Определение по дело №17/2021 на Административен съд - Шумен

Номер на акта: 65
Дата: 15 януари 2021 г.
Съдия: Христинка Данчева Димитрова
Дело: 20217270700017
Тип на делото: Административно дело
Дата на образуване: 13 януари 2021 г.

Съдържание на акта

О П Р Е Д Е Л Е Н И Е

 

№….

гр.Шумен, 15.01.2021г.

 

 

Административен съд - град Шумен, в закрито заседание на петнадесети януари две хиляди двадесет и първа година в състав:

 

Административен съдия: Христинка Д.

 

като разгледа докладваното от съдията АД № 17 по описа за 2021г. на Административен съд – гр. Шумен,  за да се произнесе, взе предвид следното:

Производството е по реда на чл.145 и следващите от Административно процесуалния кодекс (АПК), във връзка с чл.215 от Закона за устройство на  територията (ЗУТ).

Образувано е въз основа на жалба от С.Д.П. ***, действаща чрез упълномощен процесуален представител адв.Б.Б., срещу Заповед №РД-25-2433/02.12.2020г. на кмета на община Шумен. С обжалваната заповед административният орган е отказал да разреши изработването на проект за изменение на ПУП – План за регулация и застрояване в обхват УПИ Х-1045, 1046 от кв.580 по плана на гр.Шумен по заявление вх.№ 94-002-558/27.01.2020г., допълнено със Заявление вх.№ 94-00-3229/21.07.2020г., депозирано от оспорващата. В жалбата са изложени аргументи за незаконосъобразност на атакуваната заповед поради издаването ѝ при съществени нарушения на административно производствените правила и в противоречие с материалния закон. Оспорващата сочи, че със заявление е поискала изменение на ПУП на основание §8, ал.2, т.3 от ПР на ЗУТ за имот с идентификатор 83510.660.148 по КККР на гр.Шумен като дворищнорегулационните му линии се поставят в съответствие със съществуващите граници на имота в състоянието му преди действието на Дворищнорегулационния план, одобрен със Заповед № 3628/25.11.1924г., а в обжалвания акт липсват фактически основания за приложението на разписаната в цитираната разпоредба процедура, което води до липсата на мотиви. Счита, че неоснователно сезираният орган е отказал да разреши изработването на проекта за изменение на ПУП, тъй като в случая са налице всички предпоставки, визирани в разпоредбата на §8, ал.1 и ал.2, т.3 от ПР на ЗУТ – искането касае промяна само на вътрешните регулационни линии, при представени доказателства за собственост върху имота, отчуждителното действие, за който е отпаднало по силата §8, ал.1 от ПР на ЗУТ. Въз основа на изложеното отправя искане за отмяна на заповедта и връщане преписката на ответната страна с указания за издаване на разрешение за проектиране на заявеното изменение на плана.       

С писмо рег.№ ДА-01-117/12.01.2021г. ответната страна представя жалбата, ведно с документите, съставляващи административната преписка и списък на страните в производството.

 След като се запозна със съдържанието на жалбата, оспорвания административен акт и приложените доказателства, съдът намира, че е сезиран с жалба срещу административен акт, подлежащ на съдебен контрол. Жалбата е подадена в законоустановения срок, от лице, имащо правен интерес от оспорване на процесния акт пред компетентния съд, поради което същата се явява допустима и делото следва да се насрочи за разглеждане в открито съдебно заседание.

Съдът намира, че като страни в настоящото производство следва да бъдат конституирани, както следва: оспорващ С.Д.П. ***; ответник кмета на община Шумен; заинтересована страна С.А.М.от гр.Шумен, ул***№30а.

С оглед задължението за разпределяне на доказателствената тежест, произтичащо от разпоредбата на чл.170, ал.3 от АПК, съдът намира за необходимо да укаже на страните за кои обстоятелства следва да сочат доказателства, а именно:

- на оспорващия да се укаже, че е в негова тежест да ангажира доказателства в подкрепа на изложените в жалбата твърдения, както и че същите обосновават незаконосъобразност на обжалваната заповед.

 - на ответната страна и лицата, за които оспореният административен акт е благоприятен, да се укаже, че е в тяхна тежест да установят съществуването на фактическите основания, посочени в административния акт и изпълнението на законовите изисквания при издаването му, в т.ч., че актът е издаден от компетентен орган, при спазване на процедурата и при наличие на обосноваващото го материално правно основание, а именно – наличие на основание за отказ по исканото изменение на плана.

С жалбата е направено искане за назначаване на техническа съдебна експертиза с конкретно посочени задачи.

Съдът намира искането на оспорващия за допустимо и относимо към спора, доколкото за установяване на фактите, посочени в жалбата, са необходими специални знания, поради което приема, че са налице предпоставките на чл.171, ал.2 от АПК, във вр.с чл.144 от АПК, във вр.с чл.195, ал.1 от ГПК за допускане на съдебно техническа експертиза, вещото лице по която, след като се запознае с материалите по делото, цялата относима документация, съхранявана в община Шумен и в СГКК - Шумен, както и след оглед на място, да даде заключение по поставените от оспорващия и съда въпроси, а именно:

1.  Колко кадастрални и регулационни планове са били разработени и приети по отношение на процесния имот с идентификатор 83510.660.148 по КККР на гр.Шумен, влезли ли са същите в сила?      

2. Има ли изменение съгласно плановете в регулационните и кадастралните граници, кога е извършено и въз основа на какви актове?

          3. Било ли е предвидено отнемане и предаване по регулация по отношение на процесния имот и ако да, за какви части, с каква площ, с какъв акт и приложен ли е този дворищно-регулационен план;

          4. Има ли данни за уреждане на сметките по регулация между собствениците, или подадена молба в срока по §6 от ДР на ЗУТ за уреждане на тези сметки?

         5. Съгласно исканото процедиране за изменение на ПУП, вътрешните регулационни линии между ПИ, за които е отреден УПИ Х-1045, 1046, поставени ли са в съответствие със съществуващите граници на поземлените имоти?

6. Исканото изменение в плана предвижда ли УПИ без изход към улица по смисъла  на чл.14, ал.4 от ЗУТ.

Констатациите на вещото лице да се онагледят посредством скици в повдигнати в цвят линии.

Водим от горното съдът

 

О П Р Е Д Е Л И:

 

Конституира като страни в настоящото производство, както следва:

оспорващ: С.Д.П. ***, със съдебен адрес ***, кантора 22, гр.Шумен.

ответник: кмета на Община Шумен;

заинтересована страна: С.А.М.от гр.Шумен, ул***№30а

Насрочва АД № 17/2021г. по описа на ШАдмС за 17.02.2021г. от 10.00 часа, за която дата да се уведомят страните на посочените по делото адреси.

Указва на оспорващия, че е в негова тежест да ангажира доказателства в подкрепа на изложените в жалбата твърдения, както и че същите обосновават незаконосъобразност на заповедта.

Указва на оспорващия в седемдневен срок от получаване на препис от определението да посочи други доказателствата, които иска да бъдат събрани в съдебното производство.

Указва на ответната страна и лицата, за които оспореният административен акт е благоприятен, че е в тяхна тежест да установят съществуването на фактическите основания, посочени в административния акт и изпълнението на законовите изисквания при издаването му, в т.ч., че актът е издаден от компетентен орган, при спазване на процедурата и при наличие на обосноваващото го материално правно основание, а именно – наличие на основание за отказ по исканото изменение на плана.

Допуска и назначава съдебно-техническа експертиза със задача на вещото лице, след като се запознае с материалите по делото, цялата относима документация, съхранявана в община Шумен и в СГКК - Шумен, както и след оглед на място, да даде мотивиран отговор на поставените от оспорващия и съда въпроси, описани в обстоятелствената част на настоящото определение.

НАЗНАЧАВА за вещо лице П.П., със специалност «Геодезия, картография и фотограметрия», който да се призове след внасяне на определения от съда депозит.

Определя депозит за изготвяне на заключението по назначената съдебно-техническа експертиза в размер на 300,00 (триста) лв., вносими от оспорващия в седемдневен срок от уведомяването, като указва на оспорващия в същия срок да представи по делото документ, удостоверяващ внасянето на определения от съда депозит.

Вещото лице да се призове след внасяне на определения от съда депозит и в призовката да му бъдат съобщени задълженията, които има съобразно Наредбата за възнагражденията на вещите лица, както и, че следва да депозира заключението по експертизата в едноседмичен срок, преди датата на съдебното заседание.

Дава възможност на страните да представят нови доказателства.

На заинтересованата страна ведно с призовката да се изпрати препис от постъпилата жалба и приложенията към нея.

Препис от настоящото определение да се изпрати на страните за сведение.

 

                                     Административен съдия: