Решение по дело №395/2019 на Административен съд - Кюстендил

Номер на акта: 5
Дата: 10 януари 2020 г. (в сила от 10 януари 2020 г.)
Съдия: Николета Антонова Карамфилова
Дело: 20197110700395
Тип на делото: Административно дело
Дата на образуване: 13 август 2019 г.

Съдържание на акта

Р    Е    Ш    Е    Н    И    Е № 5

гр.Кюстендил, 10.01.2020г.

В   ИМЕТО   НА   НАРОДА

 

                Кюстендилският административен съд, в открито съдебно заседание на девети януари две хиляди и двадесета година, в състав:

 

Административен съдия: НИКОЛЕТА КАРАМФИЛОВА

 

и секретар Лидия Стоилова, като разгледа докладваното от съдия Карамфилова адм.д.№395/2019г. по описа на КАС, за да се произнесе взе предвид:

 

С.Т.М.,***, ж.к.Н. – *, бл.***, вх.*, ет.*, ап.** чрез пълномощника адвокат Ц.Х., съдебен адрес *** оспорва ЗППАМ №19-0245-000028/20.06.2019г. на началник група към ОДМВР - Кюстендил, РУ Бобов дол, с която е наложена на лицето санкция по чл.171, т.2а, б.“б“ от ЗДвП – прекратяване регистрацията на ППС за срок от 6 месеца, като са отнети СРМПС №00683256 и 2 бр. регистрационни табели СВ****АА. Изложени са съображения за незаконосъобразност на акта, поради допуснати нарушения на материалноправните разпоредби и процесуалните правила, респ. за нищожност на същия.           

                 Ответникът не се явява и не изразява становище по жалбата.

                 Кюстендилският административен съд след като обсъди събраните по делото доказателства поотделно и в тяхната съвкупност, приема за установено следното:

                 До издаването на оспорената заповед се е стигнало след като на жалбоподателя е съставен АУАН №230687/20.06.2019г. за това, че на същата, около 09.50ч., в гр.Бобов дол, по ул.“Д.Благоев“, управлява собствения си лек автомобил Ф.Г.с рег.№СВ****АА с концентрация на алкохол в кръвта 1.03 промила, установено с техническо средство Алкотест 7510, фабр.№0268. Издаден е талон за изследване №0048790, в който е отразено, че водача приема показанията на техническото средство, поради което не е дал кръв за химически анализ.

                 С оглед така установената фактическа обстановка по делото съдът намира жалбата за допустима, като подадена срещу акт, подлежащ на оспорване по съдебен ред, в срок, от процесуално легитимен субект и пред компетентен да я разгледа съд.

  След служебна проверка законосъобразността на оспорения административен акт на основанията по чл.146 от АПК и оплакванията в жалбата, както и по реда на чл.168 от АПК, съдът намира същата за неоснователна, по следните съображения:

                 Оспорената ЗППАМ №19-0245-000028/20.06.2019г. на началник група към ОДМВР - Кюстендил, РУ Бобов дол представлява мотивиран административен акт, съдържащ изложение на фактически обстоятелства, които правилно са отнесени към хипотезата на чл.171, т.2а, б.“б“ от ЗДвП. Те са описани в обем, позволяващ да се изведе волята на административния орган и да се разбере ясно и безпротиворечиво какво административно нарушение е извършил нарушителя и какви са неговите съставомерни елементи откъм форма на изпълнително деяние, време и място на извършване. ЗППАМ е издадена от компетентен орган с оглед разпоредбата на чл.172, ал.1 от ЗДвП във вр.с представената заповед №277з-1046/30.06.2017г.  и в предписаната от закона форма.

                 Правилно е приложен и материалния закон. Прекратяване регистрацията на ППС, съгласно чл.171, т.2а, б.“б“ от ЗДвП, се извършва при управление на МПС с концентрация на алкохол в кръвта над 0,5 на хиляда. В случая съдът, с оглед писмените доказателства – АУАН №230687/20.06.2019г. /АУАН се ползва с презумптивна доказателствена сила по см. на чл.189, ал.2 от ЗДвП, която съдът приема, че не е оборена от годни доказателства/, талон за изследване и протокол за последваща проверка на дрегер, приема за безспорно установено извършено от С.Т.М. нарушение на чл.5, ал.3, т.1 от ЗДвП, а оттук и правилно отнасяне на казуса към хипотезата на чл.171, т.2а, б.“б“ от ЗДвП. Срокът на ПАМ е в минимума, определен от закона.

Предназначението на ПАМ с превантивен характер е да осуети възможността на дееца да извърши други подобни нарушения, като тази мярка не съставлява вид административно наказание. Релевантният за приложението на чл.171, т.2а, б.“б“ ЗДвП юридически факт е фактът на допуснато административно нарушение, което е установено и подведено под приложимата материалноправна норма за ангажиране на административната/наказателната отговорност на жалбоподателя. За да наложи ПАМ, за компетентния орган е достатъчен съставеният надлежно АУАН с констатирано от компетентните лица нарушение, което при условията на обвързана компетентност го задължава да наложи посочената мярка.

Във връзка с гореизложеното съдът счита, че административният орган правилно и законосъобразно е издал оспорения акт и същия не страда от пороците по чл.146 от АПК, т.е. липсват основания за неговата отмяна.

                  Воден от горното и на основание чл.172, ал.2 от АПК, съдът

 

                                                               Р   Е   Ш   И:

 

                  ОТХВЪРЛЯ като неоснователна жалбата на С.Т.М.,***, ж.к.Н. – *, бл.***, вх.*, ет.*, ап.**срещу ЗППАМ №19-0245-000028/20.06.2019г. на началник група към ОДМВР - Кюстендил, РУ Бобов дол, с която е наложена на лицето санкция по чл.171, т.2а, б.“б“ от ЗДвП – прекратяване регистрацията на ППС за срок от 6 месеца, като са отнети СРМПС №00683256 и 2 бр. регистрационни табели СВ****АА.

Решението е окончателно.

                                                                           

                        

                            АДМИНИСТРАТИВЕН СЪДИЯ: