Решение по дело №2649/2018 на Районен съд - Плевен

Номер на акта: Не е посочен
Дата: 12 декември 2018 г. (в сила от 1 март 2019 г.)
Съдия: Чавдар Иванов Попов
Дело: 20184430202649
Тип на делото: Административно наказателно дело
Дата на образуване: 7 ноември 2018 г.

Съдържание на акта

РЕШЕНИЕ

 

№ ........

 

гр.***,12.12.18г.

 

В ИМЕТО НА НАРОДА

 

***СКИЯТ РАЙОНЕН СЪД, VІІІ - ми наказателен състав

на двадесет и седми ноември две хиляди и осемнадесета година в открито заседание, в следния състав:

                                            ПРЕДСЕДАТЕЛ : ЧАВДАР ПОПОВ

при секретаря Дарина Димитрова, като разгледа докладваното от съдия ПОПОВ НАХД № 2649/2018 година по описа на ***ския районен съд, за да се произнесе съобрази следното:

ПРОИЗВОДСТВО ПО РЕДА НА ЧЛ.59 И СЛ. от ЗАНН

         С наказателно постановление № 2018 – 0044824 от 08.08.2018 г. на ***на основание чл.53 от ЗАНН и чл.233 ал.2 от Закона за защита на потребителите на ***ЕАД с ***, ЕГН ********** е наложена имуществена санкция в размер на 1000/хиляда/ лева.

Недоволен от издаденото наказателно постановление е останал жалбоподателят,  който го обжалва в срок и моли съда да го отмени, като незаконосъобразно. В съдебно заседание жалбоподателят е редовно призован, не се представлява.

Ответникът, редовно призован,  не изпраща представител. По делото е представено писмено становище.

Съобразявайки събраните по делото доказателства, съдът намира за установено следното:

С оглед датата на връчване на наказателното постановление на жалбоподателя и датата на депозиране на жалбата и пред наказващия орган, съдът счита, че последната е подадена в срока по чл. 59, ал.2 от ЗАНН, поради което се явява допустима и следва да бъде разгледана.

Съдът, като прецени събраните в хода на производството писмени и гласни доказателства, намира за установено следното от фактическа и правна страна:

Наказателното постановление е издадено за това, че на 27.03.2018 г. е извършена проверка в магазин ***. Проверката в обекта е извършена по повод постъпила в РД — Русе, звено *** жалба с вх.№ Р-03-511/27.04.2018 г. от потребителя ***, относно предявена за пореден път рекламация на 27.04.2018 г. е един и същ проблем, за мобилен телефон „***“ закупен от търговеца на 12.09.2017г. Относно рекламацията предявена на 15.03.2018 г., апаратът е бил върнат на 27.03.2018 г. със становище, че не е открит проблем. Непосредствено след получаване на устройството потребителят е установил, че не е отремонтирано и е изкривено при бутона за звук. На същия ден е оставил телефона в сервиз „***за извършване на диагностика. На 26 04.2018 г. е получил телефона, като му е била предоставена сервизна карта № 14738/27.03.2018 г. със следните резултати от диагностика: „1, Губи обхват; 2. При използване на нефабрична мелодия - забива; 3. При работа с клавиатурата – забива.“ На 27.04.2018 г. е предявил рекламация пред ***ЕАД като е предоставил копие от сервизна карта № 14738/27.03.2018 г. от компютърен сервиз ***. На 23.05.2018 г. потребителят е депозирал допълнение към жалбата, че на 22.05.2018г. е посетил обекта на търговеца за получаване на телефона и при тестване заедно с управителя на магазина са установили, че проблемът не е отстранен, въпреки извършения механичен ремонт. Г-н ***отказал да получи стоката, тъй като не била приведена в съответствие с договора за продажба. Прилага копие на сервизна карта № **********/27.04.2018 г., в която са описани установените на 22.05.2018 г. несъответствия. При документалната проверка, от която е съставен ППД № К- 0108849/25.05.2018 г. търговецът е запознат с внесеното допълнение и му е предоставено копие от сервизната карта, в която са описани несъответствията, както и с искането на г-н ***за замяна на телефона с нов. На търговеца е предоставено време да се запознае с новите обстоятелства и да предприеме действия по установяване на проблема и отстраняването му, като му е предписано да представи акт за удовлетворяване на рекламация на 05.06.2018 г. в офиса на КЗП, звено ***, ет. 4, офис 13. На 05.06.2018 г. е прието становище с ППД № К-0108854, съгласно което апаратът е върнат в магазина в техническа изправност като се прилага повторно констативен протокол № ВG 03001072411/16.05.2018г. от сервиз ***. Със становището си търговецът отказва да приведе стоката в съответствие с договора за продажба. ***ЕАД не е предприел действия по установяване и отстраняване на несъответствията, за които е уведомен на 25.05.2018 г. с ППД № К-0108849. До 05.06.2018 г. търговецът не е привел стоката „***в съответствие с договора за продажба.  Нарушен е чл. 113, ал. 1 от Закона за защита на потребителите.

Така изложените в акта фактически констатации се подкрепят изцяло от събраните по делото доказателства. Съдът възприема и кредитира показанията на разпитаните в съдебно заседание актосъставител С.Н.Н. и свидетел Г.П.К., чиито показания съдът кредитира изцяло с оглед тяхната последователна и логическа изложеност, взаимна кореспондентност и съответствие с приложените по делото писмени доказателства. От тях се установява, времето и мястото на извършеното нарушение, личността на извършителя. Безспорно не бе установена различна фактическа обстановка в хода на съдебното следствие от тази, описана в АУАН. Видно от представения договор за лизинг сключен на 12.09.2017 г. в гр. ***, клиентът се задължава да изплати обща лизингова цена в размер на 396.00 лева като изплащането на последната вноска бележи и придобиването на собствеността на обекта на договора от клиента. Въпросният лизинг е от такъв вид, при който елементите му се припокриват с договор за продажба. Безспорно в случая приложение намира чл. 113, ал.1 от Закона за защита на потребителите и е неоснователно твърдението на жалбоподателя, че е налице неправилно прилагане на материалния закон от страна на административнонаказващия орган.

Безспорно се доказа по делото, че стоката не е съответствала на договора за продажба, съгласно чл. 106 т.1 и 4 от ЗЗП и безспорно продавачът отговаря съобразно чл. 105 от ЗЗП.

Неоснователно е възражението на жалбоподателя, че е нарушен чл. 57 ал.1 т.5 от ЗАНН. Нарушението се изразява в бездействие и е посочена и датата на този период – 27.04.18г.

Неоснователно е и възражението на жалбоподателя, че стоката не може да бъде индивидуализирана.

При съставяме на АУАН и издаване на НП са спазени всички разпоредби на ЗАНН и ЗЗП. Спазени са сроковете за съставяне на АУАН и издаване на НП. АУАН е съставен от служител, който е упълномощен с надлежна заповед за това. НП е издадено от компетентен административнонаказващ орган. АУАН и НП съдържат всички задължителни реквизити съгласно ЗАНН и са надлежно връчени на търговеца.

Затова съдът приема, че безспорно е осъществено административно нарушение по смисъла на чл.113, ал.1 от Закона за защита на потребителите, поради което законосъобразно наказващият орган е приел за извършено това нарушение и е наложил наказание за него. При проверката на цялото административнонаказателно производство, която извърши съда, не се констатираха нарушения на процесуалния и материалния закон, които да водят до отмяна на НП. Не се констатира нарушаване правото на защита на жалбоподателя. Размерът на наказанието е в размер между минимума и средата, правилно е определен, а именно 1000 лв., поради което същото НП следва да се потвърди изцяло.

Воден от горното и на основание чл. 63 ал.1 от ЗАНН, СЪДЪТ

 

РЕШИ:

 

Потвърждава наказателно постановление № 2018 – 0044824 от 08.08.2018 г. на ***на основание чл.53 от ЗАНН и чл.233 ал.2 от Закона за защита на потребителите на ***ЕАД с ***, ЕГН ********** е наложена имуществена санкция в размер на 1000/хиляда/ лева.

 Решението подлежи на обжалване пред Регионален  административен съд-*** в 14-дневен срок от получаване на съобщението за изготвянето му.

                                              

РАЙОНЕН СЪДИЯ: