О П Р Е Д Е Л Е Н И Е № 631
гр.Стара Загора, 29.11.2021 година
Старозагорският административен съд в закрито
заседание на
двадесет и девети ноември
през две хиляди двадесет и първа
година в състав:
Председател: БОЙКА ТАБАКОВА
при секретаря
и в присъствието на прокурора
като разгледа докладваното от БОЙКА
ТАБАКОВА адм.дело № 678 по описа
за 2021 г., за да се произнесе, съобрази следното:
Производството по делото е образувано по жалба от Р.С.С.
***, подадена чрез пълномощника адвокат Н.А., против Ревизионен акт №
Р-16002420008121-091-001/ 06.08.2021г, издаден от органи по приходите, жалбата
срещу който е оставена без разглеждане с Решение № 556/ 25.10.2021г на
Директора на дирекция „ОДОП“ Пловдив. Направено е искане за обявяване на
ревизионния акт за нищожен, алтернативно – за отмяната му.
След преценка на материалите по
делото съдът намира, че подадената жалба е процесуално недопустима, по следните
съображения:
С оспорения РА
№Р-16002420008121-091-001/06.08.2021г спрямо Р.С. не са установени задължения
за данъци или осигурителни задължения, върху годишната данъчна основа по чл.17
от ЗДДФЛ, ДОО, ДЗПО-УПФ и здравно осигуряване на самоосигуряващи се лица за
периода от 01.01.2014г до 31.12.2014г. С Решение № 556/ 25.10.2021г на Директора на
дирекция „ОДОП“ Пловдив жалбата на С. срещу този РА е оставена без разглеждане
поради липса направен интерес.
При извършена служебна справка в
деловодната система на съда се установи, че с определение № 601/ 17.11.2021г по
частно адм.д.№ 670/ 2021г по описа на Административен съд Стара Загора частната
жалба на Р.С.С. против Решение №556/25.10.2021г на Директор дирекция „ОДОП“ гр.
Пловдив е отхвърлена. Определението е окончателно.
Установяването на задължения с
ревизионен акт е предвидено в чл. 108 ДОПК, а в разпоредбите на глава
петнадесета - "Данъчно-осигурителен контрол" са регламентирани
подробно процесуалните правила за извършване на проверки и ревизии, за събиране
на доказателства, за актовете, които се издават в ревизионното производство и
т. н. В чл. 152, ал. 1 ДОПК е предвидено, че ревизионният акт може да се
обжалва изцяло или в отделни негови части в 14- дневен срок от връчването му,
според ал. 2 решаващ орган е съответният директор на дирекция "Обжалване и
управлението на изпълнението" при ЦУ на НАП, в чл. 155 ДОПК са
регламентирани правомощията на решаващия орган в производството по обжалване на
ревизионния акт. Според чл. 156, ал. 1 ДОПК ревизионният акт в частта, която не
е отменена с решението по чл. 155, може да се обжалва чрез решаващия орган пред
административния съд по местонахождението му в 14-дневен срок от получаване на
съобщението, а според ал. 2, ревизионният акт не може да се обжалва по съдебен
ред в частта, в която не е обжалван по административен ред.
В случая не е налице абсолютната
положителна процесуална предпоставка за съдебно обжалване на РА
по чл. 156, ал.2 от ДОПК. Доказателствата сочат преклудирано право на оспорване
на РА по административен ред с оглед
влязлото в сила определение на съда от 17.11.2021г. по адм. дело № /2020г.
по описа на Административен съд Стара Загора, с което в производство по чл.147, ал.3 от ДОПК е отхвърлена жалбата
на Р.С. срещу решението на директора на Дирекция „ОДОП“. Оттук произтича и недопустимост на съдебното оспорване. Предвид
гореизложеното съдът намира, че жалбата като подадена срещу акт, който не
подлежи на съдебен контрол, е
процесуално недопустима, поради което следва да бъде оставена без разглеждане,
а производството по делото да се прекрати.
Водим от горните мотиви и на основание
чл.159, т.1 от АПК във вр. с §2 от ДР на ДОПК, съдът
О П
Р Е Д
Е Л И:
ОСТАВЯ БЕЗ РАЗГЛЕЖДАНЕ жалбата
на Р.С.С. *** против Ревизионен акт № Р-16002420008121-091-001/ 06.08.2021г,
издаден от органи по приходите при ТД на НАП Пловдив.
ПРЕКРАТЯВА производството по
административно дело № 678/ 2021г. по описа на Административен съд – Стара
Загора.
Определението подлежи на
обжалване с частна жалба пред Върховния административен съд в 7-дневен срок от
неговото съобщаване.
ПРЕДСЕДАТЕЛ: