Р Е Ш Е Н И Е
№ ….. 05.06.2018г. гр.Стара Загора
В ИМЕТО НА НАРОДА
Старозагорският
районен съд ВТОРИ ГРАЖДАНСКИ Състав
на двадесети
февруари 2018 година
В
публично заседание в следния състав:
Председател:АЛЕКСАНДЪР ГЕОРГИЕВ
Секретар:
Росица Димитрова
Прокурор:
като
разгледа докладваното от СЪДИЯ ГЕОРГИЕВ
гражданско
дело номер 3904 по описа за 2017 година.
Делото е образувано по иск с правно основание
чл.45 вр.чл.50 ЗЗД за осъждане да бъде платено на ищеца Т.А.Д. ***, сумата от
5000лева главница, - 4640лева имуществени вреди по собствения му автомобил и
360лева транспортиране на същия, както и 5000лева, обезщетение за претърпените
неимуществени вреди, вследствие произшествието, произтекло на 30.04.2017г.,
ведно със законната лихва, считано от датата на ПТП – 30.04.2017г. до
окончателното изплащане на сумите, както и направените от него по делото
разноски-от страна на ответника Агенция Пътна инфраструктура - София, чрез
Областно пътно управление – Стара Загора, като в срока по чл.131 ГПК е
представен подробен писмен отговор, в който оспорват претенциите като
неоснователни, молят да бъде привлечени като трети лица-помагачи на страната на
ответника партньорите в ДЗЗД”Магистрали
Делото е образувано по
искова молба от ищеца Т.А.Д., в която твърди, че на 29.04.2017г. вечерта
пътувал сам от гр. Карнобат към гр.Пловдив със собствения си лек автомобил
марка „Сеат Леон" с рег.№ А 0119 MB. Движел се по автомагистрала
„Тракия" с нормална скорост - около 100км в час, при разрешена скорост от
На основание чл. 131 от ГПК е
представен писмен отговор от ответник АГЕНЦИЯ „ПЪТНА ИНФРАСТРУКТУРА" -
гр.София, в който заявяват, че предявените искове били допустими, считали
същите за изцяло неоснователни. По тази причина, в законния срок ги оспорвали,
както по основание, така и по размер. Считали, че претендираната сума за
неимуществени вреди била изключително
завишена като размер и не отговаряли на принципа на справедливостта, както и
трайно установената съдебна практика. Съображенията им за това били следните:
Предявен бил иск от ищецът Т.А.Д., с който застрахователят търсел отговорност
от Агенция „Пътна инфраструктура", във връзка с претърпени имуществени и
неимуществени вреди от ПТП, състояло се на 29.04.2017г. около полунощ на път АМ
„Тракия", посока гр.Карнобат - гр. Пловдив, на км. 227 - част от
републиканската пътна мрежа, намираща се на територията на и стопанисвана от
Областно пътно управление - Стара Загора. В исковата молба, ищецът посочвал, че
на посочената дата, около полунощ, при управление на собствения си л.а. марка
„Сеат Лсон" с per. № А0119МВ със скорост около
2/наличие на причинно-следствена връзка в конкретния случай между настъпилото ПТП и наличието на
животно на пътя, който следва да се стопанисва от държавата в лицето на Агенция
„Пътна инфраструктура" - Областно пътно управление - Стара Загора,
респективно поведението на служители на АПИ. В настоящия случай: Твърдели, че не съществувала причинно-следствена
връзка между настъпилите вреди на лекия автомобил и неравността на пътя, който
следвал да се стопанисва от държавата в лицето на Агенция „ Пътна
инфраструктура ".С оглед на гореизложеното и с оглед предявения иск против
Агенция Пътна инфраструктура" - Областно пътно управление - Стара Загора,
за тях възниквал правен интерес от привиличане на трето лице - помагач. Ето
защо, на основание чл. 219, ал. 1 ГПК - молят да
бъдат конституирани в качеството на ТРЕТО ЛИЦЕ - ПОМАГАЧ на
страната на ответника партньорите в ДЗЗД „Магистрали 2014" - гр. София,
със седалище и адрес на управление гр. София ул.„Бесарабия" №114, ЕИК по
БУЛСТАТ *********, като Изпълнител по Договор за възлагане на обществена
поръчка за поддържане на АМ „Тракия", представлявано от Цветан Цонев, а
именно: „ПСТ ГРУП” ЕАД, ЕИК *********, седалище и адрес на управление: област
София (столица), община Столична, гр.София 1517,район Подуяне,
ул."Бесарабия" No114 представлявано от Камен Вълков Кичев; „Понсстройинженеринг" ЕАД,
ЕИК *********, със седалище и адрес на
управление област София (столица), община Столична,
гр.София 1421 район Лозенец" ж.к. Лозенец, бул."Арсеналски" № 105, представлявано от Иван П.
Ивков и Д. Александров Миразчийски; „Екоресурс-Р" ООД,
с ЕИК *********, със седалище и адрес на управление област София (столица),
община Столична, гр. София 1510, район „Подуяне",
ул."Градинарска" №1, представлявано от Камелия Динчова Динева - Управител; „Зебра" ООД, с ЕИК *********, със седалище и адрес на
управление; област Варна, община Аксаково, гр.Аксаково, ж.к.М-Ст
"Варненски Път", имот 039002, представлявано от Недялко Луков Иванов;
Георги Д.Д. и Николай Д.Д.-Управители. С оглед
на гореизложеното считали, че така предявените искове против Агенция „Пътна
инфраструктура" се явявали изцяло неоснователни и недоказани, поради което
молят същите да бъдат отхвърлени, като им бъдат присъдени направените по делото
разноски, включително юрисконсултско възнаграждение.
В съдено заседание ищецът поддържа
изцяло предявените искове чрез пълномощника си адв.П., която претендира
присъждане на направените по делото разноски и представя подробна писмена
защита.
Ответникът Агенция „Пътна
инфраструктура” чрез пълномощника си главен юрисконсулт в Областно пътно
управление – Стара Загора – А. Танев-Ганчева оспорва исковете като
неоснователни и моли да бъдат отхвърлени като неоснователни.Претендира
юрисконсултско възнаграждение
Привлечените като трети
лица-помагачи на страната на ответника дружества–партньори в Сдружението по
ЗЗД”Магистрали
Дружеството „Зебра”ООД – Аксаково,
не изпращат писмено становище.
В съдебно заседание дружествата,
конституирани като трети лица-помагачи на страната на ответника не изпращат
представители и не вземат становище по претенциите.
Съдът като взе предвид доводите и
становищата на страните, разгледа материалите по делото, намери за установено
следното:
Безспорно е установено от
представения протокол за ПТП, че на 30.04.2017г. около 00.05часа в участъка 227км
на Автомагистала „Тракия” посока запад – област Стара Загора, е настъпило ПТП.
Водачът Т.Д.А. управлявал собствения си лек автомобил марка „Сеат” модел „Леон”
ДК № А 0119 МВ, регистриран в КАТ на предишния собственик – Ангел Бенчев Г.
/автомобилът прехвърлен на ищеца с договор с нотариална заверка на подписите на
15.03.2017г. пред Нотариус Мариана Стоева с район на действие – Карнобат/. Ищецът
управлявал лекия си автомобил посока от Карнобат към Пловдив по Автомагистрала
„Тракия”- част от републиканската пътна мрежа, като при движението в северната
лента на пътното платно, в посока запад не могъл да избегне челно стълкновение
с навлязло на пътното платно диво животно – глиган, в резултат на което на
автомобила били причинени увреждания, които наложили транспортирането на
автомобила не на собствен ход. След произшествието веднага се обадил на
тел.112. Ищецът е бил правоспособен водач, не е употребил алкохол и упойващи
вещества – видно от съдържанието на протокола и от показанията на свидетеля М.Г.М.
– автоконтрольор, изготвил протокола за ПТП на място на произшествието на
30.04.2017г. около 01,10часа. Животното било минало в северната част на
платното през мантинелата – било ударено доста в гръдния кош и в главата. На
пътния участък нямало знаци за преминаване на диви животни и знаци за
намаляване скоростта на автомобилите, като служителите на КАТ изчакали да се
освободи пътното платно от удареното прасе и от повредения автомобил. Получавали
са сигнали за преминаване на прасета в други дни, като веднага предприемали
обход и изготвяли докладни за нарушенията на мантинелата, които били веднага
отстранявани.
Ответникът е представил протокол
Образец 16 на държавна приемателна комисия за установяване годността на
ползване на строеж първа категория Автомагистрала „Тракия”/А-4/ „Оризово-Бургас”
участък ЛОТ2 „Стара Загора-Нова Загора” от км 210+100 до км241+900, като
възложител на строежа е ответната страна, участъкът е с дължина 31,800км –
изключителна държавна собственост, като между принадлежностите на пътя /л.60 по
делото/ са описани и оградна мрежа: телена оградна мрежа за ограничаване
достъпа на хора и животни до пътното тяло – разположена на линията на сервитута
по цялата дължина на магистралата от двете й страни. Организацията на
движението е изпълнено с вертикална сигнализация и хоризонтална маркировка,
които дават на водачите на автомагистралата навременна и пълна информация за
ситуацията на пътя, обезпечават безопасността на движението при вливане и
отливане от автомагистралата.
Не се спори, че участъка в който е
настъпило процесното ПТП е част от Републиканската пътна мрежа, който се
стопанисва от Областно пътно управление – Стара Загора. Оттам е ангажирана и
отговорността на Агенция Пътна инфраструктура, която като собственик на пътя е
длъжна да поддържа същия с цел
възстановяване и подобряване на транспортно експлоатационните му качества, като
е задължена да сигнализира незабавно препятствията по пътя и да ги отстрани във
възможно най-кратък срок съгласно чл.167, ал.1 от Закона за движение по
пътищата. След настъпване на процесното ПТП водачът и собственик на автомобила изчакал
КАТ да оформят протокол за произшествието, а след това и да отстрани
пострадалия си автомобил от пътното платно с помощта на специализиран превоз –
видно от показанията на свидетеля М.М. и от показанията на свидетеля Ангел
Бенчев Г.. От показанията на свидетеля Д.Г.П. – дежурен отговорник за района на
магистралата от Стара Загора до Ямбол – от километър 208 до километър 267 в
„ЕКОРЕСУРС-Р”ООД, след като им се обаждали от тел.112, че има ПТП или предмет
на пътя, отивали да ги отстранят. Имали няколко случая за диви прасета в
Старозагорски район, които били след полунощ – имали три или четири случая
такива в Старозагорско, като след изчистването на платното, посетено от полицията,
си тръгвали. Не помнел точни дати на случаите с ударени от прасета коли.
От показанията на свидетеля Илко А. Димов – главен експерт
„Пътна дейност” в Областно пътно управление – Стара Загора, се установява, че имат
задължение да поддържат Магистрала „Тракия” в участък 208 + 181 до 229+268. Информацията
за ПТП-то се получава при дежурните на „Областно пътно управление” от телефон
112, след което информацията се подава на обслужващата пътищата фирма, която по
договор има задължение да присъства на ПТП-то, за да отстрани всички предмети,
замърсявания и други, които са предизвикали ПТП-то и да ги отстрани в този
участък. Ремонтни работи в този участък, не са извършвани в този период. Информацията
за ПТП-то получили от дежурния. Свидетелят се свързал с поддържащата фирма и те
казали, че всичко е отстранено и няма пречка за движението по магистралата.
Ремонтни дейности в този участък не е имало. При извършената проверката на
участъка, не били констатирани нарушения на магистралата. Стигнал до
заключението, че навлезлите на пътя животни евентуално биха могли да влязат от
пътните възли на магистралата, където огражданията се прекъсват. На магистрала
„Тракия” на километър 240 на
За състоянието на ищеца след
катастрофата са допуснати гласни доказателства – по делото са разпитани като
свидетели Ваня Господинова Димитрова/майка на ищеца/ и Ангел Бенчева Г., които
не са присъствали на самото произшествие. Свидетелят Г. отишъл да вземе ищеца,
претърпял произшествието Свидетелката Димитрова видала сина се, след като той
се прибрал вкъщи в гр.Карнобат –свидетелят Ангел Г. го докарал сутринта около
7часа. Ищецът бил много, много уплашен. Той като дете леко заеквал, но при
самата уплаха от катастрофата заекването се засилило, което заекване с времето
се успокоило. След катастрофата вечерно време не спял, ходел от стая в стая. Не
го водили на лекар, защото нейни познати казали да изчакат, като след време щял
да се успокои. При катастрофата той не бил ударен - бил много, много уплашен и
бил притеснен за колата си. Вечер не можел да спи. Не можел да кара вечерно
време кола. Само ако било много належащо карал колата вечер и то не сам.
Съдът кредитира показанията на
свидетелите, същите са обстоятелствени, непосредствени и без противоречиви,
като се потвърждават и от останалите ангажирани по делото доказателства.
За изясняване
на механизма на ПТП-то и наличието на причинно следствена връзка между него и
получените увреждания на автомобила е назначена съдебно-автотехническа
експертиза, като от заключението по същото се установява, че е налице пряка причинно-следствена
връзка между произшествието и получените увреждания. При движение със скорост
около 100км/час, разстоянието между автомобилът от мястото на удара в момента
на възникване на опасността било 69,25метар и водачът нямал техническа
възможност да предотврати ПТП-то. Същото е настъпило на автомагистрала „Тракия”
при км.227 в тъмната част на денонощието, като лекият автомобил „Сеат” се е
движил в посока запад, по дясната лента на северното платно на магистралата.
Диви животни са навлезли на платното за движение пред автомобила. Движението им
е било от разделителната ивица между двете платна – на север, т.е. от лява на
дясно пред автомобила. Преминала е група от 2-3 животни,ударът е настъпил в
животно, което се е движило зад тази група. За автомобила ударът бил челен. Причината за настъпване на
произшествието е преминаване на животните през платното за движение в непосредствена
близост до автомобила,на разстояние по-малко от опасната зона за спиране.
Всички щети по автомобила са причинени от челния удар, който отговаря да е
причинен от сблъсък с глиган. Пазарната стойност на ремонтните работи за
репариране на уврежданията по процесния „Сеат Леон” с ДК № А 0119 МВ към
30.04.2017г. са в размер на 3218,20лева.
Според уточненията, направени от
вещото лице в съдебно заседание, за участък 226 +900м магистралата се пресича
под прав ъгъл от напоителен канал. Трасето на магистралата минава над канала.
Мрежата е оформена така, че от напоителния канал животно не може да навлезе в
зоната на пътното платно, но успоредно на магистралата върви изграден
отводнителен канал, който е по-плитък от напоителния канал и на посочения
километър отводнителния канал се включва в напоителния. Отводнителния канал е в
рамките на заграждението и мрежата пресича отводнителния канал, и затова съм
записал, че по сечението на този трапец, може да премине животно с размерите на
прасе, куче, но крава не може да мине. Този отвор не е в резултат на повреда.
Това е технологичен отвор, той няма как да бъде затворен, тъй като при
преминаване на водата, която ще носи листа и треви, и ако има мрежа на този
отвор, отвора ще бъде задръстен от боклуци и канала няма да изпълнява своята
функция. Да, при проектирането е допуснато това нещо. Трябва да се вземе
предвид, че в крайна сметка, магистралата не е така оградена, че да не могат да
преминават животни. Пътните възли не са оградени с мрежа и от там могат да навлязат
животни. Специално дивата свиня вечер изминава по 30-40км.
Съдът
възприема изцяло заключението на вещото лице, тъй като същото е компетентно,
добросъвестно изготвено и отговаря на поставените задачи, като от него се
установява причинно-следствената връзка между навлизането на диво
животно-глиган в процесния участък на пътното платно и настъпилото пътно-транспортно
произшествие с автомобила на ищеца.
В
разглеждания случай, тъй като ответникът е юридическо лице и не може да действа виновно,
той би могъл да отговаря за причинените на ищеца вреди единствено на основание
чл.49 и чл.50 от ЗЗД, но не и по чл.45 от ЗЗД /в този смисъл е Постановление №
7/1959 г. на Пленума на ВС/. Изхождайки от обстоятелствата, изложени в исковата
молба, съдът приема, че в случая деликтът следва да бъде квалифициран по чл.50
от ЗЗД, тъй като се отнася до вреди причинени от вещ. По делото липсват
твърдения, че вредите са причинени от виновното поведение на лица, на които
ответникът е възложил извършването на някаква работа, поради което не може да
се касае за гаранционно-обезпечителната отговорност по чл.49 от ЗЗД, вр. с
чл.45 от ЗЗД. Твърденията на ищеца са за вреди, причинени от пътнотранспортно
произшествие, настъпило поради навлизане на пътното платно на диви животни –
поради преодоляване от тях на оградните мрежи и предпазните мантинели на път,
собственост на ответника, за която няма данни да е причинена от действията на
определено лице.
Претенцията за обезщетяване на
причинените увреждания върху имуществото на ищеца – повредения лек автомобил и
разходите за транспортирането му след инцидента от страна на ответника следва
да бъде уважена до размера, установен от доказателствата по делото с оглед
наличието на непозволено увреждане – настъпило и причинено от навлизане на диво
животно на път, стопанисван от „Агенция пътна инфраструктура” в участък,
поверен на Областно пътно управление - Стара Загора. Съгласно чл. 30, ал.1 от
Закона за пътищата във връзка с чл. 19 ал.1, т.1 от Закона за пътищата, Агенция
пътна инфраструктура осъществява дейности по изграждането, ремонта и
поддържането на Републиканските пътища какъвто е участъка на АМ „Тракия” 227км
– посока Запад, област Стара Загора, съгласно чл. 3, ал.1 от Закона за движение
по пътищата, лицата които стопанисват пътищата ги поддържат изправни и с
необходимата маркировка за съответния клас път и организират движенията по тях.
От заключението на назначената по
делото автотехническа експертиза се установява, че уврежданията на процесното
МПС, собственост на ищеца, е правдоподобно да е следствие на механизма на ПТП.
Според вещото лице между описания в изготвения от служител на КАТ протокол и механизъм
на ПТП и вредите по МПС съществува еднозначна причинно-следствена връзка.
Направените от вещото лице изчисления показват, че стойността на ремонтните
работи по автомобила възлиза на 3218,20 лева. Безспорно е установено по делото
заплащането от страна на ищеца на сума от 360лева за транспортиране на
процесния лек автомобил след инцидента – от мястото на настъпилото ПТП – сума в
размер на 360лева/с включен ДДС/ за която има издадени фактура и фискален бон
/представени и приети като доказателства по делото/. Фактът, че същите са
издадени на 05.06.2017г. не опровергават съдържанието им – обяснимо е да бъдат
издадени на по-късна дата, с оглед уговорения между ищеца и свидетеля Г.
по-късен момент на заплащане на услугата.
При така установените
обстоятелства съдът счита, че описаното в исковата молба пътнотранспортно
произшествие е настъпило поради недопустимо преминаване на диви животни –
глигани през платното на пътя, по който се е движел лекия
автомобил, управлявана от ищеца. Няма данни тази повреда да е причинена от
виновно поведение на други лица, поради което съдът приема, че същата е
резултат от разкъсването на мрежите, изградени край пътната настилка. Пътят
представлява вещ по смисъла на чл.50 от ЗЗД, който предвижда, че за вредите,
произлезли от каквито и да са вещи, отговарят солидарно собственикът и лицето,
под чийто надзор те се намират.
По
делото не се спори, че пътят, при използването на който е настъпило пътнотранспортното произшествие,
е част от републиканската пътна мрежа, поради което в качеството на собственик следва
да отговаря ответникът, в качеството на държавен орган, на който е възложено
управлението на вещта – чл.19, ал.1, т.1 ЗП. Съобразно
разпоредбите на чл.3, ал.1 и 167 от ЗДвП ответникът е бил длъжен да поддържа
пътя в изправно състояние, да сигнализира незабавно за препятствията по него и
да ги отстрани в най-кратък срок. От доказателствата по делото се установява, че в резултат
на противоправното бездействие на ответника при обичайната употреба на
повредената вещ /път/ на ищеца - собственик на управлявания от него по пътя автомобил
са били причинени имуществени и неимуществени вреди. Ирелевантно за
отговорността на ответника е обстоятелството, че поддръжката на пътя е била
възложена от него на подпомагащите страни, доколкото това може да бъде
основание за възникване на отговорност за увреждането и за тези лица на
основание чл.50 ЗЗД, но не и за изключване отговорността на собственика на
вещта.
Съдът намира за неоснователни
доводите на ответната страна за съпричиняване на щетите от страна на увредения.
В заключението на автотехническата експертиза недвусмислено е посочено, че
такава причинна връзка не е налице между претърпяното от ищеца ПТП и причинените
вреди. Ищецът не е имал възможност с действията си да предотврати настъпването
на произшествието при навлизането посред нощ от глигана на платното. По делото
не са ангажирани доказателства за поведение на увреденото лице, което да стои в
причинна връзка с настъпилия вредоносен резултат.
При определянето на размера на
обезщетението за причинените на ищеца неимуществени вреди, се преценя характера
и степента на увреждането, начина на настъпването, обстоятелствата при които е
станало, евентуално допълнително влошаване състоянието на здравето/каквото в
случая не е налице/, причинените физически и морални болки и страдания, техните
степен, интензитет, продължителност, прогнозите за в бъдеще, икономическото
състояние в страната към момента на увреждането и др. Съдът, като съобрази
съобрази тези обстоятелства – фактът, че ищецът /към момента на ПТП на 29години/,
естеството на причинения му силен стрес – посред нощ да се сблъска с глиган на
участък от автомагистрала, което едва не му е коствало физически наранявания,
временно възобновеното заекване и страх да шофира по тъмно, намери, че
справедливо обезщетение за причинените му вследствие на процесното ПТП
неимуществени вреди е сумата от 2000лв. В останалата част – до търсените общо
5000лева обезщетение за неимуществени вреди следва претенцията да бъде
отхвърлена като неоснователна.
Следва да бъде осъден ответника ”Агенция
пътна инфраструктура” да заплати на ищеца претендираната сума в размер на 3578,20лева
главница, представляваща обезщетение за имуществени вреди, представляваща
3218,20лева стойност на разноските за възстановяване на автомобила и 360лева
разходи за транспортирането му след катастрофата, както и 2000лева обезщетение
за неимуществени вреди, ведно със законната лихва считано от 30.04.2017г. до
окончателното заплащане на сумата като в останалата част до общо търсените суми
от по 5000лева претенции за причинени имуществени и неимуществени вреди следва
претенциите да бъдат отхвърлени като неоснователни.
На
осн.чл.78,ал.1 ГПК следва ответника да бъде осъден да заплати на ищеца частта
от направените по делото от него разноски – общо от 1363лева, от които 400лева
внесена държавна такса, 580лева адвокатски хонорар и 383 лева възнаграждение за
вещо лице – до размера на 760,30 лева съразмерно на уважената част от
предявените искове.
На осн.чл.78,ал.3 вр.ал.8 ГПК, вр.чл.37
от Закона за правната помощ и чл.25,ал.1 Наредбата за заплащането на правната
помощ на процесуалния представител на ответника следва да бъде определено
юрисконсултско възнаграждение в размер на 300лева, като следва да му бъде
присъдена частта, съразмерно на отхвърлената част от предявените искове – до
размера на 132,65лева.
На третите лица
помагачи не се присъждат разноски–чл.78,ал.10 ГПК.
Водим от горното,
съдът
Р Е
Ш И :
ОСЪЖДА АГЕНЦИЯ „ПЪТНА ИНФРАСТРУКТУРА”
гр.София, площад „Македония” № 3, ЕИК *********, представлявано от Председателя
на Управителния съвет на АПИ Дончо Свободанов А., чрез пълномощника А.М. Танева
– Ганчева, Началник отдел ”Административно обслужване”/главен юрисконсулт/ в
Областно пътно управление – Стара Загора, съдебен адрес *** да заплати на Т.А.Д.,ЕГН **********,***,
чрез пълномощника си адв.Г.П.П., съдебен адрес ***, сума в размер на 3578,20лева/три
хиляди петстотин седемдесет и осем лева и 20стотинки/главница, представляваща
стойност на обезщетение за причинени имуществени вреди, включващи необходими
разноски за ремонт на пострадалия автомобил и разноски за транспортирането му
след инцидент, настъпил поради навлизане на диви животни – глигани, по пътя,
държавна собственост, управлението на който е възложено на АГЕНЦИЯ „ПЪТНА
ИНФРАСТРУКТУРА”гр.София,площад Македония № 3, ЕИК *********, ведно със
законната лихва от датата на инцидента – 30.04.2017г. до окончателното й
изплащане, като ОТХВЪРЛЯ претенцията за заплащане на обезщетение за имуществени
вреди в останалата й част – над присъдените 3578,20лева до размера на общо
търсените 5000лева – като неоснователна.
ОСЪЖДА
АГЕНЦИЯ „ПЪТНА ИНФРАСТРУКТУРА” гр.София, площад „Македония” № 3, ЕИК *********,
представлявано от Председателя на Управителния съвет на АПИ Дончо Свободанов А.,
чрез пълномощника А.М. Танева – Ганчева, Началник отдел ”Административно
обслужване”/главен юрисконсулт/ в Областно пътно управление – Стара Загора, съдебен
адрес *** да заплати на Т.А.Д.,ЕГН **********,***, чрез пълномощника си
адв.Г.П.П., съдебен адрес ***, сума в размер на 2000/две хиляди/лева главница, представляваща
стойност на обезщетение за причинени неимуществени вреди, вследствие инцидент,
настъпил поради навлизане на диви животни – глигани, по пътя, държавна
собственост, управлението на който е възложено на АГЕНЦИЯ „ПЪТНА
ИНФРАСТРУКТУРА” гр.София, площад Македония № 3, ЕИК *********, ведно със
законната лихва от датата на инцидента – 30.04.2017г. до окончателното й
изплащане, като ОТХВЪРЛЯ претенцията за заплащане на обезщетение за
неимуществени вреди в останалата й част – над присъдените 2000лева до размера
на общо търсените 5000лева – като неоснователна.
ОСЪЖДА
АГЕНЦИЯ „ПЪТНА ИНФРАСТРУКТУРА” гр.София, площад „Македония” № 3, ЕИК *********,
представлявано от Председателя на Управителния съвет на АПИ Дончо Свободанов А.,
чрез пълномощника А.М. Танева – Ганчева, Началник отдел ”Административно
обслужване”/главен юрисконсулт/ в Областно пътно управление – Стара Загора, съдебен
адрес *** да заплати на Т.А.Д.,ЕГН **********,***, чрез пълномощника си
адв.Г.П.П., съдебен адрес ***, сума от 760,30лева/седемстотин и шестдесет лева и 30стотинки/- направени
от ищеца по делото разноски, съразмерно на уважената част от исковете.
ОСЪЖДА Т.А.Д.,ЕГН **********,***,
чрез пълномощника си адв.Г.П.П., съдебен адрес ***, ДА ЗАПЛАТИ НА АГЕНЦИЯ „ПЪТНА
ИНФРАСТРУКТУРА” гр.София, площад „Македония” № 3, ЕИК *********, представлявано
от Председателя на Управителния съвет на АПИ Дончо Свободанов А., чрез
пълномощника А.М. Танева – Ганчева, Началник отдел ”Административно
обслужване”/главен юрисконсулт/ в Областно пътно управление – Стара Загора, съдебен
адрес *** сума от 132,65лева/сто тридесет и два лева и 65стотинки/- част от
дължимо на ответника юрисконсултско възнаграждение, съразмерно на отхвърлената
част от исковете.
Делото е разгледано и решено при
участието на дружествата - партньори в Сдружение по ЗЗД”Магистрали
Решението подлежи на обжалване в
двуседмичен срок от връчването му пред Старозагорския окръжен съд.
РАЙОНЕН
СЪДИЯ: