П Р О Т О
К О Л
гр.Добрич, 17.01.2022
година.
АДМИНИСТРАТИВЕН СЪД – ДОБРИЧ, в публично съдебно заседание, на седемнадесети
януари, две хиляди двадесет и втора година, І състав:
ПРЕДСЕДАТЕЛ:
КРАСИМИРА ИВАНОВА
При участието на
секретаря ВЕСЕЛИНА САНДЕВА сложи за разглеждане АДМ. ДЕЛО № 557 по описа за 2021 година, докладвано от председателя.
На именното повикване в 11:15 часа се явиха:
ЖАЛБОПОДАТЕЛЯТ
– ОБЩИНА ДОБРИЧКА – редовно
призована, не се представлява.
ОТВЕТНИКЪТ –
ОБЛАСТЕН УПРАВИТЕЛ НА ОБЛАСТ ДОБРИЧ – редовно призован, не се явява,
представлява се от ЮРИСК. М., редовно упълномощена.
ПО ХОДА НА ДЕЛОТО
ЮРИСК. М. – Моля да
не се дава ход на делото. Жалбата е недопустима и моля да прекратите делото,
тъй като тя е насочена срещу предписанията по протокол от проверка на комисията
и по самата жалба се моли предписанията да бъдат отменени. Съгласно решение №
11199/ 4.11.21 г. на ВАС, с което се обезсилва решение № 99 по АД 621/ 20 г.,
административният акт, който подлежи на оспорване в случая, е извършено
утвърждаване от областен управител. Тъй като жалбата е насочена срещу протокол
и по - точно срещу дадените предписания от комисията, назначена от областния
управител, а не е насочена срещу самото утвърждаване на областен управител, то
тя е недопустима.
Моля да оставите
жалбата без разглеждане и да прекратите производството по делото. Представям
списък за разноските, моля да ни присъдите разноските по делото.
СЪДЪТ, за да се
произнесе по направеното възражение, съобрази следното:
Производството е образувано
по жалба на Кмета на община Добричка срещу Протокол от 15.10.2020 г., изготвен
от Комисия, назначена със Заповед № РкД-22-19/23.09.2020 г. на Областен
управител на област Добрич, утвърден от Областен управител на област Добрич, за
извършена проверка на язовир „Полковник Минково“, в частта на т.
IV.Предписания, т. 1. „По техническата документация - точки 1.2, 1.3, 1.4, 1.5,
1.6, 1.7.
Настоящото дело е
след обезсилване на решение на Административен съд – Добрич по отношение
произнасянето му по жалба срещу горепосочения акт и връщане на делото за ново
разглеждане от друг състав с указания на ВАС като ответник по делото да бъде
конституиран Областен управител на област Добрич, утвърденият от когото
Протокол подлежи на обжалване.
С оглед горното,
настоящият състав, като съобрази подадената жалба от страна на Община Добричка
чрез Кмета на общината - ***, против Протокол от 15.10.20 г. от проверка на
състоянието и създадената организация за експлоатация на язовирна стена и
съоръженията за извършена проверка на язовир „Полковник Минково“ с искане да
бъде постановено решение, с което изцяло да се отменят предписанията по т. 1 „По
техническата документация“, в частта на т. 1.2, 1.3, 1.4, 1.5, 1.6, 1.7 от
обжалвания Протокол от 15.10.20 г., възражението на процесуалния представител
на ответника в днешно съдебно заседание, както и решението на ВАС, съответно
разпоредбата на чл. 21, ал. 5 от АПК, съгласно която не са индивуални
административни актове волеизявленията, действията и бездействията, когато са
част от производствата по издаване или изпълнения на индивидуални или общи
административни актове или са част от производствата по издаване на нормативни
актове, както и волеизявленията, с които се обявяват условие за участие в
състезателно административно производство, счита, че в случая конкретният Протокол,
със съдържащите се в него предписания, не представлява индивидуален
административен акт по смисъла на чл. 21, ал. 1-4, а е такъв по чл. 21, ал. 5
от АПК. Комисията по чл. 138а, ал. 3 от Закона за водите е помощен орган и не притежава административна правосубектност,
а издаденият протокол в случая като акт на тази Комисия, включително и според
решението на ВАС, с което е обезсилено предходното решение на друг състав на Административен
съд - Добрич и е върнато делото за ново разглеждане от друг състав, не е
административен акт, който да подлежи на разглеждане в съдебно административно
производство, а е част от процедурата, приключваща с утвърждаването на акта от
областния управител, който именно е административният орган. Както е посочил и
ВАС, административният акт, който подлежи на оспорване в случая, е извършеното
утвърждаване от Областен управител на област Добрич на изготвения констативен
протокол. Срещу това утвърждаване от областен управител не е налице подадена
жалба. С оглед на изложеното, съдът счита възражението за недопустимост на
жалбата е основателно, поради което и
О П Р Е Д Е Л И:
НЕ ДАВА ХОД НА ДЕЛОТО
ОСТАВЯ БЕЗ РАЗГЛЕЖДАНЕ производството по жалба с вх. № 3137/ 4.12.20 г.,
подадена от община Добричка, съгласно уточнителна молба, представена чрез Кмета ***, срещу протокол от
15.10.20 г. на комисията, назначена със заповед на областен управител.
СЪДЪТ, с оглед
направеното искане от страна на
процесуалния представител на ответника и съгласно представения списък на
разноските, вкл. бюджетно платежно нареждане,
О П Р Е Д Е Л И:
ОСЪЖДА
ОБЩИНА ДОБРИЧКА да заплати на Областна администрация Добрич съдебно - деловодни
разноски по АД 557/ 21 г. и 621/ 20 г. в размер на юрисконсултско
възнаграждение от 200.00 лв. общо за посочените дела, както и 70.00 лв.
държавна такса за касационно обжалване.
ПРЕКРАТЯВА производството
по АД 557/ 21 г. по описа на Административен съд – Добрич.
ОПРЕДЕЛЕНИЕТО
подлежи на обжалване с частна жалба в 7 -дневен срок от днес за ответника и от получаване
на съобщението за жалбоподателя чрез Административен съд - Добрич пред ВАС.
ЗАСЕДАНИЕТО приключи в 11.34 часа.
ПРОТОКОЛЪТ е изготвен на 17.01.2022
година.
ПРЕДСЕДАТЕЛ:
СЕКРЕТАР: