Решение по дело №271/2019 на Административен съд - Пловдив

Номер на акта: 2471
Дата: 29 ноември 2019 г.
Съдия: Явор Иванов Колев
Дело: 20197180700271
Тип на делото: Административно дело
Дата на образуване: 28 януари 2019 г.

Съдържание на акта

Р     Е     Ш     Е     Н     И     Е

 

Номер   2471   Година  2019, 29.11. Град  ПЛОВДИВ

 

В ИМЕТО НА НАРОДА

 

ПЛОВДИВСКИ АДМИНИСТРАТИВЕН СЪД – ІІ отд., VІІ състав

 

   на 30.10.2019 година

 

в публичното заседание в следния състав:

 

ПРЕДСЕДАТЕЛ: ЯВОР КОЛЕВ

 

Секретар: СЪБИНА СТОЙКОВА

                                     

като разгледа докладваното от СЪДИЯ ЯВОР КОЛЕВ адм. дело номер 271 по описа за 2019 година и като обсъди:  

 

                                      Производство пред първа инстанция.

Жалбоподателят Н.П.П., вкл. и като ЕТ“Д-Р Н.П. – АМБУЛАТОРИЯ ЗА ИНДИВИДУАЛНА ПРАКТИКА ЗА ПЪРВИЧНА ПО­МОЩ ПО ДЕНТАЛНА МЕДИЦИНА“, е оспорил Заповед №РД-86 от 15.01. 2019г. на Кмета на Община – Карлово, с която е определен за наемател на общински имот: стоматологичен кабинет №9, с полезна площ 13,90 кв.м., нахо­дящ се в сграда – здравна служба, построена в УПИ VI-културен дом, кв.52, с ад­рес село Васил Левски, ул.“Първа“№2, ет.1, „Д. М.-Т. АИПППДМ“ЕООД – спечелил търга с месечна наемна цена от общо 42 лева с вкл. ДДС за срок от 10 години.

Недоволен от така издадения административен акт, жалбоподателят чрез пълномощника си адв. Х., счита същия за незаконосъобразен, излага конкретни доводи и настоява за неговата отмяна. Твърди, че не е спазе­на процедурата по чл.81 ал.1 и ал.2 от Наредбата за реда за придобиване, управление и разпореждане с общинска собственост/НРПУРОС/, приета от Об­щин­ски съвет Карлово. Подробни съображения излага в депозирана по делото писмена защита. Претендира разноски.

Ответникът – Кмет на Община Карлово, чрез процесуалния си представи­тел адв. Ц., счита жалбата за неоснователна и настоява за нейното отхвър­ля­не. Подробни съображения излага в депозирани по делото писмени бележки.

Заинтересованата страна – „Д. М.-Т. АИПППМД“ ЕООД, чрез процесуалния си представител адв. П., счита жалбата за неос­нователна и настоява за нейното отхвърляне. Подробни съображения излага в депозирани по делото писмени бележки. Претендира разноски съглас­но представен списък.

Пловдивският административен съд – Второ отделение, седми състав, след като прецени поотделно и в съвкупност събраните в настоящото произ­водство доказателства, намира за установено следното.

Жалбата е подадена в срок и от надлежна страна, имаща право и инте­рес от обжалването, поради което e ДОПУСТИМА. Разгледана по същество, същата е НЕОСНОВАТЕЛНА по следните съображения.

Преди всичко следва да се посочи, че правният интерес на оспорващата се обосновава с твърдението, че поради нарушение на съответните правила, същата не е могла да вземе участие в проведената процедура, т.е. е била лишена от възможността да се уведоми за нея, поради което търгът в крайна сметка е приключил без тя да участва в наддаването.

В този връзка следва да се посочи, че с Решение №1156, взето с Прото­кол №47 от 25.10.2018г. на Общински съ­вет Карлово/л.59-61/, на основание чл.21 ал.1 т.8 ЗМСМА, чл.14 ал.7 ЗОС и чл.11 ал.2 от Наредбата по чл.8 ал.2 ЗОС и като е взето предвид Предложение №93-00-2562 от 15.10.2018г. на Кме­та на Община Карлово/л.62-63/, е дадено съгласие да се проведе публичен търг с тайно наддаване за отдаване под наем за срок от 10 години на въпросния сто­матологичен кабинет №9, находящ се в с. Васил Левски. Със същото решение е определена и началната тръжна цена, съответстваща на пазарна оценка, изготвена от оценител/л.64-71/, одобрени са и условията за участие в търга.

Във връзка с това решение и на основание чл.14 ал.2 и ал.7 ЗОС, Кметът на Община Карлово е издал Заповед №РД-987/19.11.2018г., с която е наредил организирането и провеждането на 08.01.2019г. от 14,00 часа в зала „Васил Караиванов“ в административната сграда на Община Карлово, публично опо­вес­тен търг с тайно наддаване за отдаване под наем на ДМА, лекарски и стома­то­логични кабинети, подробно описани в заповедта, сред които и процесният стоматологичен кабинет №9, находящ се в село Васил Левски/л.57-58/. В запо­ведта са описани обектите, определен е видът на търга, условията за участие в него, размер и срок за плащане на депозита за участие в търга, мястото и сро­кът за получаване, съответно за подаване на документи за участие в търга, утвърдена е тръжната документация/л.38-49/, както и са определени дата и условия за провеждане на повторен търг.

Извършено е съобщаване на 28.11.2018г. в един местен - в-к „Диалог днес“/л.51-52/, на 23.11.2018г. на интернет страницата на Община Карлово /http://karlovo.bg/currentNews-5168-newitem.html/, както и на информационното табло в сградата на общинска администрация гр. Карлово на 27.11.2018г./л.53/, на информационното табло на кметството и здравната служба – на 27.11.2018г. /л.50/.

Със Заповед №РД-12/04.01.2019г. на Кмета на Община Карлово, е назна­чена Комисията, която следва да проведе търга/л.35/.

Със заявление от 04.01.2019г. за участие в публичен търг с тайно надда­ване за отдаване под наем на стоматологичен кабинет №9, находящ се в село Васил Левски, „Д. М.-Т. – АИПППДМ“ЕООД е обективирала искане за участие, като са приложени и съответните изискуеми документи/л.14 и сл./. Други участници не са били регистрирани, нито е била закупувана тръжна документация от други лица/л.36-37/.

На 08.01.2019г. е проведен търгът и е съставен протокол/л.13/, от който се установява, че председателят на комисията е извършил проверка и като е установил присъствието на всички членове на конкурсната комисия, е обявил неговото откриване при първоначална тръжна месечна цена 33,00 лева без ДДС. В срок е регистриран един кандидат, описан в списъка, неразделна част от протокола/л.36/ и на основание чл.86 ал.2 от НРПУРОС, е приел, че търгът може да бъде проведен. Посочва се също така, че Председателят на комисията е отворил представения от кандидата голям плик, проверил е редовността на документите, съдържащи се в него и е обявил кандидата за допуснат до учас­тие в търга/л.29/. След това е бил отворен малкият плик с ценово предложение /л.28/ и е съобщил предложената цена – 35,00 лева и е обявил участника „Д. М.-Т. – АИПППДМ“ЕООД за спечелил.

Въз основа на цитирания протокол, Кметът на Общината е издал и оспо­рената в настоящото производство Заповед №РД-86 от 15.01.2019г./л.10/. Запо­ведта е залепена на информационното табло в административната сграда на Община Карлово на 15.01.2019г./л.12/.

Спор по така установената фактическа обстановка не се формира между страните, с изключение на редовността на публикуване на обявата за провеж­дането на търга на информационното табло в сградата на кметството и на още едно видно място, съгласно разпоредбата на чл.81 ал.1 НРПУРОС.

За изясняване на фактите по делото, като свидетели по делото са разпи­тани следните лица: Б. С.С. – жител ***, па­циент и приятел/ на жалбоподателката. Заявява, че не е разбрал за открива­нето на процедура за отдаване под наем на зъболекарския кабинет, не е виж­дал обяви, знае за съществуването на две табла за залепване на уведомления – едно пред кметството и едно пред хранителния магазин, който е на 700-800 метра от Здравната служба. Твърди, че е заинтересован и постоянно минава покрай таблото, но не уточнява пред кое от двете табла. Впоследствие заявява, че има и трето табло – вътре в кметството, срещу входа, където е секретарката, но не е влизал вътре. И най-сетне сочи, че от страната на кметството има инфор­ма­ционно табло и обявите гледа от таблото пред кметството, но не е виж­дал обява за провеждане на търг.

С.И.Т. – жител *** и служител на жалбо­по­дателката. Заявява, че знае за съществуването на две официални табла – едно точно пред сградата на кметството и друго – вътре в самата сграда. Пред хранителния магазин посочва, че съществува и друго табло, но то е за всякакви обяви – за търгове за земи, за обяви за екскурзии и за други неща. Твърди, че не е видяла със сигурност да има обява за търга, но след неговото провеждане, е отишла вътре в сградата и е видяла, че там има залепена обява за търг за стоматологичния кабинет. Посочва, че обявата е била много голяма, не може да цитира, но си спомня, че в нея е пишело площта и е била специално за кабинета в с. Васил Левски, имало е няколко общи обяви – за Карлово и други села.

След предявяване находящата се на лист 54 по делото обява, свидетел­ката заявява, че видяната от нея обява е била от този тип, но ги е нямало дру­гите обекти от другите населени места. Посочва също така, че по делото не виж­да такава обява. Обикновено, според нея, обявите се лепят на таблото от­вън пред кметството и вътре на другото табло, като обявата за търга още стои на таблото, но не знае кога е залепена, видяла я е когато е станало въпрос за търга. Посочва и че от жалбоподателката е разбрала, че ще има търг, както и че тя й е казала, че ще я уведомят, за да може да участва.

Л.Б.Г. – Началник отдел „Общинска собственост“ в Об­щина Карлово. Заявява, че за въпросните обяви са се обадили на кметовете на кметствата, които са дошли на място и са си ги получили, като е трябвало да върнат протокол, че обявите са залепени. Твърди, че има протокол от кмета, че са извършени съответните действия по обявяване на съответното място в кметството. След среща с жалбоподателката е извършена инцидентна провер­ка без предупреждение, при която е установено, че обявата е залепена, но това е станало след провеждането на търга. Заявява, че няма документ или разпис­ка, с която кметовете да удостоверяват, че са получили обявите, както и няма регистър, в който да се вписват върнатите протоколи. Всеки търг си има досие и там се съхранява цялата документация – от заявлението до провеждане на търга и договора с наемателя. Посочва също така, че ако такъв документ /про­токол за залепване на уведомлението/ не се донесе, търг не се провежда, но до този момент, не е имало такъв случай.

М.Г.П. – старши специалист „Административно обс­луж­ва­не“ в Кметството на с. Васил Левски и пациент на жалбоподателката. Относно въпросната обява заявява, че доколкото знае, лично е била връчена на Кмета в два екземпляра. След като ги е донесъл в кметството, е трябвало с подръчни материали да бъдат залепени на таблата – едното – официално в сгра­дата и другото – метално, което е на улицата до самата сграда. Твърди, че обявите са били поставени на двете места на информационните табла, като в сградата на общината това е било сторено с кабърчета, а вторият екземпляр е бил залепен на металното табло с тиксо. Посочва също така, че кметът е бил подготвил протокол, на който е било отбелязано кога на коя дата е извършено залепването, като това е станало преди търга. След тази процедура кметът е взел протокола и го е занесъл в Община Карлово. Твърди, че тези протоколи не се изходират/за тях няма изходящи номера/.

Т.Б.С. – Председател на читалищното настоятелство в с. Васил Левски. Заявява, че почти всеки ден или най-малко през ден е посеща­вал сградата на читалището, в която се помещават още и кметството и стома­тологичният кабинет. Сградата е голяма – с два входа, южният, който е официа­лен през него се минава за здравната служба и към администрацията на чита­лището, а другият вход е за трудноподвижни хора, като входът за кметството е в северната част, там е сложено и информационното табло на кметството, кое­то се намира на южния централен вход отвън, на самия вход в началото на стъл­бището. Заявява, че има и други табла в селото, както в неговата северна част, така и в магазини и други обществено посещаеми обекти. Твърди, че се интересува, но обява, касаеща стоматологичния кабинет, не е виждал на табло­то, което се намира отвън на входа на сградата, а за другото табло няма впе­чатления, тъй като не минава от там. Не може да се сети на 27.11. какви обяви е имало на таблото, но такава не е виждал. Посочва също така, че по времето, когато той е бил кмет, не е имало конкретна заповед къде да се лепят обявите.

Д.С.С. – Кмет на с. Васил Левски в процесния период. Заявява, че документацията за отдаване под наем е получил от Общината, след което я е връчил на секретарката, за да залепи обявленията на таблата, което било нейна работа – едното табло е в кметството, а другото отвън до сгра­дата. Твърди, че протокол за това, че трябва да се сложи обявлението, не се прави и до сега не са процедирали по този начин. Заявява, че лично е видял на вътрешното табло обявлението, но на външното табло не го е видял, като това на вътрешното табло предполага, че стои около 20 дни. Като кмет сочи, че не изготвя нищо, не изготвя и протокол, тъй като няма такова задължение. Твър­ди, че в кметството има два входа – един откъм читалището, който не е офи­циален, и един към кметството, който вход използва и свидетелят, а граж­даните си влизат откъдето си искат. Сочи, че има заповед обявлението да се пос­тавя на двете табла, но той лично е видял обявлението на входа на вът­решното табло, на външното не е видял дали има залепено обявление, като посочва, че може да бъдат закрепени с кабърчета, може и по друг начин. Не може да каже дали след като е залепена обявата, протоколът е входиран някъде, тъй като това е работа на секретарката. Заявява, че изготвянето на про­токола и поставянето на входящи номера, са задължения на секретарката и той няма спомен дали е подписвал нещо в тази връзка. Входът, за който е спо­менал, че е залепено обявлението, е входът на кметството и когато минава от­там винаги си гледа обявите.

След предявяване на находящия се на лист 50 по делото протокол, свидетелят заявява, че този протокол е подписан от него.

Други доказателства в хода на съдебното производство не са ангажирани от страните.

При така установеното от фактическа страна, съдът формира следните правни изводи.

Съгласно чл.14 ал.1, ал.2 и ал.3 ЗОС, свободни нежилищни имоти – част­на общинска собственост, които не са необходими за нуждите на органите на общината или на юридически лица на издръжка на общинския бюджет, могат да се отдават под наем на трети лица, като отдаването им под наем се извършва от кмета на общината след провеждане на публичен търг или публично опо­вестен конкурс, освен ако в закон е предвидено предоставянето под наем да се извършва без търг или конкурс или е определен друг ред. Въз основа на ре­зултатите от търга или конкурса се сключва договор за наем от кмета на общи­ната или от оправомощено от него длъжностно лице. Срокът за отдаване под наем на имотите по ал.1 се определя от общинския съвет в наредбата по чл.8 ал.2 и не може да бъде по-дълъг от 10 години.

Съгласно чл.14 ал.7 и ал.8 ЗОС, свободни имоти или части от тях - публична общинска собственост, могат да се отдават под наем за срок до 10 години при условията и по реда на ал.2 след решение на общинския съвет. Части от имоти - публична общинска собственост, които са предоставени за управление по реда на чл.12, могат да се отдават под наем, при условие че не се възпрепятства осъществяването на дейностите, за които съответният имот е предоставен за управление. Наемните цени се определят от общинския съвет.

Редът за провеждане на публичен търг и публично оповестен конкурс за отдаване под наем и разпореждане с общински имоти е уреден в Глава ІV от НРПУРОС, приета с Решение №836, взето с протокол №40 от 24.06.2010г. на  Общински  съвет-Карлово, изм. и доп. с Решение №100/23.02.2012г., Решение  №798/28.02.2013г., Решение №799/28.02.2013г., Решение №1086/25.07.2013г., Решение №1317/28.11.2013г., Решение №1322/19.12.2013г., Решение №1473/ 13.02.2014г., Решение №1475/13.03.2014г., отменено с Решение №1069/19.06. 2017г. на Пловдивски административен съд, Решение №1484/27.03.2014г., Реше­ние №2011/27.11.2014г., Решение №52/28.01.2016г. и Решение №351/ 25.08.2016г., Решение №797/30.11.2017г., Решение №798/30.11.2017г. и Реше­ние №971/26.04.2018г. на Общински съвет-Карлово и  Решение №1069/19.06. 2017г. на Пловдивски административен съд.

Съгласно чл.93, ал.1, ал.2 и ал.3 от НРПУРОС, въз основа на резултати­те от търга, кметът на общината издава заповед, с която определя спечелилия участник, цената и условията на плащане при разпореждане, а при отдаване под наем се определя освен спечелилият участник и месечната/годишна/ наем­на цена и срока за плащането и. Заповедта по ал.1 се издава в седемдневен срок от датата на провеждане на търга и се обявява на информационното таб­ло в сградата на общинска администрация. Копие от заповедта се изпраща на участниците. Участниците в търга могат да обжалват заповедта на Кмета в чети­ринадесетдневен срок по реда на АПК. Жалбите се подават чрез Община Карлово пред Административен съд – Пловдив.

Или иначе казано, тръжната процедура представлява сложен фактически състав, обхващащ няколко относително обособени етапа на организация и про­веждане, всеки от който включва определени нормативно регламентирани дейст­вия и условия, осъществявани в предвидената от закона последовател­ност и при упражняване на правомощията на съответните органи. Заключител­ният етап в административна фаза е обявяването на класирането и опреде­лянето на участника, класиран на първо място, за спечелил търга. Проверката на законосъобразността на постановените актове и извършените действия в хо­да на проведената тръжна процедура, обусловили издаването на крайния ад­ми­нистративен акт, се извършва при проверката на законосъобразността на акта, с който приключва процедурата.

На първо място, съдът констатира, че процесната Заповед №РД-86/ 15.01.2019г. е издадена от Кмета на Община Карлово, следователно е издаде­на от компетентен орган и е валиден административен акт.

Постановена е и в изискуемата от закона форма и при спазване на изиск­ванията на чл.59 ал.2, т.4 АПК досежно нейното съдържание. Упражненото от административния орган правомощие за обявяване на спечелилия участник в проведения публичен търг с тайно наддаване за отдаване под наем на описа­ния по-горе стоматологичен кабинет – публична общинска собственост, е над­лежно обосновано в необходимата степен и от фактическа, и от правна страна.

При извършената проверка съдът не констатира допуснати съществени нарушения на относимите и приложими административнопроизводствени пра­ви­ла, водещи до опорочаването на обжалваната заповед и съставляващи от­менително основание по чл.146 т.3 АПК.

Процедурата е била открита със Заповед №РД-987/19.11.2018г. на компетентния за това орган - Кмет на Община Карлово, въз основа на взети реше­ния на Общински съвет Карлово, в конкретния случай Решение №1156, взето с протокол №47 от заседание на Общински съвет Карлово, проведено на 25.10.2018г.

Представени са и доказателства, установяващи изпълнение на посоче­ните в чл.81 ал.1 от НРПУРОС условия за нейното разгласяване чрез пуб­ликуване в един местен или регионален вестник – в-к „Диалог днес“ на 28.11. 2018г./л.51-52/, на 23.11.2018г. на интернет страницата на Община Карлово /http://karlovo.bg/currentNews-5168-newitem.html/, както и на информационното таб­ло в сградата на общинска администрация гр. Карлово на 27.11.2018г./л.53/, на информационното табло в сградата на кметството и на още едно видно мяс­то, когато имотът предмет на търга е извън гр. Карлово – на 27.11.2018г./л.50/.

До извод в обратната насока не водят допуснатите в хода на съдебното производство свидетелски показания. Това е така, защото видно от приложения по делото протокол на лист 50, изготвен и подписан от Д. *** и М.П.– секретар, същите удостоверяват залепване­то на копие от обява за търг, който ще се проведе на 08.01.2019г. на информа­ционното табло на кметството и на здравната служба. Тези констатации на длъж­ностните лица не са оборени от жалбоподателката в хода на съдебното производство при нейна доказателствена тежест, доколкото констатациите се съдържат в официален документ/протокол/, който се ползва с материална дока­зателствена сила, която не беше оборена, включително със свидетелските пока­зания, най-малкото поради факта, че никой от допуснатите свидетели не зая­вява еднозначно и категорично, че на 27.11.2018г. и в периода след това е извършил проверка на двете табла – това в кметството и това извън кметството и е установил, че на тях липсва процесното обявление.

Така св. Б. С. зая­вя­ва, че не е виждал обяви пред кметството, а вътре в кметството не е влизал, С.Т. заявява, че не е виждала обяви, но не посочва на кое от двете табла, същевременно след като вече е разбрала за приключилия търг, целенасочено е отишла и извършила проверка и е установила, че на таблото вътре в кметството има залепена обява, която обаче, не знае кога е била залепена, т.е. и двамата не заявяват категорично да са извършили нарочни проверки преди търга и там действително да са липсва­ли залепени въпросните обяви. Все в тази насока следва да се посочи, че и двамата свидетели са заинтересовани от спора лица, доколкото С.Т. е служител на жалбоподателката, а Б. С. е близък приятел и сътрудник в работата на жалбоподателката, поради което и съдът не кредитира в пълнота техните показания, а ще ги цени в съвкупност с останалите събрани по делото доказателства.

За целенасочена извършена проверка на въпросните две табла не гово­ри и третият, воден от жалбоподателката свидетел, Т. С., кой­то също не е минавал през кметството, а за таблото пред кметството посочва първона­чално, че не е виждал обяви, а впоследствие, че на 27.11. не може да се сети какви обяви е имало, но такава/като процесната/, не е виждал.

Все в тази насока следва да се посочи, че в ГПК, субсидиарно приложим на основание чл.144 АПК, и по-конкретно в чл.193 ГПК е уреден способ за стра­ната да се защитава срещу представените доказателства и тяхната доказа­телствена стойност, тъй като успешното провеждане на тази процедура води до изключване на документа от доказателствата, като се отрича неговата доказа­телствена стойност. Оспорването на доказателствената стойност на документа може да бъде насочено както срещу неговата формална доказателствена сила, така и срещу неговата материална доказателствена сила. Формалната сила на документа независимо дали е официален или частен документ се отнася единст­вено относно факта на писменото изявление и неговото авторство. Кога­то документът е диспозитивен, независимо дали е частен или официален, единст­веният способ да се оспори неговата истинност, е да се заяви, че той е неавтентичен, т.е. че е подправен, тъй като диспозитивните документи имат само формална доказателствена сила.

При официалните свидетелстващите документи, какъвто безспорно е протоколът от 27.11.2018г., в който е обективирано извършеното залепване на уведомленията на двете табла – вътре в кметството и извън него, е налице и материална доказателствена сила, т.е. при оспорване истинността на свиде­телстващи документи може да се опровергава формалната сила на докумен­тите, т.е. тяхната автентичност, но може да се опровергава и верността им, т.е. съдържанието на документа, като се твърди, че удостовереното в документа не отговаря на действителното фактическо положение. Оспорването на верността на документа е средство за защита срещу обвързващата материална доказа­телствена сила и по отношение оспорване верността на официалните свиде­телст­ващи документи, се открива производство по чл.193 ГПК.

Такова оспорване в настоящото производство обаче не бе заявено, по­ради което и не е открито нарочно производство по реда на чл.193 ГПК.

Посочените обстоятелства са от съществено значение за преценка вер­ността на представения протокол от 27.11.2018г., като същевременно от раз­пита на свидетелите М.П.– старши специалист „Административно обслужване“ в кметство с. Васил Левски, извършила залепването на въпросни­те две обявления – с кабърчета на таблото вътре в кметството и с тиксо на таб­лото пред кметството, подписала протокола и Д.С. – кмет на кмет­ство с. Васил Левски в процесния период, също потвърдил подписа си под този про­токол, се установява верността на обективираните в протокола обстоя­телства, а именно, че на процесната дата двете обявления са били залепени на двете предвидени за целта табла. За пълнота следва да бъде посочено също така, че съдът съобрази, че П. също е пациент на жалбоподателката и няма основания да се приеме, че би свидетелствала в ущърб на своята стома­толожка, а по отношение на С. – кмет през процесния период, се съобра­зи незаинтересоваността му към настоящия момент от развоя на събитията и обстоятелството, че понастоящем кметът на населеното място е друг. Всичко това дава основание да се приеме, че има изпълнение на задължението за уве­домяване на информационното табло в сградата на кметството и на още едно видно място на 27.11.2018г., което е надлежно обективирано в протокол от съ­щата дата, който протокол е с вярно съдържание, т.е. материалната му доказа­телствена сила не бе оборена в настоящия съдебен процес.

На следващо място, както вече се посочи, с оспорената Заповед на Кме­та на Община Карлово се финализира административната процедура на открития, обявен и проведен публичен търг за отдаване под наем на имот – пуб­лич­на общинска собственост, описан подробно по-горе в настоящото реше­ние.

Както вече се посочи, търгът е проведен в изпълнение на Решение № 1156, прието с Протокол №47/25.10.2018г. на Общински съвет Карлово, след изда­ване на заповед №РД-987/19.11.2018г. на Кмета на Община Карлово за откриване на процедура за отдаване под наем чрез публично оповестен търг с тайно наддаване на недвижим имот, публична общинска собственост, в която заповед са определени условията за участие, определена е и първоначалната тръжна цена, цена на тръжната документация, депозит за участие, дата, място и час на провеждане, в т.ч. къде и кога може да бъде закупена тръжната доку­мен­тация и съответно подадено заявление за участие в търга, определени са и условията за оглед на имота. В заповедта е уреден редът и за провеждане на втори търг. Утвърдена е и тръжната документация.

За проведения на 08.01.2019г. търг от Комисията, назначена със Заповед №РД-12/04.01.2019г. на Кмета на Община Карлово, е съставен протокол, в кой­то подробно са описани постъпилите тръжни документи, допуснатият участник, це­новото предложение и спечелилият търга. Протоколът е надлежно подписан от всички членове на комисията.

Или иначе казано, изцяло е спазена процедурата за отдаване под наем на недвижим имот, публична общинска собственост, регламентиран в разпоред­бите на Глава ІV от НРПУРОС.

Съдът намира също така и че оспореният административен акт е мотиви­ран. Необходимо е да се посочи в тази връзка, че мотивите могат да се съдър­жат в друг, предшестващ и издаден във връзка с процесния административен акт документ, който компетентният орган е възприел, съгласно Тълкувателно решение №16/31.03.1975г. на ОСГК на ВС на НРБ. В настоящия случай, такива друг, предшестващ постановяването на акта документ, е протоколът на коми­сията от самия търг.

При прилагане на правилата за разпределение на доказателствената те­жест в процеса по смисъла на чл.170 ал.1 АПК ответната страна в случая уста­нови съществуването на фактическите основания, посочени в заповедта и из­пъл­нението на законовите изисквания при постановяването и, поради което са настъпили разпоредените с нея неблагоприятни правни последици за оспор­ващата страна. Обратно, в случая оспорващият, който носи доказателствената тежест, с оглед общото правило на чл.154 ал.1 ГПК, приложим във връзка с чл.144 АПК, не успя да докаже фактите и обстоятелствата, на които основава твърденията си за незаконосъобразност на оспорения административен акт и претендира настъпването на благоприятни правни последици.

Не на последно място следва да се посочи, че самата оспорваща следва да е била наясно, че договорът и за наем №373 от 30.12.2008г. е срочен и изтича на 30.12.2018г., поради което за да продължи да ползва кабинета е следвало да участва в организирана от Община – Карлово регламентирана процедура, която е следвало да се развие преди последопосочената крайна дата. Въпреки това, Н.П. всъщност сочи, че е разбрала едва когато е бил определен за спечелил търга – заинтересованата страна „Д. М. – Т. АИПППДМ“ЕООД.

В тази връзка субективното очакване на П., че някой специално ще я уведоми за откритата тръжна процедура, се явява обективно необосновано, като непочиващо на правната уредба, а освен това лицето очевидно и само не е положило нормално дължимата грижа за опазване на интересите си.

С оглед гореизложеното, съдът приема, че обжалваната Заповед на Кме­та на Община Карлово, като издадена от компетентен орган, в предвидената от закона форма, в съответствие с материалния закон и при спазване на приложи­мите административнопроизводствени правила, е законосъобразна, а подаде­ната срещу нея жалбата е неоснователна и като такава, следва да бъде отхвър­лена.

При този изход на спора на основание чл.143 ал.3 АПК в полза на заинтересованата страна следва да се присъдят сторените разноски, които се констатираха в размер на 350 лева заплатено адвокатско възнаграждение. Такива се следват и на ответника, но доколкото същите не са претендирани, съ­дът не дължи произнасяне.

Ето защо и поради мотивите, изложени по-горе ПЛОВДИВСКИЯТ

АДМИНИСТРАТИВЕН СЪД –  ІІ отд., VІІ състав:

 

Р      Е      Ш      И

 

ОТХВЪРЛЯ жалбата на Н.П.П., вкл. и като ЕТ“Д-Р Н.П.-АМБУЛАТОРИЯ ЗА ИНДИВИДУАЛНА ПРАКТИКА ЗА ПЪРВИЧНА ПО­МОЩ ПО ДЕНТАЛНА МЕДИЦИНА“ с адрес гр.Пловдив,ул.“Бистрица“№15 срещу Заповед №РД-86 от 15.01.2019г. на Кмета на Община – Карлово, с която е оп­ре­делен за наемател на общински имот: стоматологичен кабинет №9, с по­лез­на площ 13,90 кв.м., находящ се в сграда – здравна служба, построена в УПИ VI-културен дом, кв.52, с адрес село Васил Левски, ул.“Първа“№2, ет.1, „Д. М.-Т. АИПППДМ“ЕООД – спечелил търга с месечна наемна цена от общо 42 лева с вкл. ДДС за срок от 10 години, като НЕОСНО­ВАТЕЛНА.

ОСЪЖДА Н.П.П., вкл. и като ЕТ“Д-Р Н.П.-АМБУЛАТОРИЯ ЗА ИНДИВИДУАЛНА ПРАКТИКА ЗА ПЪРВИЧНА ПОМОЩ ПО ДЕНТАЛНА МЕДИЦИНА“ с адрес гр.Пловдив,ул.“Бистрица“№15 да заплати на „Д.М.-Т. АИПППДМ“ЕООД със седалище гр.Пловдив, ул. „Петър Стоев“№151 сумата от общо 350/триста и петдесет/лева разноски по де­лото.

 

РЕШЕНИЕТО подлежи на обжалване пред ВАС на РБ в 14 – дневен срок от съобщението до страните за постановяването му.

 

 

 

                                        АДМИНИСТРАТИВЕН СЪДИЯ :