, посочени в мотивите на решението и цитирани по-горе.

Съдът не споделя съображенията на административния орган.

Приетата по делото СХЕ установява, че в отговор на искането на органа с писмо изх. № АО-777-( 15)/22.06.2023 г. на директора на РИОСВ-Русе, дружеството в писмо с вх. № АО-777-(16)/12.07.2023 г. е представило актуализирана подробна информация за преценката от ОВОС. Посочило е метод на третиране на приемания от него с код 06 01 01* /сярна и серниста киселина/ - неутрализация на отработената сярна киселина с разтвор на натриева основа, като е представена и „Технология на неутрализация на отработена с сярна киселина“, изготвена от доц. д-р инж. Химик Ради Ганев, ведно с операционни карти /л.187-л.196 от делото/.

В отговор на въпрос 2 от експертизата вещото лице е установило, че при описания в предложението метод/технология ще се генерират:

- неутрализирани отпадъчни води;

-утайки от физико-химичното обработване, различни от упоменатите в 19 02 05 - инцидентно останали неразтворими соли, код 19 02 06;

Дружеството е приложило и справка в НИСО на фирми с разрешително за дейности с отпадъци с вписан код на отпадъка 19 02 06. Дружеството е класифицирало като отпадък 19 02 06 в процеса „ Отделяне на отпадък 19 02 06, при наличие на такъв" евентуално получени соли в резултат на преминаването на отпадъчните води през втори филтър/текстилен за улавяне на фини частици и соли.

-абсорбенти, филтърни материали, кърпи за изтриване, предпазни облекла, замърсени с опасни вещества - представляващи наситени, използвани филтърни материи за улавяне на твърдите и фините частици с код - 15 02 02*. За този отпадък дружеството е декларирало, че ще подаде в НИСО работен лист - Приложение № 5 за класификация, съгласно Наредба № 2/2014 г. за класификация на отпадъците.

По отношение на отпадъчните води, получавани вследствие на неутрализацията на отработената сярна киселина, вещото лице, въз основа на представените от дружеството протоколи за изпитване /л.207-218 от делото/, е констатирало, че резултатите от направените изследвания в Акредитирана лаборатория за изпитване „МОБИЛ ЛАБ-Русе“ сочат на показатели, които са в нормите на максимално допустимите концентрации на веществата в производствените отпадъчни води, съгласно Приложение№ 2 към чл. 6 от Наредба № 7 от 14.11.2000 г. за условията и реда за заустване на производствени отпадъчни води в канализационните системи на населените места. Според предоставената информация от дружеството те ще се заустват на точка на ПСОВ, на база сключен договор №40 /ПОВ от 30.05.2014г. между „ВиК" ООД - Русе и „Сириус Стар БГ" ЕООД /л.219-л.221 от делото/. Съгласно сключения договор „ВиК“ ООД-Русе се задължава да отвежда заустените в експлоатираната от него канализационна система производствени отпадъчни води, а дружеството като потребител се задължава да предприема действия, вкл. и локално пречистване, за да достигане на нормите за съдържание на замърсяващи вещества в Приложение №1 /чл.4, т.6.1 от договора/

Съдът не споделя доводите не ответника, че дружеството не е подало информация и за характеристиките на отпадъка, който ще приема с код 06 01 01*. В уведомлението за инвестиционното предложение е посочено, че „в най-общия случай физичните свойства на веществото са: течност, безцветна, до бледожълто кафява, без мирис“ /л.469, гръб от делото/. В последващото си писмо вх.№АО-777-/6/ от 23.03.2023 г. /л.91/ посочва, че приема предимно сярна и серниста киселина, силно разредена, с концентрация 20-25%....като в някои случаи концентрацията пада до 15%. Отбелязано е, че дружеството ще иска от потенциалния клиент информационен лист за безопасност или анализ, направен от същия, както и информация за процеса на работа. На основание получената информация, дружeството ще преценява дали опасният отпадък може да бъде предварително третиран или ще бъде предаден на фирма за последващо третиране. Допълнително с писмо вх.№АО-777/16/ от 12.07.2023 г., стр.119 от делото, дружеството е посочило, че при пристигане на отработената сярна киселина в склада на дружеството ще се извършва първично тестване с пиктометър и рН лента за определяне на концентрацията за киселинност на отработената сярна киселина. Съдът намира, че предоставената информация е достатъчна степен ясна и пълна. Възложителят на инвестиционното предложение е в обективна невъзможност да предостави по-подробна информация за характеристиките на отпадъка с код 06 01 01 *, тъй като   приеманият от него отпадък ще бъде от различни контрагенти, партиди и доставки /концентрации и технологии/. Освен това, следва да бъде съобразено и това, че процесното инвестиционно предложение на дружеството е относно годишното увеличаване на  количеството отпадък, но то е за същия вид с код 06 01 01*  /сярна и серниста киселина/ и дейности, както и за същата площадка с местонахождение в гр.Русе, бул.“Трети март“ №56, ПИ с идентификатор № 63427.3460.1, за които то притежава Решение №10-ДО-625-05/20.12.2017 г., издадено от директора на РИОСВ-Русе /данни за това решение са налични в Резолюция №03/11.07.2023 г. за прекратяване на административнонаказателно производство  от 11.07.2023 г. на директора на РИОСВ-Русе /л.267-л.273 от делото/.

Не отговаря на фактическото положение  и приетото от орган в оспорваното решение, че от дружеството не е представена информация, относно проведено проучване или наличие на предварителен договор на „СИРИУС СТАР БГ" ЕООД с лица, притежаващи съответния документ по чл. 35 от ЗУО за крайното оползотворяване/обезвреждане на образувания отпадък след третирането на отпадъка с код 06 01 01*. Обратното това изискване от дружеството е изпълнено, като към подаденото от него писмо с вх. № АО-777-(16)/12.07.2023 г. за актуализирана подробна информация за преценката от ОВОС, са приложени извадки от НИСО за проведено проучване на лица, притежаващи разрешение по чл.35 от ЗУО  за третиране на отпадък с код 15 02 02, код 19 02 06 и код 06 01 01. /л.171 – л.186 от делото/.

Въз основа на гореизложеното съдът намира за опровергани изводите на административния орган, че представената от дружеството  информация е хаотична и противоречива.

Обратното тя е достатъчна за да може органът да извърши преценка на необходимостта от оценка на въздействието върху околната среда на инвестиционното предложение, съобразно критериите по чл. 93, ал. 4 от Закона за опазване на околната среда и то в хипотезата на чл. 93, ал.1, т.2 от закона - всяко разширение или изменение на инвестиционни предложения съгласно приложение № 2, които вече са одобрени или са в процес на одобряване, изпълнени са или са в процес на изпълнение, ако това разширение или изменение може да доведе до значително отрицателно въздействие върху околната среда. Следва да бъде съобразено и това, че произнасянето не следва да се осъществява единствено на база на представените от възложителя доказателства и информация за инвестиционното предложение, а следва да бъде направена самостоятелна проверка и преценка на всички доказателства, каквото е изискването на чл. 93, ал. 4 от ЗООС. Изисканата от възложителя на инвестиционното предложение информация и предоставена такава в конкретния случай, не дерогира задължението на административния орган да участва активно в хода на административното производство и събере обективни данни при преценката на необходимостта конкретно инвестиционно предложение да бъде подложено на оценка на въздействието му върху околната среда или не.

Оспореното решение  е незаконосъобразно и се следва отмяната му.

При този изход на делото на оспорващата страна се следват сторените в производството разноски за: 50 лв.-държавна такса за производството;  792, 20 лева – възнаграждение за вещо лице и 1000 лв. – възнаграждение за адвокат. Неоснователно е възражението на ответника за прекомерност на възнаграждението, тъй като то съответства на размера по чл.8, ал.3 от Наредба № 1 за минималните размери на адвокатските възнаграждения.

 Водим от горното и на основание  чл.200, ал.1,  от АПК, съдът

 

                  О П Р Е Д Е Л И :

          

ОТМЕНЯ по жалба на „Сириус Стар БГ" ЕООД, ЕИК *********, седалище: гр. Русе,  Решение № РУ - 44-П/2023 г. за прекратяване на административното производство, започнало по реда на Глава шеста от Закон за опазване на околната среда с уведомление, заведено с вх. № АО-777/08.02.2023г., вкл. съвместената процедура по чл. 31 от Закон за биологичното разнообразие, за инвестиционно предложение „Увеличаване количеството на отпадък с код 06 01 01* /сярна и серниста киселина/ от 500 тона годишно на 2000 тона годишно на площадка № 1" с възложител „Сириус стар БГ" ЕООД, ЕИК *********, седалище и адрес на управление: гр. Русе, пл. „Отец Паисий" № 2, издадено от директор на РИОСВ-Русе.  

ИЗПРАЩА преписката на същия орган - директор на РИОСВ-Русе за решаване по същество.

ОСЪЖДА РИОСВ-Русе за заплати на „Сириус стар БГ" ЕООД, ЕИК *********, седалище и адрес на управление: гр. Русе, пл. „Отец Паисий" № 2, сумата 1842,20 лева – разноски по делото.

Определението може да се обжалва с частна жалба в 7-дневен срок  от съобщаването пред ВАС при условията на чл. 200, ал. 2 от АПК.

 

                                                                    

                                                           СЪДИЯ: