Решение по дело №622/2019 на Административен съд - Бургас

Номер на акта: 1090
Дата: 11 август 2020 г.
Съдия: Павлина Енчева Стойчева
Дело: 20197040700622
Тип на делото: Административно дело
Дата на образуване: 20 март 2019 г.

Съдържание на акта

РЕШЕНИЕ

 

         № 1090                   дата  11 август 2020г.                 град Бургас

 

В ИМЕТО НА НАРОДА

 

АДМИНИСТРАТИВЕН СЪД – Бургас,   ІХ-ти състав,

в публично заседание на 27 юли 2020г., в следния състав:

 

                                                                                   Съдия:  ПАВЛИНА СТОЙЧЕВА            

Секретар: Кристина Линова

Прокурор: ………………….…

 

разгледа адм. дело № 622 по описа за 2019 год.

и за да се произнесе взе предвид следното:

 

            Производството е по реда на чл.145 и следващите от Административно процесуалния кодекс (АПК).

Образувано е по жалба на „АГРО ИД” ООД, със седалище и адрес на управление в с.Ветрен, обл.Бургас, ПК 8127, ул. “Ветренска“ № 42 против уведомително писмо изх. № 01-2600/665#9 от 19.02.2019г., издадено от заместник-изпълнителния директор на Държавен фонд „Земеделие“ –  София (ДФ"Земеделие"), с което е прекратен агроекологичния ангажимент по мярка 214 "Агроекологични плащания" (АЕП) от Програмата за развитие на селските райони (ПРСР) за периода 2007-2013г., направление "Биологично растениевъдство", за кампания 2017г.

Жалбоподателят оспорва административния акт като незаконосъобразен, постановен при допуснати съществени нарушения на процесуалните правила и на материалноправните норми. Възразява, че в уведомителното писмо не са изложени фактически основания за издаването му, което ограничава правото на защита на дружеството. Твърди, че е допуснал явна фактическа грешка при подаване на заявлението за подпомагане за 2017г. по мярка 214 и по мярка 11 от Програмата за развитие на селските райони за периода 2007 – 2013г., като е разменил кодовете на някои от имотите, заявени по двете мерки, за което не е информиран и не му е дадена възможност да извърши корекция на допуснатата грешка. Иска се отмяна на процесното уведомително писмо, както и даване на указания на органа за извършване на поправка на явна фактическа грешка като бъдат сменени кодовете на погрешно отбелязаните имоти към другата мярка, както и присъждане на разноските по делото.

В съдебно заседание жалбоподателят се представлява от пълномощник, който поддържа жалбата на сочените основания, ангажира допълнителни доказателства, представя писмени бележки.

Ответникът – Заместник-изпълнителният директор на ДФ "Земеделие", чрез представляващия го юрисконсулт, оспорва жалбата с искане за нейното отхвърляне, както и претендира възнаграждение. 

При обсъждане на събраните по делото доказателства съдът установи следното от фактическа страна:

През 2012г. жалбоподателят е подал заявление за подпомагане с УИН 02/190612/80931, като е заявил участие в мярка 214 „Агроекологични плащания" от „Програма за развитие на селските райони за периода 2007 - 2013г.".  С уведомително писмо изх. № 01-2600/8633 от 21.09.2012г. е уведомен, че е одобрен за участие по направление „Биологично растениевъдство“ от мярка 214 „АЕП“ от ПРСР 2007-2013г., с поемане от кандидата на 5-годишен ангажимент за извършване на агроекологични дейности. Съгласно приложената към писмото таблица, заявените и одобрени за участие (референтни) площи са общо 97.44 ха.

През 2013г. жалбоподателят е подал заявление за подпомагане по същата мярка с УИН 02/200611389617, с което е увеличил заявените от предходната 2012г. площи от 97.44 ха на 123.09 ха. Видно от уведомително писмо изх. № 01-2600/11209 от 22.11.2013г. бил е уведомен, че е одобрен за участие по направление „Биологично растениевъдство“ от мярка 214 „АЕП“ от ПРСР 2007-2013г., с поемане от кандидата на 5-годишен ангажимент за извършване на агроекологични дейности. Съгласно приложената към писмото таблица, заявените и одобрени за участие (референтни) площи са 123.09 ха.

През 2017г. жалбоподателят е подал заявление за плащане с УИН 02/060617/18407 по мярка 214 „АЕП“ от ПРСР 2007-2013г., направление „Биологично растениевъдство“, като е заявил участие с три парцела с обща площ 38.77 ха, разположени в землището на с.Драчево. В приложението за кандидатстване е декларирал, че през текущата година намалява площта, за която има поет агроекологичен ангажимент, като спазва разпоредбите на чл.24, ал.2 от Наредба № 11/06.04.2009г.

При автоматичната проверка на въведените данни е генерирано предупреждение за наличие на грешка, тъй като не са декларирани същите площи по направление „Биологично растениевъдство“ спрямо декларираните от предходната година. Жалбоподателят е запознат с резултатите от автоматичната проверка, за което е подписал декларация. В таблица на заявените площи по направления и дейности от мярка 214 „АЕП“ от ПРСР 2007-2013г., приложение към заявлението, е посочено, че декларираните площи от жалбоподателя за кампания 2016г. по направление „Биологично растениевъдство“ са 121.24ха. От „АГРО ИД” ООД са депозирани обяснения, съгласно които промяната на площите е в резултат на това, че част от парцелите са заявени по мярка 214 през 2015г. и са преминали биологичния ангажимент. Посочено е, че през 2016г. той е заявил 61.70 ха,  с което е поел нов биологичен ангажимент върху всичките парцели, съгласно Наредба № 4 от 29.04.2015г.

С писмо изх. № 01-2600/665 от 30.01.2018г. на заместник -изпълнителният директор на ДФ „Земеделие“, на основание чл.26, ал.1 от АПК, жалбоподателят е уведомен, че ДФ „Земеделие“ открива производство по издаване на административен акт за прекратяване на многогодишния му ангажимент по мярка 214 „АЕП“, по направление „Биологично растениевъдство“, тъй като при извършените административни проверки на основание чл.65, ал.1 от Наредба № 11/06.04.2009г. и след направено автоматично географско сравнение на одобрените/референтните парцели по мярка 214 „АЕП“ и тези, които са заявени по мярката през текущата кампания в ИСАК, процентът на припокриване на площта от пресичане на заявените през текущата кампания парцели спрямо одобрените/референтните парцели е 31.49 %. Към писмото е приложена таблица - приложение 1, с подробно описание на заявените в текущата кампания площи и географското им припокриване с одобрените (референтни) парцели.

На 22.02.2018г. жалбоподателят е подал възражение с вх.№ 01-2600/665 срещу констатациите в уведомителното писмо, като е посочил, че е допуснал техническа грешка и при посочване на парцелите в заявлението неправилно е отбелязал тези с поет ангажимент по мярка 214 с код на мярка 11. Поискал е служебно да бъде коригирана допуснатата  грешка.

В отговор с № 01-2600/665 от 12.03.2018г. от ДФЗ  му е изпратено писмо с допълнителни разяснения, в което е посочено, че на основание чл.24, ал.2 от Наредба №11 от 06.04.2009г. одобрената площ за извършване на агроекологични дейности или направления може да бъде намалена с не повече от 10%, като всяка година поне 90% от площта съответното направление се припокрива географски с площта, за която има поет ангажимент, т.е. на практика е необходимо всяка година да се декларират същите площи. Отбелязано е, че при очертаването на площите в ОСЗ земеделските стопани могат да ползват данните от предходната кампания и да коригират техните граници. На жалбоподателя е указано обстоятелството, че в заявлението му за кампания 2017г. в резултатите от автоматичните проверки на въведените данни  в секция предупреждения е отразено, че не са декларирани същите площи по направление „Биологично растениевъдство” спрямо декларираните от предходната година, за което той е своевременно запознат. Указана му е и възможността да направи възражения и да представи допълнителни доказателства, относими към изложените в писмото констатации.

С последващо възражение до заместник-изпълнителния директор на ДФ „Земеделие“ жалбоподателят е възразил, че при изчертаване на блоковете има преномерация на парцелите и разделяне на някои от тях, като общата сума на заявените хектари е 81.37 от търсените 83.35 ха. Освен това е посочено, че предупрежденията, които са се появили при автоматичните проверки касаят разликата от 2.48 ха, която е в рамките на допустимите проценти, за което е приложено обяснение. Отбелязано е, че за всички парцели първата година на заявяване е 2012г. и петгодишният ангажимент за тях изтича 2016г., като „АГРО ИД” ООД няма намаление на биологичните площи освен в рамките на допустимия процент.

Административното производство е приключило с издаването на обжалваното уведомително писмо изх. № 01-2600/665#9 от 19.02.2019г. на заместник-изпълнителния директор на Държавен фонд „Земеделие“ –  София, с което на жалбоподателя е отказана финансова помощ и е прекратен агроекологичния ангажимент по мярка 214 "Агроекологични плащания" (АЕП) от Програмата за развитие на селските райони (ПРСР) за периода 2007-2013 г., направление "Биологично растениевъдство". В мотивите на писмото е посочено, че след извършените административни проверки, включващи автоматично географско сравнение на одобрените/референтните парцели по мярка 214 „АЕП“ с тези, които са заявени по направлението през кампания 2017г., в ИСАК е констатирано припокриване на площта от пресичане в размер на 31.49 %, с което е прието, че не са изпълнени изискванията на чл.24, ал.1, във вр. с чл.24, ал.2 от Наредба № 11/06.04.2009г. Като правно основание за издаване на акта са посочени разпоредбите на чл.63, т.1, вр. с чл.77, т.4, б. „в“ от Регламент (ЕС) №1306 на Европейския парламент и Съвета от 17.12.2013г. относно финансирането, управлението и мониторинга на общата селскостопанска политика, както и основанието по чл.18, ал.3, т.3 от Наредба № 11/06.04.2009г.

Заповедта е законосъобразна.

За установяване на фактическите обстоятелства по делото беше назначена съдебно-техническа експертиза, вещото лице по която внесе допълнителна яснота върху тях. Експертът е представил в табличен вид  номерата и площите на референтните (одобрени за подпомагане през 2013г.) парцели и номерата и площите на парцелите, които жалбоподателят е заявил за кампания 2017г., както и географското пресичане на референтните и заявените парцели в хектари. Видно от таблицата референтните (одобрени) парцели за кампания 2013г.  са девет и са с обща площ 123 ха. От тях са заявени само три парцела за кампания 2017г. с обща площ 38.77 ха, независимо, че агроекологичният ангажимент обхваща и 2017г. Посочени са номерата на 6 от референтните парцела, които не са заявени от жалбоподателя. Изчислен е по отделно процентът на пресичане между всеки от трите заявени парцела през 2017г. и съответния референтен парцел.  В заключението е посочено, че площта на географското пресичане на референтните площи, заявени и одобрени през 2013г. и заявените  за подпомагане площи от „АГРО-ИД“ООД по мярка 214 „АЕП“ за кампания 2017г. е 38.77 ха, откъдето изчисленият процент на припокриване е в размер на 31.49 %. Вещото лице обясни, че при подаване на заявления за кандидатстване по тях, общинските служби по земеделие предоставят ежегодно на всички земеделски стопани, регистрирани в ИСАК през предходната година, заявления за подпомагане, попълнени с наличните данни за тях. Всички бенефициенти получават информация за местонахождението на ползваните от тях през предходната година земеделски парцели в цифров вид. Това изключва възможността да се пропусне заявяването на отделен парцел или да се допусне изчертаване на парцел  с изключване на отделен кадастрален имот, както жалбоподателят е процедирал при заявяването на парцел 23604-40-4.1 за кампания 2017г. Вещото лице разясни също, че след подаване на заявленията в ОСЗ на бенефициентите се дава право да попълнят корекции в тях, като за кампания 2017г. срокът за извършване на корекции е бил 23.06.2017г., от която възможност дружеството - жалбоподател се е възползвало и е извършило корекции на допуснати технически грешки, като само на 14.06.2017г. има повече от 20 корекции на технически грешки в заявлението. Посочено е, че е  възприета практика, след запознаване с нередностите, открити при автоматичните проверки, всеки от кандидатите да се подпише, че е запознат и да напише обяснение за тях, като инициативата за отстраняването им е на конкретния бенефициент. Експертът обяснява как се извършват самите корекции и дава заключение, че в конкретния случай не се касае за допусната техническа грешка, тъй като бенефициентът е имал техническа възможност да отстрани откритите при автоматичните проверки грешки.

По делото беше назначена и допълнителна съдебно-техническа експертиза за изясняване на спорните обстоятелства, касаещи мерките по които дружеството е кандидатствало, очертаните и заявени имоти по Мярка 11 „Биологично разнообразие“ и мярка 214 „Агроекологични плащания“, съвпадат ли същите по двете мерки, предвид наличните възражения за допуснатата техническа грешка при заявяване на имотите по двете мерки и тяхното припокриване, за която грешка съответно се възразява, че е била видима за общинската администрация още при приемане на заявлението и е могла да бъде отстранена. Вещото лице посочва, че дружеството е заявило площи за подпомагане общо в размер на 239,14ха, разпределени по няколко схеми и мерки за плащане, като по Мярка 214 „Агроекологични плащания"  първоначално със заявлението за кандидатстване са заявени 97,44ха, разпределени в 9 имота, които впоследствие са увеличени на 123,09ха, като 6 от тези парцели за кампания 2017г. не са заявени и парцелите заявени за тази кампания са 38,77ха. Съответно, по Мярка 11 „Биологично земеделие" за 2016г., бенефициентът е заявил за подпомагане 61,7ха площи, разпределени в 6 парцела, като за кампания 2017г. е заявил с 81,40ха площи повече. Според експерта имотите незаявени по Мярка 214, съвпадат почти пълно /с разлика от 2,93ха/ с имотите заявени по Мярка 11, като се установява поет нов ангажимент по Мярка 11 с площите, представляващи поет и неизпълнен ангажимент по Мярка 214. Установен е процентът на припокриване на заявяваните за периода 2014-2017г. площи с тези от референтната 2013г. Вещото лице е посочило няколко алтернативни начина за заявяване на площи, като отбелязва, че след въвеждане на данните, от техническото лице се извършва автоматична проверка, при която се генерират грешки, ако има допуснати такива. Бенефициентът се уведомява, дава му се възможност за обяснения и корекция, като за всяка година се определят срокове за коригиране на допуснатите грешки при въвеждане на данните в ИСАК, съответно за 2017г. „АГРО-ИД“ ООД няколко пъти е коригирал първоначално въведените данни. По отношение на грешките, довели до отказа от плащане на заявените финансови средства за подпомагане по Мярка 214 АЕП, експертът посочва, че същите са били видими в ОСЗ по време на въвеждането на данните в ИСАК.

Съгласно нормата на чл. 41, ал.1 на ЗПЗП земеделските стопани, които стопанисват земеделска площ, включена в системата за идентификация на земеделските парцели, могат да кандидатстват за плащане по Схемата за единно плащане на площ, като за целта кандидатите за подпомагане подават заявление по чл.32, ал.1 за съответната календарна година. В редакцията изм.ДВ, бр.40/13.05.2014г. (в сила от 01.01.2015г.), нормата  предвижда, че земеделските стопани, които ползват земеделска площ въз основа на правно основание, могат да кандидатстват за плащане по Схемата за единно плащане на площ. Алинея 3 е въвела изискването кандидатите за подпомагане по ал.1 да подават заявление по чл. 32, ал.1 за съответната календарна година, след регистриране на правните основания за ползваните от тях земеделски площи в общинските служби по земеделие по местонахождение на площите, като правните основания за ползване на площите се регистрират в специализиран софтуерен продукт, създаден от Министерството на земеделието и храните, а общинските служби по земеделие (ал. 4) проверяват представените им заявления за подпомагане за наличие на правно основание по ал.1 за ползване на заявените земеделски площи от кандидатите за подпомагане, чрез специализирания софтуерен продукт по ал.3.

Условията и редът за подпомагане на земеделски стопани, които извършват земеделски дейности, насочени към подобряване на опазването на околната среда по мярка 214 АЕП от ПРСР за периода 2007-2013г., финансирана от Европейския земеделски фонд за развитие на селските райони, са регламентирани в Наредба № 11/06.04.2009г. Съобразно чл.7, ал.1 от Наредбата, агроекологичните дейности или направления се изпълняват за период от пет последователни години. Срокът започва да тече от началото на годината на подаване на заявлението за подпомагане, което през първата година на кандидатстване е и заявление за плащане. Съгласно  чл.24, ал.1 от Наредба № 11/2009г. в приложимата редакция, агроекологичните дейности или направления по чл.2, ал.1, т.1, буква "а", т. 2, 3, 4 се извършват върху едни и същи площи за едни и същи блокове на земеделското стопанство в петгодишен период от поемане на агроекологичното задължение, а съгласно относимата за случая ал.2 на същата норма, одобрената площ за извършване на агроекологични дейности или направления по чл.2, ал.1, т.1, буква "а", т.2, 3, 4 може да бъде намалена с не повече от 10%, като всяка година поне 90% от площта по съответното направление се припокрива географски с площта, за която има поет агроекологичен ангажимент. В чл.18 от Наредбата са посочени изчерпателно условията, при които ДФ "Земеделие" прекратява агроекологичния ангажимент, като съгласно чл.18, ал.3, т.3 фондът прекратява агроекологичния ангажимент, когато подпомаганите лица не са спазили изискванията на чл.24, ал.2. Анализът на цитираната правна уредба, сочи, като материалноправна предпоставка за прекратяване на поет от земеделския стопанин многогодишен агроекологичен ангажимент, заявяването за финансова помощ на площ, която е с повече от 10% по-малка от одобрената/референтната за подпомагане площ или когато заявената за плащане площ географски се припокрива с по-малко от 90% от одобрената/референтната за подпомагане площ за съответното направление.

Не е спорно между страните, че през 2013г. дружеството е разширило участието си по Мярка 214 „Агроекологични плащания“ като е увеличило първоначално заявената площ за която е поело ангажимент от 97,44ха на 123,09ха, разпределени в 9 референтни парцела, т.е. по арг. от чл.24, ал.7 вр.ал.4 от Наредба № 11 от 06.04.2009г. жалбоподателят е поел ново агроекологично задължение за петгодишен период за всички одобрени площи в размер на 123,09ха  и следва за периода 2013-2017г. да заявява за подпомагане този обем от площи, което за 2017г. не е сторено. В случая, видно от данните по преписката и от заключенията на вещото лице по първоначалната и допълнителната съдебно-техническа експертиза процентът за припокриване на площта от пресичане на заявените през 2017г. парцели, спрямо одобрените парцели за участие по направление „Биологично растениевъдство“, за които е поет агроекологичния ангажимент, е 31,49%. Този процент е установен след административни проверки, извършени по заявлението на „АГРО-ИД“ ООД, посредством автоматично географско сравнение на одобрените/ референтните парцели по направление "Биологично растениевъдство" и тези, които са заявени по направлението през текущата кампания в Интегрираната система за администриране и контрол /ИСАК/. Вещото лице установява, че процентът на припокриване на заявяваните през годините площи с тези от референтната 2013г., за 2014г., 2015г. и 2016г. се припокрива, но за кампания 2017г. след подаване на заявление за плащане по мярката, заявените за подпомагане площи от „АГРО-ИД“ ООД са с обща площ 38,77 ха (представляват 3 парцела в землището на с.Драчево от общо 9) при изискване за 123,09ха, а географското пресичане на референтните парцели със заявените е 31,49% .

При установеното над 10% намаление на одобрената площ за изпълнение на агроекологични дейности или направления, не е спазено изискването по чл. 24, ал. 2 от Наредба № 11/2009 г., поради което, правилно административният орган е приложил разпоредбата на чл. 18, ал. 3, т. 3 от Наредбата, прекратявайки агроекологичния ангажимент по направление "Биологично растениевъдство" по чл. 2, ал. 1, т. 2, б."а".

Основното възражение на дружеството – бенефициент, че посоченото разминаване в заявените площи за 2017г., по повод на което се прекратява агроекологичният му ангажимент, е в резултат на техническа грешка, не се споделя от съда. Като допълнителен довод се изтъква обстоятелството, че е заявявало площи и по друга мярка за подпомагане, поради което е станало припокриване, като не му е дадена възможност за корекция тази видима за приемащата администрация грешка.

Съгласно разпоредбата на чл.60 от Наредба №11/2009г. кандидатите за подпомагане подават общо заявление за плащания на площ съгласно изискванията на Наредба № 5 от 2009г. за условията и реда за подаване на заявления по схеми и мерки за директни плащания.  Тя урежда реда за подаване на заявленията за подпомагане през периода от 1 март до 15 май на годината, за която се кандидатства, като задължава ежегодно общинските служби по земеделие да предоставят на всички земеделски стопани, регистрирали в ИСАК през предходната година, заявления за подпомагане, попълнени с наличните данни за тях. Съответно, земеделските стопани регистрират (очертават) земеделските площи (блокове на земеделско стопанство и земеделски парцели) в общинските служби по земеделие по местонахождението на площите или в общинската служба по постоянен адрес на физическите лица и по адрес на регистрация на юридическите лица и едноличните търговци. Редът, разписан в Наредба № 5, предвижда въвеждането на данните за заявлението и регистрирането на земеделските площи да се извършва в присъствието на кандидата, като заявлението за подпомагане на кандидата и подадените от него декларации с въведените в СРКЗПЗП данни, се разпечатва в два екземпляра, всяка страница от които се подписва от него. Служителите от ОСЗ при въвеждане на данните по чл.7 и 8 стартират проверки на въведените данни в СРКЗПЗП и визуализират резултата от тях. Визуализираният резултат показва типа на установените грешки и несъответствия. Автоматичните проверки по ал.1 се извършват въз основа наличните към момента на извършването им данни в ИСАК и не представляват административни проверки по смисъла на чл. 37 от ЗПЗП. Съгласно чл.64, ал.1 от Наредба № 11/06.04.2009г., кандидатите за подпомагане могат да правят промени в заявлението за подпомагане и заявлението за плащане по мярка "АЕП" в срока и при условията по чл. 11 от Наредба № 5/2009 г. за условията и реда за подаване на заявления по схеми и мерки за директни плащания.

В случая, след извършената автоматична проверка на въведените данни е генерирано предупреждение за наличие на грешка, тъй като не са декларирани същите площи по направление „Биологично растениевъдство“ спрямо декларираните от предходната година. Дружеството е запознато с резултатите от автоматичната проверка, което обстоятелство е удостоверено надлежно с полагането на подпис, като впоследствие е депозирало писмени обяснения за промяната на площите по Мярка 214. В тази връзка и вещото лице посочва, че по Мярка 11 „Биологично земеделие" за 2016г. бенефициентът е заявил за подпомагане 61,7ха площи, разпределени в 6 парцела, като за кампания 2017г. е заявил с 81,40ха площи повече. Според експерта имотите заявени по Мярка 11 съвпадат почти пълно (с разлика от 2,93ха) с тези незаявени по Мярка 214 за 2017г., но в случая се търси изпълнение на поет ангажимент по Мярка 214., който за спорната година се явява неизпълнен. Обосновава се извод, че бенефициентът е запознат с нередностите по подаденото заявление за плащане, но не е предприел постъпки за тяхното своевременно отстраняване, а е имал техническа възможност да стори това. Вещото лице посочва, че за кампания 2017г., след подаване на заявленията в ОСЗ и в срока за извършване на корекции, от страна на „Агро-ИД“ ООД са извършени повече от 20 такива по заявлението, но твърдяната техническа грешка досежно разминаването между одобрените и заявени площи по поетия петгодишен ангажимент не е отстранена.

От събраните по делото доказателства безспорно се установява, че не е спазено изискването по чл.24, ал.2 от Наредбата като намалението на заявените за подпомагане през текущата кампания площи по направление "Биологично растениевъдство" е повече от 10%. От заключенията на вещото лице също се потвърждава, че географското припокриване на заявените през 2017 г. площи спрямо одобрените такива за които е поет агроекологичен ангажимент е 31,49%. При липсата на изискуемата по закон материалноправна предпоставка за продължаване на поетия от земеделският стопанин многогодишен агроекологичен ангажимент, изразяваща се в заявяването за финансова помощ на площ, която е с не повече от 10 % по-малка от одобрената/референтната за подпомагане площ, налице са основания и задължение за административния орган да прекрати ангажимента на основание чл.18, ал.3, т.3 от Наредба № 11/06.04.2009г., поради което материалният закон е правилно приложен.

На основание изложените мотиви, жалбата, като неоснователна, следва да се отхвърли, като съобразно този изход на процеса в полза на ответната страна следва да се присъдят разноските по делото, в т.ч. юрисконсултско възнаграждение в размер на 100 лева, на основание  чл.78, ал.8 ГПК вр. чл. 37, ал. 1 от Закона за правната помощ и чл. 24 от Наредбата за заплащане на правната помощ, както и 500лв. разноски за изготвяне на експертиза.

Така мотивиран и на основание чл.172, ал.2 от АПК, Административен съд Бургас

РЕШИ:

 

ОТХВЪРЛЯ жалбата на „АГРО ИД” ООД, със седалище и адрес на управление в с.Ветрен, обл.Бургас, ПК 8127, ул.“Ветренска“ № 42 против уведомително писмо изх. № 01-2600/665#9 от 19.02.2019г., издадено от заместник-изпълнителния директор на Държавен фонд „Земеделие“ –  София

ОСЪЖДА „АГРО ИД” ООД със седалище и адрес на управление: с.Ветрен, обл.Бургас, ПК 8127, ул.“Ветренска“ № 42, с ЕИК *********, да заплати на Държавен фонд „Земеделие“ –  София сумата от 600лв. разноски по делото.

 

Решението може да се обжалва пред Върховния административен съд в 14-дневен срок от съобщаването му на страните.

 

                                                       

                                                                СЪДИЯ: