Определение по дело №445/2021 на Административен съд - Бургас

Номер на акта: 684
Дата: 5 април 2021 г. (в сила от 18 март 2022 г.)
Съдия: Яна Димитрова Колева
Дело: 20217040700445
Тип на делото: Административно дело
Дата на образуване: 18 февруари 2021 г.

Съдържание на акта

О П Р Е Д Е Л Е Н И Е

 

Номер   684         05.04.2021г.        град Бургас

 

Административен съд – гр.Бургас, XXII-ри състав, на пети април през две хиляди и двадесет и първа година в закрито заседание в следния състав:

Съдия: Яна Колева

 

като разгледа адм.д. №445 по описа за 2021г., за да се произнесе взе предвид следното:

Производството е по реда на чл. 56, ал. 4 вр. с  чл. 197- чл. 202 от Административнопроцесуалния кодекс АПК).

Образувано е по жалба на Д.Т.Я., ЕГН **********, с постоянен адрес:***, против административен акт №17-9 от 12.01.2021г. на началника на Служба по геодезия, картография и кадастър (СГКК)-Бургас за прекратяване на производството по заявление вх.№ 01-528694 от 11.11.2020г.

Жалбоподателят счита, че оспореният акт е незаконосъобразен, поради допуснати съществени нарушения на административно-производствените правила, издаден в противоречие с материалноправни разпоредби и несъответствие с целта на закона. Иска да бъде отменен административния акт. Представя допълнително становище, след запознаване с преписката, в което посочва, че направеното изявление за „явна фактическа грешка“ обосновава основателност на оплакванията за незаконосъобразност на акта.Не ангажира нови доказателства.

 Ответникът – началник на СГКК-Бургас, оспорва жалбата, счита че е недопустима, евентуално неоснователна. Претендира разноски и прекомерност на заплатеното адвокатско възнаграждение. Представя пълната административна преписка.

След като прецени твърденията на страните, събрания по делото доказателствен материал и съобрази закона, Бургаският административен съд намира за установено от фактическа и правна страна следното:

Жалбата е подадена в преклузивния 14-дневен срок по чл. 197, ал.1 от АПК, вр. с чл. 56, ал.4 от АПК, от надлежна страна - адресат на акта и в съответствие с изискванията по чл. 150, ал.1 от АПК за форма и съдържание, поради което се явява процесуално допустима.

Разгледана по същество, жалбата е неоснователна.

Със Заявление вх. № 01-549785 от 11.11.2020г. до СГКК-Бургас Б. Д. Ж.е поискал извършването на следните услуги: Удостоверение да приемане/неприемане на проект за изменение на кадастралната карта и кадастралните регистри за обект ПИ 81178.5.150 , с нанасяне на УПИ, към което е приложил пълномощно, нотариален акт №45, т.ІІІ, рег.№6279, н.д. 410 от 2007г., препис-извлечение от протокол №3 от 21.03.2018г. на Общински експертен съвет, ПУП-ПР за имот № 0051550, в местност „Аклади“, землище с.Черноморец, ПУП-ПЗ за имот № 0051550, в местност „Аклади“, землище с.Черноморец, трасировъчен чертеж за имот № 0051550, в местност „Аклади“, землище с.Черноморец.

С уведомление за отстраняване на недостатъци в проекта за изменение на кадастралната карта и кадастралните регистри изх.№ 24-28828 от 20.11.2020г. СГКК е уведомила заявителя Б.Ж., че част от имот с идентификатор № 81178 .5.150 попада в обхвата на приетата специализирана карта на морски плаж „Черноморец-изток“ /старо име къмпинг „Черноморец“/, създадена по ЗУЧК. Посочил е, че е налице друго производство с рег.№ 10-873/124.01.2013г. за изменение на КККР, състоящо се в отразяване на границите на морски плаж „Черноморец -изток“. Предоставен е 14-дневен срок за представяне на документи в изпълнение на условията, а именно съобразяване на проекта на ПУП за имот с идентификатор 81178.5.150 със специализираната карта на морски плаж „Черноморец-изток“, създадена по ЗУЧК и са указани последиците при неизпълнение на указанията.

Уведомлението е връчено на 20.11.2020г. чрез публикуването му в официалния раздел, който е видим за заявителя.

Със Заявление вх. № 01-549785 от 24.11.2020г. до СГКК-Бургас Б. Д. Ж.е поискал извършването на следните услуги: Удостоверение да приемане/неприемане на проект за изменение на кадастралната карта и кадастралните регистри за обект ПИ 81178.5.150 , с нанасяне на УПИ, към което е приложил проект да промяна на кадастралната карта, проект за удостоверение по чл.10, ал.1 от Наредба №РД-02-20-3 от 29.09.2016г.-2бр., свидетелство за правоспособност за извършване на дейности по кадастъра на инж. Б.Ж., застрахователна полица за професионална отговорност в проектирането и строителството, обяснителна записка за нанасяне на УПИ І-5150 в ПИ 81178.5.150, местност „Аклади“, гр.Черноморец, скица- проект за нанасяне на УПИ І-5150 в ПИ 81178.5.150, скица-проект за изменение на кадастрална карта на ПИ 81178.5.584, скица-проект за изменение на кадастрална карта на ПИ 81178.5.582, протокол за извършено трасиране с дата 11.2020г., извлечение от кадастрален регистър от 11.11.2020г. за ПИ 5.582 и ПИ 5.584, пълномощно, нотариален акт №45, т.ІІІ, рег.№6279, н.д. 410 от 2007г., препис-извлечение от протокол №3 от 21.03.2018г. на Общински експертен съвет, ПУП-ПР за имот № 0051550, в местност „Аклади“, землище с.Черноморец, ПУП-ПЗ за имот № 0051550, в местност „Аклади“, землище с.Черноморец, трасировъчен чертеж за имот № 0051550, в местност „Аклади“, землище с.Черноморец.

С последното заявление не са отстранени посочените нередовности, като е внесен същия проект, както със заявление вх. № 01-549785 от 11.11.2020г. преди даване указанията на административния орган.

С оспорения акт на началника на Служба по геодезия, картография и кадастър - Бургас, обективиран в писмо № 17-9 от 12.01.2021г. е прието, че с писмо изходящ № 24-28828 от 20.11.2020г. са дадени указания на заявителката за отстраняване на нередовности в представените документи, а именно представяне на проект, съобразен с приетата специализирана карта на морски плаж „Черноморец-изток“ /старо име къмпинг „Черноморец“/, създадена по ЗУЧК. В мотивите е посочено, и че границите на морски плаж „Черноморец-изток“ не са правилно отразени в КККР на гр. Черноморец, поради допусната явна фактическа грешка. По тези съображения, на основание чл.81, ал.3 от Наредба № РД-02-20-5 от 15.12.2016г. за създаването, съдържанието и поддържането на КККР и на основание чл. 30, ал. 2 от АПК и във вр. с чл. 56, ал. 2 от АПК и чл. 19, ал.5 от Наредба № РД-02-20-4/11.10.2016г. за предоставяне на услуги от КККР, административният орган е прекратил производството по Заявление вх. № 01-549784 от 11.11.2020г. и Заявление вх. № 01-549785 от 24.11.2020г.

Актът за прекратяване на производството е съобщен на жалбоподателката на 19.01.2021г., чрез известие за доставяне.

При така установената фактическа обстановка, съдът прави следните изводи:

В производството по съдебно обжалване на акта за прекратяване на административното производство са приложими разпоредбите на Глава десета, Раздел четвърти на АПК. Съгласно чл. 199 и чл. 200 от АПК, жалбата се разглежда в закрито заседание като актът, с който съдът се произнася, е определение, с което се решава по същество въпросът по жалбата, като се отхвърля жалбата или се отменя отказа.

Нормата на чл. 168, ал.1 от АПК определя, че съдът не се ограничава само с обсъждане на основанията, посочени от оспорващия, а е длъжен въз основа на представените от страните доказателства да провери законосъобразността на оспорения административен акт на всички основания за оспорване на административните актове по смисъла на чл. 146 от АПК.

При извършената проверка за законосъобразност на оспорения акт за прекратяване на административното производство, настоящият съдебен състав констатира, че същият е постановен от компетентен орган, в кръга на правомощията му и в изискуемата от закона писмена форма, в съответствие с приложимия материален закон и при спазване на административнопроцесуалните правила, поради което съдът намира същия за законосъобразен.

Издаденият акт за прекратяване на административното производство е постановен, на основание чл.81, ал.3 от Наредба № РД-02-20-5 от 15.12.2016г. за съдържанието, създаването и поддържането на кадастралната карта и кадастралните регистри и чл.30, ал. 2 от АПК, във вр. чл. 56, ал. 2 от АПК и чл. 19, ал.5 от Наредба № РД-02-20-4 от 11.10.2016г.  за предоставяне на услуги от кадастралната карта и кадастралните регистри.

В хода на административното производство не са допуснати процесуални нарушения от категорията на съществените такива, които за ограничили правата на страните.

По отношение на материалната законосъобразност.

Правилно и обосновано административния орган е приел, че е сезиран с искане за съгласуване на ПУП по реда на чл.65, ал.5 от Наредба № РД-02-20-5 от 15.12.2016г. за създаването, съдържанието и поддържането на КККР и издаване на удостоверение за приемане на проект за изменение на кадастрална карта по отношение на имот с идентификатор 81148.5.150 от кадастралната карта и кадастралните регистри на гр.Черноморец.

След подаване на заявлението е установено, че представения проект за изменение на кадастралната карта на имот с идентификатор № 81178 .5.150 не съответства на одобрената кадастрална карта и кадастрален регистър със Заповед № РД-18-12 от 24.04.2007г. на изпълнителния директор на АГКК, в която е попада територията на морски плаж „Черноморец -изток“. На основание чл.19, ал.2 от Наредба № РД-02-20-4 от 11.10.2016г.  за предоставяне на услуги от кадастралната карта и кадастралните регистри при наличие на недостатъци в заявлението и в приложените към него документи заявителят се уведомява да отстрани недостатъците в 14-дневен срок, както и за последиците от неотстраняването им. Административния орган е изготвил уведомление до заявителя Б.Ж. в което е посочил, че част от имот с идентификатор № 81178 .5.150 попада в обхвата на приетата специализирана карта на морски плаж „Черноморец-изток“. При изготвяне на уведомлението административният орган е съобразил разпоредбата на чл.77, ал.2 от Наредба № РД-02-20-5 от 15.12.2016г., съгласно която не се приема проект за изменение на кадастралната карта, чийто обхват се пресича с обхвата на приет проект. В този смисъл при наличие на правно основание и установено фактическо несъответствие административният орган е дал указания на заявителя. Предоставил е 14-дневен срок за представяне на документи в изпълнение на указанията, а именно съобразяване на проекта на ПУП за имот с идентификатор 81178.5.150 със специализираната карта на морски плаж „Черноморец-изток“, създадена по ЗУЧК, указал е последиците при неизпълнение на указанията. В нормативно регламентирания 14-дневен срок е постъпило ново Заявление вх. № 01-549785 от 24.11.2020г. до СГКК-Бургас Богдан Димитров Журовски, с което е представил същия проект за изменение на кадастралната карта. Съдът приема, че при даване на указанията за отстраняване на нередовностите на искането на заявителя, административният орган е съобразил точно приложимите норми, като е дал правилни указания по изпълнението на закона.

Административният орган правилно е приел, че не са изпълнени указанията и на основание чл. 19, ал.5 от Наредба № РД-02-20-4 от 11.10.2016г. за предоставяне на услуги от кадастралната карта и кадастралните регистри е постановил акта, с които е прекратил произвадството поради неотстраняване на недостатъците в определения 14-дневен срок.

В оспорения административен акт е посочено и друго правно основание за прекратяване на административното производство- чл.81, ал.3 от Наредба № РД-02-20-5 от 15.12.2016г. за съдържанието, създаването и поддържането на кадастралната карта и кадастралните регистри. В посочената разпоредба е регламентирано, че при установяване на явна фактическа грешка по повод на искане за изменение на кадастралната карта и кадастралните регистри по реда на глава седма, административното производство се прекратява до отстраняване на явната фактическа грешка.

В §1, т.9 от ДР на ЗКИР е дадено легално определение на „явна фактическа грешка", а именно несъответствието в границите на поземлените имоти между урбанизирана и неурбанизирана територия, получено при обединяване на данните по чл. 41, ал. 1, както и несъответствие в границите на съществуващите на местността (терена) трайни топографски обекти с естествен или изкуствен произход в неурбанизирана територия, определени чрез геодезически измервания и границите им от планове и карти, одобрени по реда на Закона за собствеността и ползването на земеделските земи и Закона за възстановяване на собствеността върху горите и земите от горския фонд, когато разликите в координатите на определящите ги точки са по-големи от допустимите в наредбата по чл. 31. В административния акт е посочено, че от извършени преки геодезически измервания е установено, че границите на морски плаж „Черноморец-изток“ не са правилно отразени в приетата КККР на гр.Черноморец. Това фактическо основание не се оспорва от жалбоподателя и се квалифицира като явна фактическа грешка по смисъла на §1, т.9 от ДР на ЗКИР. При наличие на „явна фактическа грешка“ са осъществени предпоставките на чл.81, ал.3 от Наредба № РД-02-20-5 от 15.12.2016г. за съдържанието, създаването и поддържането на кадастралната карта и кадастралните регистри, поради което правилно и законосъобразно е издаден акта за прекратяване на административното производство и на това основание.

По изложените съображения съдът формира извод, че оспореният от жалбоподателя индивидуален административен акт е правилен и законосъобразен, поради което жалбата против него следва да се отхвърли, като неоснователна.

 

Мотивиран от гореизложеното, Административен съд Бургас, ХХІІ-ри състав

 

О П Р Е Д Е Л И:

 

ОТХВЪРЛЯ жалбата на Д.Т.Я., ЕГН **********, с постоянен адрес:***, против административен акт №17-9 от 12.01.2021г. на началника на Служба по геодезия, картография и кадастър (СГКК)-Бургас за прекратяване на производството по заявление вх.№ 01-528694 от 11.11.2020г.

 

Определението подлежи на обжалване с частна жалба пред Върховния административен съд на Република България в седмодневен срок от връчването му на страните.

 

СЪДИЯ: