О П Р Е Д Е Л Е Н И Е
№
гр.Плевен, 19.12.2022 год.
Административен съд - гр.Плевен, ІX състав, в закрито съдебно заседание на деветнадесети
декември две хиляди двадесет и втора година, в състав:
ПРЕДСЕДАТЕЛ: ВИОЛЕТА НИКОЛОВА
като
разгледа докладваното от съдията В.Николова административно дело №976 по описа на Административен съд – Плевен за
2022 год. и за да се произнесе, взе предвид следното:
Производството по делото е образувано по
жалба с правно основание чл.145 АПК вр. чл.73, ал.4 от Закон за управление на
средствата от Европейските фондове при споделено управление (ЗУСЕСИФ) от Община Долна
Митрополия, адрес: гр.Долна Митрополия, ул.“Св.Св.Кирил и Методий“ №39,
представлявана от кмета Поля Василева Цоновска, против Решение на Ръководителя
на националния орган по Програма за трансгранично сътрудничество на „Интеррег V-А“
Румъния – България 2014-2020г., зам.министър на Министерство на регионалното
развитие и благоустройството, по проект ROBG -244
„Съвместни инвестиции в областта на спешните ситуации в Окръжен съвет Олт и
Община Долна Митрополия“ („Joint investments in the field of emergency situations for Olt County Council and
Dolna
Mitropolia Municipality„),с
което е определена финансова корекция в размер 10% от стойността на допустимите
разходи, финансирани със средства от европейските структурни и инвестиционни
фондове, по договор № РД-12-110/18.08.2021г. на Община Д.Митрополия с
изпълнител „Инжконсулт“ ЕООД с предмет „Доставка на техника и оборудване“ проект
ROBG -244 „Съвместни инвестиции в областта на спешните
ситуации в Окръжен съвет Олт и Община Долна Митрополия“.
По делото е представена от ответника преписка
относно финансова корекция по договор № РД-12-109/18.08.2021г. на Община
Д.Митрополия с изпълнител „Инжконсулт“ ЕООД с предмет „Доставка на техника и
оборудване“ проект ROBG -244 „Съвместни
инвестиции в областта на спешните ситуации в Окръжен съвет Олт и Община Долна
Митрополия“.
С писмо с вх.№ 7094/19.12.2022г.
Ръководителя на националния орган по на Програмата за трансгранино
сътрудничество „Интеррег V-А“ Румъния – България 2014-2020г. е депозирал молба
за допусната техническа грешка, като вместо преписката по Решение за финансова
корекция по договор № РД-12-110/18.08.2021г. на Община Д.Митрополия, е представен по делото преписката по договор
№ РД-12-109/18.08.2021г. на Община Д.Митрополия. към писмото е приложена
актуалната преписка, относима към жалбата.
Постъпило е и писмо с вх.№
7080/16.12.2022г. от Община
Д.Митрополия ведно с документ за
приложена държавна такса по делото.
Представените по делото писмени
доказателства от страните по делото следва да бъдат приобщени по делото.
Същевременно предвид противоречието между първоначалната преписка и тази към
писмо с вх.№ вх.№ 7094/19.12.2022г., следва да се укаже на Ръководителя на
националния орган по на Програмата за трансгранино сътрудничество „Интеррег V-А“
Румъния – България 2014-2020г. в 7 дневен срок от съобщението да уточни какъв е
размерът на финансовата корекция в лева с ДДС.
Същевременно като извърши служебна
проверка за редовност и допустимост на подадената от Община Червен бряг жалба,
намира, че същата отговаря на изискванията за редовност по чл.150, ал.1, чл.
151 АПК и на изискванията за допустимост по смисъла на чл.149 АПК.
На основание чл.154 АПК следва да се
конституират и призоват страните, като на основание чл.157, ал.1 АПК,
делото следва да бъде насрочено за
разглеждане в открито съдебно заседание с призоваването им.
Жалбата е срещу решение по чл.73, ал.4
от ЗУСЕСИФ. С оглед
на предвидените кратки срокове в закона за приключване на производството,
страните следва в 7 дневен срок от съобщението да представят всички доказателства, с които
разполагат, с препис за насрещната страна, както и да направят всичките си
доказателствени искания вкл. за назначаване на експертизи и др.
На основание чл.163, ал.1 и ал.2 от АПК,
препис от жалбата следва да бъде изпратена на ответника, като му се даде
възможност да представи писмен отговор, да посочи и представи доказателства
в четиринадесетдневен срок от
съобщението.
На ответника следва да се укаже
доказателствената тежест, а именно да установи съществуването на фактическите
основания, посочени в оспорваното решение и изпълнението на законовите
изисквания по издаването му.
Воден от горното, съдът
О П Р Е Д Е Л
И :
НАСРОЧВА административно
дело №976/2022 год. за разглеждане в
открито съдебно заседание на 01 февруари
2023 год. от 13.30 часа , за когато да
се призоват страните.
КОНСТИТУИРА на основание чл. 154, ал.1 вр. чл. 153, ал.1
пр.1 АПК, като оспорващ в производството, Община Долна Митрополия, адрес:
гр.Долна Митрополия, ул.“Св.Св.Кирил и Методий“ №39, представлявана от кмета
Поля Василева Цоновска.
КОНСТИТУИРА на основание
чл. 154, ал.1 вр. чл. 153, ал.1 пр.2 АПК, като ответник/орган издал
административния акт/, Ръководителя на националния орган на програмата за
трансгранично сътрудничество „Интеррег V-А“ Румъния – България 2014-2020г., имейл адрес: ***********@****.**********.
На
основание чл.163, ал.1 АПК препис от жалбата да се изпрати на ответника.
УКАЗВА
на основание чл.163, ал.2 АПК на ответника, че в 14 дневен срок от
получаването на преписа на жалбата може да подаде писмен отговор и да посочи
доказателства, като в същия срок приложи към отговора писмените доказателства,
с които разполага, ведно с препис от отговора и документите за оспорващия.
УКАЗВА
на
основание чл. 170, ал.1 АПК на ответника,
че в негова тежест е да установи съществуването на фактическите основания,
посочени в оспорения административен акт
и изпълнението на законовите изисквания при издаването му.
УКАЗВА
на
оспорващия в 7-мо дневен срок от съобщението да представи по делото:
- препис от документацията на
обществената поръчка, приключила със сключването на договор № РД-12-110/18.08.2021г. на Община
Д.Митрополия „Инжконсулт“ ЕООД вкл.
техническата спецификация, утвърдена от възложителя, образец на техническо
предложение, методика за оценка на офертите, както и
- справка, от която да е видно на 28.11.2022г. (датата на изготвяне на жалбата) Кмета на Община Д.Митрополия била ли е в платен
годишен отпуск, отпуск по болест, неплатен отпуск, командировка, отсъствие от
общината и др., подробно посочени в Заповед № РД-08-112/28.03.2022г.
УКАЗВА
на
ответника в 7-мо дневен срок от съобщението следва да представи по делото:
- писмени доказателства за
обстоятелството, че оспорения акт и
всички останали документи по делото, приложени към преписката, са подписани с
валиден КЕП;
- справка за размера на наложената
финансова корекция в лева и ДДС.
УКАЗВА
на
страните по делото, че следва в
7 дневен срок от съобщението да
представят всички доказателства, с които разполагат, с препис за
насрещната страна, както и да направят всичките си доказателствени искания вкл.
за назначаване на експертизи и др.
РАЗЯСНЯВА
на
страните по делото, че исканията
за допускане на одказателства, които нямат значение за решаване на делото,
както и несвоевременните искания за допускане на доказателства се отхвърлят от съда На основание чл.144 АПК
вр. чл.159, ал.1 пр.2 от ГПК.
Препис
от определението, ведно с призовката за датата на съдебното заседание, да се
връчи на страните:
- оспорващ - Община Долна Митрополия,
адрес: гр.Долна Митрополия, ул.“Св.Св.Кирил и Методий“ №39, представлявана от
кмета Поля Василева Цоновска;
- ответник – Ръководителя на националния
орган на програмата за трансгранично сътрудничество „Интеррег V-А“ Румъния – България 2014-2020г. зам.министър на
Министерство на регионалното развитие и благоустройството, имейл адрес: ***********@****.********** (ведно с препис от жалбата на Община Д.Митрополия и
приложенията към нея);
- юрисконсулт Нели Иванова (пълномощник на Ръководителя на националния орган на
програмата за трансгранично сътрудничество
на „Интеррег V-А“ Румъния –
България 2014-2020г. зам.министър на Министерство на регионалното развитие и
благоустройството), имейл адрес: ***********@****.********** (ведно с препис от жалбата на Община Д.Митрополия и приложенията към нея).
Определението не подлежи на обжалване.
С Ъ Д И Я: