О П Р Е Д Е Л Е Н И Е
Номер 518/19.3.2020г. Година 2020, 19.03.
Град ПЛОВДИВ
В
ИМЕТО НА НАРОДА
Административен Съд – Пловдив
ІІ отд., VІІ състав
в закрито заседание на
19.03.2020г. в следния състав :
ПРЕДСЕДАТЕЛ : ЯВОР КОЛЕВ
като разгледа докладваното от СЪДИЯ КОЛЕВ ч.адм. дело номер 674
по описа за 2020 година и като обсъди :
Постъпило е заявление от Г.П.П. ***, с което същия
настоява да се ангажира административнонаказателната отговорност на Кмета на
Община „Родопи“ за неизпълнение на влязло в сила съдебно решение №2199 от 29.10.2018г.
по адм. дело №1052/2018г. по описа на Съда.
След като се запозна с искането в заявлението,
респ. и се изиска за прилагане делото, и след като постъпи изисканото на основание
чл.306 ал.3 АПК писмено обяснение от сочения за неизпълняващ административен орган
– Кмет на Община „Родопи“, се установи следното.
Самото заявление е подадено от лице, което се сочи за
„заинтересовано“, но същото не е участвало като страна в производството по
посочено дело.
Изложеното обаче в казуса е без съществено значение
за акта на съда, тъй като от приложеното адм. дело №1052/2018г. се установява,
че е налице влязло в сила съдебно решение/на 29.10.2019г./, с което е отхвърлена
жалба на лица, различно от сезиралия съда, срещу Заповед на Кмета на Община „Родопи“ от 21.02.2018г.,
с която е наредено премахване на незаконен строеж в село Марково,
обл.Пловдивска.
В случая, с оглед изхода от спора, ефекта на съдебното решение настъпва по
право, със самото му влизане в сила, тъй като с него се отхвърля жалба до
съда срещу оспорен индивидуален административен акт. Т.е. никакви последващи
действия не са необходими за изпълнението на самия съдебен акт от когото и да е, вкл. от Кмета на Общината.
Отделно тук стои въпроса с изпълнението на самата
Заповед на Кмета, която именно разпорежда премахване на „Преустройство на
съществуваща стопанска постройка в лятна кухня“, но това не е и не може да е
предмет на производството по чл.304 АПК, където изрично закона сочи, че се
прилага единствено за неизпълнение на задължение,
произтичащо от влязъл в сила съдебен акт, а както се отбеляза вече по-горе съдебното
решение е изпълнено с влизането му в сила.
Дали обаче самият административен акт е изпълнен, не е въпрос който може
да се преценя в това производство, за което Председателят на съда не е
компетентен да се произнесе в производство по чл.306 АПК, респ. да налага
санкции за неизпълнение на стабилен административен акт, макар и приет за
законосъобразен от съда.
Това обосновава и извода за прекратяване на образуваното по заявлението
производство, като за заявителя са налице отделни способи за защита по негова
преценка, съобразно посоченото в чл.307 АПК.
Ето защо и поради мотивите,изложени по
– горе АДМИНИСТРАТИВЕН СЪД – ПЛОВДИВ – ІІ отд., VІІ състав :
О П Р
Е Д Е Л И
ПРЕКРАТЯВА производството по ч.адм.дело №674/2020г. по описа на Административен
Съд – Пловдив – ІІ отд., VІІ състав.
ОПРЕДЕЛЕНИЕТО
подлежи на обжалване пред тричленен състав на Административен съд - Пловдив в 7
– дневен срок от съобщението до молителя за постановяването му.
АДМИНИСТРАТИВЕН СЪДИЯ :