Разпореждане по дело №1255/2020 на Административен съд - Варна

Номер на акта: 14662
Дата: 15 ноември 2022 г.
Съдия: Борислав Георгиев Милачков
Дело: 20207050701255
Тип на делото: Административно дело
Дата на образуване: 16 юни 2020 г.

Съдържание на акта Свали акта

РАЗПОРЕЖДАНЕ

 

№………………2022 г.                                                                                          гр. Варна

 

Варненският административен съд, двадесет и четвърти състав,

на единадесети ноември 2022 г., в закрито заседание

в следния състав:     

 

            ПРЕДСЕДАТЕЛ: БОРИСЛАВ МИЛАЧКОВ

 

като разгледа докладваното от председателя

административно дело №1255 по описа за 2020 година

за да се произнесе взе предвид следното:

 

Производството е по реда на чл.144 от АПК вр. чл. 405 и сл. от ГПК, и  е образувано по молба на „Вимарс“ ООД ЕИК ******, представлявано от Н.М.Б. – управител, чрез адв. Д.Д. – САК с искане за издаване на изпълнителен лист, въз основа на сключен между молителя и Министерство на икономиката административен договор за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ (АДБФП) № BG16RFOP002-1.002.0523.С01/31.07.2017 г.

В искането се твърди, че с Решение № 425 от 05.04.2021 г. по адм.д. № 1255/2020 г. е отменено, като незаконосъобразно Решение № РД-16-407/27.05.2020 г. на Главен Директор на ГД „Европейски фондове за конкурентоспособност“ и ръководител на УО на ОП „Иновации и конкурентоспособност“ в частта по т.1, с която е определена финансова корекция в размер на 342045,33 лв. /от общо 380050,37лв/.

За да се произнесе по молбата, съдът съобрази следното:

С Решение № 10910 от 28.10.2021 г. по адм.д. № 6694/2021 г., ВАС-VII отд., е потвърдил решението в отменителната му част, както и е отменил обжалвания административен акт и в останалата част за сумата от 38005,04 лв.

С окончателно отмененото от съда Решение № РД-16-407/27.05.2020 г. на Главен Директор на ГД „Европейски фондове за конкурентоспособност“ и ръководител на УО на ОП „Иновации и конкурентоспособност“ е била определена финансова корекция по сключения през м. юли 2017 г. между „Вимарс“ ООД, от една страна, и Министерство на икономиката, в чиято структура към онзи момент е била Главна дирекция („Дирекцията“) „Европейски фондове за конкурентоспособност“ (понастоящем към Министерство на иновациите и растежа), определена за Управляващ орган на ОПИК 2014-2020 г., от друга страна, Административен договор за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ по ОПИК 2014-2020 № BG16RFOP002-1.002 („Договора“). Финансовата корекция е в размер на 100 % от предоставената финансова помощ по Договора.

Молителят твърди, че след като със съдебните решения е отменено изцяло решението, с което е била определена финансова корекция в размер на 100% от финансовата помощ, то административният орган е длъжен да извърши окончателното изплащане на сумата от 59670 лв., представляваща неизплатената сума от договорената безвъзмездна финансова помощ. Твърди, че двукратно е канил административния орган за изплати горната сума, но плащане не е последвало.

Претендира издаване на изпълнителен лист на основание чл.268 т.4 от АПК.

            Разгледано по същество искането се явява неоснователно по следните съображения:

            Вярно е, че в чл.268 от АПК са посочени изпълнителните основания, въз основа на които може да бъде издаден изпълнителен лист. Вярно е също така, че в т.4 на чл.268 от АПК, като изпълнително основание са посочени влезлите в сила административни договори.

            В конкретният случай обаче, съдът намира, че не е изправен пред хипотезата на чл.268, т.4 от АПК, в която да приеме, че административният договор е годно изпълнително основание за издаване на изпълнителен лист.

            На първо място предмет на разглеждане по настоящото дело не е била действителността, изпълнението, изменението или прекратяването на административния договор, а решение № РД-16-407/27.05.2020 г. на Главен Директор на ГД „Европейски фондове за конкурентоспособност“ и ръководител на УО на ОП „Иновации и конкурентоспособност“, с което е била определена финансова корекция. В тази връзка нито в първоинстанционното, нито в касационното съдебно решение има осъдителен диспозитив, различен от тези за дължимите по делото разноски. По тези осъдителни диспозитиви вече е издаден изпълнителен лист в полза на „Вимарс“ООД.

            На следващо място в чл.64 от ЗУСЕФСУ е посочен изричен ред за верификация и изплащане на сумите по административните договори сключени по реда на този закон. Предвиден е и ред за обжалване на отказа за верификация.

            Ако молителя твърди, че правото му да получи остатъка от договорената безвъзмездна помощ следва от съдебните решения, то защитата му следва да е по реда на чл.304 и сл. от АПК, а не в рамките на изпълнителното производство.

            Воден от горното и на основание чл.144 от АПК вр. чл. 406, ал.1 от ГПК съдът

 

РАЗПОРЕДИ:

 

           

            ОСТАВЯ БЕЗ УВАЖЕНИЕ искането за издаване на изпълнителен лист в полза на „Вимарс“ ООД ЕИК ******, срещу Министерство на иновациите и растежа за сумата от 59 670 лв. въз основа на сключен между молителя и Министерство на икономиката административен договор за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ (АДБФП) № BG16RFOP002-1.002.0523.С01/31.07.2017 г.

            Разпореждането подлежи на обжалване с частна жалба в двуседмичен срок, от връчването на разпореждането пред ВАС.

 

АДМИНИСТРАТИВЕН СЪДИЯ: