Решение по дело №504/2020 на Районен съд - Казанлък

Номер на акта: 260107
Дата: 25 ноември 2020 г. (в сила от 9 март 2021 г.)
Съдия: Невена Иванова
Дело: 20205510200504
Тип на делото: Административно наказателно дело
Дата на образуване: 29 май 2020 г.

Съдържание на акта

                                            Р   Е   Ш   Е   Н   И   Е

 

                                        гр.Казанлък,25.11.2020г.

 

                                           В ИМЕТО НА НАРОДА

 

Казанлъшкият районен съд,наказателно отделение,първи наказателен състав, в публичното заседание на тридесети септември,две хиляди и двадесета година  . . . . . . . . . в състав:

                                             Председател:Невена И.

                                   Съдебни заседатели:

                                                   Членове:

при секретаря . . . .  Ана Цанова  . . .и в присъствието на

прокурора  . . . . . . . . . . .  . . . . като разгледа докладваното от

 . . . . . . . . съдията  . . . . . . . . АНД № 504  . . . . . . . по описа

за  . . . 2020 год. . . . за да се произнесе,взе предвид:

 

           Обжалвано е наказателно постановление № К-0048224 от 27.03.2020г.на Директора на Регионална дирекция за областите Пловдив,Смолян,Пазарджик,Хасково,Кърджали и Стара Загора със седалище ***.

           Жалбоподателят,недоволен от наложеното му наказание,моли съда да го отмени,или алтернативно-да го намали по размер до минималния размер,предвиден в закона.

           Въззиваемата страна,редовно призована,не изпраща процесуален представител в с.з.Изпратила е писмено становище,с което моли съда да потвърди обжалваното наказателно постановление като правилно и законосъобразно.

           От събраните по делото доказателства,преценени поотделно и в тяхната съвкупност,и след като извърши цялостна проверка на съставения акт и на обжалваното наказателно постановление,съдът приема за установено следното:

           Жалбата е процесуално допустима.Разгледана по същество се явява основателна.

           Административнонаказващият орган е приел за установено,че при направена проверка на 16.01.2020г.в заведение за бързо хранене „Т.“,находящо се в гр.П.б.,ул.“П. К.“ № ** се установило следното: Туристическият обект-заведение за хранене и развлечения-„Т.“ се помещава на партера на хотел за селски туризъм,отдих и възстановяване,собственост на С.Й.Г.,с лице,извършващо дейност в обект ЕТ“С.Г.“.Разполагал със закрита търговска зала,в която бил монтиран бар,оборудван с кафе машина и кафемелачка.Зад бара имало помещение за приготвяне на салата и разливане на храна,която се доставяла по договор за кетъринг.В търговската зала били поставени 8 маси с общ капацитет 26 седящи места.На видно място на бара и на една от колоните в търговската зала било поставено меню-ценоразпис с обявените продажни цени и грамажите на асортимента от кухненска и сладкарска продукция,безалкохолни напитки,бира и вино,предлагани в заведението,а именно: салати-мешена,шопска,гръцка; десерти-замразено плодово кисело мляко,сладоледена торта,сладоледен десерт,замразено кисело мляко; бира-„Каменица“ тъмно,“Астика“,“Старопрамен“,“Бургаско светло“,“Стела Артоа“,“Leffe“,“Бекс“,безалкохолни напитки на „Кока Кола“,в това число швепс,тоник,кока кола,фанта,сода,редбул,сокове“Капи“ и „Queens“,фрешове-ябълка,портокал,морков,морков + ябълка,цитронада,вино“Гечеви“ 0,700л.,минерална и газирана вода-„Горна баня“ и „Банкя“ в бутилка от 0,5 l и 1,5 l,топли напитки-кафе,кафе капсула „Spetema“,чай-билков и черен,чаша мляко,плата-сирене и кашкавал-200 гр. И салам шпек и луканка 200 гр.

            За направена контролна покупка на 1 бутилка минерална вода „Горна баня“ от 0,5 л PVC на обявена в менюто цена 1 лв.била издадена ръчна касова бележка от кочан на стойност 1 лв.

            В близост до входа на заведението била поставена информация за работното време,както и надпис“Т.“.

            При проверката,започнала в 10,30 часа било установено,че ЕТ“С.Г.“,извършващ ресторантьорство в туристически обект по чл.3,ал.2,т.2 от Закона за туризма-заведение за хранене и развлечения,а именно заведение за бързо хранене „Т.“,прилежащо към хотел за селски туризъм,отдих и възстановяване с адрес гр.П.б.,ул.“П.К.“ № ** предоставял туристически услуги в некатегоризиран туристически обект,на който не е издадено и временно удостоверение за открита процедура по категоризиране.

            АНО приел,че с това ЕТ“С.Г.“ е нарушил чл.114,т.1 от Закона за туризма.

            Като взел предвид горното и на основание чл.53 във връзка с чл.83,ал.1 от ЗАНН и чл.232,ал.2 от Закона за туризма АНО наложил на ЕТ“С.Г.“административно наказание ИМУЩЕСТВЕНА САНКЦИЯ в размер на 1100 /хиляда и сто/ лева на основание чл.206,ал.1 от Закона за туризма.

            От показанията на актосъставителката Г. и от събраните по делото писмени доказателства се установява по безспорен начин извършването на визираното в наказателното постановление административно нарушение.Към датата на извършване на проверката процесният туристически обект,описан в наказателното постановление-заведение за хранене и развлечения „Т.“,не е бил категоризиран.По делото са представени писмени доказателства,от които е видно,че на датата,следваща проверката,жалбоподателят е подал заявление-декларация за категоризиране на гореописания туристически обект,била е открита такава процедура със заповед на кмета на община П.б.,и е издадено временно удостоверение за открита процедура по категоризиране на туристическия обект,но това се е случило след извършване на проверката.

            Същевременно обаче, с факта на незабавно подаване след извършване на проверката на заявление за категоризиране на заведението,с което търговецът е предприел незабавни действия за отстраняване на нарушението,жалбоподателят се аргументира за квалифицирането на случая като маловажен такъв по смисъла на чл.28 от ЗАНН,които аргументи съдът намира за основателни.Още повече,че процесната Т. е част от одобрен от Община П.б. проект за хотел и при подадените от жалбоподателя документи в Община П.б. не му е било указано,че се изисква категоризация и за процесната зала за хранене-Т.,която по архитектурен проект не е била ресторант,а Т. за разливане на храна,предоставяна от фирма за кетъринг,с разливно и миячно помещение.Поради тези обстоятелства съдът намира,че настоящият случай е с по-ниска степен на обществена опасност в сравнение с обикновените случаи от съответния вид,и поради това АНО е следвало да приложи разпоредбата на чл.28 от ЗАНН. Вярно е,че нарушението е на формално извършване,но това не изключва възможността да се прецени степента на обществената му опасност и да се квалифицира същото като маловажен случай.

            Извън тези съображения,които касаят случая по същество,съдът намира,че е налице и формално основание за отмяна на издаденото наказателно постановление,тъй като то е издадено от некомпетентен орган.В тази насока съдът намира за основателни доводите на жалбоподателя,изложени в жалбата,и от пълномощника му в с.з. Съгласно разпоредбата на чл.232,ал.2 от Закона за туризма наказателните постановления се издават от министъра на туризма,председателя на Комисията за защита на потребителите,председателя на Държавната агенция за метрологичен и технически надзор,областния управител и кмета на общината или от оправомощени от тях длъжностни лица.Визираният в обжалваното наказателно постановление обект е туристически такъв съгласно чл.3,ал.2,т.2 от Закона за туризма.Обектът не е бил категоризиран.Съгласно разпоредбата на чл.179,ал.1,т.1 от Закона за туризма кметовете на общините извършват контрол за спазване изискванията на закона за категоризация на туристическите обекти по чл.3,ал.2,т.1 и 2.Процесният туристически обект попада в тази категория.Следователно-основателно е становището на жалбоподателя,че процесното наказателно постановление е следвало да бъде издадено от кмета на община П.б..

            Предвид изложеното съдът намира,че обжалваното наказателно постановление следва да бъде отменено като незаконосъобразно-издадено от некомпетентен орган,и като неоснователно по същество,тъй като не е била приложена разпоредбата на чл.28 от ЗАНН.

            При този изход на делото,и след като жалбоподателят изрично е направил искане да му се присъдят направените от него по делото разноски,и е представил писмени доказателства за направени от него разноски за адвокатско възнаграждение в размер на 480 лева,същите следва да му бъдат заплатени от Комисия за защита на потребителите.

             Водим от горните мотиви съдът

 

                                       Р     Е     Ш     И   ;

 

             ОТМЕНЯ Наказателно постановление № К-0048224 от 27.03.2020г.на Директора на Регионална дирекция за областите Пловдив,Смолян,Пазарджик,Хасково,Кърджали и Стара Загора със седалище *** Г.“,ЕИК *********,със седалище и адрес на управление ***,представляван от собственика С.Й.Г. ЕГН **********,е наложено административно наказание ИМУЩЕСТВЕНА САНКЦИЯ в размер на 1100 /хиляда и сто/ лева.

            ОСЪЖДА Комисия за защита на потребителите да заплати на жалбоподателя ЕТ „С.Г.“ направените от него по делото разноски за адвокатско възнаграждение в размер на 480 /четиристотин и осемдесет/ лева.

           Решението подлежи на обжалване пред Административен съд гр.Стара Загора  в 14-дневен срок от съобщаването му на страните.

 

 

                                                                     Районен съдия: