Р
Е Ш Е
Н И Е
№ 526/13.12.2021 г.
гр. Монтана
В ИМЕТО НА НАРОДА
Административен съд – Монтана, втори съдебен състав в
публично съдебно заседание на седми декември през две хиляди двадесет и първа година
в състав:
Председател:
Соня Камарашка
при секретаря Александрина Александрова, като разгледа
докладваното от съдията административно дело № 460 по описа за 2021г., за да се произнесе, взе предвид
следното:
Производството
е по реда на чл.145 и сл. от Административнопроцесуалния кодекс /АПК/, във
връзка с чл. 19, ал. 2 от Наредба за условията и реда за прилагане на схеми за
предоставяне на плодове и зеленчуци и на мляко и млечни продукти в учебните
заведения – Схема "Училищен плод" и Схема "Училищно мляко"
(Наредбата).
Образувано е по жалба подадена от „К*** “ ЕООД с ЕИК * , със седалище и адрес на управление ***, представлявано от управителя К*** Т*** чрез пълномощника юрисконсулт М.Р. против Уведомително писмо с Изх. №01-2600/5809 от 12.10.2021г. издадено от зам. Изпълнителен директор на Държавен фонд „Земеделие“, на основание чл.20, т.2 и чл. 20а, ал. 2, т. 1 и т. 2 и ал. 4 от Закона за подпомагане на земеделските производители и чл.10, т.2 от Устройствения правилник на ДФ „Земеделие", чл.19, ал.2, чл.19, ал.3,т.2 във връзка с чл.18 от Наредбата за условията и реда за прилагане на схеми за предоставяне на плодове и зеленчуци и на мляко и млечни продукти в учебните заведения - схема „Училищен плод" и схема „Училищно мляко" /Наредбата/ за одобрение на заявки за плащане №04/12/290720/88688/01 от 12.04.2021г. и №05/12/290720/88688/01 от 10.05.2021г. в частта, с която на търговското дружество е наложена редукция по заявка за плащане №04/12/290720/88688/01 по схема „Училищен плод“ за отчетен период от 01.03.2021г. – 31.03.2021г. в размер на 7201,60 лева без ДДС за доставените 1135,53 кг. конвенционално произведени банани; 539,7 кг. конвенционално произведени мандарини; 595,53 кг конвенционално произведени круши и 616,8 кг. конвенционално произведени портокали и по заявка за плащане №05/12/290720/88688/01 по схема „Училищен плод“ за отчетен период от 01.04.2021г. – 30.04.2021г. в размер на 3321,28 лева без ДДС за доставените 601,38кг. конвенционално произведени круши и 912,96 кг. конвенционално произведени ябълки, поради неизпълнение на условието на чл.9, ал. 10 от наредбата. В жалбата са изложени доводи за нищожност и незаконосъобразност на оспореното уведомително писмо, издадено при неспазване на установената форма, при съществено нарушение на административно производствените правила и в противоречие с материалния закон в частта по която са наложени редукциите, тъй като за предоставените конвенционално произведени банани, мандарини, портокали, ябълки и круши са придружени със сертификат за съответствие на качеството издаден на името на „Е*** – М“ ЕООД гр.Монтана, който в случая е доставчик на „К*** “ ЕООД гр.Монтана, одобрен изпълнител по схема „Училищен плод“, за което са издадени и съответните фактури. По този начин жалбоподателя е представил към подадените заявки за плащане всички изискуеми документи включително и сертификат за съответствие на качеството, поради което за изпълнени изискванията по Наредба №16 от 2010г. за изискванията за качество и контрол за съответствие на пресните плодове и зеленчуци. Моли се за отмяна на уведомителното писмо в оспорената част и претендира сторените по делото разноски за юрисконсултско възнаграждение.
В съдебно заседание жалбоподателят чрез пълномощника
си юрисконсулт М.Р. поддържа жалбата си. Подробни съображения развива в писмена
защита, като моли за отмяна на уведомителното писмо. Претендира сторените по
делото разноски.
Ответникът заместник – изпълнителен директор
на Държавен фонд "Земеделие"
гр.София, чрез надлежно упълномощения процесуален представител юрисконсулт
З*** З*** в писмена молба оспорва жалбата, излага доводи за законосъобразност
на издаденото уведомително писмо, от компетентен орган, в предвидената форма, в
съответствие с материалния закон и при липса на допуснати нарушения на
процесуалните правила. Прави възражение за прекомерност на евентуална претенция
за адвокатски хонорар.
Административен съд Монтана, като съобрази
становищата на страните и събраните по делото писмени и гласни доказателства,
които обсъди поотделно и в тяхната съвкупност, приема следното:
По допустимостта на жалбата:
Съгласно разпоредбата на чл. 19, ал. 2 от
Наредбата за условията и реда за прилагане на схеми за предоставяне на плодове
и зеленчуци и на мляко и млечни продукти в учебните заведения – Схема
"Училищен плод" и Схема "Училищно мляко", въз основа на
извършените проверки по ал. 1, Държавен фонд "Земеделие" одобрява или
отхвърля, изцяло или частично, заявката за плащане, за което уведомява заявителя
с уведомителното писмо, което се изпраща по пощата с обратна разписка, като
уведомителното писмо за пълен или частичен отказ на плащането може да бъде
обжалвано от заинтересованите лица по реда на Административнопроцесуалния
кодекс.
Оспореното уведомителното писмо с Изх.
№01-2600/5809 от 12.10.2021г. издадено от зам. Изпълнителен директор на
Държавен фонд „Земеделие“ е било изпратено на жалбоподателя чрез български пощи
и е получено на 15.10.2021г., видно от л.443 от делото, а жалбата е депозирана
в съда на 27.10.2021г. От изложеното следва да се приеме, че жалбата против
оспорената част на това писмо, издадено от зам. изпълнителния директор на ДФ
"Земеделие" – град София, е подадена в законоустановения 14-дневен
срок, съгласно чл. 149, ал. 1 от АПК. Жалбата, освен това, е подадена от лице,
адресат на писмото, за което лице, в оспорената му част това писмо създава
неблагоприятни последици, тъй като засяга негови права и законни интереси, а
именно – със същата са отхвърлени за финансиране посочените разходи по
депозираната заявка за плащане на финансова помощ. Ето защо съдът намира, че
така подадената жалба е допустима – като подадена в срок, по предвидения в
закона ред и в предвидената от закона писмена форма и от лице - надлежна
страна, която с оглед на гореизложеното, има право и интерес от оспорването,
поради което и следва да бъде разгледана по същество.
При съвкупната преценка и анализ на събраните
по делото писмени и гласни доказателства, съдът приема за установено от
фактическа страна следното:
Няма спор в производството, а се установява и
от представените писмени доказателства и административната преписка, че
жалбоподателят „К*** “ ЕООД с ЕИК * , със седалище и адрес на управление ***,
представлявано от управителя К*** Т*** е одобрен за изпълнител по схема
„Училищен плод“ за доставяне на пресни плодове и зеленчуци по Наредбата за
условията и реда за прилагане на схеми за предоставяне на плодове и зеленчуци и
на мляко и млечни продукти в учебните заведения – Схема "Училищен
плод" и Схема "Училищно мляко" с УРН 609203 и УИН 12/290720/88688,
видно от Акт за одобрение с изх. № 01-2600/4090 от 31.08.2020година на
изпълнителния директор на ДФЗ (лист 34-38 от делото), е одобрен за изпълнител
по схема „Училищен плод“ за доставяне на пресни плодове и зеленчуци по см. на
чл.9 от Наредбата на ученици в учебните заведения, съгласно Приложение №1 към
акта за срок от една учебна година.
От жалбоподателя „К*** “ ЕООД с ЕИК * са
депозирани заявки за плащане до ДФ „Земеделие“ №04/12/290720/88688/01 за
отчетен период от 01.03.2021г. – 31.03.2021г. и №05/12/290720/88688/01 за
отчетен период от 01.04.2021г. – 30.04.2021г. по реда на Раздел III, чл. 18 и
сл. от Наредбата по Схема "Училищен плод"
Въз основа на подадените заявки са извършени
административни проверки, съобразно изискванията на чл. 18, ал. 6 от Наредбата,
като е установено следното:
На
12.04.2021г. „К*** “ ЕООД е подало заявка за плащане №04/12/290720/88688/01 за
отчетен период от 01.03.2021г. – 31.03.2021г. по Схема "Училищен плод
/л.236 и 315 от делото/ за сумата от 8241,24лева без ДДС за доставени плодове и
зеленчуци и 1648,25лева за ДДС. При разглеждане на заявката за плащане е
установено, че за доставените 1135,53 кг. конвенционално произведени банани;
539,7 кг. конвенционално произведени мандарини; 595,53 кг конвенционално
произведени круши и 616,8 кг. конвенционално произведени портокали
не са предоставени сертификати за съответствие на качеството, издадени от ОДБХ.
Видно от представената заявка не е изпълнено условието на чл.9, ал.10 от
наредбата, а именно: „Предоставяните по схемата конвенционално произведени
плодове и зеленчуци следва да бъдат придружени със сертификат за съответствие
на качеството съгласно Наредба № 16 от 2010 г. за изискванията за качество и
контрол за съответствие на пресни плодове и зеленчуци (ДВ, бр. 43 от 2010 г.),
издаден на името на земеделския стопанин, произвел плодовете и зеленчуците, или
на името на доставчика".
На
09.06.2021г. ДФЗ е поискал допълнителна информация от жалбоподателя, с
уведомително писмо изх. №01-2600/3309 на л.317 от делото, да представи
сертификати за съответствие за качество и контрол за съответните пресни плодове
и зеленчуци, издаден на името на земеделския стопанин, произвел плодовете и
зеленчуците или на името на доставчика. С изх. №50 от 16.06.2021г. „К*** “ ЕООД
е депозирало отговор, видно от л.319 по делото към който са приложени
сертификати за съответствие с пазарните стандарти на ЕС за пресни плодове и
зеленчуци с № 00173/М-15 от 02.03.2021 г. и № 00180/М-15 от 12.03.2021 г.
издадени от ОДБХ-Монтана на името на „Е*** -М" ЕООД, гр.Монтана с ЕИК * на
л.320, 321 от делото. Прието е в оспореното уведомително писмо, че
представените сертификати издадени на името на Е*** -М" ЕООД, гр.Монтана с
ЕИК * не съответства с изискването на чл. 9, ал. 10 от наредбата, като е
посочено, че сертификатите следва да са издадени на името на доставчика - „ К***
" ЕООД, поради което и на основание чл. 19, ал, 3, т. 2 от наредбата е редуцирана
финансовата помощ в размер на 7201,60лв. без ДДС.
На
10.05.2021г. „К*** “ ЕООД е подало заявка за плащане №05/12/290720/88688/01 за
отчетен период от 01.04.2021г. – 30.04.2021г. по Схема "Училищен плод /л.338
от делото/ за сумата от 10362,06лева без ДДС за доставени плодове и зеленчуци и
2072,412лева за ДДС. При разглеждане на заявката за плащане е установено, че за
доставените 601,38кг. конвенционално произведени круши и 912,96 кг.
конвенционално произведени ябълки не са предоставени сертификати
за съответствие на качеството, издадени от ОДБХ. Видно от представената заявка
не е изпълнено условието на чл.9, ал.10 от наредбата, а именно: „Предоставяните
по схемата конвенционално произведени плодове и зеленчуци следва да бъдат
придружени със сертификат за съответствие на качеството съгласно Наредба № 16
от 2010 г. за изискванията за качество и контрол за съответствие на пресни
плодове и зеленчуци (ДВ, бр. 43 от 2010 г.), издаден на името на земеделския
стопанин, произвел плодовете и зеленчуците, или на името на доставчика".
На
29.07.2021г. ДФЗ е поискал допълнителна информация от жалбоподателя, с
уведомително писмо изх. №01-2600/4300 на л.419 от делото, да представи
сертификати за съответствие за качество и контрол за съответните пресни плодове
и зеленчуци, издаден на името на земеделския стопанин, произвел плодовете и
зеленчуците или на името на доставчика по отношение на конвенционално
произведени круши, а по отношение на конвенционално произведени ябълки такъв
който е със срок на валидност. С изх. №60 от 18.08.2021г. „К*** “ ЕООД е
депозирало отговор, видно от л.421 по делото към който са приложени сертификати
за съответствие с пазарните стандарти на ЕС за пресни плодове и зеленчуци с №
00186/М-15 от 01.04.2021 г. и № 00193/М-15 от 13.04.2021 г. издадени от
ОДБХ-Монтана на името на „Е*** -М" ЕООД, гр.Монтана с ЕИК * . л.422,423 от
делото Прието е в оспореното уведомително писмо, че представените сертификати
издадени на името на Е*** -М" ЕООД, гр.Монтана с ЕИК * не съответства с
изискването на чл. 9, ал. 10 от наредбата, като е посочено, че сертификатите
следва да са издадени на името на доставчика - „К*** " ЕООД, поради което
и на основание чл. 19, ал, 3, т. 2 от наредбата е редуцирана финансовата помощ
в размер на 3321,28лв. без ДДС.
В хода на съдебното производство, като част
от административната преписка, са приети сертификати за контрол на
съответствието на доставените плодове и зеленчуци от земеделските
стопани/производители/ за отчетния период, фактури и двустранно подписани приемо
- предавателни протоколи по образец.
Съдът, като обсъди събраните по делото
доказателства във връзка с направените от жалбоподателя оплаквания, доводите и
становищата на страните и като извърши цялостна проверка на основание чл.168
ал.1 вр.с чл.146 от АПК на законосъобразността на оспорения административен акт
намира от правна страна следното.
Относно компетентност на органа, издал акта:
Оспореното уведомително писмо е издадено от
компетентен орган – заместник – изпълнителен директор на ДФЗ, упълномощен надлежно
със Заповед №03-РД/2033 #5 от 24.06.2021г.на
изпълнителния директор на ДФЗ-София , който в т.2.31 е делегирал своите
правомощия по издаване на всички уведомителни писма, които следва да се
подписват от изпълнителния директор на ДФЗ по схемата “Училищен плод“, на
заместник изпълнителния директор В*** С*** А*** . Приложено е и Решение по
Протокол №178/10.06.2021г. от заседание на УС на Фонда, с което в т.4 е избран В***
А*** за зам. изпълнителен директор на ДФЗ с ресор „Селскостопански пазарни
механизми“,Инвестиционни схеми за подпомагане“ и „Училищни схеми“ (чл. 4, ал.
4, т. 4, във връзка с чл. 19, ал. 1 и ал. 2 от Наредбата), разполага и със
законовата възможност, предоставена му в чл. 20а, ал. 4 от Закона ЗПЗП, да
делегира, включително правомощието си по подадени заявки и искания за плащане,
на заместник – изпълнителните директори. Ето защо не е налице отменително
основание по смисъла на чл. 146, т. 1 от АПК, поради което и възражението в
жалбата за неговата нищожност, поради некомпетентност е неоснователно.
Уведомителното писмо е издадена в изискуемата
по чл.59, ал.2
от АПК във вр. с 19, ал.3 от Наредбата за условията и реда за
прилагане на схеми за предоставяне на плодове и зеленчуци и на мляко и млечни
продукти в учебните заведения – Схема "Училищен плод" и Схема
"Училищно мляко" писмена форма и съдържа необходимите реквизити,
включително тези по чл.59, ал.2,
т.4 от АПК – посочени са фактическите и правните основания за
издаването му. В уведомителното писмо е посочено, че се издава на основание
чл.19, ал.2 и чл.19, ал.3,т.2 във вр. чл.18 от Наредбата. Посочено е, че по
подадените заявка за плащане №04/12/290720/88688/01 по схема „Училищен плод“ за
отчетен период от 01.03.2021г. – 31.03.2021г. е редуцирана финансовата помощ в
размер на 7201,60 лева без ДДС за доставените 1135,53 кг. конвенционално
произведени банани; 539,7 кг. конвенционално произведени мандарини; 595,53 кг
конвенционално произведени круши и 616,8 кг. конвенционално произведени
портокали и по заявка за плащане №05/12/290720/88688/01 по схема
„Училищен плод“ за отчетен период от 01.04.2021г. – 30.04.2021г. е редуцирана
финансовата помощ в размер на 3321,28 лева без ДДС за доставените 601,38кг.
конвенционално произведени круши и 912,96 кг. конвенционално произведени
ябълки, тъй като и по двете заявки не е изпълнено условието на чл.9, ал.10 от
наредбата, а именно: „Предоставяните по схемата конвенционално произведени
плодове и зеленчуци следва да бъдат придружени със сертификат за съответствие
на качеството съгласно Наредба № 16 от 2010 г. за изискванията за качество и
контрол за съответствие на пресни плодове и зеленчуци (ДВ, бр. 43 от 2010 г.),
издаден на името на земеделския стопанин, произвел плодовете и зеленчуците, или
на името на доставчика", поради което и възраженията в тази насока са
неоснователни от страна на жалбоподателя.
По делото между страните няма спор, че
дружеството е одобрено за изпълнител по схемата "Училищен плод" за
доставяне на пресни плодове и зеленчуци по чл. 9 от Наредба за условията и реда
за прилагане на схеми за предоставяне на плодове и зеленчуци в учебните
заведения, във вр. с чл. 20, т. 2
и т. 3 и чл. 20а, ал. 1
и 2 от ЗПЗП
от изп. директор на ДФЗ за една учебната година.
Съгласно чл. 18 от Наредбата одобрените
заявители по схемите "Училищен плод" и "Училищно мляко"
подават в ОД на Държавен фонд "Земеделие" по тяхното седалище заявки
за плащане – на хартиен и електронен носител, от 1-во до 10-о число на месеца,
следващ отчетния период. Двете процесни заявки са подадени до този адресат в
така регламентирания срок и са по одобрения образец. Отчетният период е
едномесечен, което е също допустимо. Приложени са и документи, изисквани от чл.
18, ал. 3 от Наредбата, но не и документ – "сертификат за съответствие на
качеството съгласно чл. 9, ал. 10". Според тази разпоредба предоставяните
по схемата конвенционално произведени плодове и зеленчуци следва да бъдат
придружени със сертификат за съответствие на качеството съгласно Наредба № 16 от 2010 г. за
изискванията за качество и контрол за съответствие на пресни плодове и
зеленчуци (ДВ, бр. 43 от 2010 г.), издаден на името на земеделския
стопанин, произвел плодовете и зеленчуците, или на името на доставчика.
Съгласно Наредба № 16/2010 г. сертификат за съответствие се издава от
"контролен орган", а не от самия търговец /чл. 22, ал. 1, ал. 2, чл.
23 и т. н. /, като в случай, че партида с пресни плодове и зеленчуци е произход
ЕС, каквито са и тези, произведени в България, сертификатът се издава от
инспектора по искане на търговеца след подадена от него заявка-образец съгласно
приложение № 3 до директора на областната дирекция "Безопасност на
храните"/чл. 23, ал. 1 от Наредба № 16/2010 г./.
Според чл. 18, ал. 6, във вр. с чл. 19 от
Наредбата когато установи нередовност на подадените документи или непълнота в
заявените данни, Държавен фонд "Земеделие" уведомява заявителя с
уведомителното писмо и заявителят, в срок до 10 работни дни от деня на
получаването му, може да отстрани констатираните нередовности и/или непълноти
чрез предоставяне на обяснения, придружени при необходимост от допълнителни
и/или нови документи. Когато заявителят не отстрани констатирана нередовност на
документи, непълнота и неяснота на заявените данни и посочените факти и/или не
представи исканите обяснения и/или документи, необходими за удостоверяване
верността на заявените данни, до изтичане на посочения срок, Държавен фонд
"Земеделие" отказва изцяло или частично исканото плащане, като взема
предвид естеството на неотстранените нередности – непълноти, неясноти и/или
липси.
ДФ Земеделие отказва изплащането на част
или на цялата финансова помощ по заявката за плащане, когато: е установено
неспазване на изисквания на чл. 9, 10, 11 или 11а. В случая е налице нарушение
по чл. 9, ал. 10 от Наредба за условията и реда за прилагане на схеми за
предоставяне на плодове и зеленчуци и на мляко и млечни продукти в учебните
заведения- схема "Училищен плод" и схема "Училищно мляко" и
правилно Държавен фонд "Земеделие" е отказал изплащането на част от
финансовата помощ по заявките за плащане, тъй като е установено неспазване на
изисквания на чл. 9 от Наредбата.
Съгласно чл.
9, ал. 10 от подзаконовия акт, предоставяните по схемата
конвенционално произведени плодове и зеленчуци следва да бъдат придружени със
сертификат за съответствие на качеството по Наредба № 16/2010 г. за изискванията
за качество и контрол за съответствие на пресни плодове и зеленчуци,
издаден на името на земеделския стопанин, произвел плодовете и зеленчуците, или
на името на доставчика. След извършена административна проверка в електронния
регистър, поддържан от МЗХГ, ДФЗ е установил, че "Е*** М" ООД не
присъства като регистриран земеделски стопанин, поради което правилно е
изискано от "К*** " ЕООД да представи сертификат за съответствие на
качеството. Дружеството е представило сертификати за съответствие на
качеството, издадени на "Е*** М" ООД, поради което и органът е
констатирал, че е налице несъответствие с изискванията на чл.
9, ал. 10 от Наредбата и редуцирал поисканата финансова помощ.
Правилно административния орган е приел, че "К***
" ЕООД се явява доставчик по схема „училищен плод“, тъй като съгласно акт
за одобрение изх. № 01-2600/4090/31.08.2020 г. на изпълнителния директор на
ДФЗ, "К*** " ЕООД е одобрено за изпълнител по схема "Училищен
плод" и "Училищно мляко" за доставяне на пресни плодове и
зеленчуци, на мляко и млечни продукти и на биологично произведен пчелен мед на
поименно изброени учебни заведения. Съгласно чл. 13, ал. 4 от
Наредбата, когато заявител по съответната схема е учебно заведение
или община, се провежда процедура за избор на доставчик. В този смисъл, в
случая доставчикът на продукти на учебните заведения е "К*** " ЕООД,
а не е „заявител“ както твърди жалбоподателя, нито доставчик е "Е*** М"
ООД, и следователно не е изпълнено условието, сертификатът за съответствие на
качеството е следвало да бъде издаден или на регистриран земеделски
производител, или на доставчика /"К*** " ЕООД/ в този см. е Решение
№12128/26.11.2021г. по адм. дело №9570/2021г. на четвърто отделение на ВАС.
Ето защо, като издадено от компетентен орган,
при липсата на съществени нарушения на процесуалните правила, в съответствие с
изискванията за форма на акта и целта на закона, както и без противоречие с
материалноправни разпоредби, оспореното уведомително писмо в частта по
наложената редукция на финансовата помощ по подадените заявки за плащане е
законосъобразен акт, а жалбата против него е неоснователна и следва да се
отхвърли.
Мотивиран от гореизложеното и на основание
чл.172, ал.2 от АПК, Административен съд Монтана, ІІ-ри състав,
Р Е
Ш И:
ОТХВЪРЛЯ
оспорването
по жалба подадена от „К*** “ ЕООД с
ЕИК * , със седалище и адрес на управление ***, представлявано от управителя К***
Т*** против Уведомително писмо с Изх. №01-2600/5809 от 12.10.2021г. издадено от
зам. Изпълнителен директор на Държавен фонд „Земеделие“, на основание чл.20,
т.2 и чл. 20а, ал. 2, т. 1 и т. 2 и ал. 4 от Закона за подпомагане на
земеделските производители и чл.10, т.2 от Устройствения правилник на ДФ
„Земеделие", чл.19, ал.2, чл.19, ал.3,т.2 във връзка с чл.18 от Наредбата
за условията и реда за прилагане на схеми за предоставяне на плодове и
зеленчуци и на мляко и млечни продукти в учебните заведения - схема „Училищен
плод" и схема „Училищно мляко" /Наредбата/ за одобрение на заявки за
плащане №04/12/290720/88688/01 от 12.04.2021г. и №05/12/290720/88688/01 от
10.05.2021г. в частта, с която на търговското дружество е наложена редукция по
заявка за плащане №04/12/290720/88688/01 по схема „Училищен плод“ за отчетен
период от 01.03.2021г. – 31.03.2021г. в размер на 7201,60 лева без ДДС за
доставените 1135,53 кг. конвенционално произведени банани; 539,7 кг.
конвенционално произведени мандарини; 595,53 кг конвенционално произведени
круши и 616,8 кг. конвенционално произведени портокали и по
заявка за плащане №05/12/290720/88688/01 по схема „Училищен плод“ за отчетен
период от 01.04.2021г. – 30.04.2021г. в размер на 3321,28 лева без ДДС за
доставените 601,38кг. конвенционално произведени круши и 912,96 кг. конвенционално
произведени ябълки, поради неизпълнение на условието на чл.9, ал. 10 от
наредбата.
Решението подлежи на обжалване с касационна
жалба чрез Административен съд - Монтана пред Върховен административен съд в 14
- дневен срок от съобщението до страните.
На основание чл.138, ал.3 от АПК препис от
решението да се изпрати на страните по реда на чл.137 от АПК.
Административен
съдия: