Протокол по дело №1056/2023 на Административен съд - Пазарджик

Номер на акта: Не е посочен
Дата: 16 януари 2024 г.
Съдия:
Дело: 20237150701056
Тип на делото: Административно дело
Дата на образуване: 20 октомври 2023 г.

Съдържание на акта

П Р О Т О К О Л

 

Пазарджик, 16.01.2024 година

 

Административният съд - Пазарджик - IX състав, в съдебно заседание на шестнадесети януари две хиляди и двадесет и четвърта година в състав:

   
Съдия: МАРИЯ КОЛЕВА
   
     
при участието на секретаря Тодорка Стойнова
и с участието на прокурора
сложи на разглеждане дело № 1056 по описа за 2023 година
докладвано от съдията МАРИЯ КОЛЕВА
 

 

На основание чл. 150, ал. 4 от ГПК, във връзка с чл. 144 от АПК, се извършва звукозапис на съдебното заседание.

 

На поименното повикване в 14:43 часа се явиха:

 

жалбоподател – Сдружение „Център за обучение и услуги“ – редовно призовани, представляват се от адв. М., преупълномощена от адв. К., с пълномощно от днес.

ОТВЕТНИК – Ръководител на Управляващия орган на Програма „Развитие на човешките ресурси“ – редовно призован, представлява се от Д. Д., с пълномощно по делото.

По хода на делото:

Адв. М. – Не са налице процесуални пречки, поради което моля да бъде даден ход на делото.

Д. Д. – Да се даде ход на делото, няма процесуални пречки.

Съдът счита, че липсват процесуални пречки за даване ход на делото, поради което

ОПРЕДЕЛИ:

ДАВА ХОД НА ДЕЛОТО и го ДОКЛАДВА

Образувано е по жалбата на Сдружение „Център за обучение и услуги“, представлявано от Н. В. П., подадена чрез процесуален представител адвокат А. К., срещу Решение № РД-21-289/28.09.2023 г. на ръководителя на Управляващия орган на Програма „Развитие на човешките ресурси“, с което на сдружението е отказано предоставяне на безвъзмездна финансова помощ.

Административната преписка е представена с писмо с вх. № 8664/20.10.2023 г. на електронен носител, ведно с отговор по жалбата.

Адв. М. – Запознати сме с представената административна преписка. Поддържам жалбата така, както е представена. Във връзка с подадения отговор по жалбата уточнявам, че на стр. 2 от жалбата, ред 2 горе е допусната печатна грешка, като моля ПРСР да се чете ПРЧР. В титула на жалбата решението, срещу което същата е подадена, е цитирано правилно, както правило е записано, че е на главния директор на РУО на ПРЧР. Касае се за печатна грешка и моля това да бъде отбелязано.

Във връзка с представената административна преписка моля административният орган да бъде задължен от съда да представи документа, който удостоверява преценката, че допусната помощ представлява de minimis по смисъла на Регламент № 1407. Ако това са общите условия за кандидатстване, то моля административният орган да бъде задължен да представи общите условия в техния окончателен вариант. В административната преписка са общите условия в първоначален вид и след файл с изменения на общите условия, който обаче няма окончателен вид. Той е във форма на проследяване на промените и не представлява окончателен документ. Моля да бъде задължен административният орган да го представи.

На следващо място, моля административният орган да представи документ, удостоверяващ как е преценен 3-годишният период, за който се изчислява праведен проучвателен лист, тоест от коя дата до коя дата е взетия от административния орган период.

Други доказателствени искания нямам.

Д. Д. – Оспорвам жалбата. Моля да бъде приета административната преписка така, както е представена. Заявявам, че същата е представена в цялост.

По отношение на сега направените доказателствени искания:

На първо място, моля за пояснение по отношение на първото доказателствено искане в какво точно се състои то – дали да се представят условията за кандидатстване в окончателен вариант, защото изявлението на жалбоподателя беше от кой документ УО е достигнал до извода, че е налице нарушение на de minimis. Това нарушение с превишаването на допустимия и максимален праг de minimis е установено, както е посочено в мотивите на оспорения административен акт, след направена справка в електронния регистър на електронната страница на министъра на финансите, който се поддържа от министъра на финансите.

По отношение на развитата теза за условията за кандидатстване заявявам, че това е окончателния вариант на условията за кандидатстване. Те са в режим проследяване на промените именно, за да се направи разграничение между първоначалния вариант и окончателния. Те така са и публикувани. Също така моля да имате предвид, че условията за кандидатстване, които са одобрени с общ административен акт са публични достъпни на страницата на УО в окончателния вариант.

По отношение на второто доказателствено искане – да се предостави информация за начина на изчисляване на 3-годишния период: моля да имате предвид, че в рамките на това производство административният орган УО на оперативната програма не изчислява тригодишен период. Той установява, както е посочено и в мотивите на акта, че към момента, в който би следвало да бъде издадено решението за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ е налице минимална помощ в размер на 101 863,44 лв. Това е фактическо установяване, което не се дължи на някакви изчисления от страна на УО, а на извършена справка от регистър de minimis. Този регистър съобразно разпоредбата на чл. 34, ал. 1 от Закона за държавните помощи (ЗДП) се поддържа от министъра на финансите, който съдържа официална информация по отношение на получените минимални помощи от страна на всяко едно предприятие в България и е отговорност на съответния администратор на помощ, който е подал информация към министъра на финансите, тази информация да бъде актуална. Съответно неизпълнението на това задължение на съответния администратор на помощ е скрепено с административна санкция по ЗДП. В конкретния случай административният орган не е изчислявал тригодишни периоди, не е проверявал назад във времето кой каква помощ е предоставил на съответното предприятие, а е осъществил единственото фактическо установяване от официалната информация в регистъра, че такава помощ към този момент е налице и съответно с натрупването на помощта по безвъзмездната помощ по схемата, по която кандидатства жалбоподателя сега би се получило надвишаване на максимално допустимия праг.

Няма да сочим други доказателства. Нямаме доказателствени искания.

Адв. М. – Смятам, че би следвало по делото да бъде представен официалният окончателен вариант на условията за кандидатстване, които са одобрени. Нямам други доказателствени искания.

 

Във връзка с направеното доказателствено искане от процесуалния представител на жалбоподателя, съдът намира, че следва да бъде задължен административният орган да представи утвърден окончателен вариант на условията за кандидатстване по процедурата за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ, както и да бъде приета така представената административна преписа, поради което

ОПРЕДЕЛИ:

ПРИЕМА и ПРИЛАГА по делото представената с писмо с вх. № 8664/20.10.2023 г. административна преписка.

ЗАДЪЛЖАВА административния орган в 7-дневен срок, считано от днес, да представи по делото утвърден окончателен вариант на условията за кандидатстване по процедурата за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ.

За събиране на доказателства, съдът

ОПРЕДЕЛИ:

ОТЛАГА и НАСРОЧВА делото за 30.01.2024 г. от 15:00 часа, за която дата и час страните уведомени от днес.

 

Протоколът се изготви в съдебно заседание, което приключи в 14:55 часа.

 

 

 

 

Съдия:

(П)
 

Секретар:

(П)