Решение по дело №331/2021 на Административен съд - Търговище

Номер на акта: Не е посочен
Дата: 31 януари 2022 г. (в сила от 1 август 2022 г.)
Съдия: Албена Стефанова Стефанова
Дело: 20217250700331
Тип на делото: Административно дело
Дата на образуване: 1 декември 2021 г.

Съдържание на акта

Р Е Ш Е Н И Е

 

№ 20                           31.01.2022 г.                 град Търговище

 

В ИМЕТО НА НАРОДА

 

Административен съд гр.Търговище,                    

На дванадесети януари     две хиляди двадесет и втора година ,

в публично съдебно заседание, в следния  състав:

                    

                                                                Председател -  Албена Стефанова

 

Секретар- Стоянка Иванова,

като разгледа докладваното от председателя административно дело № 331 по описа за 2021 г. на съда, за да се произнесе, взе предвид следното:

 

      Образувано е по жалба на Община Търговище, представлявана от кмета на Общината срещу Решение № РД-02-36-1207/09.11.2021г. на Ръководителя на управляващия орган /УО/ на Оперативна програма  „Региони в растеж“ /ОПРР/ 2014-2020г. и Заместник-министър на регионалното развитие и благоустройство-Н. Ст.. С посоченото Решение по т.2.1.1 от същото, на основание чл.73, ал.1, във връзка с чл.70, ал.1,т.9 от ЗУСЕСИФ за нередност,  съставляваща нарушение на чл.160 от Регламент /ЕС, Евроатом/ 2018/1045 на Европейския парламент и на Съвета от 18.07.2018г., както и на разпоредбите на чл.2, ал.1,т.1 и т.2 и ал.2 от Закона за обществените поръчки /ЗОП/ и чл.59, ал.6 от ЗОП, във връзка с чл.3, ал.3 от Закона за камарата на строителите /ЗКС/ -  „Изискване за задължителна регистрация в Централния професионален регистър на строителя /ЦПРС/“, на Община Търговище  е наложена  финансова корекция в размер на 3 567.95 лева с ДДС, представляваща 5 % от стойността на допустимите разходи по договори № Д-ОП-4/ BG16RFOP001-5.001-0031-C01-S-03 от 13.01.2020г. и № Д-ОП-3/ BG16RFOP001-5.001-0031-C01-S-04 от 13.01.2020г. с изпълнител „Арк Билдинг“ ООД, гр. Ямбол.

      В жалбата като основание се навежда нарушение на материалния закон. Излага се твърдение, че Община Търговище не е възложител на обществена поръчка по смисъла на действащия ЗОП. Излага се и становище, че възложителят разполага с оперативна самостоятелност по отношение определянето на критериите за подбор и е упражнил това свое право в рамките на закона и при пълно зачитане на принципите на равнопоставеност и недопускане на дискриминация и свободна конкуренция. Излагат се подробни доводи, обосноваващи, че заложеното от възложителя изискване относно критерий за подбор - годност на участниците по отношение на случаите, в които участник е обединение, а именно изискването за регистрация в ЦПРС, да се доказва от всеки участник в обединението, който ще извършва строителство, съобразно разпределението на участието на лицата при изпълнение на дейностите, предвидено в договора за създаване на обединение, се явява в пълно съответствие с относимата нормативна уредба и в този смисъл не е налице твърдяното от УО нарушение, изразяващо се неправилно приложение на чл.59, ал.6 от ЗОП. Излага се твърдение, че условието касае не всички участници в обединението, а само тези които ще извършват строителство, съобразно предвиденото в договора за създаване на обединението. Излага се и становище за липса на хипотеза по т. 11 б. „б“ от Приложение №1 към чл. 2, ал. 1 от Наредба за посочване на нередности, представляващи основания за извършване на финансови корекции, и процентните показатели за определяне размера на финансовите корекции по реда на ЗУСЕСИФ приета с ПМС № 57 от 28.03.2017 г. Навежда се, че твърдяното от УО нарушение не само, че няма за последица нанасянето на вреда на общия бюджет на ЕС, но и дори хипотетично не „би имало“ такава. В тази връзка по никакъв начин не може да се направи заключение, че въпросните нарушения попадат в обхвата на дефиницията за „нередност“ по смисъла на чл. 2, т. 36 от Регламент 1303/13г. Излагат се подробни доводи, обосноваващи липсата на втория елемент от фактическия състав на чл. 72, ал.1 от ЗУСЕСИФ - наличието на имуществена вреда. Моли се оспореното Решение да бъде отменено поради липса на извършени нарушения при провеждането на обществена поръчка с предмет „Текущ ремонт на два обекта по проект „Сигурност в общността", осъществяван по ОПРР 2014-2020, по 2 обособени позиции".  

В съдебно заседание оспорващият се представлява от ст.юрисконсулт Н. Н., която уточнява, че Решение № РД-02-36-1207/09.11.2021г. на Ръководителя на управляващия орган /УО/ на Оперативна програма  „Региони в растеж“ /ОПРР/ 2014-2020г. се оспорва в частта по т.2.1.1 от същото, за нередност, съставляваща нарушение на чл.160 от Регламент /ЕС, Евроатом/ 2018/1045 на Европейския парламент и на Съвета от 18.07.2018г., както и на разпоредбите на чл.2, ал.1,т.1 и т.2 и ал.2 от ЗОП и чл.59, ал.6 от ЗОП, във връзка с чл.3, ал.3 от ЗКС. Поддържа оспорването в жалбата на изложените в нея основания. Представя писмена защита, в която излага доводи, обосноваващи че в конкретния случай не е доказано от органа, че от твърдяното от него в оспорения акт нарушение са произлезли вреди за общностния бюджет или неоправдани разходи, с което е налице несъответствие с правилата за налагане на финансови корекции. Моли оспореното решение да бъде отменено като незаконосъобразно. Претендира юрисконсултско възнаграждение. Прави възражение за прекомерност на претенцията на ответника за разноски.

Ответникът по оспорването – Ръководителят на управляващия орган /УО/ на Оперативна програма  „Региони в растеж“ /ОПРР/ 2014-2020г. и Заместник-министър на регионалното развитие и благоустройство-Н. Ст. в съдебно заседание не се явява и не изпраща представител. Представена е писмена защита от процесуалният му представител ст.юрисконсулт Нина Благоева, в която се излага становище за неоснователност на жалбата. Излагат се подробни доводи, обосноваващи издаването на оспореното Решение при спазване на процесуалните правила, на законовите изисквания за форма и съдържание и при правилно приложение на материалния закон.Моли се жалбата да бъде отхвърлена като неоснователна. Претендира се юрисконсултско възнаграждение. Прави се възражение за прекомерност на претенцията на ответника за разноски.

 От събраните по делото доказателства, съдът приема за установено от фактическа страна следното:

На 21.08.2018г. между Община Търговище и управляващият орган /УО/ на Оперативна програма  „Региони в растеж“ /ОПРР/ 2014-2020г. е сключен Административен договор № РД-02-37-22/21.02.2018г. за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ в максимален размер до 1 035 585.49 лева за изпълнение на проектно предложение № BG16RFOP001-5.001-0031 „Сигурност в общността“.

Съгласно приложената по делото Заповед № 3-01-862/14.11.2016г. на Кмета на община Търговище, на Заместник кмета –Валентин Методиев Велчев са възложени функциите  да организира и провежда процедурите по възлагане на обществените поръчки и да сключва договорите във връзка с тях.

С Решение № 3-ОП-88 от 27.08.2019 г. на заместник кмета на Община Търговище е открита обществена поръчка от вида „открита процедура“ по Закона за обществените поръчки /ЗОП/ с предмет: „Текущ ремонт на два обекта по проект „Сигурност в общността”, осъществяван по ОПРР 2014-2020, по 2 обособени позиции:

ОП1- Текущ ремонтна апартамент за създаване на „Ново наблюдавано жилище за младежи от 18 до 21 годишна възраст с капацитет 4 човека;

ОП2 - Текущ ремонт на „Център за обществена подкрепа” за разширяване на капацитета му“.

Прогнозната стойност на поръчката е 65 000 лв. без ДДС. Подадени са следния брой оферти за обособените позиции:

- по ОП 1: общо 2 на брой оферти.

- по ОП 2: общо 2 на брой оферти.

В Обявлението за обществената поръчка, в раздел III, т. 1.1, от т.1 „Условия за участие“, като условия е обявено следното: „ Участникът следва да е вписан в Централния професионален регистър на строителя, за изпълнение на строежи, със следния обхват – строителни дейности по обекти първа група, пета или по-висока категория, съгласно Наредба №1 от 30.07.2003 г. за номенклатурата на видовете строежи и чл. 137 от ЗУТ. Изискването се отнася и за двете обособени позиции…“.

В Обявлението за обществената поръчка, в раздел III, т. 1.1, както и в Документацията към същата обществена поръчка, раздел У, т. 2.3 е обявено и следното: „… Съгласно чл. 60 от ЗОП, чуждестранните участници могат да са  регистрирани в аналогични регистри съгласно законодателството на държавата членка, в която са установени.

При участие на обединение, което не е юридическо лице, изискването за регистрация се доказва от всеки участник в обединението, който ще извършва строителство съобразно разпределението на участието на лицата при изпълнение на дейностите, предвидено в договора за създаване на обединението…“.

С Решение №146/10.12.2019г. на заместник кмета на Община Търговище е обявен за изпълнител на обществената поръчка класирания на първо място кандидат - „Арк Билдинг“ ООД, гр. Ямбол. С изпълнителя за всяка една от обособените позиции на обществената поръчка са сключени договори № Д-ОП-4/ BG16RFOP001-5.001-0031-C01-S-03 от 13.01.2020г. и № Д-ОП-3/ BG16RFOP001-5.001-0031-C01-S-04 от 13.01.2020г.

Във връзка с постъпил сигнал за нередност №1766 в ГД „Стратегическо планиране и програми за регионално развитие“ МРРБ с Писмо с изх. № 99-00-6-592/08.09.2021 г. Община Търговище е уведомена за сигнала, както и за първоначалното становище на УО на ОПРР и предприетите мерки, и за правото и да представи коментари, бележки и/или допълнителни документи, с които да мотивира искане да не се налага финансова корекция. В законоустановения 14-дневен срок  от страна на Община Търговище е постъпило възражение с рег. № РД-01-9578/21.09.2021 г.

На 09.11.2021 г. Ръководителят на управляващия орган /УО/ на Оперативна програма  „Региони в растеж“ /ОПРР/ 2014-2020г. и Заместник-министър на регионалното развитие и благоустройство-Н. Ст. е издал процесното Решение РД-02-36-1207/09.11.2021г за налагане на финансова корекция.  С  т.2.1.1 от Решението, на основание чл.73, ал.1, във връзка с чл.70, ал.1,т.9 от ЗУСЕСИФ за нередност,  съставляваща нарушение на чл.160 от Регламент /ЕС, Евроатом/ 2018/1045 на Европейския парламент и на Съвета от 18.07.2018г., както и на разпоредбите на чл.2, ал.1,т.1 и т.2 и ал.2 от Закона за обществените поръчки /ЗОП/ и чл.59, ал.6 от ЗОП, във връзка с чл.3, ал.3 от Закона за камарата на строителите /ЗКС/ -  „Изискване за задължителна регистрация в Централния професионален регистър на строителя /ЦПРС/“, на Община Търговище  е наложена  финансова корекция в размер на 3 567.95 лева с ДДС, представляваща 5 % от безвъзмездната финансова помощ по договори № Д-ОП-4/ BG16RFOP001-5.001-0031-C01-S-03 от 13.01.2020г. и № Д-ОП-3/ BG16RFOP001-5.001-0031-C01-S-04 от 13.01.2020г. с изпълнител „Арк Билдинг“ ООД, гр. Ямбол.

С т 2.1.2 по отношение на твърдяното нарушение „неясен критерии за подбор Ръководителят на управляващия орган /УО/ на Оперативна програма  „Региони в растеж“ /ОПРР/ 2014-2020г. е приел, че не е налице нарушение и производството по сигнал  №1766 в тази му част е прекратено.

В решението като мотиви за издаването на оспорената му част по т.2.1.1,  органът е  приел, че така поставеното изискване от възложителя в Обявлението за обществената поръчка, в раздел III, т. 1.1  е ограничително спрямо участниците в обединението, които ще извършват строителни дейности в рамките на обединението, но не са вписани в ЦПРС. Така поставеното от възложителя изискване - всеки член на обединението, извършващ такива дейности, да е регистриран в ЦПРС необосновано ограничава участието на субекти, които не разполагат със съответната регистрация в ЦПРС, но имат право на основание чл. 3, ал. 3 от ЗКС да участват в изпълнението на строително-монтажни дейности, съвместно с регистрирано по надлежния законов ред лице. Органът е приел, че с поставянето на изискване с такова съдържание възложителят е нарушил - чл.2, ал.1,т.1 и т.2 и ал.2 от ЗОП и чл. 59, ал. 6 от ЗОП, във връзка с чл. 3, ал. 3 от ЗКС като норми на националното законодателство и  чл.160 от Регламент /ЕС, Евроатом/ 2018/1045 на Европейския парламент и на Съвета от 18.07.2018г. като норма на ЕС.

Прието е, че посоченото нарушение  има негативен финансов ефект за общностния бюджет. Изведен е извод, че в случая нередността се обосновава с обективно нарушение на материалния закон, чрез което се засяга конкуренцията и се създават предпоставки за неподаване/некласиране на икономически най-изгодна оферта, което от своя страна води до вреда на националния или бюджета на ЕС.

Прието е също така, че установеното нарушение представлява нередност по т. 11 „Използване на: критерии за подбор, критерии за възлагане, или условия за изпълнение на поръчката, които не са дискриминационни по смисъла на т. 10 от настоящото приложение, но ограничават достъпа на кандидатите или участниците, б.6) - „случаите, при които са приложени дискриминационни критерии/условия/спецификации, но е налице минимално ниво на конкуренция, т.е. получени са две или повече оферти, които са допуснати и отговарят на критериите за подбор“ от Приложение Хе 1 към чл. 2, ал. 1 от Наредба за посочване на нередности, представляващи основания за извършване на финансови корекции, и процентните показатели за определяне размера на финансовите корекции по реда на ЗУСЕСИФ, приета с ПМС № 57 от 28 март 2017 г.

Размерът на финансовата корекция е определен от органа чрез прилагане на пропорционален методи по реда на чл. 3, ал. 2 от Наредбата за посочване на нередности, приета с Постановление № 57 на Министерски съвет от 28 март 2017 г., тъй като с оглед естеството на нарушението органът е приел, че не е възможно да се направи точно количествено определяне на финансовото отражение на нарушенията върху изразходваната безвъзмездна финансова помощ по договора.

На бенефициента - Община Търговище е определен размер на финансова корекция от  3 567,95 лв. с ДДС, съставляващ 5 % от стойността на допустимите разходи по договори, както следва: Договор № ВС16КЕОРО001-5-001-0031-С01-5-03 от 13.01.2020 г. с изпълнител „Арк Билдинг“ ООД на стойност 24 543,95 лв. без ДДС и Договор Х. ВС16КЕОРО001-5-001-0031-С01-8-04 от 13.01.2020 г. с изпълнител „Арк Билдинг“ ООД на стойност 34 921,87 лв. без ДДС. Неправомерният разход е изчислен върху стойността на всички допустими разходи по договорите с изпълнители в общ размер на 71 358,98 лв. с ДДС.

Община Търговище е уведомена за Решение № РД-02-36-1207/09.11.2021г. на Ръководителя на управляващия орган /УО/ на Оперативна програма  „Региони в растеж“ /ОПРР/ 2014-2020г. на 09.11.2021г. чрез кореспонденция ИСУН /видно от приложената по делото извадка стр.224 от делото/.

Жалбата на Община Търговище срещу горепосоченото Решение е подадена в Административен съд –Търговище на 19.11.2021г. с вх.№ РД-01-11815/19.11.2021г., чрез органа, издал оспорения акт.

Съгласно приложената по делото Заповед №РД-02-14-909/21.10.2021г. на Министъра  на регионалното развитие и благоустройство Заместник-министърът на регионалното развитие и благоустройство - Н. Ст. е определена за Ръководител на управляващия орган /УО/ на Оперативна програма  „Региони в растеж“ /ОПРР/ 2014-2020г.

Не се спори по делото, че допустимите разходи по договорите с изпълнителите са в общ размер на 71 358,98 лв. с ДДС, както и че процесният проект е финансиран 100 % от Европеския фонд.

Не се спори по делото, че предмета на обществена поръчка, открита с Решение № 3-ОП-88 от 27.08.2019 г.  „Текущ ремонт на два обекта по проект „Сигурност в общността”, осъществяван по ОПРР 2014-2020, по 2 обособени позиции, както следва: ОП1 – Текущ ремонт на апартамент за създаване на „Ново наблюдавано жилище за младежи от 18 до 21 годишна възраст с капацитет 4 човека; ОП2 – Текущ ремонт на „Център за обществена подкрепа” за разширяване на капацитета му“, обхваща строежи от пета категория.

Така установената фактическа обстановка се подкрепя от събраните по делото  писмени доказателства.

 При така установеното, съдът намира жалбата за допустима по следните съображения:

 Жалбата е подадена в срок, срещу акт, подлежащ на съдебно оспорване.  Жалбата е подадена от надлежна страна - адресат на оспорения акт и при наличие на правен интерес.

При разглеждане на жалбата по същество съдът, прави следните правни изводи:

Оспореното решение е издадено при условията на делегация, при надлежно оправомощаване, съгласно Заповед №РД-02-14-909/21.10.2021г. на Министъра  на регионалното развитие и благоустройство, чл. 5, ал. 1, т. 10 от Устройствения правилник на Министерството на регионалното развитие и благоустройството, Решение № 792/17.12.2013 г. ,т. 1, буква А на Министерския съвет, с оглед на което съдът приема, че същото е издадено от материално компетентен орган.

В съответствие с чл. 73, ал. 2 от ЗУСЕСИФ, преди издаването на Решението по ал. 1, Ръководителят на УО е осигурил възможност на Община Търговище да представи писмени възражения, като в тази насока не е допуснато процесуално нарушение. Оспореното Решение съдържа фактически и правните основания на органа за неговото издаване като са обсъдени подадените от Община Търговище възражения и органа е изложил собствени мотиви относно преценката си да не ги приеме за основателни.

По изложените съображения съдът приема оспореното Решение за издадено при спазване на законовите изисквания за форма и съдържание и при липса на допуснати процесуални нарушения, които да са съществени.

Във връзка със съответствието на оспорения акт с материалния закон, съдът намира следното:

Приетият от органа начин на квалифициране на твърдяното за осъществено от Община Търговище нарушение на   чл. 2, ал. 1, т. 1 и 2 и ал. 2 и  чл. 59, ал. 6 ЗОП във вр. с чл. 3, ал. 3 ЗКС, означава, че органът твърди за осъществени от бенефициера кумулативно две самостоятелни нарушения - на чл. 2, ал. 1, т. 1 и 2 и ал. 2 ЗОП и на  чл. 59, ал. 6 ЗОП във вр. с чл. 3, ал. 3 ЗКС. Разпоредбите на чл.160 от Регламент 2018/1045 на Европейския парламент и на Съвета от 18.07.2018г., както и  на член 2, ал. 1, т. 1 и 2 ЗОП установяват принципи при извършване на обществените поръчки. Тези норми са стандарт, решаващ аргумент при преценката за нарушаване на правните норми, но те не могат самостоятелно да бъдат нарушени. Те могат да бъдат нарушени във връзка с установено в закона конкретно задължение на възложителя. Правната квалификация на твърдяното от органа нарушение би следвало да бъде  чл. 59, ал. 6 във вр. вр. с чл. 2, ал. 1, т. 1 и 2 и ал. 2 ЗОП във вр. с чл. 3, ал. 3 ЗКС. В тази насока Решение №10963/01.11.2021г. на ВАС по ад.д.№7311/2021г.

Нормата чл.59, ал.6 от ЗОП предвижда, че при участие на обединения, които не са юридически лица, съответствието с критериите за подбор се доказва от обединението участник, а не от всяко от лицата, включени в него, с изключение на съответна регистрация, представяне на сертификат или друго условие, необходимо за изпълнение на поръчката, съгласно изискванията на нормативен или административен акт и съобразно разпределението на участието на лицата при изпълнение на дейностите, предвидено в договора за създаване на обединението. В случая става въпрос именно за такова нормативно изискване, свързано с регистрация, на което следва да отговаря всеки участник, който ще изпълнява пряко СМР по поръчката. Според чл. 3, ал. 2 от ЗКС строителите, изпълняващи строежи от първа до пета категория по чл. 137, ал. 1 от Закона за устройство на територията или отделни видове строителни и монтажни работи, посочени в Националната класификация на икономическите дейности, позиция "Строителство", подлежат на вписване в Централния професионален регистър на строителя, наричан по-нататък "регистъра". Безспорно по делото е установено, че предмета на обществената поръчка „Текущ ремонт на два обекта по проект „Сигурност в общността”, осъществяван по ОПРР 2014-2020 и по 2-те обособени позиции обхваща строежи от пета категория, следователно участниците, включени в обединението, които съгласно договора за последното, ще изпълняват СМР, следва да отговарят на законовото изискване на чл. 3, ал. 2 от ЗКС за регистрация  в ЦПРС.

В Обявлението за обществената поръчка, в раздел III, т. 1.1, както и в Документацията към същата обществена поръчка, раздел У, т. 2.3 изрично е посочено, че изискването за регистрация и неговото доказване се поставя само за участника в обединението, който ще извършва строителство съобразно разпределението на участието на лицата при изпълнение на дейностите, предвидено в договора за създаване на обединението.

Ако се позволи на влизащите в такова обединение субекти, които ще участват в СМР да не отговарят на изискването на чл.3, ал.2 от ЗКС, то ще се заобиколи изискването за изначална проверка относно това, дали даден субект може да осъществява ефективно, качествено и безопасно строителна дейност, каквато проверка се прави преди това вписване.

Съдът намира, че е налице изключението на  чл. 59, ал. 6 ЗОП - "съответна регистрация представяне на сертификат или друго условие, необходимо за изпълнение на поръчката, съгласно изискванията на нормативен акт или административен акт и съобразно разпределението на участието на лицата при изпълнение на дейностите, предвидени в договора". В конкретния случай е необходима регистрация в ЦПРС и това условие, така както е предвидено в обявлението и документацията към процесната обществена поръчка се отнася само до участниците в обединението, които ще изпълняват строителна дейност, съгласно договора за създаването на обединението, съгласно одобрените от възложителя условия. С оглед изложеното, съдът приема, че така поставеното изискване не е ограничително,  не е налице нарушение на чл.59,ал.6 от ЗОП, а още по-малко такова с финансово изражение /с оглед обстоятелството, че в случая имаме подадени по две оферти за всяка от обособените позиции и не е налице недопуснат до участие кандидат – следователно не са нарушени и правилата за конкуренция и свободен пазар/. В тази насока Решение № 11126 от 18.08.2020 г. на ВАС по адм. д. № 4411 от 2020 г.

На основание всичко гореизложено,  съдът намира, че описаното в  т.2.1.1  от оспореното Решение условие към кандидатите не представлява нарушение на чл.160 от Регламент 2018/1045 на Европейския парламент и на Съвета от 18.07.2018г. както и на ЗОП, респективно нередност по смисъла на чл.70, ал.1,т.9 от ЗУСЕСИФ и липсва основание за налагане на финансова корекция. Оспореното Решение в тази му част се явява постановено при неправилно приложение на материалния закон и като такова следва същото да бъде отменено като незаконосъобразно.

При този изход на правния спор, на основание чл.143, ал.1 от АПК следва искането на оспорващия за присъждане на разноски да бъде уважено. Следва на Община Търговище да бъдат присъдени разноски в общ размер на  388.54  лева, съставляващи 28.54 лева платена държавна такса и 360 лева юрисконсултско възнаграждение, съгласно претенцията на ответника по приложен по делото списък.

Воден от горното и на основание чл.172, ал.2 от АПК, съдът

 

Р  Е  Ш  И  :

 

ОТМЕНЯ по жалба на Община Търговище, представлявана от кмета  Решение № РД-02-36-1207/09.11.2021г. на Ръководителя на управляващия орган /УО/ на Оперативна програма  „Региони в растеж“ /ОПРР/ 2014-2020г. и Заместник-министър на регионалното развитие и благоустройство-Н. Ст., в частта по т.2.1.1, с която на основание чл.73, ал.1, във връзка с чл.70, ал.1,т.9 от ЗУСЕСИФ за нередност, съставляваща нарушение на чл.160 от Регламент /ЕС, Евроатом/ 2018/1045 на Европейския парламент и на Съвета от 18.07.2018г., както и на разпоредбите на чл.2, ал.1,т.1 и т.2 и ал.2 от Закона за обществените поръчки /ЗОП/ и чл.59, ал.6 от ЗОП, във връзка с чл.3, ал.3 от Закона за камарата на строителите /ЗКС/ -  „Изискване за задължителна регистрация в Централния професионален регистър на строителя /ЦПРС/“, на Община Търговище  е наложена  финансова корекция в размер на 3 567.95 лева с ДДС, представляваща 5 % от стойността на допустимите разходи по договори № Д-ОП-4/ BG16RFOP001-5.001-0031-C01-S-03 от 13.01.2020г. и № Д-ОП-3/ BG16RFOP001-5.001-0031-C01-S-04 от 13.01.2020г. с изпълнител „Арк Билдинг“ ООД, гр. Ямбол.

 

ОСЪЖДА Министерство на регионалното развитие и благоустройство да заплати на Община Търговище, представлявана от кмета на Общината, разноски по делото в общ размер на 388.54  лева /триста осемедесет и осем лева и петдесет и четири стотинки/.

 

Решението подлежи на обжалване пред Върховния административен съд в 14-дневен срок от неговото получаване.

 

   Препис от решението да се изпрати на страните.

 

                                                   Председател: