Определение по дело №349/2020 на Административен съд - Сливен

Номер на акта: Не е посочен
Дата: 28 септември 2020 г. (в сила от 8 април 2021 г.)
Съдия: Слав Иванов Бакалов
Дело: 20207220700349
Тип на делото: Административно дело
Дата на образуване: 24 септември 2020 г.

Съдържание на акта Свали акта

ОПРЕДЕЛЕНИЕ

гр. Сливен, 28.09.2020 г.

В ИМЕТО НА  НАРОДА

АДМИНИСТРАТИВЕН СЪД СЛИВЕН в закрито заседание на двадесет и осми септември през две хиляди и двадесета година в състав:

 

АДМИНИСТРАТИВЕН СЪДИЯ: СЛАВ БАКАЛОВ

 

като разгледа докладваното от административния съдия административно дело № 349/2020 година по описа на съда, за да се произнесе, съобрази

 

Производството по делото е образувано по жалба от Ю.К.И. - С. срещу отказа на Началника на Затвора гр.Сливен и Здравната служба при Затвора гр.Сливен да продължат прекъсване на изтърпяването на наказанието „л. от с.“ на жалбоподателката, поради здравословни причини съгласно чл.447 т.3 от НПК.

Обстоятелството, че жалбоподателката Ю.К.И. – С. изтърпява наказанието „л. от с.“ в Затвора гр.Сливен е служебно известно на съда.

Съдът като прецени изложеното в жалбата счита, че жалбата е недопустима, предвид, че не е налице подлежащ на оспорване пред АдмС Сливен административен акт. Съображенията са следните:

В случая жалбоподателят оспорва отказ на началника на Затвора Сливен и Здравната служба при Затвора гр.Сливен за продължаване прекъсване на наказанието „л. от с.“ по здравословни причини.

Съгласно разпоредбите на чл. 447-448 от НПК органът, който може да прекъсне изпълнението на наказанието, при наличие на някое от основанията затова, сред които и тежко заболяване на осъдения е окръжният прокурор по местоизтърпяването му. Предложение за прекъсване може да прави и началникът на затвора. Съгласно чл. 50, ал.1 от Наредба № 2 от 22 март 2010 г. за условията и реда за медицинското обслужване в местата за л. от с. предложението за прекъсване на изпълнението на наказанието л. от с. по здравословни причини се прави от началника на затвора или поправителния дом и се придружава от становище на директора на медицинския център или на СБАЛЛС.

От анализа на горната уредба на прекъсване изпълнението на наказанието л. от с. следва, че предложението и съответно отказа да се направи предложение за прекъсване изпълнението на наказание л. от с. на началника на съответния затвор не съставлява самостоятелен индивидуален административен акт, а представлява част от производството пред компетентния орган. Компетентният да разпореди прекъсване изпълнението орган съгласно чл. 448, ал.1 от НПК е окръжният прокурор. По аргумент от чл. 21, ал.5 от АПК не са индивидуални административни актове волеизявленията, действията и бездействията, когато са част от производствата по издаване или изпъленние на индивидуални административни актове. Нещо повече, по аргумент от чл. 448, ал.2 от НПК, който гласи "Предложение за прекъсване може да прави и началникът на затвора..." началникът на затвора е само един от възможните инициатори за започване на производство за преценка от прокурора дали да се прекъсне изпълнението на наказанието на лишен от свобода, при наличие на съответното основание за това.

Предвид горното неотправянето от страна на началника на съответния затвор на предложение до прокурора за прекъсване изпълнение на наказание л. от с., съответно отрицателно становище по искано прекъсване, не съставлява индивидуален административен акт по смисъла на чл. 21 от АПК и съответно не подлежи на оспорване, поради което на основание чл.159, т.1 от АПК жалбата срещу него следва да се остави без разглеждане и производството по делото следва да се прекрати.

Съдът намира, че въпросът, който се повдига в жалбата - основателно ли е искане за продължаване прекъсване изпълнение на наказанието за лечение на л. от с. в Затвора Сливен, съгласно чл.448, ал.1 във връзка с чл. 447, т.3 от НПК е от компетентност на прокурор от Окръжна прокуратура Сливен, поради което следва да му се изпрати като надлежен орган на основание чл. 130, ал.4 от АПК. (В този смисъл Определение № 9328 от 3.09.2015 г. на ВАС по адм. д. № 9413/2015 г., I о. и Определение № 10083 от 22.07.2020 г. на ВАС по адм. д. № 6293/2020 г., III о.)

Ето защо жалбата се явява недопустима и производството по делото следва да се прекрати, като жалбата ведно с преписката следва да се изпрати по подведомственост на надлежния орган - Окръжна прокуратура Сливен.

Предвид изложеното и на основание чл.159, т.1 и чл.130 ал.4 от АПК, съдът

 

ОПРЕДЕЛИ:

 

Оставя без разглеждане жалбата на Ю.К.И. – С., л. от с. в Затвора гр.Сливен срещу отказа на Началника на Затвора гр.Сливен и Здравната служба при Затвора гр.Сливен да продължат прекъсване на изтърпяването на наказанието „л. от с.“ поради здравословни причини съгласно чл.447 т.3 от НПК.

Прекратява производството по адм.дело № 349/2020 г. на Административен съд Сливен.

Изпраща на Окръжна прокуратура Сливен жалбата на Ю.К.И. – С., л. от с. в Затвора гр.Сливен, касаеща нейно искане за прилагане на чл. 447, т.3 от НПК.

Определението да се съобщи на жалбоподателката, на началника на Затвора Сливен и на Окръжна прокуратура Сливен.

Определението подлежи на обжалване с частна жалба от страните и от органа, на който делото е изпратено в седмодневен срок от съобщаването му пред ВАС гр.София.

 

 

 

АДМИНИСТРАТИВЕН СЪДИЯ: