Номер 251719.08.2020 г.Град Варна
Окръжен съд – ВарнаIV състав
На 19.08.2020 година в закрито заседание в следния състав:
Председател:Ивелина М. Събева
Членове:Константин Д. Иванов
Мая Недкова
като разгледа докладваното от Ивелина М. Събева Въззивно гражданско дело №
20203100501863 по описа за 2020 година
Производството е по въззивна жалба от Областна дирекция на МВР-гр.Варна, предявена чрез
юрисконсулт Б. Й. , против решение № 2048/ 01.06.2020г. по гр.д.№ 18064/ 2019г. на Районен съд-
Варна, с което е осъдена да заплати на Н. К. К. сумата 1735.56лв. - сбор от незаплатено
допълнително възнаграждение за положен извънреден труд от 264 часа , за периода от 31.10.2016г.
до 30.09.2019г. , със законната лихва върху главницата от датата на предявяване на иска-
31.10.2019г. до окончателното изплащане на задължението , на основание чл.178,ал.1, т.З вр.
чл.187, ал.5, т.2 ЗМВР ; сумата 242.86лв.- сбор от дължимата мораторна лихва върху главницата,
посочена за всеки отчетен период, на основание чл. 86,ал.1 от ЗЗД. С решението са присъдени
държавна такса и съдебни разноски, на основание чл. 78, ал.6 и чл.78, ал.1 ГПК.
Счита постановеното решение за незаконосъобразно, поради неправилно приложение на
материалния закон. Излага съображения за обвързаността на страните по делото със служебно
правоотношение, регламентирано от ЗМВР и подзаконови нормативни актове по неговото
приложение. При действащите разпоредби на ЗМВР не намират субсидиарно приложение на
норми от КТ, Наредба за структурата и организацията на работно време, и ЗДСл. Като специален
закон урежда изчерпателно статута на държавните служители , който е различен от статута на
лицата, работещи по трудово правоотношение при условията на КТ. Между статута на държавните
служители по чл.142, ал.1, т.1 от ЗМВР , статута на държавните служители по т.2 и лицата
работещи по трудово правоотношение по т.З , който се урежда със ЗДСл , и статута на лицата,
работещи по трудово правоотношение, който се урежда по реда на КТ, има ясно разграничение.
По отношение на лицата, които със статут на държавни служители с полицейски правомощия
следва да бъдат прилагани разпоредбите на ЗМВР- чл.140, чл.187,ал.З, чл. 179, ал.4 , относно
отчитането и заплащането на нощния труд , и подзаконовите нормативни актове. Поддържа тезата,
че за процесния период няма действаща нормативна уредба, която допуска преобразуване на
часовете нощен труд в часове дневен труд.
По същество отправя искане за отмяна на решението и постановяване на друго, за
отхвърляне на исковата претенция. В условията на евентуалност - искът да бъде отхвърлен
частично за периода 01.01.2018г.- 16.07.2018г, предвид отсъствието на действаща нормативна
уредба относно преизчисляването на нощен към дневен труд , по заключението на ССЕ.
Претендира юрисконсултско възнаграждение за две инстанции, на основание чл. 78, ал.8 ГПК вр.
чл. 23, т.1 от Наредба за правната помощ
В срока за отговор е депозирано становище от Николай Костадинов, чрез процесуален
представител. Оспорва жалбата като неоснователна по направените възражения срещу решението.
Жалбата е процесуално допустима и редовна.
Не съдържа искания в предмета на произнасяне по чл.266 от ГПК.
На основание чл. 267 ГПК съдът
ОПРЕДЕЛИ:
НАСРОЧВА делото за разглеждане в открито съдебно заседание на 02.11.2020г. от
14.00ч.
ЧЛЕНОВЕ: 1.
Председател: _______________________
Членове:
1._______________________
2._______________________