Решение по дело №667/2023 на Районен съд - Благоевград

Номер на акта: 523
Дата: 28 юли 2023 г.
Съдия: Владимир Атанасов Пензов
Дело: 20231210200667
Тип на делото: Административно наказателно дело
Дата на образуване: 24 април 2023 г.

Съдържание на акта


РЕШЕНИЕ
№ 523
гр. Благоевград, 28.07.2023 г.
В ИМЕТО НА НАРОДА
РАЙОНЕН СЪД – БЛАГОЕВГРАД, II НАКАЗАТЕЛЕН СЪСТАВ, в публично
заседание на четвърти юли през две хиляди двадесет и трета година в следния състав:
Председател:Владимир Ат. Пензов

при участието на секретаря Мария Г. Исидорова
като разгледа докладваното от Владимир Ат. Пензов Административно наказателно дело №
20231210200667 по описа за 2023 година
Производството е с правно основание чл.58д и сл. от ЗАНН
Образувано е по жалба на „ТИР-РЕКС ТРАНС“ ООД, с ЕИК *********, със
седалище и адрес на управление гр.Благоевград, ул. „Иван Михайлов“ № 49А,
представлявано от управителя В. В. против Наказателно постановление (НП) № 42-0002150
от 18.07.2022г. на Директора на Регионална дирекция „Автомобилна администрация“ -
София, определен от министъра на МТИТС за длъжностно лице по реда на чл.92 ал.2 от
ЗАвП; чл.189 ал.12 от ЗДвП и чл.47 ал.2 от ЗАНН, с което на дружеството-жалбоподател за
административно нарушение по чл.91б ал.1 т.1 от Закона за автомобилните превози (ЗАвП),
на основание чл.97 ал.1 предл. последно от Закона за автомобилните превози е наложена
„имуществена санкция“ в размер на 5000 /пет хиляди/ лева.
С жалбата се навеждат доводи за незаконосъобразност на атакуваното наказателно
постановление. Поддържа се, че обжалваното наказателно постановление е постановено при
съществено нарушение на процесуалните правила, като и че нарушението не е осъществено,
тъй като ежегодно се представя на ИА „АА“ удостоверение за финансова стабилност, както
и и са прилагани необходимите документи. Сочи се също, че всички непредставени
документи са известни на проверяващите. Иска се от съда да постанови съдебен акт, с който
да отмени обжалваното наказателно постановление, като незаконосъобразно.
В съдебно заседание за дружеството-жалбоподател не се явява представляващия
дружеството, не се представлява и от законен представител, като не се ангажират
доказателства и не взема становище по същество.
Административно-наказващият орган не ангажира процесуален представител по
делото, но в писмено становище застъпва тезата, че жалбата е неоснователна, а издаденото
НП е правилно и законосъобразно и като такова следва да се потвърди. Прави се и
1
възражение за прекомерност на претендираният по делото адвокатски хонорар.
Районна прокуратура-Благоевград надлежно призовани не ангажират становище по
делото и процесуален представител.
Районният съд, след като съобрази доводите на страните, събраният по делото
доказателствен материал и закона, установи следното:
С ангажираните по делото писмени и гласни доказателства се установи по
категоричен и безпротиворечив начин, че на 03.06.2022г. около 16.00 часа в сградата на ОО
„АА“ – Благоевград на бул. „Св. Димитър Солунски“ № 77А е извършена тематична
проверка на дейността на превозвача „ТИР-РЕКС ТРАНС“ ООД, с ЕИК *********, със
седалище и адрес на управление гр.Благоевград, ул. „Иван Михайлов“ № 49А,
представлявано от управителя В. В., притежаващ Лиценз на ЕО за международен
автомобилен превоз на товари № 1004 от 04.10.2013г. Проверката започнала с изпращане до
дружеството на Известие рег. № 12-00-00-416/2/ от 09.05.2022г. (лист 10-11 от делото),
получено упълномощено лице – Н. М. на 11.05.2022г. в 16.28 часа и е възложена и
осъществена от свидетелите и служители на РД „АА“ - София - инспекторите Г. С. Г. и А. Й.
Я., назначени за проверяващи лица с нарочна заповед от Началник РД „АА“ – София и
обхващаща периода от 20.01.2022г. до 20.04.2022г. При извършване на проверката на
03.06.2022г. около 16.00 часа, от проверяващите било констатирано, че превозвачът „ТИР-
РЕКС ТРАНС“ ООД, с ЕИК ********* не е предоставил за проверка изисканите с известие
рег. № 12-00-00-416/2/ от 09.05.2022г. всички документи свързани с превозите на товари за
периода от 20.01.2022г. до 20.04.2022г., а именно: документи за експлоатационен център; за
гаражна площ; за офис; договор, диплома и дневник на лицето, извършващо предпътните
технически прегледи; товарителници, тахографски листове или данни от дигитален
тахограф за МПС с рег. № ********** и от картите на водачите, които са го управлявали
през периода от 20.01.2022г. до 20.04.2022г.; трудовите договори и други документи (СУ на
МПС, УПГ, карта за квалификация) на водачите. Преди започване на проверката, с нарочно
писмо-известие с рег. № 12-00-00-416/2/ от 09.05.2022г. дружеството-жалбоподател е
известено за започване на проверката, като в същото с удебелен шрифт са изискани за
нуждите на проверка да се представят всички транспортни документи само на автомобил с
рег. № ********** за периода от 20.01.2022г. до 20.04.2022г., документите на водачите,
управлявали превозното средство в този период, както и множество други документи,
всичките посочени като непредставени такива. Известието е получено лично и срещу
подпис от упълномощеното от дружеството-жалбоподател лице Н. М. на 11.05.2022г. в 16.28
часа. За извършената тематична проверка, проверяващите съставили Констативен протокол
за извършена проверка от 03.06.2022г., в който отразили че изисканите документи на МПС и
водачите му, както другите документи в посоченият в искането период не се представили.
Проверяващите служители приели, че процесното дружество е извършило нарушение, като
не представило за тематичната проверката нито един от изисканите му документи, посочени
в горе цитираното писмо-известие, а именно: документи за експлоатационен център; за
гаражна площ; за офис; договор, диплома и дневник на лицето, извършващо предпътните
2
технически прегледи; товарителници, тахографски листове или данни от дигитален
тахограф за МПС с рег. № ********** и от картите на водачите, които са го управлявали
през периода от 20.01.2022г. до 20.04.2022г.; трудовите договори и други документи (СУ на
МПС, УПГ, карта за квалификация) на водачите. За установеното нарушение, на 03.062022г.
актосъставителят Г. С. Г. съставила на дружеството-жалбоподателя „ТИР-РЕКС ТРАНС“
ООД, с ЕИК *********, в присъствието на свидетеля А. Й. Я. и упълномощеното лице на
дружеството Н. Хр. М., Акт за установяване на административно нарушение (АУАН) №
324312 от 03.06.2022г. (лист 9 от делото), в който се описало посоченото деяние
квалифицирано, като нарушение по чл.91б ал.1 т.1 от Закона за автомобилните превози.
Акта е връчен с разписка и срещу подпис на упълномощеното лице на дружеството Н. Хр.
М., непосредствено след неговото съставяне и предявяване, като същият не отразила
възражения по акта. Писмени възражения не постъпили и в законоустановеният за това
срок. Въз основа на този акт, на 18.07.2022г. Директорът на РД „Автомобилна
администрация“ - София, определен от министъра на МТИТС за длъжностно лице по реда
на чл.92 ал.2 от ЗАвП; чл.189 ал.12 от ЗДвП и чл.47 ал.2 от ЗАНН издал обжалваното
Наказателно постановление № 42-0002150 от 18.07.2022г. (лист 8 от делото), с което за
административно нарушение по чл.91б ал.1 т.1 от Закона за автомобилните превози, на
основание чл.97 ал.1 предл. последно от Закона за автомобилните превози наложил на
„ТИР-РЕКС ТРАНС“ ООД, с ЕИК *********, със седалище и адрес на управление
гр.Благоевград, ул. „Иван Михайлов“ № 49А, представлявано от управителя В. В.,
„имуществена санкция“ в размер на 5000 /пет хиляди/ лева. НП е връчвано двукратно с
нарочни писма-известия, съответно с № 52-00-56-5578/1/ от 03.08.2022г. (лист 13-15 от
делото) и с № № 52-00-56-5578/2/ от 03.10.2022г. (лист 16-18 от делото) но същите не били
получени, съответно и наказателното постановление не било връчено. Наказващият орган
приел, че в случя е налице хипотезата на чл.58 ал.2 от ЗАНН, поради което върху
наказателното постановление за отбелязано, че е връчено на 04.10.2022г., а за подпис на
получилия го, било отразено „чл.58 ал.2 от ЗАНН“. Така оформено обжалваното
Наказателно постановление № 42-0002150 от 18.07.2022г. било прието за влязло в сила и
изпратено на Национална агенция по приходите за принудително изпълнение, видно от
справка от МФ, НАП (лист 19 от делото). По твърденията на управителя В. В. на
дружеството-жалбоподател, след като получил поканата за доброволно изпълнение от НАП,
разбрал за наложената имуществена санкция и веднага депозирал жалба срещу обжалваното
наказателно постановление, постъпила в Районен съд - Благоевград с вх. № 6885 от
03.04.2023г. (лист 6-7 от делото).
При разпита на свидетелите Г. С. Г. и А. Й. Я. се установява, че проверяващите
констатирали описаното в акта нарушение на дружеството-жалбоподател на база
извършената тематична проверка по изискани от дружеството документи за дейността му и
извършваните превози на товари в процесният период, които следвало да се съхраняват и
представят при поискване на контролните органи. При проверката такива не се представили,
въпреки че били изискани в съответния срок преди проверката с нарочно известие, в което
същите били подробно и изчерпателно посочени. За така установеното нарушения
3
свидетелите съставили на проверяваното дружество акт за установяване на
административно нарушение в присъствието на упълномощено лице, на което предявили и
връчили същия. Свидетелите потвърждават изцяло описаната в акта и постановлението
фактическа обстановка и тава, че всичките изискани документи не са представени при
тематичната проверка.
От представеното Известие рег. № 12-00-00-416/2/ от 09.05.2022г. на РД „АА“ –
София до „ТИР-РЕКС ТРАНС“ ООД, с ЕИК *********, със седалище и адрес на управление
гр.Благоевград, ул. „Иван Михайлов“ № 49А, представлявано от управителя В. В. е видно,
че същото е връчено на дружеството-жалбоподател чрез пълномощника му Н. Хр. М. на
11.05.2022г. в 16.28 часа, като е посочена дата и час на извършване на проверката –
03.06.2022г. в 09.30 часа. С известието е указано на проверяваното дружество да представи:
1. За водачите, управлявали превозно средство с рег. № ********** от 20.01.2022г. до
20.04.2022г. – трудови договори, СУМПС, Контролен талон към СУМПС или валиден
АУАН, при превоз на опасни товари - ADR; 2. За автомобилите вписани в лиценза на
фирмата – голям талон за регистрация, знак за технически преглед, протокол за заверка на
тахографа, договор за наем или лизинг , ако превозното средство не е собственост на
превозвача; 3. Превозни документи на ППС: МПС **********; 3.1. При извършване на
обществен превоз на товари на територията на Република България – пътни листа под
номера и дати на основание чл.89 т.2 от Наредба № 33/03.11.1999г. на МТ, товарителници
на основание чл.89 т.3 от Наредба № 33/03.11.1999г. на МТ; 3.2. При извършван
международен превоз на товари – международни товарителници ЧМР; 3.3. При извършване
на превоз на товари за собствена сметка на територията на България – Заповед по образец на
основание чл.18 т.4 от Наредба № 8/27.06.2008г. на МТ и документи удостоверяващи, че
превозваните товари принадлежат на ЕТ или юридическо лице, за чиято сметка се извършва
превоза; 3.4. Тахографски листа, както и съхранени и архивирани данни от дигиталните
тахографи и картите на водачите с цифрово криптиран подпис (в DDD – формат) за
проверявания период от 20.01.2022г. до 20.04.2022г.; 4. Книга за инструктаж на водачите по
спазване на Регламент (ЕО) № 561/15.06.2006г. и Регламент (ЕО) № 3821/1985г.; 5. Дневник
за предпътни технически прегледи е квалификация на лицето, което ги извършва съгласно
чл.57 ал.7 от Наредба № 11/31.10.2002г.; 6. При извършване на превоз на опасни товари по
шосе, допълнително да се представят за 2021г. – 6.1. Договор с превозвач и удостоверение
на ADR – консултант; 6.2. Годишен доклад от ADR – консултант; 6.3. ADR на МПС /ППС;
7. Допълнителни документи и указания: 7.1. Копие от протокол от извършена последна
проверка на фирмата; 7.2. Карта на превозвача /за извличане на данни от дигитален
тахограф/; 7.3. Всички представени документи да са копие, заверени вярно с оригинала и
поставен свеж печат на фирмата; 7.4. Печат на фирмата 8. В случай, че не се яви управителя
на фирмата, лицето което я представлява, да носи нотариално заверено пълномощно, в което
да е упоменато, че има право да представлява дружеството пред органите на ИА „АА“, както
и да има право да получава и подписва АУАН и НП в полза на съответното юридическо
лице. Посочено е също, че при непредставяне на документите, описани в известието,
4
неявяване или осуетяване на проверката се носи административнонаказателна отговорност
за неизпълнение на задълженията по чл.12 ал.4 и ал.5 от Наредба № Н-14 от 27.08.2012г. на
МТИТС във връзка с чл.91б ал.1 т.1 от ЗАвП ще бъде съставен АУАН.
По делото е представена Длъжностна характеристика за длъжност – Инспектор, в
отдел Контрол на РД „АА“ – София, подписана от Г. С. Г. (лист 20-24 от делото) и
удостоверяваща процесуалната компетентност на актосъставителя.
Приложени и приети като доказателства по делото са и Заповед № РД-08-30 от
24.01.2020 г. на МТИТС (лист 25-26 от делото) и Заповед № 110/01.4.2022г. на ИА „АА“
(лист 27 от делото), удостоверяващи материалната компетентност на издателя на
наказателното постановление.
По делото е приложено Пълномощно рег. № 3349 от 30.10.2020г. на нотариус № 499
на Нотариалната камара (лист 12 от делото), с което В. В., в качеството си на управител и
представляващ „ТИР-РЕКС ТРАНС“ ООД, с ЕИК *********, със седалище и адрес на
управление гр.Благоевград, ул. „Иван Михайлов“ № 49А, е упълномощил Н. Хр. М. да
представлява дружеството пред органите на Министерство на транспорта,
информационните технологии и съобщенията, както и пред ИА „Автомобилна
администрация“, с права да присъства и участва при извършването на тематични и други
проверки, да подписва и получава АУАН и НП, свързани с дейността на дружеството и
други правомощия.
При така направените фактически констатации, съдът счита от правна страна, че с
атакуваното наказателно постановление правилно и законосъобразно е ангажирана
имуществената отговорност на дружеството-жалбоподател за вмененото му нарушение по
чл.91б ал.1 т.1 от Закона за автомобилните превози.
Жалбата е депозирана от надлежно лице, в установения от закона срок, предвид
липсата на категорични и безспорни данни за момента на връчване на НП, поради което
съдът я приема за допустима, но разгледана по същество е неоснователна.
Атакуваното НП е издадено в съответствие с императивно установената за това
процедура и от компетентен орган. Както в акта, така и в НП е отразено, че
административнонаказателното производство е започнало със съставяне на акт за
установяване на административно нарушение. В АУАН и НП подробно, точно и ясно са
посочени всички индивидуализиращи нарушителя елементи, съгласно Търговския закон -
име и фирма на търговеца, неговото седалище и адрес на управление и представляващото го
физическо лице. Наличието на тези елементи са достатъчни, за да се приемат за спазени
строго формалните изискването на чл.42 ал.1 т.6 от ЗАНН и чл.57 ал.1 т.4 от ЗАНН, като се
съобрази, че в казуса се касае за констатирано административно нарушение, осъществено от
ООД. В конкретния случай АУАН е съставен от Г. С. Г., на длъжност “инспектор” при РД
„АА“ - Благоевград, който се явява материално компетентен за това лице и дава пълно
описание на нарушението и обстоятелствата, при които същото е извършено. В тази насока
са и показанията на свидетеля А. Й. Я., депозирани пряко и непосредствено пред съда,
5
които също е участвал при извършване на проверката и констатиране на нарушението.
Издадения в съответствие с процесуалните норми акт е редовен и като такъв се явява правно
основание за издаване на обжалваното НП. Съдът счита, че не са налице формални
предпоставки за отмяна на НП, тъй като при реализирането на
административнонаказателната отговорност на „ТИР-РЕКС ТРАНС“ ООД не са допуснати
съществени процесуални нарушения, които да водят до опорочаване на производството,
поради което неоснователни се явяват възраженията на защитата на дружеството в тази
насока. Не е налице и твърдяното от жалбоподателя разминаване в посочената в АУАН и в
НП описана фактическа обстановка и нарушена разпоредба на ЗАвП. Както в АУАН, така и
в НП, като нарушена се сочи правната норма на чл.91б ал.1 т.1 от ЗАвП, съдържаща и
хипотезата, в която същата е приложима и е годно правното основание за налагане на
административното наказание.
Съгласно разпоредбата на чл.91б ал.1 т.1 от ЗАвП, превозвачите и собствениците на
автогари са длъжни да предоставят на служителите от Изпълнителна агенция „Автомобилна
администрация“ за проверка всички документи, свързани с превозите на пътници и товари.
Целта на съхранението на тези документи е контрол на компетентните органи от
съответните страни, членки на ЕС, върху регистриране на данните за движението на МПС и
товарите при автомобилен транспорт. Изисканите и непредставени от дружеството-
жалбоподател документи, а именно: документи за експлоатационен център; за гаражна
площ; за офис; договор, диплома и дневник на лицето, извършващо предпътните технически
прегледи; товарителници, тахографски листове или данни от дигитален тахограф за МПС с
рег. № ********** и от картите на водачите, които са го управлявали през периода от
20.01.2022г. до 20.04.2022г.; трудовите договори и други документи (СУ на МПС, УПГ,
карта за квалификация) на водачите, касаят също така конкретното МПС, собственост на
дружеството-жалбоподател и фигуриращо в лиценза му на Общността за извършване превоз
на товари, за които факти страните не спорят, както и съдържат записана информация за
началото, маршрут и край на пътувания в съответния период, характеристиките на
превозното средство, което даден водач управлява, подробности, които позволяват
идентифицирането на водача, МПС, товара, края на пътуването и т.н. Смисълът и
значението на тези документи е именно възможността ефективно да се контролира
спазването от водачите и превозвачите на разпоредбите на европейските регламенти,
уреждащи автомобилния транспорт. В случая се касае за извършена (завършена) на
03.06.2022г. проверка на дружеството-жалбоподател, обхващаща непредставени документи
за период от време, непосредствено преди проверката, а именно от 20.01.2022г. до
20.04.2022 г., в който „ТИР-РЕКС ТРАНС“ ООД следва да съхранява и при поискване да
представят на контролните органи същите, имащи отношение към осъществени превози на
товари в този период. Установи се от събраните в хода на производството доказателства, че
„ТИР-РЕКС ТРАНС“ ООД е търговско дружество, имащо качеството на превозвач и като
такова притежава и лиценз на общността за извършване на международен превоз на товари
№ 1004 от 04.10.2013г. на Общността. От обективна страна, по безспорен и категоричен
начин се установи, че до управителя на „ТИР-РЕКС ТРАНС“ ООД е изпратено от РД
6
„Автомобилна администрация“ - София Известие № . № 12-00-00-416/2/ от 09.05.2022г., с
искане в срок от получаване на уведомлението да представят в сградата на Областен отдел
„Автомобилна администрация“ - Благоевград изисканите с известието документи, а именно:
всички документи свързани с превозите на товари за периода от 20.01.2022г. до 20.04.2022г.,
а именно: документи за експлоатационен център; за гаражна площ; за офис; договор,
диплома и дневник на лицето, извършващо предпътните технически прегледи;
товарителници, тахографски листове или данни от дигитален тахограф за МПС с рег. №
********** и от картите на водачите, които са го управлявали през периода от 20.01.2022г.
до 20.04.2022г.; трудовите договори и други документи (СУ на МПС, УПГ, карта за
квалификация) на водачите. Известието е получено от упълномощено от превозвача лица на
11.05.2022г. Към момента на приключване на проверката на 03.06.2022 година в сградата на
Областен отдел „Автомобилна администрация“ - Благоевград не са представени от
управителя на дружеството-жалбоподател или от упълномощените за това от него лица,
изисканите с известието документи, а именно: всички документи свързани с превозите на
товари за периода от 20.01.2022г. до 20.04.2022г., а именно: документи за експлоатационен
център; за гаражна площ; за офис; договор, диплома и дневник на лицето, извършващо
предпътните технически прегледи; товарителници, тахографски листове или данни от
дигитален тахограф за МПС с рег. № ********** и от картите на водачите, които са го
управлявали през периода от 20.01.2022г. до 20.04.2022г.; трудовите договори и други
документи (СУ на МПС, УПГ, карта за квалификация) на водачите. Наред с това липсва
информация, предоставена от страна на дружеството-жалбоподател, че през процесния
период същото не е осъществявало превози на товари по които обстоятелства страните не
спорят. Установи се и от събраните гласни доказателства при разпита на свидетелите Г. С. Г.
и А. Й. Я., че при извършената тематична проверка на дружеството-жалбоподател,
представителите на същото не са представили на проверяващите ги контролни органи
каквито и да било от изисканите му документи с нарочно известие, като въпросните
документи и съдържащата се в тях информация касае водачи и превози извършени от „ТИР-
РЕКС ТРАНС“ ООД в периода от 20.01.2022г. до 20.04.2022г. и е имало задължение да
съхранява към момента на приключването на проверката. Като не е изпълнило тези си
задължение дружеството-жалбоподател е осъществило чрез бездействие от обективна страна
състава на административното нарушение по чл.91б ал.1 т.1 от ЗАвП. В тази връзка,
доколкото именно с осъщественото бездействие, дружеството-жалбоподател е осъществило
вмененото му нарушение, като не е представило дори част от изисканите му документи и
информация, то неоснователно се явява възражението на защитата, че нарушението не е
осъществено от обективна страна, и същото е неясно и объркващо описано в
обстоятелствената част на АУАН и НП. Задължение на проверяваното лице е да представи
тази информация, като в случая възражението на жалбоподателя се основава в
пренебрегване на принципа за недопустимост, да се черпят права от собствено
неправомерно поведение. Доколкото в случая се касае за нарушение извършено от ООД,
чиято отговорност по аргумента на чл.83 ал.1 от ЗАНН е невиновна, а обективна такава
деянието не следва да се изследва от субективна страна.
7
След като правилно е квалифицирал процесното нарушение, на основание чл.97 ал.1
предл. последно от ЗАвП, административнонаказващият орган правилно и законосъобразно
е определил по вид и размер наложената на дружеството-жалбоподател имуществена
санкция в размер на 5 000 лева. Същото е в императивно установеният от закона размер,
което обуславя извода, че при определяне на това наказание административнонаказващият
орган правилно е съобразил разпоредбата на чл.27 от ЗАНН, както и обстоятелството, че
такова нарушение се установява за първи път при търговеца-превозвач.
Неоснователно би било и оплакването за непропорционалност на наложената
санкция, съгласно чл.5 параграф 4 от Договора на ЕС. В случая размерът на наложената
имуществена санкция от 5000 лева на процесният превозвач и юридическо лице категорично
не може да се приеме, че е несъразмерен или непропорционален на нарушението на дееца,
защото не се касае за наложено финансово ограничение, което би попречило на
функционирането или развитието на този търговец, по аргумент от чл.153, т.2 б.“б“ на ДЕС
/предишен чл.137 на ДЕО/. Наред с това, тази отмерена имуществена санкция, която
рефлектира върху собствеността на процесното дружество, е допустима такава и по смисъла
на чл.17, т.1 от Хартата на основните права в ЕС, след като се налага в обществена полза
/общ интерес/ и е предвидена от закона /ЗАвП/, при извършване на противоправно и
обществено опасно деяние /нарушение/, като процесното. Следователно, в казуса не е
засегнат по никакъв начин и още по-малко нарушен, принципа за пропорционалност,
залегнал в правото на ЕС /по двата цитирани основни европейски акта/, във връзка с
налаганата санкция на жалбоподателя, от страна на държавата и заради извършване на
предвидено в закона нарушение на съответни политики и правила за отчетност. В този
смисъл, настоящия съдебен състав намира за неприложима в казуса и цитираната от
жалбоподателя практика на Европейския съд.
Предвид засегнатите с административното нарушение на важни обществени
отношения, касаещи осъществяване на международен превоз на товари, съдът намира за
неприложима в казуса разпоредбата на чл.28 от ЗАНН и същият не може да бъде
квалифициран като маловажен случай.
Мотивиран от изложеното и на основание чл.63 ал.2 т.5 във връзка с чл.58д т.1 от
ЗАНН, Съдът

РЕШИ:
ПОТВЪРЖДАВА Наказателно постановление № 42-0002150 от 18.07.2022г. на
Директора на Регионална дирекция „Автомобилна администрация“ - София, определен от
министъра на МТИТС за длъжностно лице по реда на чл.92 ал.2 от ЗАвП; чл.189 ал.12 от
ЗДвП и чл.47 ал.2 от ЗАНН, с което на „ТИР-РЕКС ТРАНС“ ООД, с ЕИК *********, със
седалище и адрес на управление гр.Благоевград, ул. „Иван Михайлов“ № 49А,
представлявано от управителя В. В., за административно нарушение по чл.91б ал.1 т.1 от
8
Закона за автомобилните превози, на основание чл.97 ал.1 предл. последно от Закона за
автомобилните превози е наложена „имуществена санкция“ в размер на 5000 /пет хиляди/
лева.
РЕШЕНИЕТО подлежи на обжалване 14-дневен срок от съобщаването му на
страните пред Административен съд - Благоевград.

Съдия при Районен съд – Благоевград: _______________________
9