ОПРЕДЕЛЕНИЕ
№ 1516
Пловдив, 15.02.2024 г.
Административният съд - Пловдив - XII Състав, в закрито заседание в състав:
Съдия: |
МАРИАНА МИХАЙЛОВА |
Като разгледа докладваното от съдия МАРИАНА МИХАЙЛОВА административно дело № 20247180700212 / 2024 г., за да се произнесе взе предвид следното:
Производството е по реда на чл.129,
ал.3 и 4 от ГПК, във вр. с чл.144 от Административнопроцесуалния кодекс АПК /.
Образувано е по искова молба, предявена от Н.И.Н., с
адрес ***.
С разпореждане № 1037 от
31.01.2024г., постановено в закрито съдебно заседание, Съдът, предвид
констатирани нередовности на исковата молба по чл.
127, ал.1, т.2,
т.4 т.5 и чл.128, т.2 и т.3 от ГПК,
приложими във връзка с препращащата норма на чл.144 от АПК е дал указания на
ищеца, в 7 - мо дневен срок от получаване на съобщението да отстрани
констатираните нередовности на исковата молба, като следва да
посочи и уточни :
- от какво са причинени
вредите които претендира - от незаконосъобразен административен акт или от
незаконосъобразни действия и/или бездействия на определен административен орган
и/или длъжностно лице;
- ако претендира вреди
от незаконосъобразен административен акт да посочи конкретно кой е акта(като
индивидуализира същия с №, дата на издаване и органът, който го е издал), от
който конкретно на него са му причинени вреди, да посочи дали същия е отменен
по надлежния ред;
- ако претендира, че
вредите са причинени от конкретни фактически действия или бездействия на
определен административен орган и/или длъжностно лице, следва да посочи:
а) конкретно кои са
действията от които търпи вреди, в какво се състои тяхната незаконосъобразност
и кой административен орган и/или длъжностно лице ги е осъществило;
б) кои са бездействията
от които търпи вреди, в какво се състои тяхната незаконосъобразност и кой
административен орган и/или длъжностно лице е бездействало;
- кой е периода в който
са осъществявани незаконосъобразните действия;
- кой е периода, в
който са осъществявани незаконосъобразните бездействия;
- ако вредите са
произтекли от повече от един административен акт, действие или бездействие на
административен орган и/или длъжностно лице – ищецът да посочи вида и размера
на вредите от всеки акт, действие и бездействие;
- да
изложи ясно и систематизирано конкретните фактически обстоятелства, на които
основава иска си за претърпени вреди, в това число да посочи каква е причинната
връзка между твърдените вреди и незаконосъобразният акт, действие или
бездействие на административен орган и/или длъжностно лице, от които поддържа,
че са настъпили вредите;
- да посочи вида на
претърпените вреди, чието обезщетяване претендира /имуществени или
неимуществени/, и в какво се изразяват същите;
- да посочи изрично
какво е искането му отправено до съда, с оглед разпоредбата на чл. 204, ал. 4
във връзка с чл. 203, ал. 1 от АПК;
- да
посочи адрес за кореспонденция по делото;
- да посочи ответника,
с оглед разпоредбата на чл.205, ал.1 от АПК, представляващ административен
орган по смисъла на §1,т.1 от ДР АПК, като посочи неговия адрес и законен
представител; или да заяви дали поддържа иска срещу първоначално
посочените ответници;
- да внесе държавна
такса за предявения иск в размер на 10 /десет/ лева по сметка на
Административен съд Пловдив: IBAN *** / Централна кооперативна банка АД, и да
представи в деловодството на Административен съд Пловдив оригинала на платежния
документ, удостоверяващ внасяне на държавна такса;
- да представи преписи от
исковата молба и евентуално уточнението към нея за ответника и Окръжна
прокуратура - гр.Пловдив.
За това разпореждане на Съда, и за действията, които следва се
предприемат от негова страна за отстраняване на констатираните
нередовности, и за последиците от неизпълнение на дадените указания, е изпратено съобщение до ищеца, съдържащо указанията на Съда.
Съобщението е редовно връчено лично на ищеца на 06.02.2024г. и връчването е
надлежно удостоверено, съобразно изискванията на чл.44, ал.1 от ГПК, във вр. с чл.144
от АПК.
Констатираните нередовности на исковата
молба, не са отстранени в законоустановения срок, изтекъл на 13.02.2024г.
/вторник - присъствен ден/
и до настоящия момент, съобразно указанията на Съда.
В съответствие с принципа на диспозитивното начало ищецът не е очертал
претенцията си по ясен и недвусмислен начин, така, че да е възможно Съдът да се
произнесе по нея, въпреки предоставената му процесуална възможност за това.
Ищецът не е формулирал конкретно искане към
съда, в съответствие с изискванията на чл.127, ал.1, т.5 от ГПК, с оглед
диспозитивното начало в процеса, нито е отстранил останалите констатирани
нередовности на исковата молба, включително и не е внесъл държавна такса за
образуване на съдебно производство, дължима на основание чл.9а, ал.1 от ЗОДОВ,
в размер на 10 /десет/ лева, съгласно т.2, буква “а” от Тарифа № 1 към Закона
за държавните такси, както и не е приложил по делото оригинала от платежния
документ, удостоверяващ внасяне на държавната такса, за което е бил редовно
уведомен.
Без всякакво съмнение в
случая се касае за недостатъци от категорията на тези, визирани в разпоредбата
на чл.127, ал.1 от ГПК и чл.128 от ГПК, касаещи редовността на предявения иск,
налагащи оставянето му без движение на основание чл.129, ал.2 от ГПК, които не
са отстранени в определения от Съда срок. При това положение, и при
констатираното бездействие на ищеца, настъпват последиците, предвидени в
разпоредбата на чл.129, ал.3 и 4 от ГПК, във вр. с чл.144 от АПК. При условие,
че правото на иск не е упражнено в предвидената форма е налице процесуална
пречка за допустимостта на съдебно-административното производство. Наличието на
предвиденият от закона фактически състав в случая обуславя приложимостта на
установената неблагоприятна последица, свързана с връщане на исковата молба,
респ. - прекратяване на това основание на образуваното съдебно производство.
Наред с гореизложеното,
следва да се отбележи, че исковата молба изобилства от нецензурни думи, обиди
или заплахи, по смисъла на §1, т.9, т.10, т.11 от ДР на АПК, а съгласно
разпоредбата на чл.142б, ал. 3 от АПК процесуално действие, отправено чрез
нецензурни думи, обиди или заплахи, се смята за неизвършено.Това е допълнително
основание за връщане на исковата молба.
Предвид гореизложеното,
Съдът намира, че исковата молба следва да бъде върната на подателя на основание
чл.129, ал.3 и 4 и чл.130 от ГПК, във вр. с чл.144 от
Административнопроцесуалния кодекс, като нередовна и недопустима, а съдебното
производството по делото да бъде прекратено.
Водим от горното, Съдът
О П Р Е Д Е Л И :
ВРЪЩА искова
молба, предявена от Н.И.Н., с адрес ***.
ПРЕКРАТЯВА производството по административно
дело № 212 по описа за 2024г. на Административен съд – град
Пловдив.
ОПРЕДЕЛЕНИЕТО подлежи на обжалване по ред на глава тринадесета от АПК, с
частна жалба пред Върховен административен съд , в
седемдневен срок от съобщаването на страните за неговото изготвяне.
Съдия: |
|