Решение по дело №620/2019 на Районен съд - Стара Загора

Номер на акта: 438
Дата: 24 юли 2019 г. (в сила от 12 септември 2019 г.)
Съдия: Тодор Гочев Минов
Дело: 20195530200620
Тип на делото: Административно наказателно дело
Дата на образуване: 5 март 2019 г.

Съдържание на акта

  Р Е Ш Е Н И Е

                                                    24.07.2019 година                       град Стара Загора

 

В    И М Е Т О    Н А    Н А Р О Д А

 

СТАРОЗАГОРСКИ РАЙОНЕН СЪД                                   VІІ наказателен състав, на шестнадесети юли                                                две хиляди и деветнадесета година.

В публично заседание в следния състав,                

               

                                                                     ПРЕДСЕДАТЕЛ : ТОДОР МИНОВ                      

 

Секретар: ЦВЕТЕЛИНА ДОКОВСКА

Прокурор:

като разгледа докладваното от съдията ТОДОР МИНОВ,

а.н.дело № 620 по описа за 2019 година,

 

Р   Е   Ш   И :

 

                        ИЗМЕНЯ наказателно постановление № 26 от 10.01.2019 година на Заместник Кмета на Община Стара Загора /Упълномощен със заповед № РД-10-00-2512/23.11.2015 година/, с което на „МЕГАДОМ”ООД, град София, ЕИК ********* на основание чл.5, ал.1, т.10, във връзка с чл.52, ал.1, т.1 от Наредба за рекламната и информационна дейност на територията на Община Стара Загора е наложено административно наказание – „имуществена санкция” в размер на 800 /осемстотин/ лева, като НАМАЛЯВА размера на „имуществената санкция” на 200 /двеста/ лева. 

                        Решението подлежи на обжалване с касационна жалба в четиринадесет дневен срок от получаване на съобщението от страните пред Административен съд град Стара Загора.

 

 

 

                              

                                                 РАЙОНЕН СЪДИЯ :

 

 

 

                        М О Т И В И :

                        Обжалвано е наказателно постановление № 26 от 10.01.2019 година на Заместник Кмета на Община Стара Загора /Упълномощен със заповед № РД-10-00-2512/23.11.2015 година/, с което на „МЕГАДОМ”ООД, град София, ЕИК ********* на основание чл.5, ал.1, т.10, във връзка с чл.52, ал.1, т.1 от Наредба за рекламната и информационна дейност на територията на Община Стара Загора е наложено административно наказание – „имуществена санкция” в размер на 800 /осемстотин/ лева.

                        В жалбата и в постъпилото писмено становище се излагат съображения за незаконосъобразност на обжалваното наказателно постановление, като се моли съда същото да бъде отменено.

                        Въззиваемият, чрез процесуалния си представител взема становище, че жалбата е неоснователна, като моли съда да потвърди обжалваното наказателно постановление.

                        Старозагорският районен съд, след като обсъди оплакванията на жалбоподателя, събраните по делото писмени и гласни доказателства и взе предвид становищата и доводите на страните намери за установено следното:

                        Жалбата е подадена в срок и същата е ОСНОВАТЕЛНА, но не по отношение на искането за отмяна а по отношение размера на наложеното наказание за което съдът е длъжен да се произнесе по смисъла на чл.63, ал.1 от ЗАНН..

                        На жалбоподателя е съставен акт за установяване на административно нарушение от 19.01.2018 година, за това, че на 23.11.2018 година, около 11.30 часа в град Стара Загора, във връзка с дейността на верига строителни хипермаркети „Практис”, са поставени без разрешение от Община Стара Загора, 8 броя рекламноинформационни елементи върху стълбовете на уличното осветление и електропреносната мрежа в град Стара Загора, по улиците „Анастасия Тошева” и „Промишлена” с размери 1,20 на 0.73 метра. Деянието е квалифицирано като нарушение по чл.5, ал.1, т.10 от Наредба за рекламната и информационна дейност на територията на Община Стара Загора. При съставяне на акта не е постъпило възражение, включително и по реда на чл.44, ал.1 от ЗАНН.

                        Въз основа на този акт за установяване на административно нарушение е издадено обжалваното наказателно постановление, в което нарушението е описано и квалифицирано така, както е в акта. На жалбоподателя, на основание чл.52, ал.1, т.1 от Наредбата е наложено административно наказание – „имуществена санкция” в размер от 800 лева. Не е посочено при определяне размера на глобата какво е има предвид АНО за да наложи наказание към средния предвиден н наредбата размер.

                        В хода на съдебното следствие, за изясняване на някои обстоятелства по делото се събраха и гласни доказателства, като се извърши разпит на актосъставителя и свидетеля по акта.

                        При съвкупната преценка на всички събрани по делото доказателства – писмени и гласни, съдът намира, че обжалваното наказателно постановление е незаконосъобразно по следните съображения:

                        Съгласно разпоредбата на чл.5, ал.1, т.10 от Наредбата за рекламната и информационна дейност на територията на Община Стара Загора, се забранява поставянето на рекламноинформационни елементи /РИЕ/ на територията на Община Стара Загора, върху стълбовете на електропреносната и електроразпределителната мрежа, както и върху елементи на контактната мрежа на градския транспорт, включително и когато изпълняват функции на улично осветление, с изключение на информационно-указателни табели. При констатирано административно нарушение в тази насока в разпоредбата на чл.52, ал.1, т.1 от същата Наредба е предвидено административно наказание – „имуществена санкция” в размер от 200 лева до 2000 лева.

                        В разглеждания случай въз основа на събраните по делото доказателства се установява, че актосъставителя Д.Т., при изпълнение на служебните си задължения, във връзка с постъпил сигнали е констатирал, описаното по горе административно нарушение а именно поставяне /РИЕ/ на жалбоподателя на места за които няма разрешение. Съдът намира, че това е безспорно по делото, тъй като представените по делото разрешения, в това число и анекс от 03.10.2016 година, за това, несъмнено не обхващат зоната на улиците „Анастасия Тошева” и „Индустриална”. Предвид на това съдът намира, че в случая административното нарушение е безспорно установено и доказано. Така възприетото административно нарушение се подкрепя от доказателствата по делото – съставения АУАН и показанията на разпитаните по делото свидетели. Следователно несъмнено в разглеждания случай е допуснато нарушение по чл.5, ал.1, т.10 от Наредбата. Неоснователни са доводите, че издателя на обжалваното наказателно постановление, няма нужната компетентност за това. В тази насока, обжалваното наказателно постановление е посочена Заповед № РД-10-00-2512/23.11.2015 година, на Кмета на Общината, с която са предоставени правомощията на заместник кмета за това. Не са и основателни и доводите за прилагане на нормата на чл.28 от ЗАНН, тъй като става въпрос за 8 броя РИЕ, което само по себе си налага извода, че в разглеждания случай не може да се приеме, че този случай е маловажен, още повече че тази насока на жалбоподателя е ясна процедурата по издаване на разрешения за РИЕ на територията общината.

                        Следователно съдът приема, че в разглеждания случай несъмнено е допуснато административно нарушение по смисъла на чл.5, ал.1, т.10 от Наредбата. В тези случаи в разпоредбата на чл.52, ал.1, т.1 от същата Наредба е предвидено административно наказание „имуществена санкция” в размер от 200 до 2000 лева. При определяне размера на глобата административно-наказващият орган следва да се съобразява с чл.27 и следващите от ЗАНН. В тази връзка при определяне на наказанието се вземат предвид тежестта на нарушението, подбудите за неговото извършване и другите смекчаващи и отегчаващи вината обстоятелства, както и имотното състояние на нарушителя. В разглеждания случай административно-наказващият орган при определяне размера на глобата не е преценил правилно тежестта на извършеното административно нарушение. Същото е било за първи път, няма данни за други противоправни поведения от страна на жалбоподателя на територията на общината във връзка със спазване на наредбите й. С оглед на това е следвало „имуществената санкция” да бъде определена по скоро минималния размер предвиден в наредбата. В тази връзка съдът при съобразяване с разпоредбата на чл.27, ал.2 от ЗАНН намира, че следва да измени обжалваното наказателно постановление и да намали размера на „имуществената санкция”, като наложи такава в размер на 200 лева. Именно този размер на санкцията съдът намира, че е адекватен на допуснатото административно нарушение.

                        Воден от горните мотиви, съдът постанови решението си.

 

 

 

 

                                                РАЙОНЕН СЪДИЯ: