ОПРЕДЕЛЕНИЕ
№ 314
Град Пловдив, 23.02.2021 година
В
ИМЕТО НА НАРОДА
АДМИНИСТРАТИВЕН
СЪД – ПЛОВДИВ, ХVI състав, в публично съдебно заседание на петнадесети февруари през
две хиляди двадесет и първа година в състав:
ПРЕДСЕДАТЕЛ: ЯНКО АНГЕЛОВ
при
секретаря ПОЛИНА ЦВЕТКОВА, като
разгледа докладваното от съдия ЯНКО АНГЕЛОВ, административно дело № 2872 по описа за 2020 година, за да се
произнесе, взе предвид следното:
Делото е образувано по жалбата на С.М.С., с ЕГН **********, с адрес:
***, чрез адв. Т., против Заповед № А-1880 от 20.10.2020 г. /л.8/ на кмета на
община Асеновград, с която е определен И.С.А.
за спечелил кандидат в публичен търг с тайно наддаване, за продажба на недвижим
имот – частна общинска собственост, поземлен имот № 06029.502.493 /допуснатата
фактическа грешка в жалбата е поправена след изричното уточнение на адв.Т./, с
площ от 324 кв. метра, находящ се в село Боянци.
В жалбата са изложени оплаквания в насока допуснати
нарушения при провеждане на публичния търг с явно наддаване, които водят до
незаконосъобразност на оспорения акт.
Твърди се жалбоподателят, макар и да не е участник в
търга, не е бил надлежно уведомен за провеждания
търг.Твърди се, че е налице съществено нарушение на административно-
производствените правила, тъй като не е публикувана обява за провеждане на
търга по надлежния ред в предвидения срок и място. Иска се отмяна на акта.
Претендират се разноски по делото.
В съдебното
заседание – адв. Т. като
процесуален представител на С.С. поддържа жалбата по изложените с нея
съображения.
Ответникът - Кмет на община Асеновград, чрез
процесуалния си представител юриск. Ц. е на становище, че жалбата е
неоснователна и следва да бъде отхвърлена. В писмени бележки по делото поддържа
и недопустимост на жалбата.
Заинтересованата страна – И.А. намира жалбата за
неоснователна и моли съда да я отхвърли.
След като се запозна с твърденията и становищата на
процесуалните представители на страните, като обсъди и анализира събраните по
делото доказателства, съдът прие за установено следното:
Жалбата е недопустима.
За да постанови настоящото определение съдът приема, че жалбоподателят
не е подал оферта за участие в търга за процесния обект и не е участвал в
същия, поради което за него липсва процесуална възможност да обжалва посочената
заповед, той не е активно легитимирана да обжалва крайния акт по приключване на
тръжната процедура. Заповедта на кмета на общината поражда права и задължения
за страните-участници в търга. С нея приключва процедурата по провеждане на
търга и се определя спечелилия участник, поради което и спорът относно
законосъобразно проведената процедура, може да бъде разгледан само въз основа
на жалби на лицата, които са подали заявление за участие в търга.
Дори закупуването на
тръжните документи не прави жалбоподателя участник в тръжната процедура, участието
се свързва с подаването на заявлението. Правният интерес от оспорване на един
административен акт безпорно е призната от закона възможност за защита по
съдебен ред на права и законни интереси. Юридическият факт, който поражда
правото на оспорване е посочен в чл.120, ал 2 от Конституцията на РБ и
доуточнен в чл. 147, ал. 1 АПК.
По силата на цитираните
законови разпоредби всички граждани и юридически лица могат да обжалват всички
административни актове, които нарушават или застрашават техни права или законни
интереси или пораждат задължения (Решение №21 от 26.10. 1995 г. на
Конституционния съд, постановено по к.д.№18/1995 г.). В случая съдът намира, че
правен интерес от оспорването за С.С. би се проявил при заявено желание
обективирано в подадено заявление за участие в търга.
Процесната заповед
обективира резултата от проведения търг за продажба на общински имот. Страни в
това производство са Кметът на Община Асеновград и лицата заявили желание да
участват в търга. Жалбоподателят не е сред тях. Фактът, че съпругата и синът му
са били наематели на продавания имот, който е предмет на търга не го прави
участник в процедурата и не обуславя за него личен и пряк интерес от
оспорването на административния акт.
Само за пълнота на
изложението, следва да се посочи, че в Наредбата за реда за
придобИ.е, управление и разпореждане с общинско имущество на Община Асеновград,
Приета с Решение № 979 от 19.06.2013 г. на Общински
съвет – Асеновград, последно изменена с
Решение № 1572/29.08.2018г. на Общински съвет Асеновград, Чл.81./2/
регламентира…“Обявата за провеждане на търга се публикува в един местен вестник
и в сайта на общината, както и на таблото за обяви на отдел “УОСНИНАР” в
сградата на общината най-малко 10 дни преди датата на провеждане на търга.“,
т.е няма изискване за залепване на обява на табло в сградата на кметството на
село Боянци.
Ответникът не претендира разноски.
Воден от горното, на основание чл.159,
т.4 от АПК, Административен съд – Пловдив, Х състав,
ОПРЕДЕЛИ :
ОТМЕНЯ свое протоколно определение от 15.02.2021 година, с
което е даден ход на делото по същество.
ОСТАВЯ БЕЗ
РАЗГЛЕЖДАНЕ жалбата на С.М.С., с ЕГН **********,
с адрес: ***, против Заповед № А-1880 от
20.10.2020 г. на Кмета на община Асеновград, с която е определен И.С.А. за
спечелил кандидат в публичен търг с тайно наддаване, за продажба на недвижим
имот – частна общинска собственост, представляващ поземлен имот №
06029.502.493, с площ от 324 кв. метра, находящ се в село Боянци.
ПРЕКРАТЯВА производството по административно дело № 2872 от 2020
година по описа на Административен съд Пловдив.
Определението подлежи на
обжалване пред Върховен административен съд на Р България в 7-дневен срок от
съобщаването му на страните.
ПРЕДСЕДАТЕЛ: