Р Е Ш Е Н И Е
№ 2181 16.12.2019г. гр.
Бургас
В ИМЕТО НА
НАРОДА
Бургаският
административен съд двадесети състав, в публично заседание на втори декември
две хиляди и деветнадесета година, в състав
ПРЕДСЕДАТЕЛ:
ХР. Х.
при
секретаря Ирина Ламбова, като разгледа докладваното от съдия Хр. Х.
административно дело № 1743 по описа за 2019 година, за да се произнесе, взе
предвид следното:
Производството е по реда на
чл.145 и сл. от АПК, във връзка с чл.215, ал.1, вр. с чл.210, ал.3 от Закона за
устройство на територията /ЗУТ/.
Административното дело е
образувано по жалба от Г.Н.Д., ЕГН **********, с адрес: ***-ти септември“ 12, Г.П.К.,
ЕГН **********, с адрес: *** и Н.П.Д., ЕГН **********, с адрес: *** 12, чрез
пълномощник адв. М.Г. от БАК, против Решение № 1700/25.06.2019г. на комисия по
чл.210 от ЗУТ, назначена със заповед № 2385/08.09.2016г. на кмета на Община
Бургас, за определяне на пазарната стойност на неурегулиран ПИ с идентификатор
07079.1.1266 по КККР на гр.Бургас (бивш имот № 018259 по КВС) на землище
Сарафово, местност „Ъгъла“ (бивша „Кьошето“), представляващ нива, трета
категория, с площ 3 158 кв.м в размер на 56 844.00 лева и УПИ
VІІ-1266, кв.19, землище Сарафово, местност „Ъгъла“ (бивша „Кьошето“), с площ
2 369 кв.м., в устройствена зона Ок, в размер на 213 210.00 лева.
С жалбата се иска отмяна на
оспореното решение и връщане на преписката за ново разглеждане на
административния орган. Претендира се присъждане на направените по делото
разноски.
В съдебно заседание жалбоподателите Г.Н.Д., Г.П.К. и Н.П.Д., не
се явяват, а се представляват от адв. М.Г., която поддържа жалбата и искането
за присъждане на разноски без възнаграждение за адвокат. В дадения му от съда
срок процесуалният представител на жалбоподателите не представя по делото
писмени бележки.
Ответната страна Заместник кмет
по „Строителство, инвестиции и регионално развитие“ на Община Бургас, редовно и
своевременно призован, се представлява от юрисконсулт З.Х., който оспорва
жалбата като неоснователна и недоказана. Претендира присъждане на разноски за
възнаграждение на юрисконсулт.
Съдът, като взе предвид
разпоредбата на чл.168 от АПК и прецени събраните по делото доказателства,
ведно с доводите и изразените становища прие за установено следното:
Съгласно нот.акт № 2, том ІІ Б,
рег.№ 1518, дело № 316/1999г. на нотариус вписан под № 278 в регистъра на
Нотариалната камара, вписан в Службата по вписванията – Бургас под № 121, том
ІХ, нотариален акт № 3, том ІІ Б, ре.№ 1519, дело № 317/1999г. на нотариус
вписан под № 278 в регистъра на Нотариалната камара, вписан в Службата по
вписванията – Бургас поз № 116, том ІХ и удостоверение за наследници издадено
от община Пловдив с изх.№ ГР-И-412/01.02.2019г. жалбоподателите Г.Н.Д., Г.П.К.
и Н.П.Д. се легитимират като собственици на поземлен имот, представляващ нива,
трета категория, с площ 3 158 кв.м, съставляващ имот № 018259 по КВС,
землище Сарафово, местност „Ъгъла“ (бивша „Кьошето“), идентичен с ПИ с
идентификатор 07079.1.1266 по КККР на гр.Бургас, с площ 3 158 кв.м., при
граници ПИ с идентификатори: 07079.1.1271, 07079.1.1267, 07079.1.1457 и
07079.1.1265.
С искане рег.№
94-01-4102/04.02.2019г. подадено до кмета на Община Бургас Г.Д., Г.К. и Н.Д. са
поискали да бъде проведена процедура по ЗУТ, след което да им бъде издадена
заповед по чл.16 от същия закон.
С Решение № 11-11/26.06.2012г.
(обн. Дв бр. 6/18.01.2008 год.), Общински съвет Бургас, на основание чл.21, ал.1,
т.11 от ЗМСМА и чл.29, ал.1 от ЗУТ във връзка с чл.16 и чл.59, ал.1 от ЗУТ е
одобрил подробен устройствен план – план за регулация (ПУП-ПР) за общо 32
неурегулирани поземлени имота (ПИ), между които и ПИ № 079.1.1266 по КККР на
гр.Бургас (бивш имот № 018259 по КВС), землище Сарафово, местност „Ъгъла“,
землище на кв. Сарафово (бивша „Кюшето“) с площ 3 158 кв.м., представляващ
нива, трета категория, за който, съгласно влязъл в сила ПУП-ПРЗ е отреден
урегулиран поземлен имот (УПИ) VІІ-1266 в кв.19 с площ от 2 369 кв. м.,
попадащ в устройствена зона Ок. Видно от приложените по делото комбинирана
скица № 08-00-1708/53/18.04.2019 год. и скица на поземлен имот № 15-211855-12.03.2019
год. на Началника на СГКК Бургас за VІІ-1266 в кв.19 с площ от 2 369 кв.
м. е отреден ПИ с идентификатор 07079.20.379. С одобрения и влязъл в сила
ПУП-ПРЗ за изграждане на обекти за социалната и техническа инфраструктура, на
основание чл.16, ал.1 от ЗУТ, с цитираното по-горе решение са определени площи
в размер на 25%, равняващи се на 789 кв.м. от площта на ПИ с идентификатор
07079.1.1266 по КККР на гр.Бургас, преминаващи в улична регулация.
С искане рег.№
94-01-4102/04.02.2019г. подадено до кмета на Община Бургас Г.Д., Г.К. и Н.Д.
поискали да бъде проведена процедура по издаване на заповед по реда на чл.16 от ЗУТ.
По повод развилото се
производство по чл.16 от ЗУТ, Кметът на Община Бургас, на основание чл.210, ал.1
от ЗУТ е постановил Заповед № 2385/08.09.2016г., с която е възложил на комисия
в състав председател, зам. Председател и четирима членове да изпълнява всички
функции и дейности предвидени в чл.210, ал.1 от ЗУТ – изготвяне на оценки и
определяне на размера и изплащането на обезщетения в изрично посочените в
закона случаи по пазарни цени.
Предвид горното и с цел
определяне на пазарните стойности на имотите, Община Бургас е възложила на
независим лицензиран оценител, член на КНОБ да изготви пазарна оценка на
поземлените имоти. В изпълнение на така възложената оценка, изпълнителя „ГЛОБРИКС“
ЕООД с ЕИК *********, чрез управителя Ивайло Ненков, оценител на недвижими
имоти, вписан в КНОБ със сертификат № ********* е определил пазарната стойност
на недвижими имоти, във връзка с процедурата по чл.16 от ЗУТ съответно преди и
след урегулирането им с ПУП-ПРЗ на м. „Ъгъла“ („Кюшето“), землище на кв.
Сарафово, гр.Бургас. Оценката е била изготвена на 02.10.2017г., валидна до
02.04.2018г. Видно от заключението на назначения оценител, стойността на 1
кв.м. от неурегулираните поземлени имоти, представляващи земеделска земя е в
размер на 18.00 лв., докато стойността на имотите след регулацията според
оценителя се определя при цена от 90.00лв. за 1 кв.м.
На 16.05.2019г., назначената от кмета
на Община Бургас комисия е провела заседание, резултатите от което са
обективирани в Протокол № 66/16.05.2019г. В съответствие със заключението на
независимия оценител, комисията е оценила стойностите на имотите – общо 14,
описани в отделни точки от дневния ред от 1 до 14, преди и след извършената
регулация по реда и при условията на чл. 16, ал.4 от ЗУТ. Видно от цитирания
оценителен протокол, имота, който е съсобствен между жалбоподателите е бил
оценен по точка 1 от дневния ред, откъдето е видно следното:
- неурегулиран имот с
идентификатор 07079.1.1266 по КККР на гр.Бургас (бивш имот № 018259 по Картата
за възстановената собственост), землище Сарафово, местност „Ъгъла“ (бившата
„Кюшето“), с площ 3 158 кв.м. в размер на 56 844 лева;
- с одобрения ПУП- ПРЗ за ПИ с
идентификатор 07079.1.1266 по КККР на гр.Бургас, се отрежда УПИ VІІ-1266, кв.19,
землище Сарафово, местност „Ъгъла“ (бившата „Кюшето“), с площ 2 369 кв.м, в
устройствена зона Ок, идентичен с ПИ с идентификатор 07079.20.379 по КККР на
гр.Бургас с площ 2 369 кв.м. в размер на 213 210 лева.
Във връзка с така извършеното
оценяване, обективирано в Протокол № 66/16.05.2019г.. по т.1, Комисията по
чл.210 от ЗУТ, назначена със Заповед № 2385/ 08.09.2016г. на Кмета на Община
Бургас е постановила Решение № 1700/25.06.2019г., с което е определила
стойността на имота на жалбоподателя преди и след урегулирането му с влезлия в
сила ПУП-ПРЗ. В решението са определени пазарните стойности по идентичен с
протокола начин, а именно: неурегулиран имот с идентификатор 07079.1.1266 по
КККР на гр.Бургас (бивш имот № 018259 по Картата за възстановената
собственост), землище Сарафово, местност „Ъгъла“ (бившата „Кюшето“), с площ 3
158 кв.м. в размер на 56 844 лева и УПИ VІІ-1266, кв.19, землище Сарафово,
местност „Ъгъла“ (бившата „Кюшето“), с площ 2 369 кв.м, в устройствена зона Ок,
идентичен с ПИ с идентификатор 07079.20.379 по КККР на гр. Бургас с площ
2 369 кв.м. в размер на 213 210 лева.
Решението било получено „на ръка“
лично от Г.Н.Д. на 28.06.2019г. и било връчено на Г.П.К. на 05.07.2019г и на Н.П.Д.
04.07.2019г. с известие по пощата. Тримата оспорили решението пред съда с обща жалба
вх.№ 94-01-23966/22.07.2019г., подадена по пощата на 19.07.2019г. чрез
административния орган, по повод на която е образувано и настоящото съдебно
производство.
В хода на съдебното производство
беше допусната и извършена основна и допълнителна съдебно-оценителски експертизи,
заключението на която е изготвено от инж. Т.Д.Ч.. Според заключението на вещото
лице по основната експертиза пазарната стойност на ПИ с идентификатор
07079.1.1266 по КККР на гр.Бургас, землище Сарафово, представляващ нива, трета
категория, с площ 3 158 кв.м. е 99 635 лева, а пазарната стойност на УПИ
VІІ-1266 в кв.19, землище Сарафово, местност „Ъгъла“ (бившата „Кюшето“), по
КККР на гр.Бургас ПИ с идентификатор
07079.20.379, площ 2 369 кв.м, в устройствена зона Ок с площ 2 369 кв.м. е
215 295 лева. Според допълнителното
заключение пазарната стойност на ПИ с идентификатор 07079.1.1266 по КККР на
гр.Бургас, землище Сарафово, представляващ нива, трета категория, с площ
3 158 кв.м. по реално сключени
сделки е 3 663 лева, а пазарната стойност на УПИ VІІ-1266 в кв.19, землище
Сарафово, местност „Ъгъла“ (бившата „Кюшето“), по КККР на гр.Бургас ПИ с идентификатор 07079.20.379, площ 2 369
кв.м, в устройствена зона Ок по реално
сключени сделки е 71 255 лева.
При така установената фактическа
обстановка, съдът прави следните правни изводи:
Жалбата е процесуално допустима
единствено по отношение на Г.П.К., като подадена в срока по чл.215, ал.4 от ЗУТ,
от надлежна страна, имаща право и интерес от обжалването. По отношение на
жалбоподателите Г.Н.Д. и Н.П.Д. жалбата е недопустима като просрочена, тъй като
е подадена след изтичане на 14-дневния срок по чл.215, ал.4 от ЗУТ. Г.Д. е
получил лично решението на 28.06.2019г. (л.46-гръб от делото), а Н. Д. на 04.07.2019г. с известие за доставяне по
пощата (л.48 от делото). Жалбата им до съда чрез административния орган е
подадена по пощата на 19.07.2019г., т.е. с шест дни по-късно за първия и с един ден закъснение за втория.
По
отношение на допустимостта на производството, настоящия съдебен състав намира
за необходимо да отбележи, че тъй като в случая отчуждителният акт (планът по
чл.16, ал.1 от ЗУТ) е одобрен и влязъл в сила още преди влизането в сила на
Закона за изменение и допълнение на ЗУТ, обнародвано в ДВ бр. 13/07.02.2017г.,
то по аргумент от противното на § 59 от ПЗР ЗИД ЗУТ производството по чл.16, ал. 4 от ЗУТ следва да се довърши по
стария ред, което обуславя извод за отсъствие на предпоставката за
недопустимост на жалбата срещу решение № 1700/25.06.2019г. на Комисията по чл.
210 от ЗУТ при Община Бургас по смисъла на чл.159, т.1 от АПК вр. чл.219, ал.1
от ЗУТ. В този смисъл е и практиката на Върховен административен съд,
обективирана в множество съдебни актове, в т.ч. и Определение № 6264/18.05.2017 г. по адм. дело
№ 3241/2017 г. на ВАС РБ, ІІ отделение.
Разгледана по същество жалбата се
явява неоснователна поради следните
съображения:
Предмет на оспорване в настоящото
съдебно производство е Решение № 1700/25.06.2019г. на комисия по чл.210 от ЗУТ,
назначена със заповед № 2385/08.09.2016г. на кмета на Община Бургас, за
определяне на пазарната стойност на неурегулиран ПИ с идентификатор
07079.1.1266 по КККР на гр.Бургас (бивш имот № 018259 по КВС) на землище
Сарафово, местност „Ъгъла“ (бивша „Кьошето“), представляващ нива, трета
категория, с площ 3 158 кв.м в размер на 56 844.00 лева и УПИ
VІІ-1266, кв.19, землище Сарафово, местност „Ъгъла“ (бивша „Кьошето“), с площ
2 369 кв.м., в устройствена зона Ок, в размер на 213 210.00 лева.
Оспореният административен акт е
издаден от компетентен административен орган – комисия по чл.210, ал.1 от ЗУТ,
назначена със Заповед № 2385/08.09.2016г. на кмета
на Община Бургас, в кръга на
нейните правомощия, съобразно разпоредбата на чл.16, ал.4 от ЗУТ в съответната
писмена форма и съдържа необходимите реквизити, което го прави валиден. Решението
е мотивирано, като в него са посочени в пълен обем фактическите и правните
основания за издаването му.
От доказателствата по
делото и формираната въз основа на тях фактическа обстановка се установява, че
необходимостта от постановяване на процесното решение № 1700/25.06.2019г. на комисията по чл.210 от ЗУТ при Община
Бургас е възникнала поради приетото и влязло в сила Решение № 11-11/26.06.2012
год. на Общински съвет Бургас, обнародвано в Държавен вестник бр. 68/04.09.2012г.,
с което на основание чл.21, ал.1, т.11 от ЗМСМА, чл.29, ал.1 от ЗУТ във връзка
с чл.16 и чл.59, ал.1 от ЗУТ е приет ПУП-ПРЗ за местността „Ъгъла“ (бивша
„Кюшето“), землището на кв. Сарафово, като инициирането на процедурата по
издаването му е стартирала по искане на Г.Д., Г.К. и Н.Д. с рег.№
94-01-4102/04.02.2019г. подадено до кмета на Община Бургас.
Правната
норма на чл.16, ал.1 от ЗУТ, посочена
като основание за изготвянето на въпросния план дава възможност при
урегулирането на неурегулирани досега
имоти (или такива с неприложена първа регулация по предходен устройствен
план) да се отнемат не повече от 25% от
площта им за изграждане на обекти на социалната инфраструктура – публична
собственост, озеленени площи, обединени в зелена система, и на общите мрежи и
съоръжения на техническата инфраструктура. С плана по чл.16, ал.1 от ЗУТ се
определят само площи за обекти на социалната инфраструктура – публична общинска
собственост. С него не се отреждат, нито се „предназначават” имоти за обекти на
социалната инфраструктура.
Съгласно
нормата на чл.16, ал.3 от ЗУТ със самия план по ал. 1 се определят лицето и
площта на новообразуваните урегулирани поземлени имоти, конкретното им
предназначение, характерът и начинът им на застрояване.
В процеса на
изработването на този вид план за всеки собственик на недвижим имот се определя
равностоен урегулиран имот, като се съобразява местоположението на имота в
местността, но не и точните му кадастрални граници. Урегулираният поземлен имот
е с пазарна стойност не по-малка от пазарната му стойност преди урегулирането.
Така също, отстъпените части от неурегулираните поземлени имоти се придобиват
от общината със строго определено предназначение, което не може да бъде
променяно. Тези отстъпени площи стават собственост на общината с влизане в сила
на плана и за тях не се налага провеждането на отчуждителни процедури по реда
на чл.205 и сл. от ЗУТ.
С плана по чл.16 от ЗУТ
собствеността върху неурегулирани поземлени имоти се трансформира в собственост
на УПИ. Разместването на собствеността може да засегне границите на правото на
собственост - фактическите граници на поземления имот, площта и
местонахождението му. Разместването на собствеността настъпва по силата на
самия ПУП. Съгласно чл.16
от ЗУТ собствениците на поземлени имоти придобиват собственост върху
новообразуваните с плана УПИ, а общината придобива собственост върху
отстъпените й части от датата на влизане в сила на плана. За да имат такъв
вещно правен ефект планът задължително трябва да е одобрен на основание чл.16 от ЗУТ.
В настоящият случай
безспорно е установено, а и не се спори между страните, че одобрения по
правилата на чл.16 от ЗУТ подробен устройствен план е влязъл в сила. С
влизането в сила на одобрения с Решение № 11-11/26.06.2012г. на Общински съвет
– Бургас ПУП-ПР на местността „Ъгъла“ (бивша „Кюшето“), землището на кв.
Сарафово, общ. Бургас е настъпил и посочения по-горе вещно правен ефект. От значение
за изясняване на казуса е и обстоятелството, че обявения по надлежния ред
ПУП-ПР за местността „Ъгъла“ (бивша „Кюшето“), землището на кв. Сарафово, общ.
Бургас не е бил оспорен от заинтересованите страни, в т.ч. и от жалбоподателя,
поради което в настоящото производство е недопустимо произнасяне по
законосъобразността на влезлия в сила план. По
настоящото производство съдът е сезиран с искане само за проверка на законосъобразността
на решението на комисията по чл.210 от ЗУТ, с което се определят стойността на
имота преди урегулирането му и пазарната стойност на урегулираните поземлени
имоти, образувани с плана. Съгласно изр. 3 на чл. 16, ал. 4 от ЗУТ, урегулираните
имоти са с пазарна стойност не по-малка от пазарната стойност на имотите преди
урегулирането им, което се доказва с решение на комисията по чл.210.
В настоящия
случай, съгласно оспореното Решение № 1700/25.06.2019г. на комисията по чл. 210 от ЗУТ при Община
Бургас е определена пазарна стойност на неурегулиран ПИ с идентификатор
07079.1.1266 по КККР на гр.Бургас (бивш имот № 018259 по КВС) на землище
Сарафово, местност „Ъгъла“ (бивша „Кьошето“), представляващ нива, трета
категория, с площ 3 158 кв.м в размер на 56 844.00 лева и УПИ VІІ-1266,
кв.19, землище Сарафово, местност „Ъгъла“ (бивша „Кьошето“), с площ 2 369
кв.м., в устройствена зона Ок, в размер на 213 210.00 лева, т.е. пазарната стойност на урегулирания имот е по-висока
от имота, преди урегулирането му.
Обстоятелството,
че така определената пазарна стойност на имота се основава на оценка на
независим оценител, която е била изготвена на 02.10.2017г. и е със срок на
валидност до 02.04.2018г., не опорочава производството по издаване на оспореното
решение. Дори да се приеме, че това е нарушение на
административно-производствените правила, то същото не е от категорията на
съществените, тъй като не би могло да доведе до издаване на административен акт
със съдържание, което да се различава съществено от оспореното решение. Този
извод следва от заключението на приетата по делото основна съдебно-оценителска
експертиза, предвид на определената с нея пазарна оценка на процесния имот.
В хода на
съдебното дирене, по искане на жалбоподателите беше допусната и приета основна съдебно-оценъчна
експертиза, заключението по която съда кредитира изцяло, като безпристрастно,
обективно и пълно. Видно от заключението, в резултат на извършеното изследване,
вещото лице е приело, че пазарната стойност на ПИ с идентификатор 07079.1.1266 по
КККР на гр.Бургас, землище Сарафово, представляващ нива, трета категория, с
площ 3 158 кв.м. е 99 635 лева, а пазарната стойност на УПИ VІІ-1266
в кв.19, землище Сарафово, местност „Ъгъла“ (бившата „Кюшето“), спо КККР на
гр.Бургас ПИ с идентификатор
07079.20.379, площ 2 369 кв.м, в устройствена зона Ок с площ 2 369 кв.м. е
215 295 лева. Съдът не кредитира заключението по допълнително извършената
съдебно-оценъчна експертиза, по изложените от вещото лице съображения в съдебно
заседание, според които определянето на пазарната оценка на конкретния имот по
офертни цени е по-реално, спрямо определянето й по цените на сключените сделки,
предвид това, че те почти винаги се сключват по данъчна оценка, която не е
реалната цена.
Анализът на
събраните в настоящото производство писмени доказателства, в т.ч. и
неоспорената от страните и приета от съда съдебно-техническа (оценъчна)
експертиза безпротиворечиво обосновават извод, че определената и приета от
комисията по чл. 210 от ЗУТ при Община Бургас пазарна стойност на
новообразувания УПИ надвишава пазарната стойност на неурегулирания поземлен
имот, поради което липсва противоречие с нормата на чл.16, ал.4, изр.3 от ЗУТ.
В този смисъл, следва да се има предвид, че самата абсолютна стойност на тези
две оценки (тази в хода на административното производство и оценката на вещото
лице в хода на съдебното дирене) е ирелевантна за спора, доколкото
отчуждаването настъпва по силата на одобрения ПУП без да се дължи обезщетение
от страна на общината.
От мотивите
на оспореното решение безпротиворечиво се установява фактическата обстановка,
която по същество е фактическото основание за постановяване на решението. В
решението са посочени и относимите правни норми, което съставлява правното
основание за постановяване на акта. Приетата от комисията оценка е изготвена от
сертифициран оценител на недвижими имоти като обстоятелството, че вещото лице е
определило в заключението по делото по-различни стойности от тези в решението
на комисията по чл.210 ЗУТ не води до извод за незаконосъобразност на решението
като се има предвид, че и в двата случая (в решението на комисията и в
заключението на вещото лице) пазарната стойност на урегулираните поземлени
имоти е определена като по-висока в сравнение с тази отпреди урегулирането. При
това положение както заключението на изготвената по делото съдебно-оценъчна
експертиза, така и обжалваното решение на комисията по чл.210 от ЗУТ водят все
до един и същ основен извод - за спазване на основното нормативно изискване в
условията на устройственото планиране по чл.16, ал.1 от ЗУТ обезщетението на
собствениците за отнетите им с плана до 25 % ид. части от площта на имотите да
се извърши с равностоен урегулиран поземлен имот. Тъй като значението на
приетото в условията на чл.16, ал.4 от ЗУТ
решение на комисията по чл.210 от ЗУТ се свежда именно до установяване
наличието на това обстоятелство, то след като с изслушаната по делото
съдебно-оценъчна експертиза се потвърждава същият факт, това води до извод за
законосъобразност на решението от гледна точка на извършената от комисията
съществена преценка за законосъобразността на планирането по чл.16, ал.1 от ЗУТ.
По изложените
съображения, съда намира, че жалбата се явява неоснователна и като такава
следва да бъде отхвърлена.
По делото е направено
искане за присъждане на направените разноски от страна на ответника. С оглед
изхода на спора пред настоящата инстанция и като взе предвид разпоредбата на
чл.143, ал.3 от АПК, в полза на ответника следва да се присъди сумата от 100
лева юрисконсултско възнаграждение, определено по реда на чл.78, ал. 8 от ГПК,
във връзка с чл. 37, ал.1 от Закона за правната помощ, във връзка с чл.24 от
Наредба за заплащането на правната помощ, субсидиарно приложими на основание
чл.144 от АПК.
По отношение на жалбата
на Г.Н.Д. и Н.П.Д., съдът намира, че същата следва да бъде оставена без
разглеждане като недопустима поради просрочие и производството по делото в тази
му част следва да бъде прекратено.
Водим от горното и на основание чл.159,
т.5 и чл.172, ал.2 от АПК, Бургаският административен съд, двадесети състав
Р Е Ш И :
ОСТАВЯ БЕЗ РАЗГЛЕЖДАНЕ жалбата на Г.Н.Д., ЕГН **********,
с адрес: ***-ти септември“ 12 и Н.П.Д., ЕГН **********, с адрес: *** 12, чрез
пълномощник адв. М.Г. от БАК, против Решение № 1700/25.06.2019г. на комисия по
чл.210 от ЗУТ, назначена със заповед № 2385/08.09.2016г. на кмета на Община
Бургас, за определяне на пазарната стойност на неурегулиран ПИ с идентификатор
07079.1.1266 по КККР на гр.Бургас (бивш имот № 018259 по КВС) на землище
Сарафово, местност „Ъгъла“ (бивша „Кьошето“), представляващ нива, трета
категория, с площ 3 158 кв.м в размер на 56 844.00 лева и УПИ
VІІ-1266, кв.19, землище Сарафово, местност „Ъгъла“ (бивша „Кьошето“), с площ
2 369 кв.м., в устройствена зона Ок, в размер на 213 210.00 лева.
ПРЕКРАТЯВА производството по делото в тази му част.
ОТХВЪРЛЯ жалбата на Г.П.К., ЕГН **********, с адрес: *** чрез
пълномощник адв. М.Г. от БАК, против Решение № 1700/25.06.2019г. на комисия по
чл.210 от ЗУТ, назначена със заповед № 2385/08.09.2016г. на кмета на Община
Бургас, за определяне на пазарната стойност на неурегулиран ПИ с идентификатор
07079.1.1266 по КККР на гр.Бургас (бивш имот № 018259 по КВС) на землище
Сарафово, местност „Ъгъла“ (бивша „Кьошето“), представляващ нива, трета
категория, с площ 3 158 кв.м в размер на 56 844.00 лева и УПИ
VІІ-1266, кв.19, землище Сарафово, местност „Ъгъла“ (бивша „Кьошето“), с площ
2 369 кв.м., в устройствена зона Ок, в размер на 213 210.00 лева.
ОСЪЖДА Г.П.К., ЕГН **********, с адрес: *** да заплати на ОБЩИНА
БУРГАС направените по делото разноски за възнаграждение на юрисконсулт в размер
на 100.00 (сто) лева.
Решението подлежи на обжалване
пред ВАС на РБ в 7-дневен срок от съобщаването му на страните с частна жалба в прекратителната
му част, която има характер на определение и в 14-дневен срок с касационна жалба
в останалата му част.
СЪДИЯ: