Определение по дело №396/2021 на Административен съд - Сливен

Номер на акта: Не е посочен
Дата: 12 ноември 2021 г.
Съдия: Слав Иванов Бакалов
Дело: 20217220700396
Тип на делото: Административно дело
Дата на образуване: 10 ноември 2021 г.

Съдържание на акта

 

ОПРЕДЕЛЕНИЕ

 

гр. Сливен, 12.11.2021  год.

В  ИМЕТО   НА   НАРОДА

 

Административен съд Сливен, в закрито съдебно заседание на дванадесети ноември през две хиляди двадесет и първа година в състав

 

ПРЕДСЕДАТЕЛ: СЛАВ БАКАЛОВ

ЧЛЕНОВЕ:  СВЕТЛАНА ДРАГОМАНСКА

СТЕЛА ДИНЧЕВА

 

като разгледа докладваното от председателя адм.дело № 396 по описа за 2021 год., за да се произнесе съобрази :

 

Производството по делото е образувано по жалба на С.М.С. *** против Заповед № РД 15-1156 от 14.06.2017 г. на Кмета на Община Сливен.

С обжалваната заповед, кмета на Община Сливен на основание чл.44 ал.2 от ЗМСМА и чл.15 от Наредба № 1 от 17.01.2001 г. за организиране на движението по пътищата, е одобрил окончателния проект на Генерален план за организация на движението на централна градска част – гр.Сливен.

В Определение № 10483 от 29.07.2020 г. на ВАС по адм. д. № 6861/2020 г., 5-членен с-в, Определение № 7056 от 10.06.2021 г. на ВАС по адм. д. № 5189/2021 г., 5-членен с-в  и Решение № 8864 от 27.07.2021 г. на ВАС по адм. д. № 3773/2021 г., 5-членен с-в е прието, че със заповедта по чл.15 от Наредба № 1 от 17.01.2001 г. за организиране на движението по пътищата, е регламентиран начинът на преминаване през част от територията на съответния град посредством пътни превозни средства. Следователно адресати на същата могат да бъдат както неопределен, така и неограничен кръг от лица, с оглед правото на гражданите на свободно придвижване на територията на страната. Независимо че генералният план за организация на движението се изработва със срок на валидност до 5 години съгласно чл. 9, ал. 3 от посочената по-горе наредба, въведените с него правила за организация на движението имат многократно правно действие. Това е така, тъй като чрез предвидените с него ограничения и забрани за преминаване през процесната територия с пътни превозни средства, важащи за продължителен период от време, се налага трайно и повтарящо се поведение, което следва да се спазва от неограничен брой лица. Следователно с оглед на своето съдържание, характер и правни последици оспорената заповед представлява нормативен административен акт по смисъла на чл. 75 АПК, тъй като именно това са елементите, които определят правната същност на акта, а не неговата форма, наименование или издател.

В чл.128 от АПК е очертана компетентността на административните съдилища по разглежданите от тях дела. В тази правна норма не са посочени нормативните актове издавани от кметовете на общините. Такава компетентност е предоставена на Върховния административен съд, който съгласно чл.132 ал.2 т.1 от АПК разглежда оспорванията срещу подзаконовите нормативни актове, освен тези на общинските съвети. Следователно компетентен да разгледа жалбата против Заповед № РД 15-1156 от 14.06.2017 г. на Кмета на Община Сливен е Върховния административен съд.

Поради изложените по-горе съображения, настоящия съдебен състав преценява, че правния спор относно Заповед № РД 15-1156 от 14.06.2017 г. на Кмета на Община Сливен е подсъден на Върховния административен съд.

Ръководен от гореизложеното и на основание чл.135, ал.1 и 2 от АПК,
съдът:

ОПРЕДЕЛИ:

ПРЕКРАТЯВА производството по административно дело № 396/2021 г. по описа на Административен съд Сливен поради неподсъдност на правния спор.

Делото да се изпрати по подсъдност на Върховния административен съд.

ОПРЕДЕЛЕНИЕТО не подлежи на обжалване.

Определението да се съобщи на страните на основание чл.138 ал.3 от АПК.

 

ПРЕДСЕДАТЕЛ:

 

 

 

ЧЛЕНОВЕ: 1.

 

 

 

2.