Решение по дело №530/2021 на Административен съд - Враца

Номер на акта: 432
Дата: 1 декември 2021 г. (в сила от 21 декември 2021 г.)
Съдия: Красимир Томов Георгиев
Дело: 20217080700530
Тип на делото: Административно дело
Дата на образуване: 2 септември 2021 г.

Съдържание на акта

РЕШЕНИЕ

№ 432

гр. Враца, 01.12. 2021 г.

В ИМЕТО НА НАРОДА

АДМИНИСТРАТИВЕН СЪД – ВРАЦА, втори състав, в публично заседание на 08.11.2021г. /осми ноември две хиляди двадесет и първа година/,  в състав:

 

АДМ. СЪДИЯ: КРАСИМИР ГЕОРГИЕВ

 

при секретаря Стела Бобойчева и в присъствието на прокурора ВЕСЕЛИН ВЪТОВ,  като разгледа докладваното от съдия ГЕОРГИЕВ адм. дело № 530 по описа на АдмС – Враца за 2021г.,  и  за да се произнесе, взе предвид следното:

 

Производството  по делото е по реда на чл. 145 и сл. АПК  вр. чл. 64, ал.7 Закон за Министерството на вътрешните работи /ЗМВР/.

Образувано е по ЖАЛБА на М.Д.Г. ***, чрез пълномощник - * В.К.Д. ***, против РАЗПОРЕЖДАНЕ на полицейски орган от 05.08.2021г., издадено от И.П.Ц. – ** при РУ на МВР-***. С жалбата се твърди, че оспореното разпореждане е  незаконосъобразно и се иска неговата отмяна. Посочва се, че същото е издадено от некомпетентен орган, не съдържа минимално изискуемите съгласно чл.64 ал.5 от ЗМВР реквизити и липсват фактическите и правни основания за неговото издаване.

В с.з. пълномощника * В.Д. поддържа жалбата по изложените в нея съображения.

Ответникът ПО – ** И.Ц. при РУ-***, не се явява. Чрез процесуален представител – ** на ОД на МВР-Враца, Д.П., в писмено становище оспорва жалбата,  като недопустима, като се излагат доводи за това.

Представителят на ОП-Враца дава заключение за допустимост, но неоснователност на жалбата. Моли за не уважаване на жалбата.

Съдът, след преценка представените по делото писмени доказателства,  поотделно и в тяхната съвкупност, становищата на страните намира за установено от фактическа страна  и правна страна следното:

Жалбата е подадена в законоустановения срок, при спазване изискванията на закона, поради което същата е процесуално ДОПУСТИМА и следва да бъде разгледана по същество. Разгледана по същество жалбата се явява НЕОСНОВАТЕЛНА.

С  оспореното в настоящото производство РАЗПОРЕЖДАНЕ  на полицейски орган от 05.08.2021г. в 00:25 ч., на И.П.Ц. – ** при РУ на МВР-***, издадено на основание чл.64 от ЗМВР е  разпоредено на  жалбоподателката М.Д.Г. „да спазва разпоредбите на чл.18 ал.1 от Наредба за реда за провеждане на търговска дейност на територията на Община Враца“.

От приложените към административната преписка писмени доказателства се установява, че производството е започнало  по повод извършена проверка по полицейска преписка вх. № 1795р-18031/2021г. по описа на РУ-***. Преписката е образувана по повод докладна записка от служители на РУ-Враца, за това че, на 31.07.2021г. около 00:05 ч. във връзка с провеждана Специализирана полицейска операция /СПО/ с рег. № 17189/20.07.2021г. са извършили проверка на кафе-бар „Б.-Б.“ с адрес ***. Констатирано е, че въпросното питейно заведение няма нужните документи за удължено работно време след 23:00 ч. и работи извън разрешеното работно време /за периода от 01.04. до 31.10 – летен сезон от 06:00ч. до 23:00 ч./. Съставени са били 1бр. разпореждане на ПО и 1бр. АУАН на служителката в обекта Б.Цв.М.. Последвали са проверки на 01.08. на 03.08. и на 05.08.2021г. в същото питейно заведение. Отново е констатирано, че заведението работи след 23:00 ч. Съставени са докладни записки, разпореждания на ПО и сигнал до кмета на Община Враца, както и АУАН. На 05.08.2021г. е съставено и обжалваното разпореждане на ПО на бармана в обекта М.Д.Г., от нея било снето и писмено Сведение, както и съставен й АУАН за нарушение на чл.18 т.1 от Наредбата за провеждане на търговска дейност на територията на Община-Враца. В писмените сведения жалбоподателката М.Г. сочи, че е барман в заведението, същото не работело при пристигането на полицейските служители към 00:10 ч., но имало около 15 човека които си допивали питиетата, като полицейските служители се представили и разяснили, че в момента нарушават Наредба на Община-Враца, като не спазват работното време до 23:00ч.

В сигналното писмо от Началника на РУ-*** до Кмета на Община-Враца, изпратено след проверката на 01.08.2021г. е посочено, че  при СПО по контрол на увеселителните и питейни заведения, дискотеки, зали за хазартни игри, интернет зали, компютърни клубове и други обекти с развлекателна дейност е установено, че в кафе-аператив „Б.б.“  на 31.07. и на 01.08.2021г. е работил след 23:00 ч. с молба да се предприемат необходимите административни мерки за санкционирането за нарушенията, като при преценка да бъде отнето удостоверението на обекта и да бъде прекратена търговската му дейност.

Съдът, преценявайки доказателствата по делото и оспореното разпореждане на основание  чл.168, ал.1 АПК и съобразно критериите визирани в разпоредбата на чл.146 АПК, счита същото за валиден административен акт, който с разпоредените правни последици засяга неблагоприятно правната сфера на жалбоподателя и съгласно разпоредба на чл. 64, ал.7 ЗМВР подлежи на обжалване по реда на  АПК. В тази насока и възражението на ответника за недопустимост на жалбата е неоснователно. Разпореждането няма характер на предупреждение да не се извършва правонарушение и уведомление за отговорността, която адресата ще понесе, а се разпорежда конкретно поведение на жалбо-подателката. Разпореждането е издадено от полицейски орган с материална и териториална компетентност, като компетентността на полицейския орган да издава разпореждания от вида на оспореното в настоящото производство произтича пряко от разпоредбата на  чл.64, ал.1 ЗМВР. Съгласно Кадровата справка ** И.П.Ц., същия работи в системата на МВР от 2011г., а считано от 02.01.2020г. е на длъжност „**“ в група „О. на о.р.“ от сектор „О.п.“ към РУ на МВР-***. Неоснователно се явява възражението на жалбоподателката, че разпореждането е издадено от некомпетентен орган. Разпореждането от 05.08.2021г. съдържа реквизитите по чл. 64 ЗМВР, с изключение на фактическите основания, които са изложени в административната преписка. Неизлагането на мотиви в самия административен акт не съставлява съществено нарушение на процесуалните правила, ако фактическите основания и конкретните съображения за издаването му се съдържат в друг документ към изпратената административна преписка, щом изхождат от същия орган, а в конкретния случай такива се съдържат в изготвената и приложена по делото  справка по полицейска преписка вх. № 1795р-18031/2021г. по описа на РУ-*** и сигнал до Кмета на Община-Враца. В тази насока е и ТР № 16/1975г., ОСГК на Върховния съд  и ТР № 1/2006г. на ОС на Върховния административен съд, в които изрично е посочено, че неизлагането на мотиви в самия административен акт не съставлява съществено нарушение на процесуалните правила, ако фактическите основания и конкретните съображения за издаването му се съдържат в документ, предхождащ издаването на акта или в последващ такъв. В случая, от съдържанието на разпореждането, както и от съдържанието на административната преписка  се установяват фактическите основания за издаване на оспореното разпореждане и които са мотивирали  полицейския орган да го издаде и на  жалбо-подателката е разпоредено да спазва предписано поведение, а именно „да спазва разпоредбите на чл.18 ал.1 от Наредба за реда за провеждане на търговска дейност на територията на Община Враца“, т.е. като барман в заведението да спазва работното време, което е до  23:00 ч. за летния сезон.

В настоящия случай, доказателствата в преписката са редовно събрани и имат доказателствена сила и пред съда (чл. 171, ал. 1, изр. първо от АПК). Към момента на произнасяне от административния орган, са били налице всички факти, налагащи издаването на оспореното разпореждане.      

При това положение, преценката на полицейския орган за издаване на разпореждане по чл. 64, ал.1 ЗМВР по отношение на жалбоподателката М.Д.Г. е правилна, тъй като са били налице фактически основания за издаването му. Оспореното разпореждане е издадено и в съответствие с материалния закон - чл. 64, ал.1 ЗМВР. С оглед на горното не се споделят възраженията на жалбоподателката  за липса на фактически основания за издаването на разпореждането, както и  че същото е издадено без да са налице предпоставки за това.

По изложените съображения, настоящият състав приема, че оспореното разпореждане е  законосъобразно и не са налице отменителни  основания по смисъла на чл. 146  АПК за неговата отмяна.

Водим от горното  и на основание чл.172 АПК, Съдът

 

Р Е Ш И :

 

ОТХВЪРЛЯ   жалбата на М.Д.Г. ***, против РАЗПОРЕЖДАНЕ на полицейски орган от 05.08.2021г., издадено от И.П.Ц. – ** при РУ на МВР-***, като НЕОСНОВАТЕЛНА.

 

Решението подлежи на обжалване чрез АдмС-Враца  пред ВЪРХОВНИЯ АДМИНИСТРАТИВЕН СЪД - София  в 14 /четиринадесет/ -дневен срок от уведомяване на страните, на които на основание чл.138 АПК да се изпрати препис от същото.

 

 

АДМ. СЪДИЯ: