Решение по дело №1537/2021 на Районен съд - Казанлък

Номер на акта: 382
Дата: 9 август 2022 г.
Съдия: Кети Михова Косева
Дело: 20215510101537
Тип на делото: Гражданско дело
Дата на образуване: 17 май 2021 г.

Съдържание на акта


РЕШЕНИЕ
№ 382
гр. Казанлък, 09.08.2022 г.
В ИМЕТО НА НАРОДА
РАЙОНЕН СЪД – КАЗАНЛЪК, ТРЕТИ ГРАЖДАНСКИ СЪСТАВ, в
публично заседание на втори ноември през две хиляди двадесет и първа
година в следния състав:
Председател:КЕТИ М. КОСЕВА
при участието на секретаря ГАЛИНА М. ГИЛЕВА
като разгледа докладваното от КЕТИ М. КОСЕВА Гражданско дело №
20215510101537 по описа за 2021 година
Предявен е осъдителен иск за заплащане на неустойка за неизпълнение
на договорни задължения с правно основание договорните отношения на
страните във връзка с чл. 92 ЗЗД.
Ищецът „И.А.М." АД, с ЕИК131576434 моли съда да постанови
решение, с което да осъди В. Д. К., ЕГН ********** да заплати на „И.А.М."
АД, ЕИК *********, сумата 2000.00 лева - договорна неустойка по договор за
поръчка, изработка и реклама № **** г., в едно със законна лихва върху тази
сума от датата на подаване на исковата молба до датата на погасяване на
задължението и направените разноски в настоящото производство,
включително юрисконсултско възнаграждение в размер на 300 лева. Посочва
следната банкова сметка за плащане на претендираните суми: IBAN: ****,
ВIС: ВРВIВGSF, при банка: Ю.Б. АД, титуляр: „И.А.М.“ АД.
Твърди, че на 29.06.2015 г. г. между „И.А.М." АД и В. Д. К. е сключен
договор за поръчка, изработка и реклама № **** г., с който дружеството в
качеството му на възложител е възложил, а длъжникът в качеството му на
изпълнител е приел срещу съответното заплащане да извършва от името и за
сметка на дружеството следните действия: да рекламира заемните продукти
на дружеството, да търси и набира клиенти, да сключва от името на
дружеството договори за паричен заем с потребители на заемните продукти
на дружеството, да следи за спазване на сроковете за изпълнение на
задълженията на клиентите и на условията по договорите с тях, да оказва
съдействие за точното изпълнение на задълженията на дружеството по
1
договорите с клиентите, да събира вземания, възникнали по повод на
продуктите на дружеството и за негова сметка.
На 01.12.2020 г. В.К. представил уведомление за прекратяване на
договора с едностранно едномесечно предизвестие, което е уговорено в чл.
12, ал. 1, т. 2 от същия. Уведомлението е получено от представител на
дружеството на същата дата.
Считано от 01.01.2021 г., договорът е прекратен.
Във връзка с изпълнението на договора, към датата на прекратяването
В.К. е обслужвал клиенти, които са контактували с дружеството предимно
чрез него, поради което от съществено значение е било след прекратяването
на договора тяхното обслужване да бъде пренасочено към друг представител
на „И.А.М." АД. Дружеството обслужва клиентите си чрез изпълнители на
граждански договор, които се наричат кредитни консултанти. Обслужването
става в дома на клиента за негово лично удобство, предоставянето на
заемната сума и събирането на вноските става в дома му, като това е част от
модела на работа на дружеството. В основните задължения на тези
изпълнители /кредитен консултант/, какъвто е бил и В.К., влиза задължението
да поддържат редовен контакт с клиентите с цел консултиране относно
възможностите и условията за отпускане на кредити, фактическото
предоставяне на заемната сума, събирането в последствие на погасителните
вноски по отпуснатите кредити и т.н. Поради естеството на задълженията си
всеки кредитен консултант поддържа близки и редовни контакта с поверените
му клиенти. Това води до създаването на по-близки отношения между
клиентите и техния кредитен консултант. В следствие на работата си,
съответния кредитен консултант събира информация за клиентите си, която е
му е необходима и улеснява изпълнението на задълженията му - напр.
местоработата им, къде живеят, кога получават заплата, в кой ден им е по-
удобно да плащат, дали ежеседмично или през седмица, и т.н. Цялата тази
информация е ценна за дружеството и съответно за кредитен консултант,
защото първо улеснява събирането на вече отпуснатите суми и второ помага
на дружеството да предостави в бъдеще на съответния клиент продукт, който
максимално да задоволи нуждите му. Поради тази причина, когато
договорните взаимоотношения между дружеството и даден кредитен
консултант бъдат прекратени, се извършва приемо-предаване на активните му
клиенти. Целта на приемо-предаването е старият кредитен консултант и
новият, който ще го замести в работата му с клиентите, заедно да се срещнат
с всеки клиент. Новият кредитен консултант трябва да бъде представен от
стария, който вече има контакт с клиента, като човекът, който ще го обслужва
от тук нататък. Така се поддържа стабилност и сигурност в отношенията
между клиента и дружеството. Наред с това, старият кредитен консултант
предава на новия кредитен консултант цялата налична информация за
клиента, спомената по-горе, прави проверка на плащанията на всеки клиент
съгласно Погасителния план по кредита му. След предаване на цялата
информация и сверяването на погасителния план се подписва приемо-
2
предавателен протокол, удостоверяващ предаването на клиентите. Целта на
тази проверка е да се установи дали има липсващи суми, защото след
предаването му на новия кредитен консултант, същият става материално
отговорен и ако има разминаване в сумите, които се твърди, че са платени и
реално платените, то той ще трябва да възстанови разликите.
В случай че това приемо-предаване не бъде направено, напускащият
може да задържи и/или укрие някоя от платените погасителни вноски, или
клиентът може да излъже, че вече е платил някоя от вноските и не дължи
плащане, което води до настъпване на вреди за дружеството.
В.К. в качеството си на кредитен консултант, който е бил в постоянен
контакт с множество поверени му клиенти, е разполагал именно с такава
информация за тях, но не я е предал по предвидения ред. Съгласно чл. 10, т.
23 от договора В.К. се е задължил след прекратяването на същия да опише
всички активни към този момент клиенти на дружеството, които обслужва.
Предаването на клиентите е следвало да се изпълни чрез подписване
двустранен приемо-предавателен протокол за всеки отделен клиент. В.К. е
трябвало още да запознае лично определения от дружеството нов изпълнител
за обслужване на съответните активни клиенти с тях, като това също е
следвало да бъде удостоверено с протокол. Тези си задължения В.К. е
следвало да изпълни най-късно в 5-дневен срок от датата на прекратяване на
договора. Срокът в който е следвало да изпълни посочените задължения е
изтекъл на 06.01.21 г. Г-н К. не е изпълнил нито едно от задълженията си по
чл. 10, т. 23. г., представители на дружеството са констатирали
неизпълнението на задълженията на В.К., като са съставили Констативен
протокол от 08.01.21 г. Вследствие на неизпълнението на основание чл. 13,
ал. 3, т. 1 от договора за В.К. е възникнало задължение да заплати на
„И.А.М." АД неустойка за договорно неизпълнение в размер на 2 000 лв.
Въпреки договорното неизпълнение от страна на В.К. дружеството е взело
решение отново да го покани предаде активните си клиенти на определения
от дружеството нов кредитен консултант. По тази причина на В.К. е
изпратена Покана за приемо-предаване, с която дружеството го е поканило в
7 - дневен срок да се яви на посочения адрес и да предаде клиентите си на
посочен от дружеството нов кредитен консултант. Поканата е получена от
длъжника на видно от изписаното от В.К. име и положения му подпис върху
обратната разписка за получаване на поканата от „И.А.М." АД. В.К. не се е
отзовал на поканата на дружеството и не се е явил на посочения адрес и в
посочения срок за да изпълни договорните си задължения.
Към момента на подаване на исковата молба не е налице, нито
изпълнение на задълженията по договора от страна на В.К., макар и извън
всякакви срокове, нито е налице погасяване на възникналото за него
задължение в размер на 2000 лева, договорна неустойка, възникнала поради
договорното му неизпълнение.

3
Ответникът В. Д. К. заявява, че е вярно, че на 29.06.2015 г. той в
качеството си на изпълнител и ищцовото дружество в качеството си на
възложител подписали договор за поръчка, изработка и реклама № ****.
Твърди, че офисът, в който работел и изпълнявал част от задълженията
си по договора се намирал в гр. К., на бул."****"***. В същият офис работели
и други колеги, между които и лицето М. Г., заемаща към онзи момент
позицията - "Мениджър развитие". Всички обслужвани от него клиенти,
редовно посещавали офисът им и познавали много добре колегите му, а също
така и М. Г.. Многократно се е случвало да отсъства от офиса и клиентите му
да контактуват с нея, да оставят дължими вноски по взетите от тях кредити,
както и да получават всякаква друга информация, относно промяна на
погасителните им планове, разсрочване на задължения им и всичко останало
касаещо продукта, който предлагали. Поради малката численост на екипа им,
се е налагало както той да работи и обслужва клиенти на колегите, така и те
от своя страна са обслужват негови, поради тази причина клиентите му много
добре познавали и неговите колеги. Признава, че на 01.12.2020 г. подал
едномесечно предизвестие за прекратяване на договора му с ищеца, в
изпълнение на чл.12, ал.1, т.2 от същия. На следващият ден - 02.12.2020 г.
предал всички подлежащи на връщане на дружеството служебно зачислените
му предмети и документите, с които разполагал - Служебна GSM карта,
празни бланки "Предложение за сключване на договор за паричен заем",
"договор за паричен заем", рекламни материали и дубликати на кредитните
досиета на длъжниците. Оригиналите на досиетата и цялата налична
информация за клиентите му се съхранявала единствено в офиса, съгласно
чл.9, ал.1, т.8 и чл.10, т.6 и т.8 от договора. Парични суми също не държал в
себе си. При плащане от страна на длъжниците, сумите предавали на
касиерката в офиса.
Въпреки, че върнал всички поверени му във връзка с изпълнение на
договора вещи, предвидения по договора му с ищеца приемо-предавателен
протокол не бил разписан, тъй като никой от останалите служители на
"И.А.М." АД не желаел да му съдейства и да се разпише от името на
дружеството. При подаване на уведомлението за прекратяване на договора му
с ищщовото дружество регионалния мениджър, който познава само с името
М. определил, неговите клиенти да бъдат поети от колегата му М. Г., като
техен нов кредитен консултант. След 01.12.2020 г. няколкократно посещавал
офиса, в който работил, като търсил съдействие от Г., за да може да се срещне
с активните му клиенти и да ги уведомят, че занапред тя ще е техния нов
кредитен консултант. Г. познавала всички негови клиенти, а от своя страна те
също много добре я познавали. Поради отказът от страна на Г. да му
съдейства, се наложило сам да се срещне с клиентите си, за да ги уведоми за
промяната. По време на срокът на предизвестието за прекратяване на
договора му с ищеца, вече работил в "А." АД - К. на длъжност "Началник
цех". Работното му време приключвало в 17.15 ч., след което тръгвал за
офиса на бул."****". Случвало се да търси помощ от негови колеги да го
4
закарат, тъй като автомобилът му имал проблем и не всеки път разполагал със
собствен транспорт. Около 17.30 ч. пристигал в офиса. По това време Г. вече
си тръгвала. Всеки път на молбата му да подпишат двустранния протокол,
касаещ запознаването й с активните му клиенти, получавал един и същ
отговор. "Идвай по-рано. Вече приключих работа. Когато аз реша, тогава ще
се подпишем." Твърди, че винаги я търсил в работно време, тъй като офисът е
с обявено работно време до 18.30 ч., така въпреки, че изпълнил задълженията
си за връщане на всички поверени му ценности и документи и личната среща
с клиентите му и уведомяването им, че вече ще работи с консултанта М. Г.,
бил поставен в невъзможност да подпиши протоколите по чл.10, т.23 от
договора, поради отказът от съдействие от страна на служителите на
дружеството.
Не оспорва, че получил покана от ищцовото дружество за явяване и
подписване от негова страна на приемо-предавателен протокол за клиентите
му от него към новия кредитен консултант - М. Г.. След получаването на
поканата отново се явил в офиса на дружеството. Служителка на ищеца Ц.В.
го посрещнала с думите: "Ела през работно време! Ние нищо не знаем ". На
22.01.2021 г. по куриер изпратил писмо до изпълнителния директор на
“И.А.М." АД г-н Г.Т., с което го уведомил за причината, поради която е в
обективна невъзможност да изпълни задължението си за подписване на
протоколите. Същото е получено от получателя на 25.01.2021 г. в 09.44 ч.,
видно от товарителница № **** на "Л.Е.". Въпреки това, никой не го
потърсил повече.
Ищцовото дружество не сочи и не твърди, че са настъпили вредни
последиците за него. Няма данни, че липсват парични средства, че задържал
и/или укрил суми, или пък клиент да е излъгал, че вече е платил някоя от
вноските и не дължи плащане, което да е довело до настъпване на вреди за
дружеството, от каквито последици се опасява ищеца, предвид
неподписаните протоколи, за които като последица е уговорена
претендираната неустойка.
Твърди, че въпреки желанието и усилията му не можал да изпълни в
пълен обем задълженията си по чл.10, т.23 от договора поради неосигуряване
на необходимото съдействие от страна на ищцовото дружество. Категорично
заявява, че и към настоящият момент, в случай на осигуряване на лице, което
да разпише протокола от страна на ищеца е готов да се яви в офиса на
"И.А.М." АД и да подпише същия. Счита, че в случая се касае за забава на
кредитора. Съгл. разпоредбата на чл.95 от ЗЗД кредиторът е в забава, когато
неоправдано не приеме предложеното му от длъжника изпълнение или не
даде необходимото съдействие, без което длъжникът не би могъл да изпълни
задължението си.
Моли съда да отхвърли иска като неоснователен и недоказан и да му
присъди направените по делото разноски. В случай, че прецени, че искът е
основателен, моли да намали размера на претендираната неустойка, като
5
прекомерна.

От събраните по делото доказателства преценени по отделно и в
съвкупност съдът намира за установено следното:
Видно от представения договор за поръчка, изработка и реклама № ****
г. сключен между В. Д. К. и „И.А.М.“ АД, ищецът е предложил, а ответникът
е приел да срещу съответното заплащане да извършва от името и за сметка на
дружеството следните действия: да рекламира заемните продукти на
дружеството по начин определен в договора, да търси и набира клиенти за
заемните продукти на възложителя по начин определен в договора, да
сключва от името на дружеството договори за паричен заем с потребители на
заемните продукти на дружеството, да следи за спазване на сроковете за
изпълнение на задълженията на клиентите и на условията по договорите с тях,
да оказва съдействие за точното изпълнение на задълженията по заемните
продукти на възложителя, да събира вземания, възникнали по повод на
продуктите на дружеството от името и за сметка на дружеството. Ответникът
е поел задължение да представя ежемесечен доклад за извършените от него
действия и постигнати резултати и има право на възнагражденията уговорени
в договора само и след като ищецът одобри извършените действия и
постигнатите резултати.
За изпълнение на така поетите задължения изпълнителят/ответникът е
следвало да следва регламентираното в чл.9-чл.16, чл.18-чл.23 от договора
поведение. Част от възложените му задължения са да посещава потенциални
клиенти по месторабота и местоживеене и да им предлага продукти на
дружеството, да посети жилището, в което живее клиент, който е изразил
съгласие за получаване на продукт на дружеството, да събере пълна и точна
информация за клиента, лично да разговаря с клиента, с евентуалните
поръчители и солидарни длъжници, да проверява истинността на
представените документи и разкрити факти.
На 01.12.2020 г. ответникът чрез офис гр. К. подал до изпълнителния
директор на ищцовото дружество уведомление за прекратяване на договор за
поръчка, изработка и реклама със следното съдържание: „Съгласно действащ
договор за поръчка, изработка и реклама, сключен между мен и „И.А.М.“ АД
Ви уведомявам, че Прекратявам договора с едностранно едномесечно
предизвестие, което започва да тече от датата на настоящото уведомление.“
Уведомлението е получено на същата дата - 01.12.2020 г.
На основание чл.12, ал.1, т.2 от договор за поръчка, изработка и реклама
№ **** г. договорът е прекратен от ответника на 01.01.2021 год. с така
отправеното едномесечно предизвестие.
На осн. чл.23 от договора за поръчка, изработка и реклама № **** г.,
независимо от основанието за прекратяване, ответникът е поел задължението
да опише към този момент клиенти, които обслужва
6
и да запознае определеният от ищеца нов изпълнител за обслужване на
съответните активни клиенти, които ответникът е обслужвал до момента на
прекратяване на договора. Изпълнението на това задължение се удостоверява
от ответника и от определеният нов изпълнител като двамата подписват
двустранен протокол най-късно в 5 дневен срок от датата на прекратяване на
договора.
Видно от признанията на ответника такъв протокол не е подписван и не
е предоставен на ищеца. Като причина да не изпълни в пълен обем
задълженията си по чл.10, т.23 от договора ответникът сочи, че въпреки
желанието и усилията не му е било осигурено необходимото съдействие от
страна на ищцовото дружество.
Видно от представеният констативен протокол от 08.01.2021 г., Комисия
от три лица - М. М. - РМ, М. Г. - КК и С.К. - ОП удостоверила, че
прекратеният на 01.01.2021 година договор задължава В.Д. в 5 дневен срок да
опише активните клиенти на дружеството, поверени му за обслужване и да
обективира информацията в двустранен протокол, което не е сторено до
08.01.2021 год.
В резултат на констатациите ищцовото дружество изпратило на
ответника писмена покана за приемо-предаване, с която Покана за приемо-
предаване, дружеството го поканило в 7 - дневен срок от получаването й да се
яви на посочения адрес в гр. К. /адресът на офиса на дружеството/ и да опише
и предаде клиентите си на посочения от дружеството нов кредитен
консултант –М. Г..
Поканата е получена от В.К.. С писмен отговор на ответника до Изп.
директор на ищцовото дружество изпратен на 22.01.2021 год. К. заявява, че се
отзовал на отправената му покана - пристигнал в офиса в 17,45 часа, но М. Г.
го посрещнала с думите“ Ела през работно време“. Останалата част от
съдържанието на отговора на К. на поканата на ищеца представлява всичко
друго, но не и конструктивно предложение или търсене на начин за
изпълнение на поетите с договора задължения.
Видно от показанията на М. К. Г. служител в „И.А.М.“ на граждански
договор с ответника К. били колеги - кредитни консултанти. От показанията
на свидетелката съдът приема за установено, че като кредитни консултанти те
посещават адреса на клиента в удобно за него време, събират вноски също в
дома на клиента. Предаването на клиентите е важно за следващия кредитен
консултант, за да се запознае с клиентите, да работи с тях, да се свързва с тях.
Предаването на описаните в приемно-предавателен протокол активни клиенти
става като се осъществи среща между предишния кредитен консултант, новия
консултант и клиента. Стария кредитен консултант представя на клиентите
новия кредитен консултант, той му казва, че той вече трябва да работи с него.
Приемно-предавателния протокол се разпечатва от системата на дружеството,
съдържанието му е с данните на клиента, адрес на клиента, след което се
подписват новия и стария кредитен консултант. Редът и начинът, по който се
7
случват нещата е уреден във вътрешния правилник на фирмата.
В.К. няма работно време, правоотношението му с ищеца не е трудово
/престиране на работна сила през предварително установено работно време/,
а е по граждански договор.
Работното време на служителите на ищцовото дружество в офиса е 09 ч.
- 18,30 ч.
Безспорно в отношенията между страните е, че след подаване на
уведомлението за едностранно прекратяване на договора, на ответникът ме
станало известно името на кредитния консултанта, на който трябва да предаде
активните клиенти на дружеството, които обслужва - М. К. Г., заемаща
според твърденията на ответника „към онзи момент позицията - "Мениджър
развитие".“.
След подаване на едностранното предизвестие ответникът започнал
работа по трудов договор. Видно от твърденията му в отговора на исковата
молба по време на срока на предизвестието за прекратяване на договора вече
работил в "А." АД - К. на длъжност "Началник цех". Работното му време
приключвало в 17.15 ч., не всеки път разполагал със собствен транспорт, тъй
като автомобилът му имал проблем. От признанията на В. К. в с.з. съдът
приема за установено, че най-ранният час, в който ответникът можел да бъде
на разположение за изпълнение на поетите с договор за поръчка, изработка и
реклама № **** г. задължения е след 17,30 ч. -17,45 ч.
От признанията на В.К. в съдебно заседание съдът приема за
установено, че към 01.12.2020 год. ответникът имал около 100 активни
клиента, чието предаване е следвало да извърши в уговореният 5 дневен срок
от прекратяване на договора.
Твърденията на ответника, че в периода след 01.12.2020 год. и до
подаване на исковата молба се е явявал в офиса на дружеството за да изпълни
задължението си по предаване на клиентите не се подкрепя от представените
по делото доказателства.
Появяването на ответника минути преди края на работното време на
офиса с настояване Г. да подпише протокол не съставлява надлежно
изпълнение на задълженията му.
Обаждането по телефона от ответника до св. Г. с предложение след като
приключи работното му време в „А.“ АД двамата да отидат да й предаде
клиентите си, което Г. не приела, не съставлява изпълнение на задълженията
по чл.23 от договора. Видно от показанията на св. Г. тя приела от К. 30
активни клиенти, за приемането на клиент са й необходими минимум 20
минути /5 клиента за час/. Непредаването на клиентите й създало трудности
при намирането им, а заплатата й зависи от събираемостта на вноските.
Твърденията на ответника, че цялата налична информация за клиентите
е в досиетата, които досиета Г. познава както и познава голяма част от
клиентите му и те също я познават като кредитен консултант на дружеството
8
не се подкрепят от доказателствата по делото. Св. К. Г. С. ползвател на кредит
от „И.А.М.“, който е погасила е посещавала офиса на „И.А.М.“, намира се на
„А.“ – да за плати вноските по кредите си на В. /В.К./. Там заварвала двама
човека - М. и касиерката. М. и е съседка. Не знае какво работи М., знае, че
попълва някакви документи. Без да е упълномощен за това ответникът се
обадил на свидетелката към 17,40 ч. и й казал, че той повече няма да работи
за „И.А.М." АД. Посетил я в къщи, казал на К. Г. С., че за в бъдеще ще работи
М. Г., и, че С. трябвало да се срещне с М., по някаква причина не е пожелала
да дойде.
Св. Х.П.Х. бивш потребител на продукти „И.А.М.“, на който В.К. бил
кредитен консултант по кредита плащал вноските си в офиса. „Там работят
двама човека, които познавам само по физиономия. Търсил съдействие по
кредита от хора от офиса, да ги пита колко пари остава да дължи. По Коледа
по телефона от служителка на „И.А.М.“ –М. Г. разбрал, че В.К. напуска
фирмата, вече не работи в дружеството. Г. му предложила, ако се интересува
от нещо да се обърне към нея или да отиде в офиса. Няколко дена след този
разговор В.К. при среща проведена след 17,00 часа го информирал, че вече
няма да работи и че „М.“ ще е новият кредитен консултант,с която трябвало
да го запознае.
Видно от показанията на св. Х.П.Х. В.К. в момента обслужва св. Х. като
консултант по продукт на субект различен от ищеца.
Исковата молба е подадена на 17.05.2021 г.
От така приетите за установени факти и обстоятелства съдът прави
следните изводи:
Искът е основателен и доказан и следва да бъде уважен изцяло.
Ответникът не изпълнил задълженията поети с.чл.23 от договор за
поръчка, изработка и реклама № **** г. без за това да са налице обективни
или уважителни причини. Опитите му да си осигури лице, което да разпише
протокола от страна на ищеца не съставляват изпълнение на задължението.
Вследствие на неизпълнението на задължението да извърши предаване
на активните си клиенти, на основание чл. 13, ал. 3, т. 1 от договора за В.К. е
възникнало задължение да заплати на „И.А.М." АД неустойка за договорно
неизпълнение в размер на 2 000 лв., която се дължи в едно със законната
лихва от 17..05.2021 г.
Неустойката не е прекомерна по размер. Тя е съответна на стойността
/ценността/ на неизвършеното от К. за резултатите от дейността на ищцовото
дружество като цяло и за конкретния нов кредитен консултант в частност.
В следствие на работата си, ответникът като кредитен консултант
събира информация за клиентите си, която е му е необходима и улеснява
изпълнението на задълженията му местоработата, къде живеят, кога
получават заплата, в кой ден им е по-удобно да плащат, дали ежеседмично
или през седмица, има ли близки и/или имущество които могат да гарантиран
9
изпълнението на кредитното задължение.
Тази информация е ценна за дружеството и съответно за кредитен
консултант, улеснява събирането на вече отпуснатите суми, помага на
дружеството да предостави в бъдеще на съответния клиент продукт, който
максимално да задоволи нуждите на клиента. Целта на приемо-предаването
новият кредитен консултант да бъде представен от стария, който вече има
контакт с клиента, като човекът, който ще го обслужва от тук нататък – форма
на предаване /“наследяване“/ на вече създадено доверие чрез което се
поддържа стабилност и сигурност в отношенията между клиента и
дружеството.
Списък на разноските представят и двете страни.
Ищцовата страна има разноски от 80 лв. за държавна такса и претендира
разноски в размер на 300 лв. за юрисконсултско възнаграждение.
Ответната страна има разноски в размер на 405 лв. за адвокатско
възнаграждение.
Ответникът следва да заплати на ищеца направените от него разноски в
размер на 380 лв.
Водим от горното съдът
РЕШИ:
ОСЪЖДА В. Д. К., ЕГН **********, с адрес: ***** да заплати на
„И.А.М." АД, ЕИК *********, сумата 2000,00 лева, представляваща
договорна неустойка по договор за поръчка, изработка и реклама № **** г. за
неизпълнение на задължението по чл.23 от договора, в едно със законна лихва
върху тази сума от 17.05.2021 г. до изплащането и 380 лв., представляващи
разноски в настоящото производство. включително юрисконсултско
възнаграждение в размер на 300 лева.
Банкова сметка по която могат да бъдат преведени присъдените суми:
IBAN: ****, ВIС: ВРВIВGSF, при банка: Ю.Б. АД, титуляр: „И.А.М.“ АД.
РЕШЕНИЕТО може да се обжалва в двуседмичен срок от връчването
му пред ОКРЪЖЕН СЪД - Стара Загора.
Съдия при Районен съд – Казанлък: _______________________
10