Определение по дело №167/2020 на Административен съд - Стара Загора

Номер на акта: Не е посочен
Дата: 10 април 2020 г. (в сила от 8 юли 2020 г.)
Съдия: Стилиян Кирилов Манолов
Дело: 20207240700167
Тип на делото: Административно дело
Дата на образуване: 10 март 2020 г.

Съдържание на акта

О   П   Р   Е   Д   Е   Л   Е   Н   И   Е   № 103

 

гр.Стара Загора, 10.04.2020г.

 

Старозагорският административен съд, VIІI състав, в закрито заседание на десети април през две хиляди и двадесета година:

                                              

                                                        СЪДИЯ: СТИЛИЯН МАНОЛОВ

 

                                                          

като разгледа докладваното от съдия СТИЛИЯН МАНОЛОВ административно дело № 167 по описа за 2020г., за да се произнесе, съобрази следното:                                                     

 

Производството по делото е образувано по жалба на К.М.Ч. *** срещу Заповед №РД-15-25/24.02.2020г., издадена от Кмета на Община Павел баня. С оспорената заповед на основание чл.44, ал.2 от ЗМСМА, чл.74 от Наредба за реда за придобиване, управление и разпореждане с общинско имущество (НРПУРОИ) в Община Павел баня и чл.8, ал.2 от ЗОС, е открита процедура по провеждане на публичен търг тайно наддаване за отдаване под наем за срок от 1 година на имоти – публична общинска собственост, както следва: поземлен имот с идентификатор 55021.501.1513, с площ 12271 кв.м., ведно с плувен басейн с площ 1225  кв.м. и построените в имота: сграда с идентификатор 55021.501.1513.1  със застроена площ 974 кв.м., сграда с идентификатор 55021.501.1513.2  със застроена площ 56 кв.м., сграда с идентификатор 55021.501.1513.3 със застроена площ 11 кв.м.; поземлен имот с идентификатор 55021.501.1512 с площ 3348 кв.м.; поземлен имот с идентификатор 55021.501.3145 с площ 892 кв.м., ведно с построената в имота Сграда с идентификатор 55021.501.3145.1 със застроена площ 14 кв.м. и поземлен имот с идентификатор 55021.501.3146 с площ 891 кв.м. Със заповедта са определени начална тръжна цена в размер на 396 000 лева, срока и начина на плащане, както и дата и час на провеждане на търга, размера на депозита за участие, стъпка за наддаване и е утвърдена тръжната документация.  

При извършената проверка относно допустимостта на жалбата, съдът установи следното:

 

Една от абсолютните процесуални предпоставки за допустимост на съдебно-административното производство е наличието на подлежащ на оспорване акт. Административният акт представлява властническо волеизявление на административен или на друг овластен за това орган или организация, което едностранно предизвиква пораждане, изменяне или прекратяване на права и задължения.

 

Предмет на съдебен контрол в настоящото производство е Заповед №РД-15-25/24.02.2020г., издадена от Кмета на Община Павел баня, с която, на основание чл.44, ал.2 от ЗМСМА, чл.74 от НРПУРОИ и чл.8, ал.2 от ЗОС, е открита процедура за провеждане на публичен търг с тайно наддаване за отдаване под наем на имоти – публична общинска собственост, както и са определени условията и начина на провеждане на търга. Цитираната заповед не е от категорията административни актове, които подлежат на оспорване по реда на чл.145 и сл. от АПК. Тази заповед не представлява индивидуален административен акт по смисъла на чл.21, ал.1, 2, 3 и 4 от АПК. Видно от съдържанието на оспорената заповед тя попада в хипотезата на чл.21, ал.5 от АПК и представлява волеизявление на Кмета на Община Павел баня, което е част от производството по издаване на индивидуален административен акт – заповед за определяне на наемател, с който следва да приключи производството по отдаването под наем на недвижимите имоти – публична общинска собственост, и който именно акт подлежи на съдебен контрол.

 

С промяната на чл.21, ал.5 от АПК, с ДВ бр. 77 от 2018г., в сила от 1.1.2019г., изрично се предвиди, че не са индивидуални административни актове волеизявленията, действията и бездействията, когато са част от производствата по издаване или изпълнение на индивидуални или общи административни актове или са част от производствата по издаване на нормативни актове. Не са индивидуални административни актове волеизявленията, с които се обявяват условията за участие в състезателно административно производство по издаване на индивидуални административни актове, освен ако в специален закон не е предвидено друго. Предвид второто изречение на посочения текст, вече заповедта за откриване на процедурата за провеждане на търг се обжалва при атакуване на заповедта за определяне, в случая, на наемател (в този смисъл Опр.№15653/19.11.2019г. по адм.дело №13213/2019г., IV отд.). Едва при обжалване на заповедта на кмета, с която се слага край на публичния търг с определяне на конкретен наемател, се проверява и правилността на заповедта за откриване на процедурата за провеждането на търга.

 

Процесната заповед не попада и в изключението по чл.21, ал.5, изр. второ от АПК – „освен ако в специален закон е предвидено друго“, доколкото нито в ЗМСМА, нито в ЗОС, се съдържа изрична норма, която да дава възможност да бъде оспорвана заповедта, с която се открива процедура по отдаване под наем на недвижим имот, публична-общинска собственост.

 

С оглед тези съображения съдът намира, че липсва административен акт, който да е годен предмет на съдебна проверка от страна на Административен съд Стара Загора.  

 

Предвид изложеното жалбата се явява недопустима, поради което следва да бъде оставена без разглеждане, а производството по делото прекратено.

 

Водим от горните мотиви и на основание чл.159, т.1 от АПК, съдът

 

О П Р Е Д Е Л И :

 

 

ОСТАВЯ БЕЗ РАЗГЛЕЖДАНЕ жалбата на К.М.Ч. *** срещу Заповед №РД-15-25/24.02.2020г., издадена от Кмета на Община Павел баня, като недопустима.

 

ПРЕКРАТЯВА производството по адм. дело № 167/2020г. по описа на Административен съд – Стара Загора.

 

Определението подлежи на обжалване с частна жалба чрез Административен съд Стара Загора, пред Върховния административен съд в 7-дневен срок от неговото съобщаване. 

 

 

 

                                                        СЪДИЯ: