Решение по дело №729/2020 на Районен съд - Сливен

Номер на акта: Не е посочен
Дата: 7 октомври 2020 г. (в сила от 14 декември 2020 г.)
Съдия: Иван Манчев Димитров
Дело: 20202230200729
Тип на делото: Административно наказателно дело
Дата на образуване: 18 юни 2020 г.

Съдържание на акта Свали акта

Р  Е  Ш  Е  Н  И  Е   260072  

 

гр. Сливен, 07.10.2020 г.

         

В ИМЕТО НА НАРОДА 

 

    СЛИВЕНСКИ РАЙОНЕН СЪД, наказателно отделение, І-ви наказателен състав,  в публично заседание на единадесети август през две хиляди и двадесета година в състав:  

                              

                          ПРЕДСЕДАТЕЛ: ИВАН МАНЧЕВ

 

    при секретаря РОСИЦА НЕНЧЕВА, като разгледа докладваното от районния съдия АНД 729 по описа за 2020 г., за да се произнесе съобрази следното:

    Производството е по реда на чл. 59 – чл. 63 от ЗАНН.

Постъпила е жалба от д-р В.П.П. Изп.Директор на  МБАЛ „Д-р Иван Селимински - Сливен” – АД  срещу НП 11-01-857/21.05.2015 г. на директор на Агенцията за държавна финансова инспекция гр.София, с което на основание чл. 256 ал.1 от ЗОП и заповед № ЗМФ -458/11.05.2017 г. е наложено административно наказание: ГЛОБА в размер на 837.90 лв. и ГЛОБА в размер на 837.90 лв., за нарушение на чл.17 ал. 1, във  вр. чл. 20 ал. 3 т.2, вр. чл. 3 ал. 1 т.2 от ЗОП. Жалбоподателят иска НП да бъде отменено изцяло, като незаконосъобразно.

В с.з. жалбоподателя, чрез своя пълномощник, иска НП да бъде отменено. Претендират за направените разноски по делото. Представена е писмена защита.

В с.з. въззимаемата страна – наказващият орган, не изпраща представител. Съдът като съобрази събраните по делото гласни и писмени доказателства – поотделно и в тяхната съвкупност, прие за установена следната фактическа обстановка:

Директор на Агенцията за държавна финансова инспекция възложил финансова инспекция на МБАЛ „Д-р Иван Селимински - Сливен” – АД , гр. Сливен със заповед № ФК -10-935/09.09.2019 г.

При извършената проверка  инспектори от АДФИ  установили, че жалбоподателят в качеството си на изпълнителен директор на МБАЛ „Д-р Иван Селимински - Сливен” – АД   и публичен възложител по смисъла на чл.5 ал.2 т.16 от Закона за обществените поръчки ЗОП  не е приложил предвидения по чл.20 ал.3 т.2 от ЗОП ред за възлагане на обществена поръчка за доставка чрез покупка на лекарствени средства за нуждите на МБАЛ „Д-р Иван Селимински - Сливен” – АД, въпреки че са били налице всички законови основания за това, а вместо това директно е сключил договор със „Софарма Трейдинг“АД гр. София, по който е извършил доставки на лекарствени средства за периода от 05.01.2018 г. до 22.11.2018 г. на обща стойност 69 824,77 лв. без ДДС /83 789,72  лева с ДДС/, в резултата на което поръчката за доставка на лекарствени средства била възложена, при по-облекчен ред от предвидения в Закона за обществените поръчки.


МБАЛ ”Д-р Иван Селимински” АД, гр. Сливен е лечебно заведение по чл.37 от Закона за лечебните заведения, търговско дружество, образувано по реда на Търговския закон, със 91.07 % държавна собственост,останалата част от капитала е собственост на общини Сливен, Нова Загора, Твърдица и Котел.

През 2018 г. в МБАЛ ”Д-р Иван Селимински” АД, гр. Сливен, съгласно справка изх. № РД-20-3745/05.11.2019 год. били отчетени приходи от НЗОК и Министерство на здравеопазването в размер на 19 402 346.00 лева, при общ размер на приходите 20 229 350.00 лева. В процентно отношение приходите от НЗОК и Министерство на здравеопазването съставлявали 95,91 % от общия размер приходите за 2018 г.

Съгласно разпоредбите на чл.5, ал.1, т.16 от Закона за обществените поръчки, представляващият лечебното заведение - търговско дружество по чл. 37 от Закона за лечебните заведения, собственост на държавата и общината, на което повече от 50 % от приходите били от бюджета на НЗОК, е публичен възложител на обществени поръчки.

В.П.П. - изпълнителен директор на МБАЛ ”Д-р Иван Селимински” АД, гр. Сливен като лице, което представлява лечебното заведение имал качеството на възложител на обществени поръчки по смисъла на чл. 5, ал. 2, т. 16 от ЗОП.

Видно от официалната страница на публичния Регистър на обществените поръчки (РОП), лечебното заведение МБАЛ ”Д-р Иван Селимински” АД, гр. Сливен имало регистрация в регистъра като възложител на обществени поръчки с партиден № 00705 и с наименование Многопрофилна болница за активно лечение ”Д-р Иван Селимински” АД, гр. Сливен.

В изпълнение на изискванията на чл. 42 от ЗОП, МБАЛ ”Д-р Иван Селимински” АД, гр. Сливен имало създаден и поддържан „профил на купувача”, който представлява обособена част от електронната страница на дружеството, за която е осигурена публичност.

Съгласно чл. 5, ал. 1 от ЗОП, възложителите отговаряли за правилното прогнозиране, планиране, провеждане, приключване и отчитане за резултатите от обществените поръчки.

От справка изх. № РД-20-3278/24.09.2019 г. било видно, че през периода от 05.01.2018 г. до 22.11.2018 г. са извършени доставки на лекарствени средства в МБАЛ Д-р Иван Селимински” АД, гр. Сливен, от „Софарма Трейдинг“ АД, гр. София, на основание сключен договор от 09.11.2017 г., изменен със анекс от 08.02.2018 г., изменен със анекс от 25.10.2018 г. на обща стойност 94 765.38 лв. с ДДС /78 791.15 лв. без ДДС/.

През 2017 г., с Решение № РД-10-274 от 23.06.2017 год. е била открита процедура за възлагане на обществена поръчка за доставка на лекарства, но същата е била частично прекратена, т.к никой участник не е подал оферта, или офертата не е отговаряла на изискванията на Възложителя, като не е сключен договор за 109 позиции.

С Решение на Възложителя № РД-10-462 от 06.10.2017 г. е била открита нова процедура на договаряне без предварително обявление за доставка на лекарства, за която никой от поканените участници не е подал оферта, без да бъдат сключени договори за доставка на лекарствени средства, която е прекратена със Решение № РД-10-475/20.10.2017 г.

С доклад № РД-09-8900 от 31.10.2017 г. от Радост Симеонова, организатор „Маркетинг“ при дружеството до изп.директор на МБАЛ „Д-р Иван Селимински" АД, гр.Сливен, същият е уведомен за наличието на лекарствени продукти, за които няма сключен договор за доставка. В доклада е посочено, че след проведени процедури по ЗОП, болничната аптека се нуждаела от 30 бр. лекарствени продукти, за които и в двете процедури, никой участник не е подал оферта, или офертата не е отговаряла на изискванията на Възложителя.

Мотивите за избор на доставчик „Софарма Трейдинг“АД, гр. София били, че същият е търговски представител за България на необходимите лекарствени продукти. Приложена била спецификация на 30 вида лекарствени продукти, за които било необходимо да се сключи договор за доставка.

На 09.11.2017 год. бил сключен договор между МБАЛ „Д-р Иван Селимински“АД, гр. Сливен, представлявано от д-р В.П. - изп. директор и „Софарма трейдинг“ АД, гр. София, представлявано от Димитър Димитров - изп. директор, чрез пълномощника си Румен Колев. Предмет на договора е доставка на 22 вида лекарствени средства, съгласно Спецификация. Договора влизал в сила от датата на подписването му и е бил със срок на действие до  31.10.2018 г.

Съгласно приложената Спецификация към договор от 09.11.2017 г. за доставка на лекарствени продукти между МБАЛ „Д-р Иван Селимински“АД, гр. Сливен и „Софарма трейдинг“ АД, гр. София, която съдържала 22 позиции, общата стойност на договора бил в размер на 40664,08 лева без ДДС /48796,90 лева с ДДС/, видно от таблица за определяне на стойността на Договор от 09.11.2017 г. за доставка на лекарствени продукти между МБАЛ „Д-р Иван Селимински“АД, гр. Сливен и „Софарма трейдинг“ АД, гр. София, изготвена по време на финансовата инспекция.

На 08.02.2018 год. бил подписан Анекс към горецитирания договор за доставка на лекарствени продукти на основание чл.20, ал.4, т.З от ЗОП. С анекса били добавени два лекарствени продукта към Спецификацията - „Метилпреднизолон“, амп. 15,78 мг. и „Метилпреднизолон“ амп. 40 мг. Изменението влязло в сила от 15.02.2018 г.

Анексирането на договора било направено поради отказ на доставчика „Фьоникс Фарма“ ЕООД, с който имало сключен договор по ЗОП от 28.10.2017 г„ документирано с докладна записка Вх. № ЛС-08-288/09.01.2018 г. от Ваня Кожухарова - началник на болничната аптека на МБАЛ „Д-р Иван Селимински“АД, гр. Сливен. Със същата, изпълнителният директор бил уведомен,  че дружеството „Фьоникс Фарма“ ЕООД, с което има сключен договор по ЗОП, отказвало доставка на медикамента „Метилпреднизолон“, амп. 15,78 мг. и 40 мг. и се налагало закупуването му извън договора, т.к. поради изчерпана наличност същото не можело да го достави. От всички доставчици, с които МБАЛ Сливен имала сключени договори медикамента е бил наличен само в склада на „Софарма Трейдинг“АД. Към докладната било приложено писмо от „Фьоникс Фарма“ ЕООД от 08.01.2018 г.

На 25.10.2018 год. е бил подписан Анекс към договора от 09.11.2017 г. за доставка на лекарствени продукти на основание чл.116, ал.1, т.6 от ЗОП. С анекса бил променен чл.1.2 от Глава I. „Предмет и срок на договора“, а именно: „Договорът влиза в сила от датата на подписването му и е със срок на действие до провеждане на процедура по ЗОП с предмет: „Доставка на лекарствени продукти за нуждите на МБАЛ „Д-р Иван Селимински“ АД, гр. Сливен и сключването на договор с определения за изпълнител участник в процедурата, но не по-късно от 30.11.2018 г.“ Анексът влязъл в сила от 01.11.2018 г. Останалите точки и клаузи от договора останали в сила.

Съгласно цитирания по-горе договор и последвалите изменения с посочените анекси доставчикът „Софарма Трейдинг“АД е издал 102 броя фактури на стойност 94 765.38 лв. с ДДС, описани в Приложение №10 на изготвената по време на финансовата инспекция справка Изх. № РД-20-3278/24.09.2019 г. Сумите били платени в договорения срок на отложено плащане.

На 04.01.2018 г. бил сключен договор между МБАЛ „Д-р Иван Селимински“АД, гр. Сливен, представлявано от д-р В.П. - изп. Директор, наречено Изпълнител и СХБАЛ„Амброаз Паре“ ООД, гр. Сливен, представлявано от д-р Веселин Пасков Василев - управител, наречено Възложител. Предмет на договора било съхранение, контрол и осигуряване на лекарствени средства, упойващи и наркотични вещества за СХБАЛ„Амброаз Паре“ ООД, чрез болничната аптека на МБАЛ „Д-р Иван Селимински“АД, гр. Сливен.

В чл.2, т.2 на договора е уговорено, че лекарствата, упойващите и наркотичните вещества ще се заплащат от Възложителя на цени на доставчик, след като бъдат префактурирани от Изпълнителя. Договорът влиза в сила от 01.01.2018 г. и е със срок на действие до 31.12.2018 г.

На 04.01.2018 г. е сключен договор между МБАЛ „Д-р Иван Селимински“АД, гр. Сливен, представлявано от д-р В.П. - изп. Директор, наречено Изпълнител и МБАЛ„1Дарица Йоанна“ ЕООД, гр. Сливен, представлявано от д-р Марианна Петрова Падарева, наречено Възложител. Предмет на договора е съхранение, контрол и осигуряване на лекарствени средства, упойващи и наркотични вещества за МБАЛ„Царица Йоанна“ ЕООД, чрез болничната аптека на МБАЛ „Д-р Иван Селимински“АД, гр. Сливен.

В чл.2, т.2 на договора е уговорено, че лекарствата, упойващите и наркотичните вещества ще се заплащат от Възложителя на цени на доставчик, след като бъдат префактурирани от Изпълнителя. Договорът влиза в сила от 01.01.2018 г. и е със срок на действие до 31.12.2018 г.

На 03.01.2018 г. е сключен договор между МБАЛ „Д-р Иван Селимински“АД, гр. Сливен, представлявано от д-р В.П. - изп. Директор, наречено Изпълнител и „Дом за медикосоциални грижи за деца“, гр. Сливен, представлявано от д-р Светослав Славов, наречено Възложител. Предмет на договора е съхранение, контрол и осигуряване на лекарствени средства за „Дом за медикосоциални грижи за деца“, гр. Сливен, чрез болничната аптека на МБАЛ „Д-р Иван Селимински“АД, гр. Сливен.

В чл.2, т.1 на договора е уговорено, че Възложителят заплаща на Изпълнителя стойността на получените лекарствени средства. Договорът влиза в сила от 01.01.2018 г. и е със срок на действие до 31.12.2018 г.

На 28.12.2017 г. е сключен договор между МБАЛ „Д-р Иван Селимински“АД, гр. Сливен, представлявано от д-р В.П. - изп. Директор, наречено Изпълнител и „Център за кожно-венерически заболявания“ ЕООД, гр. Сливен, представлявано от д-р Мая Миланова - управител, наречено Възложител. В точка 1 от предмета на договора е вписано отпускане на медикаменти и консумативи от болничната аптека на МБАЛ „Д-р Иван Селимински“АД, гр. Сливен. Договорът влиза в сила от 01.01.2018 г. и е със срок на действие до 31.12.2018 г.

На 28.12.2017 г. е сключен договор между МБАЛ „Д-р Иван Селимински“АД, гр. Сливен, представлявано от д-р В.П. - изп. Директор, наречено Изпълнител и САГБАЛ „ЕВА“ ЕООД, гр. Сливен, представлявано от д-р Нуртен Шекерова - управител, наречено Възложител. Предмет на договора е съхранение, контрол и осигуряване на лекарствени средства, упойващи и наркотични вещества за МБАЛ„Царица Йоанна“ ЕООД, чрез болничната аптека на МБАЛ „Д-р Иван Селимински“АД, гр. Сливен.

В чл.2, т.2 на договора било уговорено, че лекарствата, упойващите и наркотичните вещества ще се заплащат от Възложителя на цени на доставчик, след като бъдат префактурирани от Изпълнителя. Договорът влязъл в сила от 01.01.2018 г. и бил със срок на действие до 31.12.2018 г.

Съгласно Справка Изх. № РД-20-3980/25.11.2019 г., изготвена по време на финансовата инспекция, относно извършени от "МБАЛ "д-р Иван Селимински" АД - гр. Сливен доставки на лекарствени продукти /медикаменти/ от "Софарма Трейдинг"АД, през периода от 01.01.2018 г. до 31.12.2018 г., които са предоставени на контрагенти по Договори от 04.01.2018 г. със СХБАЛ "Амброаз Паре", гр. Сливен, Договор от 04.01.2018 г. със МБАЛ "Царица Йоанна", гр. Сливен, "Център за кожно-венерически заболявания"ЕООД, гр. Сливен, САГБАЛ "ЕВА"ЕООД, гр. Сливен и "Дом за медикосоциални грижи за деца", гр. Сливен били доставени медикаменти на обща стойност 9146.38 лева без ДДС или 10975.66 лева с ДДС, които съответно били префактурирани на Възложителите по доставни цени и били заплатени и възстановени на Изпълнителя "МБАЛ "Д-р Иван Селимински" АД - гр. Сливен.

Разходите за доставени лекарствени продукти /медикаменти/ от "Софарма Трейдинг"АД, по сключения договор от 09.11.2017 г. за нуждите на "МБАЛ "д-р Иван Селимински" АД - гр. Сливен били в размер на 83 789,72 лева с ДДС (Разликата между общия разход и префактурираните медикаменти по сключени договори 94765,38 лева -10975.66 лева), или 69 824.77 лева без ДДС, попадат в прага на чл.20, ал.З, т.2 от ЗОП (ред.към ДВ бр.13 от 16.02.2016 г.), т.е. Възложителят е следвало да приложи реда за възлагане чрез събиране на оферти с обява или покана до определени лица, когато обществените поръчки имат прогнозна стойност при доставки и услуги от 30 000 лв. до 70 000 лева.

На 09.11.2017 г., изпълнителният директор на дружеството д-р В.П.П., в качеството си на възложител на обществени поръчки по смисъла на чл.5, ал.1, т.16 от Закона за обществените поръчки, не е приложил реда по чл.20, ал.З, т.2 от ЗОП за доставка чрез покупка на лекарствени средства, въпреки че са били налице всички законови основания за това, а вместо това чрез директно възлагане на обществената поръчка, до края на 2018 г. въз основа на сключен Договор на 09.11.2017 г. за доставка на лекарствени продукти на стойност 40664,08 лева без ДДС, съгласно Таблица, изготвена от финансовия инспектор, Приложение № 12, изменен с Анекс от 08.02.2018 г., изменен с Анекс от 25.10.2018 г., е извършил доставки на лекарствени средства на обща стойност 69 824.77 лева без ДДС /83 789,72 лева с ДДС/.

Общата стойност на извършените доставки на лекарствени средства в размер на 69 824.77 лева без ДДС попадали в стойностните прагове по чл. 20, ал. 3, т. 2 от ЗОП, задължаващи възлагането на обществена поръчка, чрез събиране на оферти с обява или покана до определени лица.

По отношение на д-р В.П., в качество си на изпълнителен директор на МБАЛ "Д-р Иван Селимински" АД - гр. Сливен и публичен възложител на обществени поръчки по смисъла на чл. 5, ал. 2, т.16 от Закона за обществените поръчки, към 09.11.2017 г. били налице законоустановените основания за възлагане на обществена поръчка, чрез събиране на оферти с обява или покана до определени лица.

Разходите за доставка на лекарствени средства в лечебното заведение задължително следвало да се извършват след прилагане на предвидения в закона ред, в резултат на който се сключвали договорите за обществените поръчки тъй като в случая не били налице изключенията, приложими за публични възложители, предвидени в чл. 14 от ЗОП.

Доставката на лекарствени средства чрез покупка от МБАЛ "Д-р Иван Селимински" АД - гр. Сливен била обект на обществена поръчка по смисъла на чл.З, ал.1, т.2 от ЗОП.

Всички тези признаци обект, субект и стойност задължавали публичния възложител да приложи предвидения в закона ред.

Като не е приложил реда за възлагане на обществената поръчка чрез събиране на оферти с обява или покана до определени лица за извършените доставки на лекарствени средства на обща стойност 69 824.77 лева без ДДС, попадащи в стойностния праг по чл. 20, ал. 3, т. 2 от ЗОП, въпреки че на 09.11.2017 г. са били налице всички законови основания за това, д-р В.П.П. в качеството си на изпълнителен директор на МБАЛ "Д-р Иван Селимински" АД - гр. Сливен и публичен възложител на обществени поръчки по смисъла на чл.5, ал.2, т.16 от ЗОП, е нарушил разпоредбата на чл.17, ал.1, във връзка с чл.20, ал.З, т.2 , във връзка с чл. 3, ал. 1, т. 2 от ЗОП (Обн. ДВ., бр. 13/16.02.2016г., в сила от 15.04.2016 г., доп. ДВ бр. 34/03.05.2016 г.).

За извършеното нарушение на жалбоподателят бил съставен АУАН № 11-01-857/02.12.2019 г., с който извършеното нарушение е квалифицирано по  чл.17 ал. 1, във  вр. чл. 20 ал. 3 т.2, вр. чл. 3 ал. 1 т.2, вр. чл. 5 ал.2 т.16 от ЗОП. Актът е предявен на жалбоподателя, който след като се  е запознал със съдържанието му, не е отразил, че има възражения.   

В законоустановения срок са направени  писмени възражения  с вх. № 11-01-857/05.12.2019 г.

Въз основа на така съставения АУАН било издадено и обжалваното НП 11-01-857/21.05.2020 г.

Горната фактическа обстановка се установи по несъмнен начин след преценка на представените и събрани по делото писмени и гласни доказателства и доказателствени средства, преценени поотделно и в тяхната съвкупност. Съдът даде вяра на АУАН 11-01-857/02.12.2019 г. и НП № 11-01-857/21.05.2020 г., кредитира показанията на разпитания по делото актосъставител.

Въз основа на така приетото за установено от фактическа страна съдът направи следните правни изводи:

Жалбата е процесуално допустима - подадена е в рамките на преклузивния срок по чл. 59, ал. 2 от ЗАНН от надлежна страна /лице, което е санкционирано/. Разгледана по същество тя е основателна.

Атакуваното НП е материално и процесуално незаконосъобразно.

 Задължение на АНО е в акта, и в наказателното постановление, да опише нарушението, както и обстоятелствата, при които е извършено както и доказателствата, които го потвърждават. В НП следва да бъдат посочени и точните законови разпоредби, които са били нарушени, т.е. описаното деяние следва да се подведе под конкретна правна норма, съдържаща конкретен състав на административно нарушение. Съгласно разпоредбата на чл. 57, ал. 1, т. 5 и 6 от ЗАНН следва да има единство между описанието на нарушението, обстоятелствата, при които е извършено и законовите разпоредби, които са били нарушени. След като изпълни това свое задължение АНО следва да определи и размера на санкцията, която лицето, сочено като нарушител, следва да понесе за извършеното от него нарушение.

 В конкретния случай жалбоподателят действително е извършил вмененото му във вина нарушение но това деяние следва да се квалифицира като такова извършено при крайна необходимост по смисъла на чл. 8 от ЗАНН. В чл. 13 ал.1 от НК е дадено легално определение на този институт:-Не е общественоопасно деянието, което е извършено от някого при крайна необходимост - за да спаси държавни или обществени интереси, както и свои или на другиго лични или имотни блага от непосредствена опасност, която деецът не е могъл да избегне по друг начин, ако причинените от деянието вреди са по-малко значителни от предотвратените. В случая се касае за медикаменти, които са животоспасяващи и не било възможно да бъдат набавени по друг начин,т.к. и при двете открити процедури никой не се е явил, а болницата се нуждаела от тях. Чрез набавянето на медикаментите са спасени множество лични блага, каквото е човешкото здраве.

Накрая съдът следва да посочи, че деянието е пример за класически маловажен случай. За да е деянието такова, то следва от него  да не са настъпили никакви вредни последици, каквито в случая липсват, или неговата обществена опасност да е незначителна. Едно деяние представлява маловажен случай, когато степента на засягане на охраняваните от закона обществени отношения е много ниска. Преценката дали дадено деяние следва да се квалифицира, като маловажно е строго индивидуална. Преценящия орган следва да изхожда освен от накърнените обществени отношения, така също и от личността на дееца, на пострадалия, както и от сферата на самите обществени отношения, които се засягат. Необходимо е да се изследват и начина на извършване на деянието, мотивите и подбудите водили дееца при извършването му, не на последно място и отзвука, който деянието има в обществото. В процесният случай извършеното от жалбоподателя е точно такова. То е формално, такова на простото извършване. От него не са настъпили никакви вредни последици за бюджета, напротив от осигурените медикаменти са се ползвали пациентите на болницата. Деянието е първо такова за жалбоподателя.

 Ето защо административно-наказващият орган след като се е запознал с фактите и обстоятелствата е следвало да квалифицира случая като извършен при условията на чл.8 от ЗАНН или като маловажен и да прекрати АН производство.

Преценката за маловажност на деянието подлежи на съдебен контрол и когато съдът намери,че АНО не е приложил правилно закона, то това нарушение следва да бъде отстранено. В този смисъл е Тълкувателно решение № 1/12.12.2007 год. на ВКС, ОСНК, постановено по Т.Н.Д. № 1/2007 год. по описа на ВКС.   

Ето защо съдът прие, че следва да отмени атакуваното НП, поради което: 

 

Р  Е  Ш  И:

 

          ОТМЕНЯ НП 11-01-857/21.05.2020 г. на директор на Агенцията за държавна финансова инспекция гр.София, с което на Д-р В.П.П. с ЕГН ********** ***, съдебен адрес:***, адв. Димитър Митев му е наложено административно наказание ГЛОБА в размер на 837,90 лв.  и ГЛОБА в размер на 837,90  лв. , като НЕПРАВИЛНО и НЕЗАКОНОСЪОБРАЗНО.

Решението подлежи на касационно обжалване пред Административен съд – гр. Сливен в 14-дневен срок от съобщаването му на страните.     

 

                                                                      РАЙОНЕН СЪДИЯ