Решение по дело №3119/2019 на Районен съд - Добрич

Номер на акта: 574
Дата: 6 юли 2020 г. (в сила от 11 юли 2022 г.)
Съдия: Соня Тодорова Дженкова
Дело: 20193230103119
Тип на делото: Гражданско дело
Дата на образуване: 2 септември 2019 г.

Съдържание на акта

Р Е Ш Е Н И Е 

гр. Добрич, 06.07.2020г.

 

В  ИМЕТО  НА  НАРОДА

 

ДОБРИЧКИЯТ РАЙОНЕН СЪД   ГРАЖДАНСКА КОЛЕГИЯ, шести състав на двадесет и втори юни, две хиляди и двадесета година  в публично  съдебно заседание, в следния  състав :                                                                                  

                                                                 ПРЕДСЕДАТЕЛ: СОНЯ ДЖЕНКОВА

                                                                    секретар КАЛИНКА МИХАЙЛОВА

 

като разгледа докладваното от  съдията  гр. дело № 3119/2019г.,  по описа на ДРС и за да се произнесе,съобрази следното :

          

         Производството по делото е образувано по искова молба на  О.Ж.З. с  ЕГН **********,***, подадена чрез адвокат Х.. Х., с която срещу Областна Дирекция на МВР -Добрич Със седалище и адрес на управление ***, представлявана от Директор на Областна дирекция на МВР – Добрич, ***комисар Н.П., са предявени следните обективно съединени искове:

            -с правно основание чл.178, ал.1, т.З вр.с чл.179, ал.1 ЗМВР, за сумта от  1672лв., представляваща възнаграждение за положен извънреден труд вследствие преобразуване на нощен към дневен такъв за периода 02.09.2016 - 02.09.2019год., ведно със законната лихва върху цялата сума, считано от датата на подаване на исковата молба до окончателното изплащане на задължението.

          -с правно основание чл.86 от ЗЗД сумата в размер на 300 лева , представляваща мораторна лихва върху възнагражденията за положен извънреден труд вследствие преобразуване на нощен към дневен труд, за периода 02.09.2016г. - 02.09.2019г.

         С исковата молба се настоява в полза на ищеца да бъдат присъдени и направените по делото съдебно-деловодни разноски, включително адвокатски хонорар в размер на 600лв.

         ФАКТИЧЕСКИ ТВЪРДЕНИЯ НА ИЩЕЦА:

              -Ищецът твърди, че е служител  на ОД на МВР, като в процесният период - 02.09.2016 - 02.09.2019год. работил на длъжност „***“ и „******“-мл.инспектор , група „ООР“ в 1-во РУ - Добрич.

-Трудовата си дейност осъществява по утвърдени протоколи и графици, при режим на труд на смени - дневна и нощна от 22.00-06.ООчаса и с продължителност 12 часа при сумарно изчисляване на работното време, съгласно разпоредбата на чл.187, ал.З от ЗМВР. От м.09.2016год. до настоящият момент са издавани протоколи от Директора на ОДМВР - Добрич и графици от Началник 1-во - РУ- Добрич за дежурствата и отчитане на положения труд при работа на смени от служителите, реда за разпределение на работното време, времето за почивка и компенсиране броя на часове извън установеното работно време.

          -За процесният период - 02.09.2016 - 02.09.2019год. ищецът положил нощен труд , както следва:

          2016г. -208 часа нощен труд, който преобразуван към дневен е 237,744часа, от които /м. август- 18ч.н.тр.,м.септември-40ч.н.тр.,м.октомври- 56ч.н.тр., м.ноември- 48ч.н.тр., м. декември – 40ч.н.тр.;

          2017г. -640часа нощен труд, който преобразуван към дневен е 731,52часа, от които м. януари - 56ч.-н.тр., м. февруари -56ч.н.тр., м. март -32ч.-н.тр.н., м. април - 56ч.н.тр, м. май – 64ч.н.тр., м. юни -72ч.н.тр., м.юли - 64ч.н.тр., м. август - 56ч.н.тр., м. септември -8ч.н.тр., м. октомври – 64ч.н.тр., м. ноември – 56ч.н.тр. и м. декември -56ч.н.тр.;

         2018г. - 488часа нощен труд, който преобразуван към дневен е 557,784часа, от които м. януари - 56ч.н.тр., м. февруари -64ч.н.тр., м. март - 8ч.н.тр., м. април - 56ч.н.тр., м.май – 64ч.н.тр., м. юни -24ч.н.тр., м. юли – 56.н.тр., м. август- 64ч.н.тр., м. септември – 8ч.н.тр., м. октомври- 24ч.н.тр., м. ноември- 24ч.н.тр., м.декември-40ч.н.тр. ;

       2019г. -288часа нощен труд, който преобразуван към дневен е 329,184часа, от които м. януари - 56ч.н.тр., м. февруари -64ч.н.тр., м. март - 24ч.н.тр., м. април - 64ч.н.тр., м.май – 56ч.н.тр., м. юни -24ч.н.тр., м. юли – .н.тр., м. август-0ч.н.тр.;

         асовата ставка от заплатата на ищеца е в размер на 7,20лв.;

         Ищецът счита, че в издаваните през процесния перид подзаконови нормативни актове  липсва изрична регламентация за преизчисляване на нощния труд в дневен, респективно за неговото заплащане. В процесният период от 04.09.2016г. до 04.09.08.2019г. е действала Наредба № 8121з-776 от 29.07.2016 г. (обн., ДВ, бр. 60 от 2.08.2016 г., в сила от 2.08.2016 г), като в нея липсва изрична регламентация за преизчисляване на нощния труд в дневен. Такъв алгоритъм предходно е бил предвиден в Наредба №8121 з-407 от 11.08.2014г.,/ чл.31 ал.2 от Наредбата/, в която е било изрично предвидено при сумирано отчитане на отработеното време общият брой часове положен труд между 22,00 часа и 06,00 часа за отчетния период се умножава по 0,143. Тази Наредба е отменена с приемане на Наредба №8121з-592 от 25.05.2015г. на Министъра на вътрешните работи, която от своя страна е отменена с Решение №8585 от 11.07.2016г. на ВАС по адм.дело №5450 / 2016г. Едва на 02.08.2016г. е обнародвана Наредба №8121з-776 / 29.07.2016г.

          Според ищеца липсата на такава норма не следва да се възприема като законова забрана за преизчисляване на положените от служители на МВР часове нощен труд в дневен. Налице е празнота в уредбата на реда за организацията и разпределението на работното време, за неговото отчитане, за компенсирането на работата извън работното време, при което следва субсидиирно да се приложи Наредбата за структурата и организацията на работната заплата / обн. ДВ от 26.01.2007г./., конкретно чл.9, ал.2, съгласно който текст, при сумирано изчисляване на работното време нощните часове се превръщат в дневни с коефициент 1.143, равен на отношението между нормалната продължителност на дневното и нощното работно време, установено за подневно отчитане на работното време за съответното работно място.

          При горните правни доводи претендира да му бъде заплатена исковата сума по главния иск, представляваща преизчислен извънреден труд от 251,68часа, незаплатен от ответника.

          В срока по чл.131 ал.1 от ГПК, ответното дружество депозира отговор, с който оспорва исковете като неоснователни и недоказани.

Не оспорва обстоятелството, че в исковия период ищецът бил служител на МВР по чл.142. ал1, т.1 от ЗМВР, както и осъществява трудовата си дейност по утвърдени графици, при режим на труд дневни и нощни смени при сумарно изчисляване на работното време съгласно чл.187. ал.3 ЗМВР.

Релевантни възражения по иска:

-ищецът е държавен служител - полицейски орган съгласно чл. 142, ал.1, т.1 от ЗМВР. Неговите служебни правоотношения съгласно ат.2 на чл.142 от ЗМВР се уреждат единствено със ЗМВР, при което в случая не са приложими разпоредбите на ЗДСл, КТ и Наредба за структурата и организацията на работнача заплата. В чл. 178, ал.1 от ЗМВР изчерпателно са изброени допълнителните възнаграждения, който се изплащат на държавните служители.

Съгласно разпоредбата на чл. 179. (1) от ЗМВР на държавните служители сс изплащат допълнителни възнаграждения за научна степен, за полагане на труд през нощта от 22,00 до 6.00 ч., за полагане на труд на официални празници и за времето на разположение. В чл.179, ал.4 ЗМВР законодателят изрично е посочил, че „извън допълнителните възнаграждения по ал. 1 и по чл. 178, ал. 1 на държавните служители се изплащат и други възнаграждения в случаи, определени със закон или с акт на Министерския съвет за държавните служители от МВР.

Именно поради спецификата на работата на държавни служители - полицейски органи, законодателят с уредил техния статут в специален закон - ЗМВР, който е различен от статута на държавните служители по чл. 142, ал. 1, т.2 и т.З от ЗМВР. За тях са неприложими нормите на общото законодателство, като ЗДСл и КТ. В конкретния случай не е налице нито закон, нито акт на МС, с който да се допуска преизчисляването на положения нощен труд от ищеца с коефициент 1,143. В самата  НСОРЗ също не бил предвиден такъв коуфициент произволно посочен от ищеца. В случая не е налице празнота в нормативната уредба, която да може да обоснове препращане по аналогия към НСОРЗ, тъй като в процесния период са действали последователно подзаконови нормативни актове - наредби, издадени от министъра на вътрешните работи, в които изрично съществува разпоредбата, че за всеки отработен час през нощта / между 22-6 часа/ на дьржавните служители се заплаша нощен труд в размер на 0.25 лв., т.е налице е специална нормативна уредба по отношение на отчитане и заплащане на нощния труд на държавните служители в МВР, която изключва общия ред. Ищецът получил всички суми за извънреден труд с коефициент 0.25 лв.

-За периода 02.09.2019год  искът бил недопустим като погасен по давност;

Ответникът счита, че не е необходимо да представя исканите доказателства, доколкото не оспорва служебното правоотношение с ищеца, а експерта по исканата съдебно-счетоводна експертиза ще извърши на място проверка относно графиците за дежурства на ищеца, както и вещото лице ще извърши проверка за трудовото възнаграждение на ищеца, а освен това самият ответник представя по делото платежните бележки относно трудовото възнаграждение на ищеца.

С молба от 06.01.2020г. /л.204/ ищецът, на осн. чл214 от ГПК във вр. с чл. 232 ГПК намалява главния иск за горницата над 1635,81лв. до първоначално претендирания размер от 1672,07лв., както  и акцесрния иск за горницата над 224,91лв. до първоначално претендираните 509,05лв., като с протоколно определение от 09.03.2020г. производството в частта на исковете, за които е извършено оттегляне е прекратено.

В открито съдебно заседание страните поддържат съответно претенциите си и възраженията си.

          Районният съд, след преценка на събраните по делото доказателства и доводите на страните, намира за установено от фактическа страна следното:

Безспорно по делото е че за процесния период страните са били в служебни правоотношения и че ищецът осъществява трудовата си дейност по утвърдени графици, при режим на труд - дневни и нощни смени с продължителност 12 часа при сумарно изчисляване на работното време съгласно разпоредбата на чл.187 ал.3 от ЗМВР.

Също така не се спори, че ищецът е служител на ОД на МВР - Добрич за периода 02.09.2016год. - 02.09.2019год. като работил на длъжност „***“ и „******“-мл.инспектор , група „ООР“ в 1-во РУ – Добрич.

По делото е допусната и приета без оспорвания съдебно-счетоводна експертиза.   Вещото лице Е.Й. е извършило справка с приложените по делото документи, в т.ч. графици за действително положен труд от ищеца, протоколи за отчитане на отработеното време съгласно Наредба № 8121з-919/13.07.2017 г.между 22.00 ч и 6.00 часа . Установява, че с оглед заеманата от ищеца длъжност, през процесния период последният е полагал труд при сменен режим на дневни и нощни смени, с продължителност от по 12 часа, в т.ч. и от 22.00 ч. до 06.00 часа, при сумирано изчисляване на  работното време съгласно чл.187, ал.3 от ЗМВР.

Реално положения нощен труд от ищеца между 22.00 ч и 6.00 часа, е общо 1667 часа, в т.ч. по периоди както следва :

а)       за периода от 02.09.2016 г. до 31.12.2016 г. от общо 187 часа, от които:

42 часа за част от трето тримесечие на 2016 г.

145 часа през четвърто тримесечие на 2016 г.

б)      за периода от 01.01.2017 г. до 31.12.2017 г. от общо 640 часа, от които :

144 часа през първо тримесечие на 2017 г.

192 часа през второ тримесечие на 2017 г.

128 часа през трето тримесечие на 2017 г.

176 часа през четвърто тримесечие на 2017 г.

в)       за периода от 01.01.2018 г. до 31.12.2018 г. от общо 488 часа, от които;

128 часа през първо тримесечие на 2018 г.

144 часа през второ тримесечие на 2018 г.

128 часа през трето тримесечие на 2018 г.

88 часа през четвърто тримесечие на 2018 г.

г)       за периода от 01.01.2019 г. до 02.09.2019 г. от общо 352 часа, от които:

144 часа през първо тримесечие на 2019 г.

144 часа през второ тримесечие на 2019 г.

64 часа за част трето тримесечие на 2019 г.

            Вещото лице установява, че в процесния период по делото, няма преобразуване на нощен към дневен труд при отчитане от работодателя на сумираното работно време в процесния период.

След превръщане на нощните часове в дневни при съобразяване правилото на чл.187,ал,1 от ЗМВР и чл.26,ал.1 и ал.2 от Наредба № 8121з- 776/29.07.2016 г., и сравнение на общият брой реално отработени часове по график след превръщане на нощните часове в дневни - с нормата часове за всеки един от процесиите тримесечни периоди, положения от ищеца извънреден труд е общо 238 часа / таблица 2/. При съобразяване часовата ставка съобразно заплатата на ищеца, паричната равностойност на часовете положен извънреден труд след преобразуването на нощния към дневен такъв, е в размер на общо 1635.81 лв.

          Експертизата изчислява и мораторна лихва върху възнагражденията за извънреден труд, след преобразуването му от нощен към дневен, начиная от месеца следващ тримесечието до датата на подаване на исковата молба в размер на общо 224.91 лв./ таблица 5 /.

По допълнително поставени задачи с протоколно определение от 16.12.2019 г. вещото лице дава допълнителен вариант на експертизата си при отчитане, че през периода от 01.01.2018г. до 01.07.2018 г. е действал чл.9г. от НВРПО, т.е. изчисленията са направени без първо и второ тримесечие на 2018г., положения от ищеца нощен труд от 1395 часа приравнен с коефициент 1.143 нощен труд в дневен труд възлиза на общо 1594 часа. След превръщане на нощните часове в дневни при съобразяване правилото на чл.187,ал.1 от ЗМВР и чл.26,ал.1 и ал.2 от Наредба № 8121з- 776/29.07.2016 г., и сравнение на общият брой реално отработени часове по график след превръщане на нощните часове в дневни - с нормата часове за всеки един отчетен тримесечен период, от ищеца е положен извънреден труд от общо 199 часа. При съобразяване часовата ставка съобразно заплатата на ищеца, паричната равностойност на часовете положен извънреден труд след преобразуването на нощния към дневен такъв, е в размер на общо 1350.71 лв. Мораторна лихва върху възнагражденията за извънреден труд, след преобразуването му от нощен към дневен, начиная от месеца следващ тримесечието- 01.10.2016г. до датата на подаване на исковата молба 02.09.2019 г., е в размер на общо 187.69 лв.

При така изложената фактическа обстановка, подкрепена от сочените писмени доказателства, се налагат следните правни изводи:

          Страните не спорят, че през процесния период  01.02.2018г.- 30.09.2019г./след оттегляне на иска/ са били в служебни правоотношения. Не е спорно и обстоятелството, че до 31.03.2019г. ищецът осъществява трудовата си дейност по утвърдени графици, при режим на труд - дневни и нощни смени с продължителност 12 часа при сумарно изчисляване на работното време съгласно разпоредбата на чл.187 ал.3 от ЗМВР.  

          Безспорно установено между страните е, че след 31.03.2019г. М.Ц.   е преназначен на друга длъжност, чието изпълнение не изисква работа на смени.

          Установява се от приетата по делото съдебно- икономическа експертиза, която съдът кредитира като обоснована, безпристрастна и компетентна, че с оглед характера на заеманата длъжност през процесният период, до 01.04.2019г., ищеца е полагал труд през нощта от 22.00 ч. до 06.00 ч., а отработеното работно време се е изчислявало сумарно.   Съобразно задачата, поставена от ищеца, експертизата извършва преизчисляване на нощните часове към дневни с коефициент 1.143 съобразно чл.9 ал.2 от НСОРЗ. Начин на формиране на коефициента 1.143 - съгласно КТ нощните смени при 5 дневна работна седмица не могат да надвишават 7 часа, а нормалната продължителност на работното време е 8 часа дневно при 5 дневна работна седмица. Поради различната нормална продължителност на дневното и нощното работно време, установени в КТ, за 7 часа през нощта следва да се заплати трудово възнаграждение, колкото за 8 часа през деня. Ето защо, когато нормалната продължителност на дневното работно време е 8 часа и нормалната продължителност на нощното работно време е 7 часа, отношението е 8 ч :7 ч, т.е. коефициентът за превръщане на нощните часове в дневни е равен на 1,143

Спорни са въпросите: полагал ли  е ищеца нощен труд, за кой период и в какъв размер, следва ли да се преобразува този труд от нощен в дневен и да му се заплати трудово възнаграждение за този труд, ако е извънреден труд и в какъв размер.

Основния спорен по делото въпрос действително произлиза от липсата на изрична нормативна уредба, която се изисква от чл.187 ал.9 от ЗМВР.

           Съгласно чл. 176 от Закона за Министерство на вътрешните работи /ЗМВР/ брутното месечно възнаграждение на държавните служители на МВР се състои от основно месечно възнаграждение и допълнителни възнаграждения. Заплащането на допълнително възнаграждение за извънреден труд е изрично предвидено с разпоредбата на чл. 178, ал. 1, т. 3 ЗМВР. Съгласно чл. 143, ал. 1 от Кодекса на труда КТ/ извънреден е трудът, който се полага по разпореждане или със знанието и без противопоставянето на работодателя или на съответния ръководител от работника или служителя извън установеното за него работно време. Нормалната продължителност на работното време на държавните служители в МВР е 8 часа дневно и 40 часа седмично при 5-дневна работна седмица - чл. 187, ал. 1 ЗМВР. Работното време на държавните служители се изчислява в работни дни – подневно, а за работещите на 8-, 12- или 24-часови смени – сумирано за тримесечен период - чл. 187, ал. 3, изр. 1 ЗМВР. При работа на смени е възможно полагането на труд и през нощта между 22, 00 и 6, 00 ч., като работните часове не следва да надвишават средно 8 часа за всеки 24-часов период - чл. 187, ал. 3, изр. 3 ЗМВР. Работата извън редовното работно време до 280 часа годишно се компенсира с възнаграждение за извънреден труд за отработени до 70 часа на тримесечен период – за служителите, работещи на смени, чрез заплащане с 50 на сто увеличение върху основното месечно възнаграждение /чл. 187, ал. 6, вр. ал. 5, т. 2 от ЗМВР/.

Редът за организацията и разпределянето на работното време, за неговото отчитане, за компенсирането на работата на държавните служители извън редовното работно време, режимът на дежурство, времето за отдих и почивките за държавните служители се определят с наредба на Министъра на вътрешните работи /чл. 187, ал. 9 от ЗМВР/.

При действието на Закона за Министерство на вътрешните работи, обн., ДВ, бр. 53 от 27.06.2014 г., без да е променяна трактовката на закона по посочените по-горе текстове, освен промените във връзка с едномесеното им и в последствие тримесечното отчитане, са приети и действали следните подзаконови нормативни актове:

-Наредба № 8121з-407/11.08.2014 г. за реда за организацията и разпределянето на работното време, за неговото отчитане, за компенсирането на работата извън редовното работно време, режима на дежурство, времето за отдих и почивките на държавните служители в Министерството на вътрешните работи /обн., ДВ, бр. 69 от 2014 г. /,

-Наредба № 8121з-592/25.05.2015 г. за реда за организацията и разпределянето на работното време, за неговото отчитане, за компенсирането на работата извън редовното работно време, режима на дежурство, времето за отдих и почивките на държавните служители в Министерството на вътрешните работи /обн., ДВ, бр. 40 от 2.06.2015 г. /, отменена с Решение № 8585 от 11.07.2016 г. на ВАС по адм. д. № 5450/2016 г. /влязло в сила и обнародвано на 29.07.2016 г. с ДВ, бр. 59/,

-Наредба № 8121з-776/29.07.2016 г. за реда за организацията и разпределянето на работното време, за неговото отчитане, за компенсирането на работата извън редовното работно време, режима на дежурство, времето за отдих и почивките на държавните служители в Министерството на вътрешните работи /обн., ДВ, бр. 60 от 2.08.2016 г., в сила от 2.08.2016 г. /.

Разпоредбите на чл. 3, ал. 3 от Наредба № 8121з-592/25.05.2015 г., Наредба № 8121з-407/11.08.2014 г. и Наредба № 8121з-776/29.07.2016 г. са аналогични и гласят, че за държавните служители в МВР е възможно полагането на труд и през нощта между 22, 00 ч. и 6, 00 ч., като работните часове не следва да надвишават средно 8 часа за всеки 24-часов период.

           В Наредба № 8121з-592/25.05.2015г. и Наредба № 8121з-776/29.07.2016 г. липсва изрично правило, аналогично на чл. 31, ал. 2 от Наредба № 8121з-407/11.08.2014 г., съгласно който при сумирано отчитане на отработеното време общият брой часове положен труд между 22, 00ч. и 6, 00 ч. за отчетния период се умножава по 0, 143, като полученото число се сумира с общия брой отработени часове за отчетния период – т. е. часовете положен нощен труд се преизчисляват с коефициент 1, 143. В разпоредбите на чл. 31 от Наредба № 8121з-592/25.05.2015г. и Наредба № 8121з-776/29.07.2016 г. е предвидено, че отработеното време между 22,00 и 06,00ч. се отчита с протокол, като са посочени лицата, които го изготвят, сроковете за това и начинът на отчитане на броя отработени часове.

В рамките на процесния период е действала Наредба № 8121з-776/29.07.2016 г. Липсата на специално правило в нея, което да определи методология за превръщането на отработените нощни часове в дневни при сумирано изчисляване на работното време по отношение на държавните служители в МВР, не води до автоматично прилагане разпоредбите на общото трудово законодателство. Посочените нормативни актове изчерпват правната регламентация на нощния труд на работещите в системата на МВР, поради което не могат да намерят приложение правилата както на КТ, така и на НСОРЗ /в този смисъл решение №55/07.04.2015г. на ВКС по гр.д.№ 5169/2014г., ІІІ ГО/.

Неправилно е виждането на ищеца, че е налице непълнота в специалната уредба, поради което на служителя се дължи допълнително възнаграждение за положен от него извънреден труд, определен по правилата на НСОРЗ. Непълнота в закона е налице при липса на специална нормативна уредба, каквато в настоящия случай няма. За положения от служителите в системата на МВР извънреден труд  и нощен труд са налице специални нормативни актове, които регулират правоотношенията между страните по делото. НСОРЗ е подзаконов нормативен акт, издаден по приложение на КТ. В чл. 2 от нея е очертано приложното й поле като същата е неприложима дори за работещите по трудово правоотношение в администрацията - чл. 2, ал. 3. НСОРЗ не следва да се прилага субсидиарно, нито по аналогия в хипотези, за които е налице специална правна уредба.

Претенцията на служителя за заплащане на извънреден труд, изчислена след преобразуването на положения от него нощен труд като работещ на 12/24- часови смени по правилата на чл. 9 от НСОРЗ, се основава на нормативен акт, който не може да намери приложение в служебното правоотношение между страните, поради което е изцяло неоснователна. В този смисъл и Решение № 155/ 06.07.2020 год. по въззивно гражданско дело №888 по описа на ОС Добрич за 2019 год.

           Искът за лихва за забава е акцесорен по отношение на иска за главното вземане. С оглед отхвърлянето на главния иск подлежи на отхвърляне и обусловената претенция.

ОТНОСНО ТАКСИ И РАЗНОСКИ:

На основание на чл.78 ал.3 от ГПК в полза на ответната страна следва да се възложат сторените от нея разноски в размер на 50 лв. възнаграждение за вещо лице по ССЕ и на основание чл.78 ал.8 от ГПК юрисконсултско възнаграждение,което съгласно чл.37 от ЗПП във връзка с чл.23 т.1 предл.2 и чл.25 ал.1 от НЗПП следва да е в размер на 150 лв

Мотивиран от изложеното, районния съд

Р  Е  Ш  И :

 

ОТХВЪРЛЯ предявените от О.Ж.З. с  ЕГН **********,***, срещу Областна Дирекция на МВР –Добрич, със седалище и адрес на управление ***, представлявана от Директор на Областна дирекция на МВР – Добрич, ***комисар Н.П., обективно съединени искове:

-с правно основание чл.178, ал.1, т.З вр.с чл.179, ал.1 ЗМВР, за сумата от  1635,81лв., представляваща възнаграждение за положен извънреден труд вследствие преобразуване на нощен към дневен такъв за периода 02.09.2016 - 02.09.2019год., ведно със законната лихва върху цялата сума, считано от датата на подаване на исковата молба до окончателното изплащане на задължението.

-с правно основание чл.86 от ЗЗД за сумата в размер на 224,91лв., представляваща мораторна лихва върху възнагражденията за положен извънреден труд вследствие преобразуване на нощен към дневен труд, за периода 02.09.2016 - 02.09.2019год.

ОСЪЖДА О.Ж.З. с  ЕГН **********,***, да заплати на Областна дирекция на МВР-град Добрич, **** сторените разноски по делото в размер на 50 лв. възнаграждение за вещо лице по ССЕ и 150 лв. юрисконсултско възнаграждение.

Решението подлежи на  въззивно обжалване пред Добрички окръжен съд в  двуседмичен  срок от връчването му на страните.

 

                                                      РАЙОНЕН СЪДИЯ :...........................