Определение по дело №1011/2020 на Районен съд - Велико Търново

Номер на акта: 390
Дата: 8 юли 2020 г.
Съдия: Емил Бобев
Дело: 20204110201011
Тип на делото: Частно наказателно дело
Дата на образуване: 7 юли 2020 г.

Съдържание на акта Свали акта

ОПРЕДЕЛЕНИЕ
Номер 39008.07.2020 г.Град Велико Търново
Районен съд – Велико ТърновоXIV състав
На 08.07.2020 година в закрито заседание в следния състав:
Председател:ЕМИЛ БОБЕВ
като разгледа докладваното от ЕМИЛ БОБЕВ Частно наказателно дело № 20204110201011 по описа за 2020 година
за да се произнесе, взе предвид следното:
Производство по реда на чл. 243, ал.5 от НПК.
Съдът е сезиран с жалба от адв. Г.П. от АК - Русе, в качеството му на пълномощник на М. Г. -
гражданка на Република Турция, родена на 27.04.1979 г., притежаваща л.к. А17Е74627 валиден до
26.01.2029 г., с турски личен номер 13352096874 - наследник на Али Гюнверен, роден на 02.02.1950 в
Турция, против Постановление на ВТРП от 05.012.2019 год., с което на основание чл. 242, ал. 1, пр. 1, чл.
243, ал. 1, т. 1 от НПК, във вр. с чл. 24, ал. 2 вр. ал. 1, т. 9 от НПК във вр. с чл. 343, ал. 2, т. 1 от НК е
прекратено наказателното производство по ДП № ЗМ-779 год. по описа на РУ - В. Търново (прокурорска
преписка № 2031/2017 год. на ВТРП), образувано и водено срещу виновното лице за престъпление по чл.
343, ал. 1, б. "Б" вр. с чл. 342, ал. 1 пр. 3 от НК.
Съдът след като обсъди и прецени събраните по делото доказателства, поотделно и в тяхната
съвкупност, намира за установено следното: Досъдебно производство № ЗМ - 779/2017 г. по описа на РУ
гр. Велико Търново (преписка № 2161/2017 г. на ВТОП), е образувано на 04.09.2017 г., на основание чл.
212, ал. 2 от НПК - със съставяне на протокола за първо действие по разследването - оглед на
местопроизшествие, извършен на 04.09.2017 г., за това, че около 05:55 ч. на 04.09.2017 г. на път ІІ-55
(Велико Търново - Гурково), км 19+600 настъпва пътно-транспортно произшествие между товарна
композиция, състояща се от влекач марка „МАН“ с peг. № 34DN2484 и полуремарке марка „Фрюхауф“ с
peг. № 34 ZL 2406, собственост на „Osman Кауа Nakliyat Ticaret ve Sanavi Ithalat Ihracat“ LTD гр. Истанбул,
P Турция, управлявана от правоспособния водач А.Г. /АН Gulveren/, роден на 02.02.1950 г. в гр. Ерзинджан
/Erzincan/, Р. Турция, движещ се в посока към гр. Велико Търново, товарен автомобил марка „Мерцедес“ с
peг. № У 8859 АН, собственост на „КАН-УЧТЕХСПОРТ-БЪЛГАРИЯ“ ООД с. Кукорево, обл. Ямбол,
управляван от правоспособния водач Д.Т.Т. с ЕГН **********, постоянен адрес: с. Кукорево, обл. Ямбол,
ул. „Пейо Крачолов Яворов“ № 2, движещ се в посока към гр. Велико 1ърново и товарна композиция,
състояща се от влекач марка "Волво" с peг. № ЕВ 4408 АН и полуремарке марка „Кьогел“ с peг. № ЕВ 3190
ЕА, собственост на „Стоянов 93“ ЕООД - гр. Севлиево, управляван от правоспособния водач С.Г.С. с ЕГН
**********, с постоянен адрес: гр. Павликени, ул. „Васил Левски“ № 3, вх. „А“, ет. 1, aп. 4, движеща се в
посока към гр. Гурково. В резултат на ПТП по непредпазливост е причинена средна телесна повреда на
водача на влекач „Май“ с peг. № 34DN2484 А.Г., роден на 02.02.1950 г. в гр. Ерзинджан, Република Турция,
изразяваща се в разстройство на здравето, временно опасно за живота.
Досъдебното производство е било образувано и водено срещу виновното лице, за престъпление по чл.
343, ат. 1, б. „б“ във вр. с чл. 342, ал. 1, пр. 3 от НК. като същото е наблюдавано от Районна прокуратура гр.
Велико Търново.
На 06.09.2017 г. водачът А.Г. починал в МОБАЛ „Д-р Стефан Черкезов“ град Велико Търново,
поради което с постановление от 08.09.2017 г. по преписка № 2161/2017 г. по описа на ВТОП досъдебното
производство е било прието за наблюдение и контрол от Окръжна прокуратура гр. Велико Търново и се
водело за престъпление по чл. 343, ал. 1, б. "в" във вр. с чл. 342, ал. 1, пр. 3 от НК.
По делото била назначена съдебномедицинска експертиза на трупа на А.Г., като в заключение
експертът е посочил, че смъртта му се дължи на остра сърдечно-съдова и дихателна недостатъчност в
резултат от тежка съчетана гръдно-коремна травма, на фона на остър миокарден инфаркт. Получените
травматични увреждания са в резултат на тъпи травми получени в купето на тежкотоварния автомобил и са
в причинно следствена връзка с претърпяното ПТП, като водач. Острият миокарден инфаркт е получен
преди възникването на ПТП и е причина за реализирането му поради рязко прилошаване на водача.
Травматичните увреждания са тежки и са на фона на обременен терен от сърдечно страдание и въпреки
оказана навременна медицинска помощ, смъртта практически е била неизбежна.
Предвид горното, с постановление на ВТОП от 28.10.2019 г. ДП е изпратено по компетентност на
ВТРП.
С постановление на ВТРП от 30.10.2019 г., ДП № ЗМ - 779/2017 г. по описа на РУ гр. Велико
Търново, (преписка № 2161/2017 г. по описа на ВТОП), преписка № 2031/2017 г. по описа на ВТРП е
прието за наблюдение и е изпратено на РУ - гр. В. Търново за продължаване на разследването.
След приключване на разследването, делото е било изпратено на наблюдаващия прокурор, който след
анализ на материалите и събраните доказателства, приел, за установена следната фактическа обстановка:
Около 05:30 - 05:55 ч. на 04.09.2017 г. товарна композиция, състояща се от влекач марка „МАН“ с peг.
№ 34DN2484 и полуремарке марка „Фрюхауф“ с peг. № 34ZL2406, собственост на „Osman Кауа Nakliyat
Ticaret ve Sanayi Ithalat Ihracat“ LTD гр. Истанбул, P Турция, управлявана от правоспособния водач А.Г..
роден на 02.02.1950 г. в гр. Ерзинджан, Р Турция, се придвижвала по път II-5 (Велико Търново - Гурково), в
посока към гр. Велико Търново. Пътната настилка била мокра от дъжда, който валял по-рано през нощта.
Времето било ясно, нямало мъгла. Движейки се в дясна пътна лента със скорост 86 км/ч и стигайки до км.
19+600 около 5.55 ч., преди десен завой в негова посока, А.Г. получил остър миокарден инфаркт, от който
рязко му прилошало. Задействал спирачната уредба до максимална степен, като товарната композиция
продължила движението си косо, минала през лентата за насрещното движение и се ударила с лявата част
на кабината в скалите, намиращи се вляво на неговата посока за движение. След първоначалния контакт на
влекача в скалите, последвал втори контакт и с дясната й част. Кинетичната енергия на натовареното до
максимална степен полуремарке, завъртяла задната ос на влекача обратно по часовниковата стрелка, така,
че влекачът сочел в посока от гр. Велико Търново към гр. Гурково, установявайки се с левите си гуми
върху пътното платно, а десните върху западния банкет. Полуремаркето било натоварено до максимална
степен и било с височина 4 м., поради което загубило вертикална устойчивост и се обърнало на дясната си
страна, като след загуба на кинетичната си енергия до нула, се установило напречно на платното за
движение, като преминаването през композицията било невъзможно. По същото време в посока към гр.
Гурково, със скорост около 75 км/ч се движела товарна композиция, състояща се от влекач марка „Волво“ с
peг. № ЕВ 4408 АН и полуремарке марка „Кьогел“ с peг. № ЕВ 3190 ЕА, собственост на „Стоянов 93“
ЕООД гр. Севлиево, управлявана от правоспособния водач С.Г.С. с ЕГН: ********** от гр. Павликени.
След участък с възходящ наклон водачът Стефанов забелязал преобърнатото полуремарке на управляваната
от А.Г. товарна композиция, след което плавно задействал спирачната уредба , тъй като превозваният товар
бил плътно желязо и имало опасност при рязко спиране същото да пробие предната част на борда на
ремаркето. С използване на десен волан водачът се стремил да избегне удара с авариралата вече товарна
композиция с чужда регистрация. Въпреки предприетите действия последвал лек удар със скорост 5 км/ч в
предната лява част на кабината на влекача „Волво“ в полуремарке „Фрюхауф“ в предната му част (брезента
с товара), след което окончателно преустановил движението си. Почти в същото време в дясна лента по
посока от гр. Гурково към гр. Велико Търново, със скорост от около 80 км/ч се движел товарен автомобил
марка „Мерцедес“ с peг. № У 8859 АН, собственост на „КАН-УЧТЕХСПОРТ-БЪЛГАРИЯ“ ООД с.
Кукорево, обл. Ямбол, управляван от правоспособния водач Д.Т.Т. с ЕГ Н: ********** от с. Кукорево, обл.
Ямбол. В началото на десният завой в района на настъпилото ПТП, водачът навлязъл в лентата за
насрещното движение, задействал до максимална степен спирачната си уредба, след което последвал челен
удар. В контакт влязла предната лява част на кабината откъм мястото на водача и предната част на
полуремарке „Фрюхауф“ (в устройството за ръчно повдигане на предната част на ремаркето/. След удара
товарният автомобил преустановил движението си.
На място дошли екипи на полицията, пожарната и ЦСМП - гр. Велико Търново. Водачите А.Г. и
Д.Т.Т. били транспортирани до МОБАЛ „Д-р Стефан Черкезов“ гр. Велико Търново, където им е била
оказана своевременно медицинска помощ. Въпреки това на 06.09.2017 г. А.Г. починал. На Тенев били
констатирани травматични увреждания на мускулите, изграждащи задната повърхност на лявата
подбедрица на долния ляв крайник. Извършени били съответните медицински манипулации.
По делото е назначена тройна съдебна автотехническа експертиза, от чието заключение е видно, че
критичната пътна ситуация 'КПС за товарния автомобил „МАН“ е 79 м., а опасната зона 130 м. на товарния
автомобил „Мерцедес“ КПС е 61 м., опасна зона - 112 м., а на автомобил „Волво“ КПС - 40 м., опасна зона -
106 м. При тези стойности нито елин от товарните автомобили не е имал техническата възможност да
предотврати настъпването на ПТП, тъй като стойностите на възникване на КПС са по-малки от опасните
зони за всяко едно от трите МПС-та. В заключението на вещите лица е посочено, че максималната
възможна скорост, с която е било възможно безопасно да се преодолее десния завой където е настъпило
ПТП е около 70 км/ч или по-малко, като скоростите на двата товарни автомобила „МАН“ и „Мерцедес“
преди да предприемат преминаването през завоя, са по-високи. По този начин двамата водачи на товарните
автомобила „МАН“ и „Мерцедес“ сами са се поставили в ситуация, при която навлизането им в насрещните
за тях ленти на движение е било неизбежно. И трите участващи товарни композиции са били натоварени до
максимална степен. Водачите и на трите товарни композиции сами са се поставили в критична пътна
ситуация, като преди изпълнението на десен завой за товарните композиции „МАН“ и „Мерцедес“ и ляв за
товарения автомобил „Волво“, управлявали неправилно товарните композиции със скорост съответно: за
„МАН“ от около 86 км/ч, за „Волво“ от около 75 км/ч и за „Мерцедес“ от около 80 км/ч, при техническа
безопасна скорост за преодоляване на завоя около 70 км/ч, но в момента на ПТП от АПИ има поставено
ограничение на максимално разрешена скорост от 50 км/ч в посоката на движение за товарния автомобил
„Мерцедес“ и товарния автомобил „МАН“.
По делото е изготвена и технико-диагностична експертиза на трите товарни композиции. В
заключението си вещото лице е посочило, че уредбите и механизмите на същите, които имат пряко
отношение към безопасността на движението, като спирачката и кормилната уредба, лагерните възли на
предните управляеми колела и състоянието на техните гуми към момента на настъпване на ПТП е било
техническо изправно и водачите им са били в състояние да ги управляват безопасно и безконфликтно в
района на произшествието. Установените при огледа и техническия преглед механични изменения,
изразяващи се в деформации и повреди по тях, са причинени вследствие на настъпилото ПТП и не са в
причинно следствена връзка с неговото настъпване.
По досъдебното производство е назначена и изготвена оценъчна експертиза и на трите МПС. В
заключението си вещото лице е посочило, че стойностите на нанесените щети към монета на изследваното
съответно: на влекач „Ман“ - 2 400 лв., на полуремарке „Фрюхауф“ - 7 000 лв., а на товарен автомобил
„Мерцедес“ - 14 000 лв., като и трите са негодни за експлоатация. Стойността на щетите по влекач „Волво“
са 1 122 лв., като след извършване на съответен ремонт същият може да бъде годен за експлоатация.
По делото е назначена и съдебно-медицинска експертиза за получените при ПТП телесни увреждания
на Д.Т.Т. - водач на товарен автомобил марка „Мерцедес“. Констатирани са травматични увреждания на
мускулите, изграждащи задната повърхност на лявата подбедрица на долния ляв крайник, които са в пряка
и непрекъсната причинна връзка с настъпилото ПТП.
По делото е назначена и съдебномедицинска експертиза на трупа на А.Г., като в заключение
експертът е посочил, че смъртта му се дължи на остра сърдечно-съдова и дихателна недостатъчност в
резултат от тежка съчетана гръдно-коремна травма, на фона на остър миокарден инфаркт. Получените
травматични увреждания са в резултат на тъпи травми получени в купето на тежкотоварния автомобил и са
в причинно следствена връзка с претърпяното ПТП, като водач. Острият миокарден инфаркт е получен
преди възникването на ПТП и е причина за реализирането му поради рязко прилошаване на водача.
Травматичните увреждания са тежки и са на фона на обременен терен от сърдечно страдание и въпреки
оказана навременна медицинска помощ, смъртта практически е била неизбежна.
Назначено е и химическо изследване на иззети кръвни проби от двамата водачи - А.Г. и Д.Т.Т.. И в
двете проби, не е установено наличие на етилов алкохол (концентрация 0,00).
С оглед на гореизложеното и въз основа на събраните доказателства в хода на разследването,
прокурора е приел за установено, че по време на управление на композицията А.Г. е получил остър
миокарден инфаркт, който е довел до сърдечно-съдова и дихателна недостатъчност у водача, прилошаване
и последвало нарушаване на правилата за движение по пътищата. Едновременно с това Гюлверен сам се е
поставил в критична пътна ситуация, като преди изпълнението на десен завой в негова посока, управлявал
неправилно товарната композиция със скорост от около 86 км/ч при техническа безопасна скорост за
преодоляване на завоя около 70 км/ч, което също е причината за реализирането на ПТП. Нарушенията на
правилата за движение от другите двама водачи съответно на товарни композиции „Волво“ и „Мерцедес“
не са в причинно следствена връзка с настъпилите общественоопасни последици - смъртта на Гюлверен, а
единствено с настъпилите общественоопасни последици - имуществени вреди по управляваните от тях два
товарни автомобила, като за МПС марка „Мерцедес“ вредите са в размер на 14 000 лв. - престъплението по
чл. 343, ал. 1, б. „а“ във вр. с чл. 342, ал. 1, пр. 3 от НК, което е от компетентността па РП - гр. Велико
Търново.
Прокурора е приел, че от заключението на назначената и изготвена оценъчна експертиза за
установяване стойността на причинените в резултат на настъпилото ПТП имуществени врели се установява
следното:
1. Стойността на причинените имуществени вреди на товарна композиция, състояща се от влекач
марка „MAH'* с peг. № 34DN2484 и полуремарке марка „Фрюхауф" с peг. № 34 ZL 2406, собственост
на „Osman Кауа Nakliyat Ticaret ve Sanayi Ithalat Ihracat" LTD гp. Истанбул. P. Турция e 9 400 лева.
2. Стойността на причинените имуществени вреди на товарен автомобил марка „Мерцедес" с peг.
№ У 8859 AH, собственост на „КАН- УЧТЕХСПОРТ-БЪШ АРИЯ” ООД с. Кукорево, обл. Ямбол е 14
000 лева.
3. Стойността на причинените имуществени вреди на товарна композиция, състояща се от влекач
марка „Волво" с peг. № ЕВ 4408 АН и полуремарке марка „Кьогел" с peг. № ЕВ 3190 ЕА, собственост
на „Стоянов 93” ЕООД гр. Севлиево е 1 122,80 лева.
Съгласно заключението на изготвената тройна автотехническа експертиза причините за трите
последователно настъпили пътно-транспортни произшествия са действията на водачите на автомобилите.
Като се имат предвид установените стойности на причинените имуществени вреди, представителя на ВТРП
е приел, че съставомерни в конкретния случай са единствено имуществените вреди в размер на 14 000 лева,
причинени на „КАН- УЧТЕХСПОРТ-БЪЛГАРШГ ООД с. Кукорево, обл. Ямбол, в резултат на повредите
на товарен автомобил марка „Мерцедес" с peг. № У 8859 АН, управляван от правоспособния водач Д.Т.Т.
от с. Кукорево, обл. Ямбол - престъпление по чл. 343, ал. 1, б. „а" във вр. с чл. 342, ал. 1, пр. 3 от НК.
В хода на разследването, с оглед възможността на прилагане: на разпоредбата на чл. 343, ал. 2 от НК.
на 11.11.2019 г. е изпратено писмо до управителя на "КАН-УЧТЕХСПОРТ-БЪЛГАРЯ" ООД с искане за
становище относно прекратяване на наказателното производство.
В писмо с изх. № 182/18.11.2019 г., изпратено от името на Генчо Гунев Каназирев - управител на
фирма „КАН-УЧТЕХСПОРТ-БЪЛГАРЯ“ ООД с. Кукорево, общ. Тунджа, обл. Ямбол, е заявено желание за
прекратяване на делото.
При така установеното наблюдаващия прокурор е счел, че наказателното производство по делото
следва да бъде прекратено на основание чл. 243, ал. 1. т. 1 във вр. с чл. 24, ал. 1, т. 9 от НПК във вр. с чл.
343, ал. 2, т. 1 от НК, поради направено искане от представител на ощетеното юридическо лице.
В хода на досъдебното производство не са привличани обвиняеми, не са вземани мерки за
процесуална принуда, не са изземвани веществени доказателства.
С оглед на така приетото представителя на ВТРП с Постановление от 05.12.2019 год. на основание чл.
199, чл. 242, ал. 1, пр. 1, чл. 243, ал. 1, т. 1 от НПК, във вр. с чл. 24, ал. 2 вр. ал. 1, т. 9 от НПК във вр. с чл.
343, ал. 2, т.1 от НК е прекратил наказателното производство по досъдебно производство № ЗМ - 779/2017
год. по описа на РУ гр. Велико Търново, водено срещу виновното лице за престъпление по чл. 343, ал. 1, б.
"б" във вр. с чл. 342, ал. 1, пр. 3 от НК, като е постановил препис от постановлението да се изпрати на
управителя на „КАН УЧТЕХСПОРТ - БЪЛГАРИЯ“ ООД, с. Кукорево. п.код 8673, общ. Тунджа, обл.
Ямбол, ул. “Граф Игнатиев“ № 2, за сведение.
Препис от постановлението е бил изпратен и на наследницата на починалия А.Г. - М. Г. , която като
турски гражданин с постоянно местожителство в чужбина е получила препис на Постановлението на
25.06.2020 год. чрез Генерално консулство на Република Турция и гр. Пловдив (за което са представени
доказателства). Недоволна от постановлението, М. Г. чрез упълномощен процесуален представител (адв.
Г.П. от АК - Русе) на 01.07.2020 год. го е обжалвала чрез ВТРП пред ВТРС.
При така установеното съдът намира, че жалбата е допустима - подадена е от активно легитимирано
лице и в установените в закона срокове. По същество обаче съдът намира жалбата за неоснователна.
След като се запозна със всички материали и доказателства събрани в хода на разследването,
настоящия съдебен състав намира, че представителя на ВТРП правилно е възприел за установена
фактическата обстановка, която подробно е описал в постановлението си за прекратяване на наказателното
производство. В хода на ДП са извършени всички възможни процесуално-следствени действия, необходими
за разкриване на обективната истина и за установяване на фактите. Разследването е проведено обективно,
всестранно и пълно - разпитани са в процесуалното качество на свидетели лицата, можещи да допринесат с
релевантна за случая информация, приобщени са относимите писмени доказателства и документи,
назначени са съответните съдебни експертизи и са приобщени заключенията на същите.
От доказателствата по делото (назначената и съдебномедицинска експертиза на трупа на А.Г.) се
установява, че смъртта на А.Г. се дължи на остра сърдечно-съдова и дихателна недостатъчност в резултат
от тежка съчетана гръдно-коремна травма, на фона на остър миокарден инфаркт. Получените травматични
увреждания са в резултат на тъпи травми получени в купето на тежкотоварния автомобил и са в причинно
следствена връзка с претърпяното ПТП, като водач. Острият миокарден инфаркт е получен преди
възникването на ПТП и е причина за реализирането му поради рязко прилошаване на водача. От
назначената в хода на ДП тройна съдебна автотехническа експертиза е видно, че нито един от товарните
автомобили не е имал техническата възможност да предотврати настъпването на ПТП, тъй като
стойностите на възникване на критичната пътна ситуация са по-малки от опасните зони за всяко едно от
трите МПС-та. В заключението на вещите лица е посочено, че максималната възможна скорост, с която е
било възможно безопасно да се преодолее десния завой където е настъпило ПТП е около 70 км/ч или по-
малко, като скоростите на двата товарни автомобила „МАН“ и „Мерцедес“ преди да предприемат
преминаването през завоя, са по-високи. По този начин двамата водачи на товарните автомобила „МАН“ и
„Мерцедес“ сами са се поставили в ситуация, при която навлизането им в насрещните за тях ленти на
движение е било неизбежно. Водачите и на трите товарни композиции (включително и А.Г.) сами са се
поставили в критична пътна ситуация, като преди изпълнението на десен завой за товарните композиции
„МАН“ и „Мерцедес“ и ляв за товарения автомобил „Волво“, управлявали неправилно товарните
композиции със скорост съответно: за „МАН“ от около 86 км/ч, за „Волво“ от около 75 км/ч и за
„Мерцедес“ от около 80 км/ч, при техническа безопасна скорост за преодоляване на завоя около 70 км/ч, но
в момента на ПТП от АПИ има поставено ограничение на максимално разрешена скорост от 50 км/ч в
посоката на движение за товарния автомобил „Мерцедес“ и товарния автомобил „МАН“.
Съдът намира за неоснователни изложените в жалбата доводи, че постановлението за прекратяване
на наказателното производство е прието при погрешно интерпретиране от прокурора на фактите и
обстоятелства около настъпилото пътно-транспортно произшествие, причинената от него средна телесна
повреда на пострадалото лице и настъпилата в последствие смърт на лице в болницата в гр. Велико
Търново, като също погрешно са интерпретирани становищата на вещите лица по назначените съдебни
експертизи, които становище не съответстват логически на направените от прокурора изводи относно
причинно-следствена връзка между смъртта на А.Г. и изправността на машини от една страна и
поведението на другите двама участници в ПТП-то от друга. От доказателствата по делото безспорно се
установява, че причината за удара и преобръщането на управляваното от Гюлверен ППС се дължи изцяло и
само в следствие на неговото поведение. Същия е управлявал процесното МПС със скорост по-висока от
максималната възможна скорост, с която е било възможно безопасно да се преодолее десния завой където е
настъпило ПТП. В този смисъл съдът счита за правилни изводите както на вещите лица, така и на
прокурора, че Гюлверен сам се е поставил в това положение, макар и непосредствената причина за удара и
преобръщането е настъпилия внезапно инфаркт. От заключението на автотехническата експертиза се
установява безспорно, че след настъпване на удара в скалата и преобръщането на управляваното от
Гюлверен МПС, същото вече е било в покой, когато са настъпили и последващите удари от другите две
товарни композиции. От същото заключение обаче се установява, че ударите между управляваното от
Гюлверен ППС и останалите две такива са в задната и в предната част на полуремаркето, теглено от
влекача "МАН" управляван от Гюлверен, като липсват удари в кабината, в който се е намирал самия
Гюлверен. Т.е. няма как при ударите на Гюлверен да са причинени някакви допълнителни травми извън
тези, които са му били причинени при първоначалния удар, който е възникнал само и единствено в
следствие на неговото поведение. В този смисъл съдът намира за верни и основателни изводите на
прокурора, че установените нарушения на правилата за движение от другите двама водачи не са в
причинно следствена връзка с настъпилите общественоопасни последици - причинените травми и
впоследствие смъртта на Гюлверен, а единствено с настъпилите общественоопасни последици -
имуществени вреди по управляваните от тях два товарни автомобила.
Следва да се отбележи и това, че в настоящото производство съдът има компетенции да извърши
проверка относно законосъобразността на атакуваното постановление на ВТРП и извършените
процесуални действия по делото, но няма компетенции и законова възможност да указва на прокурора по
какъв начин да интерпретира събраните доказателства и да дава указания на същия да повдига обвинение.
По изложените съображения настоящия съдебен състав намира, че атакуваното Постановление от
05.12.2019 год. на Тотко Тотев - прокурор при ВТРП, с което на основание чл. 199, чл. 242, ал. 1, пр. 1, чл.
243, ал. 1, т. 1 от НПК, във вр. с чл. 24, ал. 2 вр. ал. 1, т. 9 от НПК във вр. с чл. 343, ал. 2, т.1 от НК е
прекратено наказателното производство по ДП № ЗМ - 779/2017 год. по описа на РУ гр. Велико Търново
(прокурорска преписка № 2031/2017 год. на ВТРП), водено срещу виновното лице за престъпление по чл.
343, ал. 1, б. "б" във вр. с чл. 342, ал. 1, пр. 3 от НК, е правилно и законосъобразно и като такова следва да
бъде потвърдено.
Водим от горното и на основание чл. 243 ал. 6 т. 1 от НПК съдът:
ОПРЕДЕЛИ:
ПОТВЪРЖДАВА Постановление от 05.12.2019 год. на Тотко Тотев - прокурор при ВТРП, с което на основание чл. 199, чл. 242,
ал. 1, пр. 1, чл. 243, ал. 1, т. 1 от НПК, във вр. с чл. 24, ал. 2 вр. ал. 1, т. 9 от НПК във вр. с чл. 343, ал. 2, т.1 от НК е прекратено
наказателното производство по Досъдебно производство № ЗМ - 779/2017 год. по описа на РУ гр. Велико Търново
(прокурорска преписка № 2031/2017 год. на ВТРП), водено срещу виновното лице за престъпление по чл. 343, ал. 1, б. "б" във
вр. с чл. 342, ал. 1, пр. 3 от НК – като обосновано и законосъобразно. Определението на съда подлежи на жалба и протест в
седемдневен срок от получаването му от заинтересованата страна.
Съдия при Районен съд – Велико Търново: _______________________