Р Е Ш Е Н И Е
260001 12.09.2022г. ПАНАГЮРИЩЕ
Номер Година Град
В ИМЕТО НА НАРОДА
ПАНАГЮРСКИЯТ РАЙОНЕН СЪД НАКАЗАТЕЛЕН
СЪСТАВ
Двадесет и втори април 2021
на
Година
в публично заседание в следния състав:
ДИАНА
СТАТЕЛОВА
РАЙОНЕН СЪДИЯ:
ИВАНКА ПАЛАШЕВА
Секретар
и прокурор КРАСИМИР ТАНЕВ
като разгледа докладваното
от
съдия
СТАТЕЛОВА 248 2020
АНД № по описа за год.,
за да се произнесе, взе
предвид следното:
Производството
е по реда на чл. 59 и следващи от ЗАНН.
Обжалвано е наказателно постановление № *** от
14.10.2020г. на Заместник – председател на Държавна агенция за метрологичен и
технически надзор.
В жалбата си Община С., със седалище: град С.,
пл.“Дружба“ № 2, представлявана от Кмета Г.П. сочат, че обжалваното наказателно
постановление е незаконосъобразно и неправилно, като са допуснати съществени
нарушения на процесуалните правила, същото се намира в противоречие с
материално-правните разпоредби, а фактическите констатации, послужили за
изграждане на правните изводи на административния орган са необосновани,
неправилни и непълни.
Община С. молят да бъде отменено НП № ***/14.10.2020 г.
на Заместник – председател на Държавна агенция за метрологичен и технически
надзор, с което е наложена имуществена санкция на Община С. в размер на
8 000,00 лв. -за неизпълнение на задължения по смисъла на чл.190а, ал.2
във връзка с чл.190а, ал.1, т.3 от Закона за водите или алтернативно да бъде
намалена глобата до минималния размер на предвидената санкция.
Видно от приложения по делото АУАН № ***/04.05.2020 г.,
съставен от П.Ж.Ц., на длъжност Началник на отдел в РО НЯСС „Южна центална
България“ при Държавната агенция за метрологичен и технически надзор е, че на 05.04.2020
г., на основание чл.190, ал.4, т.2 от Закона за водите, е извършена извънредна
проверка на язовирната стена и съоръженията към нея на язовир „С. 2“ (К.), за
установяване на изпълнението на мерките за осигуряване на изправно техническо
състояние и безопасна експлоатация на язовирната стена и съоръженията към нея,
чрез дадено в Констативен протокол № 07-12-11/19.02.2020 г. предписание да се
поддържа водното ниво на язовира на кота „Мъртъв обем“, със срок на изпълнение –постоянен,
до извършването на ремонтно-възстановителни работи на основния изпускател,
затворния му орган и геометричния профил на въздушния откос.
В АУАН се сочи, че язовирът е разположен в имот с
кадастрален № ***** ** ***, в землището на гр. С., като Община С. са запознати
с направените в Констативния протокол констатации и Констативния протокол е
регистриран в деловодството на общината- жалбоподател.
Съгласно АУАН, проверката е извършена в отсъствие на
представител на собственика – Община С., като за нея чрез телефонен разговор е
уведомен Ф. С. С., на длъжност Главен специалист „ГЗ, ОМП и ССИ“ в Община С..
Посочено е, че С. е посетил язовира по-рано на същия ден и е запознат с
обстановката там. При огледа, извършен от АНО, е констатирано, че водното ниво
е около 7 м. под кота преливен ръб и на 1 м. над входната шахта на основния
изпускател. Посочено е също, че основният изпускател не функционира след
претърпяна авария на 29.06.2019 г., като към момента на проверката е отразено,
че стърчащата от язовирната стена тръба на основния изпускател, отвежда
неконтролируемо в максималните за диаметъра на тръбата, количества водни маси.
Описва се въздушния откос, който след възникналата авария – подкопаване и
падане на изходната шахта на основния изпускател, заедно с разположения в нея
спирателен кран, скъсване на етернитовата тръба на основния изпускател и
започналото безконтролно изпускане на вода от язовира, съществува голямо
трапецовидно изравяне на ската в зоната на основния изпускател. Вследствие на
падналите към момента на проверката валежи, е констатирано, че засегнатата зона
е с леко увеличени размери от първоначалните, като измерено окомерно,
свличането с трапецовидна форма е с горна основа с размер на около 17 м., долна
– 32 м. и височина на трапеца – 15 м. Посочено е изрично, че до короната остава
около 1м., наблюдава се подкопаване в долната част на свличането и участъка на
падане на водите от стърчащата тръба на основния изпускател в посока
вътрешността на язовирната стена, като окомерно той има полусферично изравяне
около 1 м. Така е установено, че на 05.04.2020 г., Община С., в качеството им
на собственик на язовир „С. 2“ (К.), не са изпълнили даденото предписание да се
поддържа водното ниво на язовира на кота „Мъртъв обем“.
Въз основа на този АУАН, зам.председателя на ДАМТН е
съставил процесното НП № ***/14.10.2020 г., в което се сочи, че след извършена
проверка на 05.04.2020 г., на основание чл.190, ал.4, т.2 от ЗВ е извършена
провека на язовир „С. 2“ (К.), находящ се в имот № ***** ** *** и стар номер
00065, в землището на град С., който е собственост на жалбоподателите въз
основа на Акт за публична общинска собственост № 140/20.09.2012 г., като за
извършената проверка е съставен Констативен протокол № 07-02-20/05.04.2020 г. В
НП е посочено, че чрез оглед и обход на голяма язовирна стена и съоръженията
към нея, както и след преглед на документацията от експлоатацията, е
установено, че водното ниво в язовира е на около 7 м. от кота преливен ръб и на
около 1 м. над входна шахта на основен изпускател, като основният изпускател не
функционира след претърпяна авария на 29.06.2019 г., поради което по въздушния
откос на ската, в зоната на основния изпускател, се наблюдава голямо
трапецовидно изравяне, образувано в следствие на подкопаване и падане на
изходната шахта на основния изпускател. С това НП на Общината е наложена
имуществена санкция, в размер на 8 000,00 лв. -за неизпълнение на
задължение по смисъла на чл.190а, ал.2 във връзка с чл.190а, ал.1, т.3 от ЗВ.
Съгласно представеното по делото известие за доставка, НП
е представено на 30.10.2020 г. в Община С..
Видно от приложената по делото Заповед № А5/02.01.2018
г., зам.председателя на ДАМТН осъществява правомощията на председател на
същата, като в това число издава заповеди и наказателни постановления по
смисъла на чл.200, ал.1, т.38-41 от Закона за водите, което сочи, че
зам.председателят е изрично оправомощен от Председателя на ДАМТН да изготвя
наказателни постановления за нарушения по същия закон.
Съгласно приложения по делото Констативен протокол №
07-02-20/05.04.2020 г. от проверка и контрол на язовирна стена и съоръженията
към нея, извършената проверка на 05.04.2020 г. се отнася до язовир, собственост
на Община С., съгласно Акт за публична общинска собственост № 140/20.09.2012
г., който е със залята площ от 78,85 дка, завирен обем от 939 хил.куб.м., с
предназначение – за напояване и с язовирна стена, тип земно-насипна. Посочено
е, че височината на язовирната стена е 16 м. и същата е с дължина 360 м.
Констатирано е, че язовир „С. 2“ (К.) се намира на 2,5 км. източно от гр. С. и
при евентуална авария може да застраши републикански път ІІІ-606, като
проверката е извършена в отсъствие на представител на собственика – Община С..
Посочено е, че основният изпускател не функционира след претърпяна авария на
29.06.2019 г., като е констатирано, че въздушният откос след възникналата
авария има етернитова тръба на основния изпускател, от която е започнало
безконтролно изпускане на вода от язовира, като има голямо трапецовидно
изравяне на ската в зоната на основния изпускател и вследствие на падналите към
момента на проверката валежи, засегнатата зона е с леко увеличени размери от
първоначалните. Посочено е, че короната е проходима, равна, но има наличие на
пукнатини откъм въздушния откос в зоната над основния изпускател. Констатирано
е също, че водният откос е защитен с каменна броня и е чист от растителност,
като във видимата му част, над водното ниво, не са констатирани нарушения. Посочено
е в протокола, че преливникът е страничен, на скална основа, без видими
неизправности. Посочено е, че не са изпълнени основните предписания да се
поддържа водното ниво в язовира на кота Мъртъв обем.
От приложения по делото Протокол № 07-02-11/19.02.2020 г.
от проверка и контрол на язовирна стена и съоръженията към нея и документация
за експлоатацията на язовира се констатира, че данните на язовирната стена не
са се променили, като е установено, че не са давани предписания да се поддържа
водното ниво в язовира на кота мъртъв обем и именно след тази проверка, е
дадено предписание по осъществяване на безопасна техническа експлоатация -да се
поддържа водното ниво в язовира на кота мъртъв обем.
Съдът констатира, че проверката е извършена два месеца
по-късно и именно тази проверка е станала основа за издаването на процесното
НП.
По делото е приложена Заповед № А-601/19.09.2019 г., с
която длъжностните лица от ГД НЯСС, поименно изброени в заповедта, имат право
да контролират предписанията на комисията, както и мерките за осигуряване на
изправното техническо състояние на язовирните стени и съоръженията към тях и за
безопасната им експлоатация, като под № 46 е вписана актосъставителката П.Ж.Ц..
По делото е приложен Акт за публична общинска собственост
№ 140/20.09.2012 г., от който се констатира, че процесният язовир е с обща площ
78,852 дка, разположен е в землището на гр. С., местност „К.“, като граничи с
вътрешна река, пасище-мера, полски пътища, вътрешна река, пасища с храсти и напоителен
канал.
По делото са приложени 12 бр. пътни листове, от които се
констатира, че Ф. С. С., на длъжност Главен специалист „ГЗ, ОМП и ССИ“ в Община
С., е посетил процесния язовир на 16.03.2020 г., 23.03.2020 г., 25.03.2020 г., 27.03.2020
г., 31.03.2020 г., 01.04.2020 г., 02.04.2020 г., 05.04.2020 г., 08.04.2020 г., 27.04.2020
г., 28.04.2020 г., 29.04.2020 г., с цел наблюдение на язовира, заедно с още 3
язовира – в местността „Марков камък“, в местността „Спасовица“ и в „Чиряшка
река“, както и язовирите в село Блатница и село Дюлево. Установява се, че при
проверка и наблюдение на останалите язовири, маршрутът на главния специалист е
включвал задължително наблюдение и на процесния язовир.
Изслушана в открито съдебно заседание, актосъставителката
П.Ж.Ц. сочи, че е съставила АУАН въз основа на проверката от 05.04.2020 г., тъй
като с предходен протокол от проверка е дадено предписание да се поддържа водно
ниво на язовира на кота мъртъв обем, което означава да няма изтичане на водни
маси през основния изпускател. В същото време, при проверката е установено, че
през тръбата на основния изпускател изтичат водни количества, което сочи, че
язовирът не е под кота мъртъв обем. Описва аварийната ситуация на този язовир
на 29.06.2019 г., при която ситуация от сухата страна на язовирната стена
наречена въздушен откос, е имало шахта с кран за отваряне и затваряне на
основния изпускател, който при аварията е довел до свличане на цялата шахта и
отнасяне на част от язовирната стена. Сочи при изслушването си, че през тръбата
на язовирната стена изтичат водни маси, които допълнително изкопават язовирната
стена и това изкопаване е трапецовидно. Установява се, че ако бъде изграден
мост между короната и водата се изтича през сифонна уредба, това подкопаване
може да бъде прекратено и да се поддържа кота мъртъв обем, като тръбите се
пъхат до водата в дъното на язовира и по този начин се осъществява поддържане
на язовира до кота мъртъв обем. Предписанието за поддържане на мъртъв обем,
според изразеното от актосъставителя, е с цел язовирната стена да не се скъса,
като се запази, макар и компрометирана, старата стена, докато се извършат
ремонтно-възстановителни работи и се възстанови целостта на стената. Сочи се,
че язовирната стена със своите размери е класифицирана като голяма язовирна
стена, защото е висока 16 м., а обемът на язовира е 939 куб.м. Актосъставителят
уточнява, че при скъсване на стената, след втора аварийна ситуация, при
изтичане на подобен обем водни количества, може да се засегне пътя до язовира и
да се достигне до човешки жертви и имуществени щети.
Твърди, че на 03.04.2020 г., при обхода на язовирната
стена, е констатирано изтичане на води, поради факта, че в дните преди
проверката е имало валежи, които допълнително са изровили стената в зоната на
свличането и участъкът е бил голям. Твърди още, че е нямало никакви предприети
действия за ремонт нито на сифоната система, за да се предотврати изтичане на
водни маси през тръбата на основния изпускател, нито за поправка на язовирната
стена. Установява, че са информирали по телефона за извършване на проверката
главния специалист Ф. С., който им е заявил, че е ходил същия ден и знае за
състоянието, но няма да присъства на проверката. Ц. уточнява, че проверката е
извършена със служебни автомобили по директно разпореждане от ДАМТН. Сочи, че
водата се изтича неконтролируемо, като от язовирната стена стърчи една тръба и
при некотролираното изтичане на водните маси язовирната стена се подкопава още
повече. Уточнява, че АУАН е съставен 14 дни по-рано от датата на поканата за
съставяне на АУАН до кмета на Община С., без да изяснява защо, като изразява
съмнение, че това е поради лошите метеорологични и климатични условия.
От разпита на свидетеля К.Г.С., чиито показания съдът
цени отчасти, тъй като същият е служител в ГДНЯСС, се установява, че при
извършената
проверка, язовирът не е поддържан на кота „мъртъв обем“,
а нивото на водата в чашата е било на около метър над шахтата, като водните
маси са били достътично прозрачни, за да се вижда самата шахта. Уточнява, че
изпускателят на язовира представлява бетонова шахта на сухата страна на
язивирната стена и там има спирателен кран, с който се отваря източването на
водните маси и се регулира нивото на язовира. Свидетелят уточнява също, че
когато изпускателният кран се отвори, водата изтича в дерето до язовира и отива
в язовир „Пясъчник“, като минава през пътя С. – ***, между гр. С. и с.
Кръстевич. Свидетелят сочи, че има опасност да бъде залят републикански път, понеже
кранът, който е аварирал през 2015 г. е довел до скъсване на цялата шахта на
основния изпускател. Според свидетелските показания, язовирите са построени
около 1960 г., поради което шахтата е подкопана и е стнал кратер около
язовирната стена. С. уточнява също, че проверката е станала в събота или неделя,
с извънредна заповед на ДАМТН и тогава са проверени, както процесния язовир,
така и язовир „Черна кълка“ в село Смилец. Сочи, че същият ден са позвънили на
главния специалист С., но той им заявил, че е бил на язовира, както предишния
ден, така и същият ден сутринта. Според свидетеля водата е била толкова много,
че е минавала над пътя 20 см.
От показанията на свидетеля П. Б. М., които съдът цени
отчасти, тъй като същият, макар да не е в служебна подчиненост с ответната
община С., осъществява дейност като „Оператор на язовири“ в общината
–жалбоподател, се установява, че през месец юли 2019 г. на процесния язовир се е
случила авария, която се е състояла в скъсване на крана на основния изпускател
и безконтролно изтичане на вода. Сочи, че в едноседмичен срок от аварията,
водата е източена, но се е получила каверна след изпускателя, поради което е
следвало да не се допуска наличие на вода над мъртвата точка на язовира.
Свидетелят изяснява, че основният изпускател никога след аварията не се е запушвал,
а язовирът постоянно се подъдржа празен, но при дъждове, временно нивото на
водата се покачва един или два метра и в рамките на 24 ч. тази вода се източва,
за да няма опасност за нищо надолу по течението на реката, тъй като язовирът се
явява буфер за равномерно изтичане на водите на реката. Свидетелят М. изяснява
също, че всеки язовир има ретензионен обем, т.е. такъв обем вода, която се
съдържа, за да се акумулира и да се пуска равномерно, а не да се изливат наведнъж
много води, които причиняват щети по течението на реката или по съоръженията на
инфраструктурата. Свителят сочи, че след като язовирът се изпуска на мъръв обем
няма опасност по течението на реката. Сочи, че е направен проект и следва да се
възложи възстановяването на щетите по изпускателя на язовира. М. обяснява, че
язовирът е бил завирен, тъй като по-голямото количество вода, постъпило в
язовира след дъждовете, не може да изтече веднага през една тръба и именно това
е смисъла на ретензията – равномерно, а за 24 до 30 ч. да се изпусне притока, а
за 2 до 3 часа притокът може да е 500-600 л. в секунда и едва след това
язовирът се изпуска. Свидетелят установява, че от мъртвия обем на язовира до
нивото на шахтата, количеството на водата е 30 000 куб.м. вода, а самият обем на
язовира, при пълно състояние възлиза на 93 000 хил. куб.м вода. По тази причина
язовирът се води „голям“. Допълнителната завиреност по изчисление на свидетеля
до един метър над шахтата, възлиза на
около 50 000 куб.м вода, което се изтича за около 24 часа, но при сериозни
дъждове, язовирът не може веднага да се източи, понеже водата с дебит от 100 до
200 л. в секунда е много малка водна маса за течението на река К.. Свидетелят
сочи, че за водопой на животни се пуска обем около 200 л. в секунда.
По делото е разпитан свидетелят Ф. С. С., чиито показания
съдът цени отчасти, тъй като същият е служител в общината-жалбоподател. От
показанията на този сведетел се констатира, че същият не е присъствал на
извършената на 05.04.2020 г. проверка от АНО, но е бил на язовира преди това на
същия ден. Сочи, че през този период е имало сериозни валежи и е наблюдавал
язовир „Калаващница“, тъй като същият е проблемен, защото е скъсан основният му
изпускател. Установява, че предписанието дадено от АНО, не може да бъде изпълнено,
понеже водата през основния изпускател излиза на максимум и друго не може да се
направи. С. установява, че преди шахтата се образува водовъртеж, когато нивото
на водата е на около 50 до 70 см. над шахтата, а в случай, че нивото на водните
маси е по-високо, шахтата изобщо не се вижда. Разкрива, че когато е налице
водовъртеж, всичко е нормално и обемът е малък – около 30 000 куб.м. вода.
Свидетелят изяснява също, че при обилни валежи не може да се намали обемът на
язовира до кота нула, тъй като водосбора на язовира е много голям – около 20
кв.км и влизащата вода е повече от тази, която може да излезе от тръбата на
изпускателя. В показанията си свидетелят С. разяснява, че язовирът предпазва от
заливане по течението на реката, дори и с компроментирана стена. Сочи, че ако
констатира високо ниво на язовира следва да се извикат пожарни помпи, както и
да се обяви бедствено положение, за да бъдат предупредени хората и да се
евакуират. Съгласно спомените на този сведетел, нивото на водата е било
достатъчно ниско, за не създава язовирът опасност от обрушване на язовирната
стена.
По делото е приложено Уведомително писмо изх. №***/06.04.2014
г., от което се констатира, че ден след проверката, Регионланият отдел на НЯСС
„Южна Централна България“ са информирали Областния управител на област
Пазарджик, че във връзка със създалата се метеорологична обстановка и с проведен
телефонен разговор с гл. специалист „ОПМ“ в Община Стрлелча, са получили информация
за паднали значителни количества валежи в района на община С. и по нареждане на
зам. председателя на ДАМТН, информират, че на 04.04.2020 г. ще бъде извършена
извънредна проверка на язовир „С.2“ (К.), който е в аварийно състояние.
Установява се се също, че командировката за извършване на проверката е разпоредена
със Заповед №2000/2150/06.04.2020 г. на
ръководителя Пирянкова, като в същата заповед е посочено, че проверката трябва
да се осъществи на 05.04.2020 г.
По делото се установи, че АУАН и НП са издадени от
компетентен орган, на когото е възложен
контролът по изпълнение на предписанията на
комисиите по чл. 138а, ал. 3 и мерките за осигуряване на изправно
техническо състояние на язовирните стени и съоръженията към тях и за
безопасната им експлоатация.
От събраните по делото писмени и гласни доказателства
безспорно се установи, че Община С. е собственик на язовир „С. 2“ (К.),
съгласно Акт за публична общинска собственост № 140/20.09.2012 г., от който се
констатира, че процесният язовир е с обща площ 78,852 дка, което го прави
„голям язовир“ с вместимост над 93 000 куб. м. вода, като същият е разположен
в землището на гр. С., местност „К.“, като граничи с вътрешна река,
пасище-мера, полски пътища, вътрешна река, пасища с храсти и напоителен канал.
От представените по делото НП и АУАН се констатира, че язовирът
е претърпял аварийна ситуация на 29.06.2019 г., след което е изготвено
предписание от ДАМТН за поддържане на нивото на язовира на „мъртъв обем“, с цел
язовирната стена да не се скъса, като се запази, макар и компрометирана,
старата стена, докато се извършат ремонтно-възстановителни работи и се
възстанови целостта на язовирната стена.
Установи се, че към момента на проверката не са извършени
никакви строително – ремонтни работи за възстановяване на компрометираната
язовирна стена от страна на общината- жалбоподател.
Съгласно чл. 200, ал.1, т. 39 от Закона за водите се
наказва имуществена санкция, юридическо лице, което не изпълни предписание
по чл. 138а, ал. 3, т. 5 или задължение по чл. 190а, ал. 2, като
размерът на имуществената санкция е фиксиран от 1000,00 до 20 000,00 лв.;
От изявленията на всички изслушани в открито съдебно
заседание- както актосъставителя, така и свидетелите, се констатира безспорно и
категорично, че малко преди извършената проверка са паднали значителни
количества валежи, които са наложили наблюдение, както от страна на Община С.,
в лицето на свидетеля С.- Главен специалист „ГЗ, ОМП и ССИ“, така и от страна
на АНО, които са извършили проверката в почивен ден. Установи се, че свидетелят
С. ежедневно е наблюдавал както нивото на водата в язовир „С. 2“ (К.), за
целостта на компрометираната част от язовирната стена, така и още няколко
язовира, намиращи се в землището на други селища от общината.
По делото не се събраха никакви доказателства, от които
да се установи наличието на опасност от повишеното количество на водата в чашата
на процесния язовир. Констатира се, че към момента на проверката съдържащите се
в чашата на язовира води са били с обем около 30 000 куб.м или 1/3 от
общия му обем. Съдът установи, че макар и с компрометирана стена, язовирът е
осъществявал своята „задържаща способност“, посочена от свидетеля М., като
„Ретензия“. В ситуация на проливни дъждове, общината- жалбоподател не са били
физически способни да отведат много бързо количеството вода от около 30 000
куб. метра, за да поддържат язовира на кота „мъртъв обем“. Но язовирът е изпълнявал
своята задача да „разстеле“ големият приток на вода от целия си водосборен
басейн върху цялата площ на язовирната чаша и да направи този приток
сравнително „малък“. Така „С. 2“(К.) е продължил да ограничава количествата
вода, постъпващи в реката и да отвежда безопасно значителните количества
валежи, паднали преди проверката на АНО.
Съдът намира, че
административно-наказващият орган правилно е квалифицирал нарушението и го е
санкционирал съобразно санкционната норма на чл.200, ал.1, т. 39 от Закона за
водите. При индивидуализацията на наказанието обаче,
административно-наказващият орган, мотивирайки се с факта, че деянието е
извършено след като общината - жалбоподател са имали предписание да поддържат
нивото на водата в процесния язовир до кота „мъртъв обем“, като не са
осъществили бързо източване на дъждовните води, трябва да се мотивира защо
наказанието следва да бъде наложено именно в този размер- от 8 000,00лв. В
този смисъл не е достатъчно посочване на факта, че възражението на ВрИД Кмет на
Община С. е неоснователно.
Съдът намира за
правилно, законосъобразно и справедливо на Община С. да бъде наложена санкция в
размер, идентичен с минималния, предвиден в разпоредбата на чл.200,
ал.1, т. 39 от Закона за водите, а именно „имуществена санкция“ в размер на
1000,00 лв.
Съдът намира, че
при издаване на обжалваното наказателно постановление не са допуснати
съществени процесуални нарушения, които да са нарушили правото на защита на общината
- жалбоподател и да са довели до невъзможност представляващите й да разберат
какво нарушение се твърди, че е извършено, кога и къде е извършено и да организират
по един адекватен начин защитата си срещу него.
С
оглед всичко гореизложено съдът намира, че обжалваното наказателно
постановление следва да бъде изменено, като наложената на Община С. имуществена
санкция следва да бъде намалена от 8000,00 лв. на 1000,00
лв.
Водим
от горното и на основание чл.63, ал.1, предл. първо от ЗАНН, съдът
Р Е Ш И:
ИЗМЕНЯ наказателно
постановление НП № ***/14.10.2020 г. на Заместник – председателя на Държавна агенция за
метрологичен и технически надзор, с което на Община С., с ЕИК-
*********, със седалище: гр.С., пл. „Дружба“ №2, представлявана от
кмета Г.К.П., е наложена имуществена санкция в размер на 8000,00 (осем хиляди)
лева на основание чл.201, ал.12 и чл. 200, ал.1, т.39 от Закона за водите, за
нарушение на чл.190а, ал.2 от Закона за водите, като намалява размера
на наложената „имуществена санкция“ от 8 000,00лв. (осем хиляди лева) на
1000,00лв. (хиляда лева).
Решението подлежи
на касационно обжалване пред Пазарджишки административен съд в 14-дневен срок
от съобщаване на страните, че същото е изготвено.
РАЙОНЕН СЪДИЯ: