Решение по дело №507/2019 на Административен съд - Русе

Номер на акта: Не е посочен
Дата: 21 ноември 2019 г. (в сила от 10 август 2020 г.)
Съдия: Елица Симеонова Димитрова
Дело: 20197200700507
Тип на делото: Административно дело
Дата на образуване: 8 август 2019 г.

Съдържание на акта

 

РЕШЕНИЕ

 

 

гр. Русе, 21.11.2019 г.

 

В ИМЕТО НА НАРОДА

 

Административен съд - Русе, VI състав в открито съдебно заседание на 22 октомври , през две хиляди и деветнадесета година, в състав:

 

                                                       

                                                       СЪДИЯ: ЕЛИЦА ДИМИТРОВА

 

 

при секретаря НАТАЛИЯ ГЕОРГИЕВА като разгледа докладваното от съдията   ДИМИТРОВА  административно дело 507 по описа за 2019 година, за да се произнесе, съобрази следното:

Производството е по реда на чл. 145 и сл. от АПК.

Образувано е по жалба, подадена от С.Д.В. срещу Уведомително писмо № 01-6500/2853 от 04.06.2019 г., издадено от Заместник изпълнителния директор на Държавен фонд "Земеделие" (ДФЗ), с което е отказана финансова помощ и е прекратен агроекологичния ангажимент на жалбоподателя по мярка 214 „Агроекелогични плащания” от ПРСР 2007-2013г. за кампания 2017г.

 В жалбата се твърди, че оспореният административен акт е незаконосъобразен поради издаването му при съществено нарушение на административно-производствените правила, противоречие на материалния закон, неточно установяване на фактите. Иска се съдът да отмени уведомителното писмо като незаконосъобразно.

В хода на делото по същество процесуалният представител на жалбоподателя поддържа доводите за незаконосъобразност. Не се претендират разноски

Ответникът в производството – Зам. Директор на ДФЗ, в качеството на орган, издал оспорения административен акт, чрез процесуален представител, счита жалбата за неоснователна.Претендира присъждане на разноски за юрисконсулт в минимален размер.

Съдът като взе предвид събраните по делото доказателства, намира за установено от фактическа страна следното:

По делото не е спорно, жалбоподателят е земеделски стопанин по смисъла на §1, т.23 от ДР на Закона за подпомагане на земеделските производители /ЗПЗП/, във връзка с чл. 19 от Наредба № 11/06.04.2009 г.

През 2017 г./ 22.05.2017г./ е подал заявление за подпомагане по директни плащания за кампания 2017г. с УИН 1806061778989, с приложение за кандидатстване по мярка 214 "АЕП", по ПРСР 2007-2013 г., подмярка "Биологично растениевъдство". Представени са Стандартен договор за инспекция за биологична селскостопанска продукция (BG-3386-2012) в съответствие с Регламент (EО) 834/2007 с  "ЛАКОН" ООД от 03.12.2012 г.; Анекс - приложение N: 1 от 03.12.2012 г. към Стандартен договор BG-3386; Анекс – 1  от 10.04.2013г. за промяна на обекти на инспекция, валиден до 31.12.2018г. към Стандартен договор BG-3386; сертификационно писмо за биологично производство с период на валидност 10.11.2016г-30.11.2017г.

При въвеждане на данните за кампания 2017г. в СВДВИ контролиращото лице първоначално е посочило, че договорът не е прекратен, но МЗХГ на 22.05.2018г е уведомило, че същият е прекратен./ л.20-24 от делото/. С цел изясняване на всички факти и обстоятелства от значение по случая, ДФЗ- РА е изпратил искане до контролиращото лице за предоставяне на доказателство за прекратения договор с бенефициента.

С писмо вх.№ 01-2600/4725 от 21.09.2018г. от ЛАКОН ООД, зам.изпълнителния директор на ДФЗ е уведомена, че договора със С.В. е прекратен на 17.11.2017г./ л.18 от преписката/

С писмо изх.№ 01-6500/8127 от 18.12.2018 г. на Зам. изпълнителния директор на Държавен фонд "Земеделие"/ л.6 и 7 от преписката/ жалбоподателят е уведомен на основание чл. 26, ал.1 от АПК, че ДФЗ открива производство по издаване на административен акт за прекратяване на многогодишен ангажимент  за кампания 2017г по мярка 214 "АЕП" по ПРСР 2007-2013 г., по направление "Биологично растениевъдство". Като основание за образуване на производството е посочено обстоятелството, че при извършените административни проверки на основание чл. 65, ал.1 от Наредба № 11/06.04.2009 г., за спазване на поет 5 годишен агроекологичен ангажимент, е установено, че договора, сключен с контролиращото лице е прекратен или е налице прекъсване в периода на контрол. В тази връзка жалбоподателят е уведомен за следното: съгласно чл. 7 от НАРЕДБА № 11 от 6.04.2009 г. за условията и реда за прилагане на мярка 214 "Агроекологични плащания" от Програмата за развитие на селските райони за периода 2007 - 2013, агроекологичните дейности или направления се изпълняват за период от пет последователни години, като този срок започва да тече от началото на годината, в която е подадено "Заявление за подпомагане", което през първата година е и "Заявление за плащане". През всяка следваща година до изтичане на петгодишния ангажимент кандидатите за подпомагане подават само "Заявление за плащане"; Съгласно специфичните изисквания на ПРСР и вр.връзка с чл.31 и чл. 37, ал.1,т.1 ,т.2 от НАРЕДБА № 11 от 6.04.2009 г. подпомаганите лица по подмярка "Биологично земеделие" са длъжни да спазват изискванията на Регламент на Съвета (ЕО) № 834/2007 относно биологичното производство и етикетирането на биологични продукти и за отмяна на Регламент (ЕИО) 2092/91 (OB, L 189 от 20.07.2007 г.) и Регламент на Комисията (ЕО) № 889/2008 и да има сключен договор с контролиращо лице на биологично производство за преминаване към и / или продължаване на управлението в съответствие с правилата на биологичното производство. Съгласно чл.18 ал.3 т.1 и т.4 от Наредбата земеделските стопани, които преустановят прилагането на агроекологичните дейности преди изтичане на срока по чл.7 ал.1 и не изпълнят агроекологичните задължения по заявленията по чл.7 ал.2 ,възстановяват получената финансова помощ или част от нея и се изключват от подпомагане по мярка „ Агроекологични плащания”. ДФЗ РА е установила, че сключения с контролиращото лице „ЛАКОН”ООД договор е прекратен на 17.11.2017г.

За писмото е правен опит да бъде вречено с обратна разписка. Съставени са два протокола за уведомление по телефон на майката на жалбоподателя, като на 01.02.2019г. писмо изх.№ 01-6500/8127 от 18.12.2018 г. на Зам. изпълнителния директор на Държавен фонд "Земеделие” е получено лично от оспорващия.

Жалбоподателят е уведомил ДФЗ на 08.02.2019г. / л.16/, че са налице посочените в писмото с изх.№ 01-6500/8127 от 18.12.2018 г. обстоятелства за прекратяване на договора, както и за липсата на такъв съгласно изискванията на Наредба 11/06.04.2009г. ДФЗ- ОД-Русе счел това уведомление за възражение срещу откриване на производство по издаване на адм.акт за прекратяване на многогодишен ангажимент по мярка 214 и го изпратил по компетентност на ответната страна.

С  обжалваното уведомително писмо № 01-6500/2853 от 04.06.2019 г. на Зам. директора на ДФЗ на основание  чл. 18, ал. 3 т.1 и т. 4 от Наредба № 11 от 06.04.2009 г. за условията и реда за прилагане на мярка 214 "Агроекологични плащания" от Програмата за развитие на селските райони за периода 2007 – 2013 (Наредба № 11/2009 г.) е отказана финансова помощ и е прекратен агроекологичния ангажимент на С.Д.В. по направление "Биологично растениевъдство" за кампания 2017г.

Административният орган е аргументирал отказа си с установения при извършена административна проверка факт, че сключеният с контролиращото лице „Лакон” ООД договор е прекратен на 17.11.2017г. Уведомителното писмо е получено на 05.07.2019г., а жалбата е подадена на 18.07.2019г ,видно от положеното пощенско клеймо.

Въз основа на установените по делото факти, съдът прави следните правни изводи:

Жалбата е процесуално допустима. Подадена е в предвидения в чл. 149, ал. 1 от АПК преклузивен срок, от надлежна страна, при наличие на правен интерес, и срещу индивидуален административен акт, който подлежи на съдебен контрол за законосъобразност.

Разгледана по същество, жалбата е основателна.

Оспореният акт е издаден от компетентен орган - Зам. изпълнителния директор на ДФ "Земеделие". Съгласно §1, т. 13 от ДР на ЗПЗП, Разплащателната агенция е специализирана акредитирана структура за приемане на заявления, проверка на условията и извършване на плащания от Европейските земеделски фондове и за прилагане на пазарни мерки, включително интервенция на пазарите на земеделски продукти, по правилата на законодателството на Европейския съюз, като според чл. 20а, ал.2, т. 2 от с.з., тя се представлява от изпълнителния директор. Изпълнителният директор, в съответствие с чл. 11, ал. 2 от Устройствения правилник на ДФ "Земеделие" и въз основа на решение на УС на ДФ "Земеделие" по т.6.2 от Протокол № 114 от 15.06.2017 г. на заседание на УС, по т. 7 е делегирал правомощията да издава и подписва актове за прекратяване на агроекологичния ангажимент по мярка 214 "Агроекологични плащания" на своя заместник изпълнителен директор със Заповед № 03-РД/715 от 27.06.2017 г.

Критериите (изискванията) за законосъобразност на административните актове са спазване на формата, предвидена в закона; спазване на административнопроизводствените правила; спазване на материалноправните разпоредби, приложими за съответния административен акт; съответствие с целта на закона.

Административният акт е издаден в изискуемата писмена форма и съдържа фактически и правни основания за издаването му, поради което е валиден акт.

Не се установява в процедурата по издаване на обжалваното уведомително писмо да са допуснати процесуални нарушения, ограничаващи участието на земеделския стопанин в административното производство.

От правна страна административният орган се е позовал на разпоредбите на чл. 18, ал.3, т.1 и т.4 и чл. 37, ал.1, т.1 и  т. 2  от Наредба № 11/06.04.2009 г. От фактическа страна административният орган е посочил,  че договорът на жалбоподателя с  контролиращото лице "Лакон" ООД е прекратен на 17.11.2017г.

Действително съдържанието на оспореното писмо представлява  цитиране на приложимата правна уредба, вкл. разясняване на действията, които се извършват от страна на ДФЗ. Но  оспорения акт съдържа и конкретните факти и обстоятелства довели до разпоредителната му част.

 Съгласно чл. 2, ал. 2, вр. с чл. 1, т. 22, от Наредба № 5/ 27.02.2009 г. на МЗХ, в приложимата й редакция, лицата по ал. 1 /регистрирани земеделски стопани, ползващи земеделска земя или отглеждащи животни/, подават общо заявление за подпомагане по схемите и мерките по чл. 1 по образец съгласно приложение 1. Общото заявление за подпомагане включва заявление за регистрация и заявление за подпомагане, които в случая не се спори, че в минал момент жалбоподателя е подал такова. Съгласно  чл. 37, ал. 1, т. 2 от Наредба № 11/ 06.04.2009 г. на МЗХ, до 31 декември на годината, предхождаща кандидатстването, следва да са сключили договор с контролиращо лице за преминаване към и/или продължаване на управлението в съответствие с правилата за биологично производство. Основание за цитираното изискване дават разпоредбата на  чл. 37, ал. 1, т. 1 от Наредба № 11/ 06.04.2009 г. на МЗХ, задължаваща подпомаганите лица по подмярка "Биологично земеделие" да спазват изискванията на Регламент на Съвета (ЕО) № 834/2007 относно биологичното производство и етикетирането на биологични продукти и Регламент на Комисията (ЕО) № 889/2008, и тази на чл. 18, ал. 1, предл. първо от Закона за прилагане на Общата организация на пазарите на земеделски продукти на Европейския съюз, вменяваща на контролиращите лица, задължението да осъществяват контрола за спазване правилата на биологичното производство. От наличните в делото доказателства - договора за инспекция на биологична селскостопанска продукция от 03.12.2012 г. между С.В. и "Лакон" ООД, и анексите към него, както и от сертификационното писмо ,валидно до 30.11.2017г., се установява ,че това първоначално изискване на чл.37 ал.1 т.2 от Наредба 11/2009г е изпълнено от жалбоподателя.

От друга страна обаче сключеният договор е прекратен на 17.11.2017г.Без да изследва обстоятелствата довели до прекратяване на договора, АО е приел, че с факта на прекратяването жалбоподателят е преустановил прилагането на агроекологичните дейности преди изтичане на срока и не е изпълнил агроекологичните задължения по заявлението му за плащане.

   Видно от предоставената от контролиращото лице информация жалбоподателят е бил уведомен с препоръчано писмо, че договорът е прекратен поради неплащане на годишната такса за сертификация/ л.28-30 от делото/.

Съдът намира, че административният акт е постановен при   несъответствие между фактически и правни основания. Това обуславя и материална незаконосъобразност на административния акт.

   Както се посочи, в мотивите си административният орган от правна страна е обосновал решението си с разпоредбите на чл. 18, ал.3, т.1 и т.4 и чл. 37, ал.1, т.1 и  т. 2  от Наредба № 11/06.04.2009 г.

  Жалбоподателят като подпомагано лице по подмярка "Биологично земеделие" е длъжен да спазва изискванията на Регламент на Съвета (ЕО) № 834/2007 относно биологичното производство и етикетирането на биологични продукти и за отмяна на Регламент (ЕИО) 2092/91 (OB, L 189 от 20.07.2007 г.) и Регламент на Комисията (ЕО) № 889/2008.

Задължението да има сключен договор с контролиращо лице на биологично производство за преминаване към и / или продължаване на управлението в съответствие с правилата на биологичното производство,  произтича от чл.28 на Регламент 834/2007,  чл.63 от Регламент 889/2008  и чл.40 ал.3 и ал.5 от Наредба 1 /07.02. 2013г на МЗХ.

Съгласно чл. 65, ал. 1 Наредба № 11/06.04.2009 г., Държавен фонд "Земеделие" - Разплащателна агенция, одобрява, намалява или отказва изплащането на годишната финансова помощ след извършване на административни проверки и проверки на място за изпълнението на изискванията за подпомагане на агроекологичните дейности. Финансовите условия за подпомагане са разписани в глава III, а изискванията към кандидатите - в глава IV от наредбата. В чл. 17 от Наредба № 11/06.04.2009 г. са посочени конкретни основания за отказ от финансово подпомагане, в чл. 20 Наредба № 11/06.04.2009 г.- конкретни изисквания към кандидатите. За подмярка "Биологично земеделие" специфичните изисквания са регламентирани в чл. 37 Наредба № 11/06.04.2009 г.

В случая жалбоподателя е изпълнил изискванията на чл.57 вр.чл.58  вр.чл.7 ал.2 и чл.37 ал.1 т.2 от Наредба 11/2009г. при подаване на заявлението за плащане през 2017г.-имал е сключен и действащ договор.

 Според чл. 68, ал.1 от Наредба № 11 ДФЗ създава и поддържа електронна система, в която контролиращите лица въвеждат данни за извършените през текущата година проверки и за състоянието на парцелите към последната дата за подаване на заявление за подпомагане за съответната година, съгласно чл. 12, ал.2 от Наредба № 5 от 2009 г. за условията и реда за подаване на заявления по схеми и мерки за директни плащания. Тези данни се въвеждат в "Системата за въвеждане на данни от външни институции", като срокът за въвеждането им за контролиращите лица е 30 октомври. Последните имат задължения да извършват годишна физическа проверка на 100 % от операторите, с които имат сключен договор за контрол и сертификация съгласно Наредба 1/07.02. 2013г на МЗХ , като данните от проверката се изпращат на МЗХ. При допусната техническа грешка от страна на външните институции, отстраняването й може да се извърши до 31 декември на текущата година, според чл. 68, ал.5, т.1, б."а" от Наредба № 11/2009 г. Министерството на земеделието и храните одобрява или отхвърля постъпилите заявления, като одобрените заявления се изпращат в ДФЗ. ДФЗ предприема необходимите действия с оглед извършване на одобрените от МЗХ корекции, според чл. 68, ал.5, т.3.

Действително чл.28 параграф 4 на Регламент (ЕО) № 834/2007  задължава държавите-членки да гарантират, че всеки оператор, който спазва разпоредбите на регламента и заплаща разумна такса като вноска за разходите по контрол, има право да бъде включен в обхвата на системата за контрол.

Не се спори, че в срока до 30 октомври контролиращото лице не е въвело информация, че договора е прекратен, респ. не се и твърди, че не е въвело данни за текущите през 2017г.проверки, както и не е въвело данни че оспорващият не е бил включен в обхвата за контрол. В случая не може да се твърди, че е налице техническа грешка, тъй като посочените обстоятелства- прекратяване на договора не са били настъпили. От съдържанието на уведомлението от Лакон до жалбоподателя е видно, че е издадена проформа фактура за извършена инспекция, която не е заплатена в 30 дневен срок. Т.е основанието за прекратяване на договора не е нарушение на Регламент 834/2007, по начина опоменат в самия договор с контролиращото лице,вкл. и чл.9 от договора. АО не е изяснил дали е извършена планувана инспекция и резултатите от нея, тъй като заплащането на разходите за контрол се дължат независимо от резултата от инспекцията. А именно от този резултат ще следва дали са спазени агроекологичните дейности. В анекс към договора са опоменати конкретни хипотези при неплащане. В анекс-1 е посочено, че договорът е валиден до 31.12.2018г.,и му се продължава действието, ако не бъде прекратен 6 месеца преди 31.12. Не е изяснено дали в периода до м.ноември 2017г. оспорващият не е бил подложен на контрол, респ. към този момент е преустановил прилагането на агроекологичните дейности и ангажименти, тъй като към момента на подаване на заявлението за плащане е имал действащ договор за контрол. Прекратяването на договора от страна на контролиращото лице поради неплащане на такса за сертификация, не означава автоматично преустановяване на прилагането на агроекологичните дейности преди изтичане на петгодишния срок, както е приел ответника по жалбата, след като до 31 декември на годината, предхождаща кандидатстването, има сключен договор с контролиращо лице за инспекция на биологична продукция  от 2012г. и има издаден сертификат за биологично производство валиден до 30.11.2017г.  като в анекс 1 е посочена валидност на договора до 31.12.2018г., ако не бъде прекратен 6 месеца преди 31.12. Съдът намира ,че в случая срока е фиксиран като в разпоредбите на договора прекратяването му е предвидено като вид санкция за неизпълнение на агроекологичните дейности-при констатирани нарушения или несъответствия /чл.9 от договора/.  Като се има предвид, че жалбоподателят е подал през 2013 г. първото одобрено заявление за подпомагане по направление „Биологично растениевъдство”, се налага извод, че съгласно чл. 37 ал. 1 т. 3 от Наредба № 11/06.04.2009 г. на МЗХ, до 30 септември на 2017 година, представляваща пета година от агроекологичния ангажимент, той е следвало поне веднъж да получи изискуемия от разпоредбата сертификат или писмено доказателство за съответствие на произвежданата продукция с правилата на биологичното производство, което е и получил с период на валидност до 30.11.2017г.

Основанието ДФЗ да прекрати агроекологичния ангажимент и подпомаганите лица да възстановяват получената финансова помощ по съответното направление съобразно разпоредбите на ал. 4, възниква при хипотезите на чл.18 ал.3 т.1 и т.4 от Наредба 11, когато: преустановят прилагането на агроекологичните дейности по съответното направление преди изтичане на срока по чл. 7, ал. 1; и  земеделските стопани не изпълнят агроекологичните задължения от заявленията по чл. 7, ал. 2. В случая административния орган е приел наличието на основанията от факта на  прекратяването на договора с контролиращото лице. Не са посочени факти и обстоятелства кои агроекологични дейности са преустановени. Не са посочени факти, сочещи на конкретни нарушения на конкретни изисквания на Регламент на Съвета (ЕО) № 834/2007 относно биологичното производство и етикетирането на биологични продукти и за отмяна на Регламент (ЕИО) 2092/91 (ОВ, L 189 от 20.07.2007 г.) и Регламент на Комисията (ЕО) № 889/2008 съгласно посочената норма на чл.37 ал.1 т.1 от наредба 11 /2009г. ,като позоваването е извършено бланкетно.  Както бе посочено по-горе първоначално изискване на чл.37 ал.1 т.2 от Наредба 11/2009г с оглед на съдържанието на нормата е изпълнено от жалбоподателя. Като правно основание за издаване на оспорения административен акт е посочена нормата на чл. 18, ал. 3, т. 4 от Наредба № 11, съгласно която агроекологичният ангажимент се прекратява когато земеделските стопани не изпълнят агроекологичните задължения от заявленията по чл. 7, ал. 2 от Наредбата, което е обвързано с правното основание на чл.37 ал.1 т.2 от наредба 11/2009г.,коментирано по-горе като изпълнено.

Съгласно чл. 28 параграф 1 б.б от Регламент на Съвета (ЕО) № 834/2007 всеки оператор, който произвежда, приготвя, складира или внася продукти от трета страна или пуска на пазара такива продукти, преди пускането на пазара на биологични продукти или продукти в преход към биологично производство следва да  подложи своето предприятие на посочената в член 27 система за контрол, т.е да има сключен договор с контролиращо лице, което има задължението  редовно да съобщава на компетентния орган резултатите от извършения контрол или при поискване от компетентния орган. Ако резултатите от контрола показват неизпълнение или вероятност за неизпълнение на конкретни изисквания на регламента, контролният орган незабавно информира компетентния орган. В случая липсва такова уведомление за неизпълнено изискване на агроекологичен ангажимент до м.11.2017г./ освен уведомлението за прекратен договор поради неплащане на дължима парична вноска/. Дори в МЕТОДИКА за намаляване и отказване на агроекологичните плащания по мярка 214 "Агроекологични плащания" от Програмата за развитие на селските райони за периода 2007-2013 г. не е предвидено като основание за прекратяване на агроекологичния ангажимент, респ.възстановяване на получена финансова помощ хипотеза на прекратяване на договора с контролиращото лице/чл.3 и раздел Първи/. Агроекологичните дейности за биологично растениевъдство  са регламентирани в чл.12 на Регламента и в разпоредбите на дял Трети , като не е посочено конкретно тяхно неизпълнение.

АО не се е позовал на Регламент (ЕС) № 65/2011 на Комисията
от 27 януари 2011 година
за определяне на подробни правила за прилагане на Регламент (ЕО) № 1698/2005 на Съвета по отношение на прилагането на процедури за контрол, както и кръстосано спазване по отношение на мерките за подпомагане на развитието на селските райони. Но дори разпоредбите на този регламент сочат на отказ за подпомагане по-специално въз основа на тежестта, степента и постоянния характер на установеното нарушение, а дали дадено нарушение е с постоянен характер зависи по-специално от продължителността от време, през която трае въздействието, или от възможността това въздействие да бъде прекратено с разумни средства. Дори са се приеме тезата на АО, следва да се подчертае, че липсват данни ангажимента да не е изпълняван до м.ноември 2017г. и след това, макар че 2017г. е последна от поетия петгодишен ангажимент. 

Според практиката на Съда на Европейския съюз / решение по дело С-273/15 ,решение от 24 май 2012г. по дело С-188/11; решение от 7 февруари 2013г. по дело С-454/11/ неспазването на всички условия по поетия многогодишен ангажимент води до недължимост на всички плащания, извършени във връзка с него. Възстановяването на платените суми не е санкция, а последица от неизпълнение на условията на поетия ангажимент.

В Наредба 11/ 2009г е предвидена конкретна хипотеза при прекратяване на договора с контролиращото лице. Нормата на чл.17 ал.8 от Наредбата сочи, че финансова помощ по мярка "Агроекологични плащания" не се предоставя или се намалява, когато при административни проверки по направленията по чл. 2, ал. 1, т. 1 / биологично растениевъдство и биологично пчеларство/ се установи, че е прекратен договорът с контролиращото лице. Нормата е категорична относно основанието да не се предостави финансова помощ/ да се откаже/. Т.е законодателят е предвидил основание за отказ за предоставяне на финансова помощ при прекратен договор с контролиращо лице в изрична хипотеза-чл.17 ал.8 от  Наредба № 11/06.04.2009 г. Както се посочи посоченото фактическо основание – прекратяване на договора от 17.11.2017г. е основание за приложимостта на чл.17 ал.8 от Наредба 11/06.04.2009г.

В случая фактическото основание за прекратяване на ангажимента не е  свързано с някоя от посочените норми. Налице несъответствие между фактически и правни основания. Това обуславя и материална незаконосъобразност на административния акт. Приетите за установени обстоятелства сочат правна квалификация по чл. 17 ал.8  от Наредба № 11, но такава не е била възприета от автора на акта.

Нарушен е материалния закон при издаването на оспорения акт – основание за отмяната му по чл. 146, т. 4 АПК.

Доколкото административното производство е започнало по заявление за подпомагане, подадено от жалбоподателя, а с оглед естеството му делото не позволява решаването на въпроса по същество, преписката следва да бъде върната на административния орган за ново произнасяне при съобразяване на дадените в мотивите на решението задължителни указания по тълкуване и прилагане на закона.

По изложените съображения и на основание чл. 172, ал. 2 АПК съдът

 

Р Е Ш И:

 

ОТМЕНЯ по жалба на  С.Д.В.  Уведомително писмо № 01-6500/2853 от 04.06.2019 г., издадено от Заместник изпълнителния директор на Държавен фонд "Земеделие" (ДФЗ), с което е отказана финансова помощ и е прекратен агроекологичния ангажимент на жалбоподателя по мярка 214 „Агроекелогични плащания” от ПРСР 2007-2013г. за кампания 2017г.

ВРЪЩА преписката на административния орган – заместник – изпълнителния директор на Държавен фонд “Земеделие” – София за ново произнасяне по заявление за подпомагане с УИН: 18/060617/78989 по направление „Биологично растениевъдство” по мярка 214 „Агроекологични плащания” от Програмата за развитие на селските райони 2007 – 2013 г. за кампания 2017г., подадено от С.Д.В. ЕГН ********** УРН: 373004, съобразно указанията по приложението на закона, дадени в мотивите на решението

Решението може да се обжалва с касационна жалба в 14-дневен срок от съобщаването му на страните пред Върховния административен съд.

 

                                      Съдия: