РЕШЕНИЕ
№516
гр.
Враца, 28.11.2019 г.
В ИМЕТО НА НАРОДА
АДМИНИСТРАТИВЕН СЪД – ВРАЦА,
АДМИНИСТРАТИВНОНАКАЗАТЕЛЕН СЪСТАВ, в публично заседание на 26.11.2019г. /двадесет
и шести ноември две хиляди и деветнадесета година/ в състав:
ПРЕДСЕДАТЕЛ:
МИГЛЕНА РАДЕНКОВА
ЧЛЕНОВЕ:
СЕВДАЛИНА ВАСИЛЕВА
БИСЕРКА БОЙЧЕВА
при секретаря ДАНИЕЛА МОНОВА и с участието на прокурора ВЕСЕЛИН
ВЪТОВ, като разгледа докладваното от съдия БОЙЧЕВА КАН дело № 644 по описа на АдмС – Враца за
2019 г. и за да се произнесе, взе предвид следното:
Производството
е по чл. 208 и сл. АПК, във вр. с чл. 63, ал. 1 ЗАНН.
Образувано е по касационна жалба на Г.С.
*** против Решение № 65/20.06.2019 г., постановено по АНД № 55 по описа на
Районен съд – Мездра за 2019 г. С оспореното решение е потвърдено Наказателно
постановление № 11-01-523/19.12.2018г. на Директора на Агенция за държавна
финансова инспекция (АДФИ), с което за
нарушение на чл. 126, вр. §2 от ДР на Закона за публичните финанси, на
основание чл. 32, ал. 1, т. 1, вр. чл. 35, ал. 1 от ЗДФИ, на касатора е
наложено административно наказание „глоба“ в размер на 200 лева.
В касационната жалба се съдържат подробни
съображения за неправилност на първоинстанционното решение, поради нарушение на
материалния закон и съществено нарушение на процесуалните правила. Претендира
се отмяна на решението.
Ответникът Агенция за държавна
финансова инспекция, редовно призован, представител не се явява и не е
ангажирано становище по жалбата.
Представителят на Окръжна прокуратура
- Враца дава мотивирано заключение за неоснователност на касационната жалба.
В настоящото производство не са
представени нови писмени доказателства за установяване на касационните
основания.
Настоящият
съдебен състав, като взе предвид наведените в жалбата оплаквания, изразените от
страните доводи и съображения и след извършване на служебна проверка на
обжалваното решение, съгласно чл. 218,
ал. 2 от АПК, приема следното:
Касационната
жалба е подадена от надлежна страна в съответствие с установения срок по чл.
211, ал. 1 от АПК и същата е процесуално допустима. Разгледана по същество е
НЕОСНОВАТЕЛНА.
Предмет на касационна проверка е Решение
№ 65/20.06.2019 г., постановено по АНД № 55 по описа на Районен съд – Мездра за
2019 г., с което е потвърдено Наказателно постановление № 11-01-523/19.12.2018г.
на Директора на Агенция за държавна финансова инспекция (АДФИ). С последното,
за нарушение на чл. 126, вр. §2 от ДР на Закона за публичните финанси, на
основание чл. 32, ал. 1, т. 1, вр. чл. 35, ал. 1 от ЗДФИ, на Г.С. *** е
наложено административно наказание глоба в размер на 200 лева.
За да потвърди Наказателното
постановление, съдът е приел, че С., в качеството си
на кмет на Община Мездра и първостепенен разпоредител с бюджет е променил
предназначението на средства в размер на 4778,40 лева от целевата субсидия,
предоставена от държавния бюджет на Община Мездра за зимно поддържане и
снегопочистване на общински пътища, като с това си деяние е нарушил чл.126 от
Закона за публичните финанси.
Изложил е мотиви, че АУАН и НП са
издадени от компетентни органи, в кръга на правомощията им и в предвидената от
закона форма. Според районния съд нарушението не може да се квалифицира като
маловажен случай. Счел е
за правилна дадената правна квалификация
и съответно на извършеното административно нарушение по размер наложено
административно наказание.
Решението е
правилно и следва да се
остави, в сила като на основание чл. 221, ал. 2, изр. последно от АПК
касационният съд препраща към мотивите на РС – Мездра. Наведените с
касационната жалба доводи са неоснователни.
Без
значение за установяване на нарушението и ангажиране на
административнонаказателната отговорност са твърденията за това какви дейности
са били обезпечени с тези средства.
Правилно
е определена датата на нарушението, тъй като законът изисква да не се променя
предназначението на средствата в края на годината (чл. 126 от ЗПФ). Т.е. от
значение е наличието на тези средства към 31.12.2016г., доколкото законодателят
позволява такива остатъци през годината да се разходват и за други дейности,
при условие, че в края на годината не е променено тяхното предназначение. В
процесния случай към 31.12.2016г. е установено, че остатъкът от 4778,40 лева,
неусвоени средства от целевата субсидия, предоставена от Държавния бюджет на Община
Мездра за зимно поддържане и снегопочистване на общински пътища не
е наличен.
Районният съд правилно и съответно на
доказателствата е установил фактическата страна на спора и въз основа на нея е
формирал правни изводи, които се споделят от настоящия състав в пълнота.
Осъществил е цялостен контрол за законосъобразност на оспореното НП, като е
извел правилни и обосновани изводи. Обосновано и правилно при кредитиране на
събраните писмени и гласни доказателства в мотивите си въззивният съд е приел,
че по безспорен начин се установява извършеното от касатора нарушение.
Производството за административно
наказателна отговорност се е развило при спазване на установените процесуални
правила и в съответствие с материалния закон. Няма допуснати съществени
процесуални нарушения или съществено нарушаване на правото на защита на
наказаното лице при установяване на нарушението, определянето на нарушителя и
правната квалификация на деянието и при прилагане на вида и размера на
наказанието, както е приел и РС в своето решение.
С оглед на изложеното и възраженията
на касатора в тази насока са неоснователни.
При осъществения контрол по реда на
чл. 218, ал. 2 от АПК относно валидността, допустимостта и съответствието на
решението с материалния закон, касационната инстанция намира, че обжалваното
решение е валидно, допустимо и правилно, поради което следва да остане в сила.
Водим от горното и на основание чл.
221, ал. 2 от АПК, вр. чл. 63, ал. 1, изр. 2 от ЗАНН Административен съд –
Враца
РЕШИ:
ОСТАВЯ
В СИЛА Решение № 65/20.06.2019
г., постановено по АНД № 55 по описа на Районен съд – Мездра за 2019 г.
Решението е окончателно и не подлежи
на обжалване и протест.
ПРЕДСЕДАТЕЛ:
ЧЛЕНОВЕ: 1.
2.