Решение по дело №2039/2019 на Административен съд - Варна

Номер на акта: 2087
Дата: 1 ноември 2019 г. (в сила от 18 декември 2019 г.)
Съдия: Кремена Сайкова Данаилова Колева
Дело: 20197050702039
Тип на делото: Административно дело
Дата на образуване: 19 юли 2019 г.

Съдържание на акта Свали акта

Р  Е  Ш  Е  Н  И  Е

 

 

№……………

 

 

гр. Варна  ..................2019 г.

 

 

В ИМЕТО НА НАРОДА

 

 

Административен съд – гр. Варна, в публично заседание на седемнадесети октомври две хиляди и деветнадесета година в състав:

 

ПРЕДСЕДАТЕЛ:  Даниела Станева

ЧЛЕНОВЕ:  Кремена Данаилова 

                                                                          Мария Даскалова

 

при секретаря  Мая Вълева и с участието на прокурора Силвиян Иванов като разгледа докладваното от съдия Кремена Данаилова адм. дело №2039/2019 г. по описа на Административен съд - Варна, за да се произнесе взе предвид следното: 

Производство по чл.186, ал.2, вр. с чл.191, ал.2, вр. с чл.196,  вр. с чл.145 и сл. от Административно-процесуалния кодекс (АПК).

Образувано е по протест на  протест на прокурор от Окръжна прокуратура – Варна срещу Наредба за условията и реда за изхвърляне, събиране, транспортиране, сортиране, претоварване, оползотворяване и обезвреждане на битови, строителни, биоразградими, опасни и масово разпространени отпадъци на територията на Община Суворово, област Варна, /по-нататък Наредбата/ в следните части: Чл. 10 - в частта относно „събиране, … транспортиране…“; Чл. 21, ал.2 – в цялост; Чл. 28, ал.1 – в частта относно „…събиране…“; Чл. 33, ал.1 - в частта относно „…събиране…“; Чл. 30, ал.1 - в частта относно „…събиране,… транспортиране…“; Чл. 32, ал.1 - в частта относно „…събиране,… транспортиране…“; Чл. 35, ал.2 – в частта „Наредбата за изискванията за третиране на отпадъците от моторни превозни средства /изм. ДВ бр. 29/2011 г./; Чл. 38, ал.2 – в частта „Наредбата за изискванията за третиране на отпадъците от МПС“; Чл.41 – в цялост.

С протест от 18.07.2019 и уточнителна молба от 29.07.2019 г. са изложени доводи за незаконосъобразност на посочените норми в протестираната част, поради нарушение на материалния закон, които са толкова тежки, че водят до нищожността им, като е отправено искане за прогласяване нищожността им. Претендира се присъждане на сторени разноски в производството. В съдебно заседание представителят на Окръжна прокуратура – Варна поддържа протеста по изложените в него съображения, като в допълнение сочи, че са допуснати нарушения на процесуалните правила чл.26, ал.2 и чл.28 от ЗНА, липсват доказателства за обнародване на протестираната наредба. Отправено е искане за отмяната й в протестираната част и присъждане на сторените разноски.

 Ответната страна Общински съвет Суворово редовно призован, не е изразил становище по протеста.

Съдът приема за установено следното от фактическа страна: 

Протестът е бил и относно чл. 35, ал.1 - в частта относно „…събиране…“; чл. 38, ал.1 – в частта относно „…събиране…“ и чл. 43 – в цялост. С Определение № 2298/2019 г. по адм. дело №2039/2019 г. по описа на Административен съд – гр. Варна е присъединен протеста към адм. дело №1335/2019 г. по описа на Административен съд – гр. Варна за разглеждане в едно производство и постановяване на едно решение в частта относно протестирането на чл. 35, ал.1 - в частта относно „…събиране…“; чл. 38, ал.1 – в частта относно „…събиране…“ и чл. 43 – в цялост. По адм. дело №1335/2019 г. по описа на Административен съд – гр. Варна е постановено Решение №1845/10.10.2019 г.

На 16.05.2017 г. е изготвен доклад от кмета на община Суворово изх. № 08-01-89/16.05.2019 г. относно обсъждане и приемане на Наредба за управление на дейностите по третиране на отпадъци на територията на общината, който е постъпил в Общински съвет – Суворово с вх. № 08-00-256/16.05.2017 г.

На 23.05.2017 г. е публикувана обява в сайта на община Суворово за обществено обсъждане на проект за Наредба за управление на дейностите по третиране на отпадъци на територията на общината, както и самия проект на наредбата.

На 13.06.2017 г. в сградата на общинската администрация в Суворово, е проведено обществено обсъждане на проекта за Наредба. За обсъждането е изготвен протокол, в която са отразени и направените препоръки.

На 15.06.2017 г. е депозирана докладна записка от Кмета на община Суворово, за приемане на Наредба за управление на дейностите по третиране на отпадъци на територията на Община Суворово. Като причини, налагащи приемането е посочено, че съгласно чл. 22 ал.1 от ЗУО ОбС приема наредба, с която се определят условията и реда за изхвърлянето, събирането, включително разделното, транспортирането, претоварването, оползотворяването и обезвреждането на битови и строителни отпадъци и биоотпадъци. Цел на наредбата е регламентирането на условията и реда за изхвърлянето, събирането, включително разделно, транспортирането, оползотворяването и обезвреждане на битови и строителни отпадъци, включително биоотпадъци, опасни битови отпадъци и др. на територията на общината. Очаквания резултат е ясно регламентиране на дейностите свързани с управлението на дейностите по третиране на отпадъци на територията на общината.

На 21.06.2017 г. е проведено заседание на ПК „Стопанско развитие, транспорт, обществен ред, безопасност на движение и околна среда. По време на заседанието комисията се е запознала с докладната записка на кмета на община Суворово вх. № 08-00-108/15.06.2017 г., относно приемане на Наредбата за управление на дейностите по третиране на отпадъци, като е приела решение, че приема предложената наредба, със съответните корекции.

С Решение № 9-89 от 27.06.2017 г., обективирано в Протокол №9 на ОбС - Суворово е приета Наредба за условията и реда за изхвърляне, събиране, транспортиране, сортиране, претоварване, оползотворяване и обезвреждане на битови, строителни, биоразградими, опасни и масово разпространени отпадъци на територията на Община Суворово. По време на заседанието са присъствали 12 общински съветници и е отсъствал един общински съветник, като при приемане на решението 8 са гласували „за“, 1 – „против“ и 3 – „въздържал се“.

С оглед установеното съдът прави следните правни изводи:  

По отношение на допустимостта на протеста: 

Съгласно чл. 186, ал.2 вр. ал.1 от АПК, прокурорът може да подаде протест срещу подзаконов нормативен акт. На основание Чл. 187, ал.1 от АПК, подзаконовите нормативни актове могат да бъдат оспорени без ограничение във времето.

 Настоящият протест е от прокурор при ОП - Варна, поради което е допустим.

По отношение на основателността на протеста: 

По приложението на процесуалния закон:

Обществените отношения, свързани с местното самоуправление и местната администрация са уредени със ЗМСМА, чиито разпоредби очертават правният статут и компетентността на общинския съвет като орган на местното самоуправление, определящ политиката за изграждане и развитие на общината, във връзка с осъществяването на дейностите от местно значение, както и на други дейности, определени със закон. В изпълнение на правомощията си по чл. 21 от ЗМСМА общинският съвет приема правилници, наредби, инструкции, решения, декларации и обръщения.

Съгласно нормата на чл.7 ал.2 от Закона за нормативните актове Наредбата е нормативен акт, който се издава за прилагане на отделни разпоредби или подразделения на нормативен акт от по-висока степен.

Редът за издаване на нормативни административни актове е регламентиран в нормите на чл. 75 – 80 от АПК, като в чл. 80 от АПК е предвидено субсидиарно прилагане на Закона за нормативните актове за неуредените в този раздел въпроси.

При приемане на Решение № 9-89 от 27.06.2017 г., с което е приета оспорената наредба са спазени разпоредбите, регламентиращи подробно процедурата за приемане на подзаконов нормативен акт. Производството по приемане на решението е започнало с мотивирано предложение на кмета, което съдържа проект и конкретни мотиви относно необходимостта от приемането на наредбата. Това предложение в изпълнение на разпоредбата на чл. 26, ал. 2 от ЗНА е публикувано на сайта на община Суворово с мотивите към него, с което е спазена императивната разпоредба на закона. Целта на публикуването на проекта заедно с мотивите, съответно доклада от съставителя съгласно чл.26, ал.2 от ЗНА най – малко в 14- дневен срок преди внасянето му за издаване или приемане от компетентния орган, е да се осигури публичност и възможност на заинтересованите лица да направят предложения и становища по проекта. В предвидения срок не са постъпили становища на страните. В административната преписка е приложен и протокол от заседание на постоянната комисия, която е обсъдила докладната записка на кмета с предложения проект към нея. След обсъждането комисията е приела окончателен проект на решение за приемане на наредбата. Общински съвет – Суворово се състои от 13 общински съветници. На проведеното заседание по приемане на Наредбата са присъствали 12 общински съветници. Общинските съвети са овластени да издават подзаконови нормативни актове по силата на чл. 76, ал. 3 от АПК, вр. с чл. 21, ал. 2 от ЗМСМА. Решение № 9-89/27.06.2017 г. на Общински съвет – Суворов е взето съобразно разпоредбите на чл.27, ал.2 и 3 от ЗМСМА по отношение на изискуемия кворум и мнозинство, предвид това, че на заседанието са присъствали 12 общински съветници и „за“ са гласували 8 общински съветници.  

Приетото решение е публикувано на  03.07.2017 г. в сайта на община Суворово, с което е изпълнено изискването на разпоредбата на чл. 78, ал. 3 от АПК. Предвид изложеното съдът приема, че при приемане на  решението за приемане на Наредбата за условията и реда за изхвърляне, събиране, транспортиране, сортиране, претоварване, оползотворяване и обезвреждане на битови, строителни, биоразградими, опасни и масово разпространени отпадъци на територията на Община Суворово в оспорените й части не са допуснати съществени нарушения на процесуалните правила. Доводите на ВОП за допуснати съществени процесуални нарушения при приемане на оспорените текстове са недоказани.

По приложението на материалния закон:

Наредба за условията и реда за изхвърляне, събиране, транспортиране, сортиране, претоварване, оползотворяване и обезвреждане на битови, строителни, биоразградими, опасни и масово разпространени отпадъци на територията на Община Суворово, област Варна, се протестира в следните части:

Чл. 10  от Наредбата се протестира, в частта относно „събиране, … транспортиране…“.

Съгласно чл.10 от Наредбата - Дейности по събиране, съхранение, транспортиране, оползотворяване и обезвреждане на битови отпадъци могат да извършват лица, притежаващи съответното разрешение по чл. 35 ал. 1 от Закона за управление на отпадъците (ЗУО).

Съгласно чл. 35, ал.2, т.2 от ЗУО, Разрешение не се изисква за: събиране и транспортиране на отпадъци по смисъла на § 1, т. 41 и 43 от допълнителните разпоредби. Съобразно §1, т.41 и т.43 от ДР на ЗУО  "Събиране" е натрупването на отпадъци, включително предварителното сортиране и предварителното съхраняване на отпадъци, с цел транспортирането им до съоръжение за третиране на отпадъци, "Транспортиране" е превозът на отпадъци, включително съпътстващите го дейности по товарене, претоварване и разтоварване, когато се извършва от оператора като самостоятелна дейност. В нарушение на чл. 35, ал.2, т.2 от ЗУО е приета нормата на чл. 10 от Наредбата, в частта в частта относно „събиране, … транспортиране…“, поради това, че не е съобразена с чл. 8 от ЗНА /Всеки общински съвет може да издава наредби, с които да урежда съобразно нормативните актове от по-висока степен неуредени от тях обществени отношения с местно значение/, поради което е налице основание за отмяната й.

 Чл. 21, ал.2 се протестира  в цялост, поради това, че е в противоречие с чл.15, ал.1, т.1, т.3, т.4, т.5 и т.10 от Наредба за управление на строителните отпадъци и за влагане на рециклирани строителни материали /издадена на основание чл. 43, ал.4 от ЗУО/.

Съгласно чл.21, ал.1 от Наредбата - Преди започване на СМР и/или разрушаване на строеж, възложителят е отговорен за изготвянето на план за управление на СО, по чл. 11, ал. 1 от ЗУО; ал.2 Изискванията на ал.1 не се прилагат за:

1. премахване на сгради с РЗП, по-малка от 100 кв. м.

2. реконструкция и основен ремонт на строежи с РЗП, по-малка от 500 кв. м.

3. промяна предназначението на строежи с РЗП, по-малка от 500 кв. м.

4. строеж на сгради с РЗП, по-малка от 300 кв. м.

Нормата на чл.11, ал.2 от ЗУО е отменена - ДВ, бр. 105 от 2016 г., тя е предвиждала: Изискването по ал. 1 не се прилага за:

     1. разрушаване на сгради с разгъната застроена площ (РЗП) под 100 кв. м;

     2. реконструкция, основен ремонт и/или промяна предназначението на строежи с РЗП, по-малка от 500 кв. м;

     3. строеж на сгради с РЗП, по-малка от 300 кв. м;

     4. разрушаване на негодни за ползване или застрашаващи сигурността строежи, когато тяхното премахване е наредено по спешност от компетентен орган.

След отмяната на чл.11, ал.2 от ЗУО, уредбата е извършена с чл. 15, ал.1, т.1, 3, 4, 5 и 10 от Наредба за управление на строителните отпадъци и за влагане на рециклирани строителни материали - Чл. 15. ал.1, План за управление на строителните отпадъци не се разработва и не се прилагат изискванията на тази глава при:

1. премахване на сгради с разгъната застроена площ (РЗП), по-малка от 300 кв. м;

3. реконструкция и основен ремонт на строежи с РЗП, по-малка от 700 кв. м;

4. промяна на предназначението на строежи с РЗП, по-малка от 700 кв. м;

5. строеж на сгради с РЗП, по-малка от 700 кв. м;

10. премахване на негодни за ползване или застрашаващи безопасността строежи, когато е наредено по спешност от компетентен орган, с РЗП, по-малка от 300 кв. м.

В нарушение на чл.8 от ЗНА е чл. 21, ал.2, т.1 – 4 от Наредбата, поради това, че противоречи на чл. 15, т.1,3,4, и 5 от Наредба за управление на строителните отпадъци и за влагане на рециклирани строителни материали, която е нормативен акт приложим за цялата страна. Това налага отмяната на чл.21, ал.2, т. 1 – 4 от Наредбата. 

Чл. 28, ал.1 от Наредбата се протестира в частта относно „…събиране…“;

Съгласно чл. 28, ал.1 от Наредбата - Дейности по събиране, съхраняване, преработване и/или обезвреждане на негодни за употреба батерии и акумулатори имат право да извършват само лица, притежаващи съответното разрешение по чл. 35 от ЗУО.

 Съгласно Чл. 35 ал.2, т.2 от ЗУО, Разрешение не се изисква за:  събиране и транспортиране на отпадъци по смисъла на § 1, т. 41 и 43 от допълнителните разпоредби.

Нормата на чл. 28, ал.1 от Наредбата, в частта относно „…събиране…“ е в противоречие с чл. 35, ал.2, т.2 от ЗУО, поради което е налице нарушение на чл. 8 от ЗНА, което налага отмяна на посочената норма в протестираната част.

Чл. 33, ал.1 се протестира в частта относно „…събиране…“.

Съгласно чл.33, ал. 1 от Наредбата, дейности по събиране, съхраняване, преработване и/или обезвреждане на излезли от употреба пневматични гуми имат право да извършват само лица, притежаващи съответното разрешени по чл. 67 от ЗУО.

Нормата на чл. 33, ал.1 в частта относно „…събиране…“ е в противоречие  с чл. 35, ал.2, т.2 от ЗУО, поради което е налице нарушение на чл. 8 от ЗНА, което налага отмяна на посочената норма в протестираната част.

Чл. 30, ал.1 от Наредбата се протестира в частта относно „…събиране,… транспортиране…“.

Съгласно чл.30, ал.1 от Наредбата, дейности по събиране, съхраняване, транспортиране, преработване и/или обезвреждане на излязло от употреба електрическо и електронно оборудване (ИУЕЕО) се извършват само лица, притежаващи съответното разрешение по чл. 67 от ЗУО.

Нормата на чл. 30, ал.1 в частта относно „…събиране,… транспортиране…“ е в противоречие  с чл. 35, ал.2, т.2 от ЗУО, поради което е налице нарушение на чл. 8 от ЗНА, което налага отмяна на посочената норма в протестираната част.

Чл. 32, ал.1 от Наредбата се протестира в частта относно „…събиране,… транспортиране…“;

Съгласно чл.32, ал.1 от Наредбата, дейности по събиране, съхраняване, преработване, транспортиране и/или обезвреждане на отработени масла и отпадъчни нефтопродукти имат право да извършват само лица, притежаващи съответното разрешение по чл. 67 от ЗУО.

Нормата на чл. 32, ал.1 в частта относно „…събиране,… транспортиране…“ е в противоречие  с чл. 35, ал.2, т.2 от ЗУО, поради което е налице нарушение на чл. 8 от ЗНА, което налага отмяна на посочената норма в протестираната част.

Чл. 35, ал.2 от Наредбата се протестира в частта „Наредба за изискванията за третиране на отпадъците от моторни превозни средства /изм. ДВ бр. 29/2011 г./;

Съгласно чл. 35, ал.2 от Наредбата, лицата по ал.1 са длъжни да осъществяват конкретната дейност в съответствие с изискванията на Наредбата за изискванията за третиране на отпадъците от моторни превозни средства (изм. ДВ, бр. 29/2011 г.) и Наредбата за изискванията за третиране и транспортиране на производствени и опасни отпадъци (ДВ, бр. 29/1999 г.).

Наредба за изискванията за третиране на отпадъците от моторни превозни средства е отменена отм., ДВ бр. 7 от 25.01.2013 г., в сила от 25.01.2013 г. Към момента действа Наредба за излезлите от употреба моторни превозни средства,  

 

 

 

Приета с ПМС № 11 от 15.01.2013 г., обн., ДВ, бр. 7 от 25.01.2013 г., в сила от 25.01.2013 г., като съгласно чл. 1, ал.1, с посочената наредба се определят изискванията за събирането, транспортирането и третирането на излезлите от употреба моторни превозни средства (ИУМПС) и изискванията към пусканите на пазара моторни превозни средства (МПС), материали и компоненти за тях.

След като  е налице отмяна на Наредба за изискванията за третиране на отпадъците от моторни превозни средства, незаконосъобразно чл. 35, ал.2 от протестираната наредба въвежда изискване за съобразяване с отменен нормативен акт. Това налага отмяната на чл. 35, ал.2 от Наредбата в протестираната част: „Наредба за изискванията за третиране на отпадъците от моторни превозни средства /изм. ДВ бр. 29/2011 г./.

Чл. 38, ал.2 от Наредбата се протестира, в частта „Наредбата за изискванията за третиране на отпадъците от МПС“.

Съгласно чл.38, ал.2 от Наредбата, лицата по ал.1 са длъжни да осъществяват конкретната дейност в съответствие с изискванията на Наредбата за изискванията за третиране на отпадъците от МПС и Наредбата за изискванията за третиране и транспортиране на производствени и на опасни отпадъци (ДВ, бр. 29/1999 г.).

Изложените съображения относно незаконосъобразността на чл.35, ал.2 от Наредбата са относими и по отношение незаконосъобразността на чл.38, ал.2 от Наредбата. След като  е налице отмяна на Наредба за изискванията за третиране на отпадъците от моторни превозни средства, незаконосъобразно чл. 38, ал.2 от протестираната Наредба въвежда изискване за съобразяване с отменен нормативен акт. Това налага отмяната на чл. 38, ал.2 от Наредбата в протестираната част: „Наредба за изискванията за третиране на отпадъците от моторни превозни средства“.

  Чл.41 от Наредбата се протестира в цялост.

Чл.41. ал.1 от Наредбата предвижда, за нарушаване разпоредбите на настоящата наредба физическите лица се наказват с глоби, както следва:

1. За нарушения по чл. 8 - от 100 лв. до 1000 лв.;

2. За нарушения по чл. 18 и чл. 19 - от 300 лв. до 1000 лв.;

3.За други нарушения на настоящата наредба – от 50 лв. до 500 лв.

Ал. 2 При повторно нарушение на физическото лице се налага глоба в двоен размер.

Разпоредбата на чл. 41 от Наредбата е в раздел „Административно – наказателни разпоредби“.  С оспорената норма са предвидени санкции за нарушаване разпоредбите на  наредбата.

Закона за управление на отпадъци, Раздел II Административни нарушения и наказания е определил задълженията на физическите лице, както и санкциите при неизпълнение на същите .

Съобразно чл.22, ал.1, ал.2 и ал.3 от ЗУО, Общинският съвет приема наредба, с която определя условията и реда за изхвърлянето, събирането, включително разделното, транспортирането, претоварването, оползотворяването и обезвреждането на битови и строителни отпадъци, включително биоотпадъци, опасни битови отпадъци, масово разпространени отпадъци, на територията на общината, разработена съгласно изискванията на този закон и подзаконовите нормативни актове по прилагането му, както и заплащането за предоставяне на съответните услуги по реда на Закона за местните данъци и такси. Ал.2 - С наредбата по ал. 1 се уреждат и изискванията към площадките за предаване на отпадъци от хартия и картон, пластмаси и стъкло, в т.ч. условията за регистрация на площадките, както и условията за предаване на отпадъци на площадките по чл. 19, ал. 3, т. 11. Ал.3 - Общинският съвет публикува на своята интернет страница и подлага на обществено обсъждане проекта за наредба по ал. 1. В обсъждането могат да участват всички заинтересовани лица, органи и неправителствени организации.

Нормата на чл.22, ал.1 – 3 от ЗУО не предоставя правомощия за определяне на наказания за извършени нарушения по Наредбата. Последните са уредени от нормативен акт с по - висока степен, какъвто е ЗУО. Преуреждайки тези обществени отношения, Общински съвет Суворово е иззел изключителната компетентност на други органи.

Недопустимо е с Наредбата на общински съвет Суворово да се уреждат обществени отношения, регламентирани с актове от по-висока степен и за регламентирането, на които не е налице законова делегация на общинския съвет. Липсата на законово определена компетентност за издаването на даден административен акт прави същия нищожен, предвид което следва да се прогласи нищожността на разпоредба на чл. 41 от протестираната Наредба. След като предвидените санкции с чл. 41 от Наредбата вече са уредени със закон - чл. 133 от ЗУО, тяхното  преуреждане води до неяснота, относно приложимия ред за налагане на глоби при допуснато нарушение едновременно регламентирано в два различни по степен нормативни акта, като част от глобите на наредбата се различават от тези на ЗУО. Нормата на чл. 41 от Наредбата е в нарушение на чл. 8 от ЗНА, с което се създава правна несигурност при прилагането на ЗУО, това налага  прогласяване на нищожността й.

Предвид изхода на спора, съгласно чл. 143, ал.1 от АПК искането на протестиращия прокурор за присъждане на сторени разноски в размер на 20 лева е основателно, поради което Общински съвет – Суворово следва да бъде осъден да заплати посочената сума в полза на Окръжна прокуратура – Варна.

Водим от горното и на основание чл. 193, ал. 1 от АПК, Административен съд – гр. Варна,

 

Р Е Ш И: 

 

ОТМЕНЯ разпоредбите на Наредба за условията и реда за изхвърляне, събиране, транспортиране, сортиране, претоварване, оползотворяване и обезвреждане на битови, строителни, биоразградими, опасни и масово разпространени отпадъци на територията на Община Суворово, област Варна, в следните части: Чл. 10 - в частта относно „събиране, … транспортиране…“; Чл. 21, ал.2 – в цялост; Чл. 28, ал.1 – в частта относно „…събиране…“; Чл. 33, ал.1 - в частта относно „…събиране…“; Чл. 30, ал.1 - в частта относно „…събиране,… транспортиране…“; Чл. 32, ал.1 - в частта относно „…събиране,… транспортиране…“; Чл. 35, ал.2 – в частта „Наредбата за изискванията за третиране на отпадъците от моторни превозни средства /изм. ДВ бр. 29/2011 г./; Чл. 38, ал.2 – в частта „Наредбата за изискванията за третиране на отпадъците от МПС“.

ОБЯВЯВА НИЩОЖНОСТТА на разпоредбата на чл. 41 от Наредбата за условията и реда за изхвърляне, събиране, транспортиране, сортиране, претоварване, оползотворяване и обезвреждане на битови, строителни, биоразградими, опасни и масово разпространени отпадъци на територията на Община Суворово, област Варна.

ОСЪЖДА Общински съвет – Суворово да заплати на Окръжна прокуратура – Варна сумата от 20 /двадесет/ лева, представляваща сторени разноски в производството.

Решението подлежи на касационно обжалване пред ВАС в 14-дневен срок от съобщаването му на страните.

След влизане в сила на решението да се обнародва, по начина, по който е бил обнародван акта, съгласно чл.194 от АПК.

 

 

 

 

ПРЕДСЕДАТЕЛ:

 

 

 

ЧЛЕНОВЕ: 1.

 

 

 

 

 

 

                2.