Р Е Ш Е Н И Е №323
гр. Видин, 22.10.2021г.
В ИМЕТО НА НАРОДА
Видинският районен съд, 4-ти наказателен състав, в публичното заседание на двадесет и девети септември две хиляди двадесет и първа година в състав:
Председател:
Андрей Дечев
Съдебни заседатели: ………...……...…
Членове:……...……………
при секретаря ………П. Йорданова и в присъствието на
прокурора………………………………… като разгледа докладваното от
съдията Дечев…………… НАХД № 211 ……
по описа………… за 2021 г. и за да се произнесе взе
предвид следното :
Производството
е по чл.59 и сл. от ЗАНН по жалба, подадена от М.Б.Т., ЕГН: **********,***, против
Наказателно постановление №491646-F534642/23.01.2020г. на Началник
отдел „Оперативни дейности“ – Велико Търново в ЦУ на НАП, с което на
жалбоподателя е наложено административно наказание на основание чл. 53, ал. 1,
във вр. с чл. 27 и чл. 3, ал. 2 от ЗАНН и във вр. с чл. 278б, ал. 1 от ДОПК – „глоба“
в размер на 1000 /хиляда/ лв. за административно нарушение по чл. 13 от ДОПК.
Жалбоподателят
в жалбата си оспорва НП, като заема
становище да се уважи жалбата като основателна, а атакуваното наказателно
постановление да се отмени като незаконосъобразно и необосновано.
Ответната
страна чрез процесуалния си представител в писмено становище заема становище в с. з., да се потвърди атакуваното
наказателно постановление като законосъобразно и обосновано, а жалбата да се
отхвърли като неоснователна.
От
събраните по делото доказателства, преценени поотделно и взети в тяхната
съвкупност, Съдът прие за установена следната фактическа обстановка:
На 18.01.2021г. около. 08.00. ч. на ГКПП
„Дунав мост 2“ при извършена проверка от контролен орган на НАП на товарен
автомобил марка „МАН“ с рег. № СВ7288РА и ремарке с рег № РК0951ЕН, управлявано
от жалбоподателя М.Б.Т., ЕГН: **********,***
, като при проверката се установило, че се превозват цветя с тегло 2 109 кг. При проверката водачът
представил ПИП СВФР № 221701452790_1 и ТСК № 0283155/0283173.
Установило се при проверката, че на 12.01.2020г. транспортното средство е било
обект на фискален контрол на територията на МБ София Изток, където му е съставен
ПИП и са поставени ТСК, посочени по-горе. Жалбоподателят декларирал, че
товарният автомобил ще напусне Република България през ГКПП „Дунав мост 2“ , като съгласно съставения
протокол жалбоподателят е бил запознат с процедурата за поставяне и
отстраняване на техническото средство за
контрол, както и с правата и задълженията си за превоз и доставка на стоките,
подлежащи на фискален контрол при движението им, като жалбоподателят, в качеството си на водач на
транспортно средство е напуснал страната, без да бъде осъществен фискален
контрол при превоз на стока с висок фискален риск и не е уведомил органите по
приходите за това.
Така
установената фактическа обстановка се доказва от събраните по делото гласни и
писмени доказателства - показанията на свидетеля Л.С. – актосъставител и
административнонаказателната преписка.
Между
така събраните доказателства няма противоречия, кореспондират помежду си и
взаимно се допълват, поради което Съдът ги кредитира.
Съдът, за да се произнесе, взе предвид
следното:
Жалбата
е подадена в законоустановения срок по чл. 59, ал.2 от ЗАНН от лице с правен
интерес от обжалване на НП, поради което е процесуално допустима, но разгледана
по същество е неоснователна.
Атакуваното
наказателно постановление е съобразено с изискванията на материалния и
процесуалния закон, безспорно и безпротиворечиво е установено извършването на
посоченото в акта за установяване на административно нарушение и в наказателното
постановление административно нарушение, а именно по чл. 13 от ДОПК/ Чл. 13. (1) (Предишен текст
на чл. 13, изм. - ДВ, бр. 109 от 2013 г., в сила от 01.01.2014 г.) Участниците
в производствата са длъжни да оказват съдействие и да предоставят информация
при условията и по реда на този кодекс на органа по приходите и публичния
изпълнител при изпълнение на правомощията им по чл. 12, ал. 1 - 4.
(2) (Нова - ДВ, бр. 109 от 2013 г., в сила от
01.01.2014 г.) При извършване на фискален контрол върху движението на стоки с
висок фискален риск водачът на транспортното средство е длъжен:
1. да представи на органа по приходите документ за
самоличност;
2. да представи на органа по приходите документите,
придружаващи стоката;
3. (изм. - ДВ, бр. 94 от 2015 г., в сила от
01.01.2016 г.) да декларира пред органа по приходите данни за вида и
количеството на стоката, за изпращача и получателя, за мястото и датата на
получаване на стоката, както и да заяви очаквания час на
разтоварване/получаване, в случай че липсват документи или документите не
съдържат тези данни;
4. да уведоми лицето, посочено като
получател/купувач и/или изпращач/продавач на стоката, за извършения фискален
контрол върху движението на стоката и за поставените технически средства за
контрол и за задължението на получателя/купувача да присъства на мястото на
получаване/разтоварване на стоката;
5. да запази целостта и да не поврежда техническите
средства за контрол, поставени от органа по приходите;
6. да достави превозваната стока на мястото на
получаването/разтоварването и, въведено в техническите средства за контрол;
7. да достави превозваната стока на мястото, през
което транспортното средство следва да напусне територията на страната, в
случаите на транзитно преминаване през територията на Република България;
8. да присъства при премахването на техническите
средства за контрол от транспортното средство от органа по приходите./.
Изпълнителното деяние се е изразило в това, че
жалбоподателят, в качеството си на водач на транспортно средство е напуснал
страната, без да бъде осъществен фискален контрол при превоз на стока с висок
фискален риск и не е уведомил органите по приходите за това. Нарушението е
доказано от обективна и субективна страна. По делото безспорно
са установени авторството и вината на нарушителя, както и изискуемата от закона
причинно-следствена връзка между деянието и общественоопасния резултат, за което е наложено е административно
наказание глоба в допустим от закона размер, като наказанието е съобразено със
степента на обществената опасност на нарушението и нарушителя. Атакуваното наказателно постановление
съдържа законоустановените реквизити, описани в чл. 57 от ЗАНН.
В този смисъл Съдът намира, че НП е законосъобразно и обосновано и ще следва
да бъде потвърдено.
Не
са претендирани разноски за юрисконсултско възнаграждение, поради което Съдът
не дължи произнасяне в тази насока.
Водим
от горното и на основание чл. 63, ал. 1 от ЗАНН Видинският районен съд
Р Е
Ш И :
ПОТВЪРЖДАВА Наказателно постановление
№491646-F534642/23.01.2020г. на Началник отдел „Оперативни дейности“ – Велико
Търново в ЦУ на НАП, с което на жалбоподателя М.Б.Т., ЕГН: **********,***, е наложено административно наказание на
основание чл. 53, ал. 1, във вр. с чл. 27 и чл. 3, ал. 2 от ЗАНН и във вр. с
чл. 278б, ал. 1 от ДОПК – „глоба“ в размер на 1000 /хиляда/ лв. за
административно нарушение по чл. 13от ДОПК.
Решението подлежи на касационно обжалване в 14
дневен срок от съобщението до страните пред Административен съд-гр. Видин.
РАЙОНЕН СЪДИЯ :