Р Е Ш Е Н И Е
Гр. Лом, 02.04.2020 год.
В И М Е Т О
Н А Н А Р О Д А
Ломският
Районен съд, І състав, в открито заседание на трети април, две хиляди деветнадесета
година, в състав:
ПРЕДСЕДАТЕЛ: А. МИРОНОВА
При
секретаря Румяна Димитрова, като разгледа докладваното от съдията АНД № 110/2019 год. по описа на РС – Лом, за
да се произнесе, намери за установено следното:
Производството е по реда на чл. 59 и следв.
от ЗАНН.
С Наказателно
постановление № 32-0000012/13.02.2019 год. на А. Г. А., Началник ОО „АА“, гр.
Монтана, на Б. АУТО ЕООД, ЕИК *********,
от *****, е наложено административно наказание – Имуществена санкция в размер на 1 000 (хиляда) лв., на осн. чл. 178а,
ал. 4, т. 1, предл. 1 от Закона за движение по пътищата, за нарушение разпоредбата на чл. 24, ал. 1 от Наредба № Н-32/16.12.2011
год. на МТИТС – за това, че на 29.01.2019 год., около 13,30 часа, в гр.
Лом, ул. Панайот Волов № 6, при извършена проверка в КТП на фирма Б. АУТО ЕООД,
притежаваща разрешение Разрешение № 1417/01.10.2014 год., съгласно писмо, рег.
№ 42-03-19-498/23.01.2019 год. е констатирано следното нарушение: 1. От
направена справка от дирекция ППСВ към ИИАА в регистъра на уведомленията за
сключване, изменение или прекратяване на трудовите договори и уведомленията за
промяна на работодател, водени в Националната агенция за приходите е
установено, че лицето, притежаващо разрешение № 11417/01.10.2014 год. не е
уведомило писмено изпълнителния директор на Изпълнителна агенция Автомобилна
администрация, чрез ръководителя на съответното регионално звено, в 7-дневен
срок от извършване на промяна в обстоятелствата – освобождаване на лицето П.Н.П.,
ЕГН ********** на 17.09.2018 год.
НП е
връчено на 20.02.2019 год., на Б.Л.В. и в срока по чл. 59, ал. 2 ЗАНН санкционираното дружество,
чрез управителя си Б.В. го обжалва с доводи за
незаконосъобразност, поради противоречие с чл. 28 ЗАНН.
В съдебно
заседание жалбоподателят, редовно се представлява от адв. Н. К., МАК, редовно
упълномощен, който поддържа жалбата. Моли НП да бъде отменено, тъй като
случаят, за който е наложена санкцията е маловажен по смисъла на чл. 28 ЗАНН.
За
административно наказващият орган не се явява процесуален представител. Не изразява
становище по същество.
Доказателствата
са писмени и гласни и при преценката им се установява:
От фактическа страна:
На
29.01.2019 год. служители на въззиваемата страна – свидетелите С.Г. и А.А.
извършили проверка на Б. АУТО ЕООД. Фирмата притежава пункт за извършване на
прегледи за техническа изправност на ППС. При проверката било установено, че на
17.09.2018 год. е бил освободен от работа един от членовете на комисията за
извършване на прегледите – П.Н.П.. Агенцията не е била уведомена в 7-дневния
срок. Съставили АУАН на място.
Установява
се, че този освободен служител на фирмата-жалбоподател е бил назначен отново на
работа на 17.01.2019 год., на същата длъжност.
Фирмата
няма налагани имуществени санкции за извършени нарушения през последната една
година.
С обжалваното
Наказателно постановление № 32-0000012/13.02.2019 год., съставено въз основа на
съставеният АУАН, като е приел, че в случая не е приложима нормата на чл. 28 ЗАНН, наказващият орган е санкционирал дружеството за нарушение на чл. 24, ал.
1от Наредба
№ Н-32/16.12.2011 год. на МТИТС.
НП е редовно
връчено на 20.022019год.
Жалбата
е подадена на 16.01.2018 год.
От правна страна:
Жалбата
е подадена в законоустановеният срок, от лице, което има право и интерес от
обжалване и като такава, е процесуално допустима.
Разгледана по същество е неоснователна, по следните
съображения:
Жалбоподателят е наказан за това, че на 29.01.2019 год.,
около 13,30 часа, в гр. Лом, ул. Панайот Волов № 6, при извършена проверка в
КТП на фирма Б. АУТО ЕООД, притежаваща разрешение Разрешение № 1417/01.10.2014
год., съгласно писмо, рег. № 42-03-19-498/23.01.2019 год. е констатирано
следното нарушение: 1. От направена справка от дирекция ППСВ към ИИАА в регистъра
на уведомленията за сключване, изменение или прекратяване на трудовите договори
и уведомленията за промяна на работодател, водени в Националната агенция за
приходите е установено, че лицето, притежаващо разрешение № 11417/01.10.2014
год. не е уведомило писмено изпълнителния директор на Изпълнителна агенция
Автомобилна администрация, чрез ръководителя на съответното регионално звено, в
7-дневен срок от извършване на промяна в обстоятелствата – освобождаване на
лицето П.Н.П., ЕГН ********** на 17.09.2018 год. – квалифицирано като нарушение
на чл. 24, ал. 1 от Наредба № Н-32/16.12.2011 год. на МТИТС
и санкционирано по нормата на ч чл. 178а, ал. 4, т. 1, предл. 1 от Закона за
движение по пътищата.
По
делото няма спорни фактически твърдения. Възраженията
на жалбоподателя незаконосъобразност поради маловажност на случая по смисъла на
чл. 28 ЗАНН, която не е съобразена от наказващия орган.
Актът за установяване на административно нарушение (АУАН) е
съставен в срока по чл. 34, ал. 2 ЗАНН, в присъствието на въззивника и на
същата дата му е връчен.
Разпоредбата на чл. 178а, ал. 4, т. 1 ЗДвП предвижда
налагането на имуществена
санкция в размер 1000 лв. на лице, получило разрешение по реда на чл. 148, ал. 2, което не изпрати уведомление или документ, свързани с дейността по
извършването на периодични прегледи до съответните компетентни органи.
Съгл. чл.
18, ал. 1, т. 5 от Наредба № Н-32/2011 год. на МТИТС, за издаването на
разрешение за извършването на тази дейност освен останалите изискуеми се
документи, се прилага и списък на техническите специалисти, в който е посочено
за всеки от тях какви прегледи и дейности може да извършва и отговаря ли на
съответните изисквания, като към списъка се прилагат и доказателства за
професионалната квалификация и стаж на лицата.
От своя
страна, ИА АА има задължението заедно с разрешението за извършване на
периодични прегледи за проверка на техническата изправност на ППС, да
предостави индивидуални печати за заверяване на документите,
свързани с извършването на периодични прегледи на ППС на всички технически
специалисти, включени в списъка на разрешението – срещу подпис и преминаване на
съответното обучение.
Чл. 24, ал. 1 от Наредба № Н-32/2011 год. на МТИТС въвежда задължението
при промяна на обстоятелствата,
удостоверени с документите по чл. 18,
ал. 1 от същата наредба, лицата, лицензирани да извършват годишни
технически прегледи да уведомяват
писмено изпълнителния директор на ИА АА – чрез ръководителя на съответното
звено, в 7-дневен срок от
извършването на промяната или от узнаването й, като приложат документите, които
я удостоверяват.
Съгл. чл.
24, ал. 3 от същата наредба, при
подаване на заявление за отписване на технически специалист от списък към
разрешение /прил.3/, лицето по чл. 16 връща
в съответното регионално звено на ИА АА индивидуалния печат на техническия
специалист и картата по чл. 21, ал. 1, т. 3, ако има такава.
При така направения преглед на приложимите правни норми е
видно, че в случая АНО правилно е определил нарушената и санкционната норма.
В случая не се оспорват фактическите констатации в АУАН и НП.
За това и съдът приема за безспорно установено, че трудовият договор със
служителя П.Н.П. е бил прекратен на 17.09.2018 год. и този служител е бил на
длъжност технически специалист и за това прекратяването на правоотношението с
него попада в обективните предели на чл. 24 от Наредба № Н-32/2011 год. на
МТИТС. 7-дневният срок за уведомяване за извършената промяна в състава на
техническите специалисти в дружеството на жалбоподателя е изтекъл на 24.09.2018
год., с което съставът на нарушението е осъществен.
За периода от 24.09.2018 год., до повторното му назначаване –
17.01.2019 год., т.е. за период от четири месеца той е фигурирал като
технически специалист при жалбоподателя и е разполагал с индивидуален печат за
заверка на извършени технически прегледи на автомобили.
Горното обстоятелство изключва всякакви индиции за
маловажност на случая, поради което и възраженията на жалбоподателя са
неоснователни.
При
тези мотиви и предвид установеното, че в случая нарушението е доказано от
обективна и субективна страна, а в хода на административно-наказателното
производство не са допуснати съществени процесуални нарушения, ограничаващи
правото на защита на въззивника, издаденото наказателно постановление като
правилно и законосъобразно следва да бъде потвърдено.
Мотивиран от изложеното,
съдът
Р Е Ш И :
ПОТВЪРЖДАВА
Наказателно постановление №
32-0000012/13.02.2019 год. на А. Г. А., Началник ОО „АА“, гр. Монтана, с което на Б. АУТО ЕООД, ЕИК *********, от *****,
е наложено административно наказание – Имуществена
санкция в размер на 1 000 (хиляда) лв., на осн. чл. 178а, ал. 4, т. 1,
предл. 1 от Закона за движение по пътищата, за нарушение разпоредбата на чл. 24, ал. 1 от Наредба № Н-32/16.12.2011
год. на МТИТС като ПРАВИЛНО и
ЗАКОНОСЪОБРАЗНО.
Решението
подлежи на касационно обжалване пред Административен съд – Монтана, по реда на
АПК, в 14-дневен срок, считано от деня на получаване на съобщението на
страните, че решението е изготвено.
РАЙОНЕН СЪДИЯ: